Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOverdosering ketamine, spoedeisende hulp

Overdosering ketamine, spoedeisende hulp

34 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychedelibee zei:
Goed om te horen dat het weer een stuk beter met je gaat, hoop voor je dat je snel weer kunt voetballen.

Ik kan je in ieder geval zeggen dat je sowieso geen R-Ketamine hebt gehad, dat wordt niet medisch gebruikt en komt waarschijnlijk niet eens op straat voor. De opties zijn S-Ketamine of racemische ketamine (50/50 combinatie S en R ketamine).
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de info Bee, best interessant om even te weten.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben jij dit?
http://www.dumpert.nl/mediabase/7163631/6c0ebb37/wakker_worden_van_keta.html
K
KlimrekLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lijkt t wel op, maargoed, dat kan ik niet weten want ik ken TS niet :)

Ik moet wel zeggen: Je hebt echt een superfijne manier van vertellen/schrijven!

Dit leest echt goed weg! Sterkte verder met terug in vorm komen. Enne, schrijf gerust nog eens een reportje als je iets gebruikt hebt :wink:
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#4
Peroxide zei:
Ben jij dit?
http://www.dumpert.nl/mediabase/7163631/6c0ebb37/wakker_worden_van_keta.html
Klik om te vergroten...
Hahah, die heb ik ook langs zien komen inderdaad. Ik ben het echter zeker niet, meen te geloven dat ik ook wat ouder ben als ik deze jongen zo zie. Sowieso is er geen moment geweest waarop er ook maar een kleine glimlach op mijn gezicht te zien was. Ik was ook veel platter aan het ouwehoeren en mijn vrienden hebben de verleiding weerstaan om me te filmen. De twee foto's ietsje hierboven zijn de enige stukjes beeldmateriaal. Ergens had ik mezelf nog wel even terug willen zien, maar ik waardeer het dat ze respectvol met de situatie om zijn gegaan.

Klimrek zei:
Lijkt t wel op, maargoed, dat kan ik niet weten want ik ken TS niet :confused:mile:

Ik moet wel zeggen: Je hebt echt een superfijne manier van vertellen/schrijven!

Dit leest echt goed weg! Sterkte verder met terug in vorm komen. Enne, schrijf gerust nog eens een reportje als je iets gebruikt hebt :wink:
Klik om te vergroten...
Gracias, en zal ik doen. Not anytime soon though, pas als ik opnieuw eens met dissociatieven of psychedelica in aanraking kom. Dat zie ik voorlopig niet gebeuren, heb wat shit die ik eerst voor mezelf uit moet zoeken.
D
Drugskikker22Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ketamine nooit onderschatten
D
Draak SnaakLid
01-01-2024, 00:00
#6
Damn! Daar heb ik ook nog wel eens gevoetbald in die kooien. Heftig verhaal.

In 2013 zelf mijn scheenbeen gebroken. “Buiten protocol” als 16jarige ook een mix van ketamine via injectie toegediend gekregen. Pijn was binnen luttele seconden verdwenen en wat volgde was een heerlijke trip / roes. Voelde zeer dromerig en zorgeloos aan. Er was wel iets ingestopt om hallucinaties te remmen, mijn visuals bleven beperkt tot alles extreem wazig zien en later alles haarscherp 4 dubbel zien. Echt wel een verschil met jouw trip zeg
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind dat dit report samen met het report van 400 mcg lsd van @de verwondering een gedeelde eerste plek verdienen als report van het jaar. 👈
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Ik vind dat dit report samen met het report van 400 mcg lsd van @de verwondering een gedeelde eerste plek verdienen als report van het jaar. 👈
Klik om te vergroten...
Dat waardeer ik, maar dit report is inmiddels al meer dan zes jaar oud. 😉
Knie is sindsdien overigens op de juiste plek blijven zitten en ik dartel weer vrolijk rond op de voetbalvelden. 👌🏼
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sally Tessio zei:
Dat waardeer ik, maar dit report is inmiddels al meer dan zes jaar oud. 😉
Knie is sindsdien overigens op de juiste plek blijven zitten en ik dartel weer vrolijk rond op de voetbalvelden. 👌🏼
Klik om te vergroten...
Wat ik niet snap is waarom ze je zo'n ziekelijke k-hole in moet. Er zijn toch andere soorten pijnstillers die niet zo sterk dissociatief zijn? On the top of my head, lidocaine, plaatselijke verdoving. En zo nog talloze anderen medicijnen die snel, doeltreffend, veilig en bovenal NIET dissociatief zijn.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Wat ik niet snap is waarom ze je zo'n ziekelijke k-hole in moet. Er zijn toch andere soorten pijnstillers die niet zo sterk dissociatief zijn? On the top of my head, lidocaine, plaatselijke verdoving. En zo nog talloze anderen medicijnen die snel, doeltreffend, veilig en bovenal NIET dissociatief zijn.
Klik om te vergroten...
Poeh, dat weet jij waarschijnlijk beter dan ik. Volgens mij is het gebruik van ketamine bij dit soort ongevallen vrij (ha!) gebruikelijk. Er zal wel over nagedacht zijn en dat dit meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden was.

Wat achteraf vooral problematisch was was dat ik neerging op een koude, regenachtige avond en een kwartier lang op dat veld heb gelegen totdat er ambulancepersoneel ter plaatse kwam. De dislocatie van mijn knieschijf was vrij extreem en ook het koud en stijf worden van de kruisbanden door de weersomstandigheden zorgde ervoor dat het terugkrijgen van de knieschijf, waarbij de ingescheurde kruisbanden dus opnieuw opgerekt moeten worden, bemoeilijkt werd. Vandaar dat dit op een gebruikelijke dosis niet lukte, ik als gevolg helemaal plat moest en dus een overdosering in kreeg gespoten. Wat de dosering uiteindelijk geworden is weet ik niet, maar mijn neef zei later dat een verpleegster "Jezus, what the hell?!" uitsloeg toen ze het getal zag staan, dus het zal geen misselijke hoeveelheid zijn geweest.
A
AnnieDLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat een verhaal zeg! (Ondanks dat het al een aantal jaar geleden is).
Ergens ook wel herkenbaar. Ik heb een paar jaar geleden tijdens het bouwen van een festival mijn voet gebroken (kreeg een lading van ren heftruck op mijn voet). Ik weet het niet zeker want ik was ook vrij snel ver van de wereld maar volgens mij kreeg ik 2x fentanyl ingespoten. Later in het ziekenhuis nog morfine.
Het deel van op een veld liggen is voor mij zeer herkenbaar. Ik heb hier zelf lang last van gehad, vond het zeer traumatisch. Mijn man heeft een foto van mij gemaakt in het ziekenhuis die ik tot op de dag van vandaag niet kan zien.
Heb jij mentaal er nog veel last van gehad?

Wel respect voor je dat je dit zo opschrijft! En je hebt inderdaad een goede schrijfstijl!
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#12
AnnieD zei:
Wat een verhaal zeg! (Ondanks dat het al een aantal jaar geleden is).
Ergens ook wel herkenbaar. Ik heb een paar jaar geleden tijdens het bouwen van een festival mijn voet gebroken (kreeg een lading van ren heftruck op mijn voet). Ik weet het niet zeker want ik was ook vrij snel ver van de wereld maar volgens mij kreeg ik 2x fentanyl ingespoten. Later in het ziekenhuis nog morfine.
Het deel van op een veld liggen is voor mij zeer herkenbaar. Ik heb hier zelf lang last van gehad, vond het zeer traumatisch. Mijn man heeft een foto van mij gemaakt in het ziekenhuis die ik tot op de dag van vandaag niet kan zien.
Heb jij mentaal er nog veel last van gehad?

Wel respect voor je dat je dit zo opschrijft! En je hebt inderdaad een goede schrijfstijl!
Klik om te vergroten...
Oef, dat klinkt niet prettig. En daarna fentanyl ingespoten?! Jezus. Die bende schijnt nu hét probleem te zijn in de strijd tegen de opiatencrisis in de VS. Makkelijk op over te doseren en vreselijk verslavend spul. Verder weet ik er weinig vanaf. De ambulancebroeders zullen wel weten wat ze doen.

Ben je ooit iets aan traumabehandeling ondergaan na dit ongeluk? Anders wellicht nog iets om te overwegen, indien je er nog steeds last van hebt.

Ik heb er zelf mentaal nooit iets aan overgehouden. Misschien dat dat ermee te maken heeft dat ik, door het studieveld waar ik toen in werd opgeleid en mijn interesse in psychedelische en dissociatieve drugs, al veel van de negatieve symptomen wist die ik die avond voor mijn kiezen kreeg. Daardoor kun je het toch iets meer perspectief geven. Of het heeft iets met (genetische) persoonlijkheid te maken. Wie weet.

Ik ben wel iets voorzichtiger geworden met mijn lichaam. Ik ga nooit meer zonder eerst uitvoerig gestretcht te hebben het voetbalveld op, of zonder mijn spieren eerst warm te maken ijzers de lucht in slingeren in de sportschool. Overigens heb ik nog geen jaar geleden mijn schouder en sleutelbeen verneukt door een flinke klapper te maken op een snowboard, dus in dat opzicht leer ik niet snel.

Bedankt voor het compliment over het report. :)
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sally Tessio zei:
fentanyl ingespoten?!
Klik om te vergroten...
Sally Tessio zei:
De ambulancebroeders zullen wel weten wat ze doen.
Klik om te vergroten...
Onderstaande pipet is nauwkeurig tot op 2 microgram. Met de juiste benodigheden in de juiste handen is fentanyl helemaal niet zo eng meer. Het wordt pas eng als het ondeskundig in de verkeerde handen valt. Dan gaat het over leven of dood.
1679511898849.png
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#14
Interessant, dat wist ik niet. Wanneer je fentanyl hoort gaan de haren op je armen onmiddellijk overeind staan. Maar goed, alles staat of valt uiteindelijk bij de dosering.

Voor geïnteresseerden: de mini-docu op Netflix bij de naam Ten Dollar Death Trip geeft een indringend beeld van de problemen die verslaafden hebben met dit middel. Ik vond het wel indrukwekkend. Bij deze een aanrader.

Watch Ten Dollar Death Trip | Netflix
A
AnnieDLid
01-01-2024, 00:00
#15
Die docu ga ik checken!

Ik wist zelf niet zoveel over fentanyl op dat moment. Bovendien was ik van mezelf al compleet over de zeik, dus misschien dat ik daarom daar ook niet bij stil gestaan heb.
Weet wel dat ik een soort vaag melig werd. Mijn broek werd opengeknipt tot mijn knieën en ik heb tegen de ambulancebroeders nog lopen grappen dat ik zo opgelucht was dat ik die ochtend niet had besloten mijn allernieuwste werkbroek aan te doen 🤦‍♀️
Trauma verwerking heb ik nooit over nagedacht. Is wel iets om over te denken.

Fijn dat jij er verder geen last van hebt gehad! Wel hardleers zo te lezen maar dat hoort bij het leven 😅

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."