Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDPT 60 mg nasaal: een ontmoeting met mijn universele moeder

DPT 60 mg nasaal: een ontmoeting met mijn universele moeder

34 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psilocyloner zei:
Ik vroeg me eigenlijk af hè, kun je DPT in de doorgaans aangeboden vorm nou ook roken/vapen of dien je een hydrochloride- of fumaraatzout dan eerst om te zetten naar vrije base?
Klik om te vergroten...
Ik heb het antwoord al gevonden. Waar zou men zijn zonder het internet. Het schijnt dat het zout nogal veel rook geeft, onprettig is om te inhaleren en bovendien sneller verbrandt waarmee je dus actieve stof verspilt. Een extra probleem bij DPT in vergelijking met DMT en 5-MeO-DMT is dat de freebase doorgaans als een olieachtige substantie verschijnt en daardoor dus wat onhandig is in gebruik. Je moet er dus even wat meer moeite voor doen kennelijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#2
In alle jaren dat ik nu psychedelica gebruik denk ik dat dit mijn meest allesomvattende, vredige, liefdevolle ontmoeting met entiteiten was. Na al mijn zware trips van de afgelopen tijd wil ik nu graag deze prachtige ervaring delen. Helaas ben ik de meeste indrukken al kwijt én doen woorden ontzettend afbreuk aan de ervaring, maar ik ga toch mijn best doen het zo goed mogelijk te verwoorden.

Juli 2019
Tijd: 11.45 uur
DPT 60 mg nasaal

De voorbereidingen zijn getroffen. Ik doe de gordijnen dicht en zet de psytrance mix aan. Ik spreek mijn intenties in gedachten uit en haal nog één keer diep adem voordat ik de lijn van 60 mg rustig maar in één keer opsnuif. Zenuwen overvallen me een beetje, een nieuw middel, ben ik er echt klaar voor? Het voelt branderig in mijn keel en ik word wat misselijk van de smaak. Begin wat te ijsberen in de kamer, neem steeds een slok ijsthee als de smaak in mijn keel te vies wordt. Ga na 5 minuten naar de wc. Patronen op de tegeltjes ontstaan al, alsof ik aan het begin van een LSD trip zit.
De trip wordt snel visueel. Intens, maar ik voel me niet overvallen. Ik ben wel onrustig; wil ik zitten, wil ik liggen, wil ik bewegen, wil ik drinken, wil ik andere muziek, moet ik naar de wc? Wat wil ik ook alweer, waarom trip ik, wat wil ik hiermee? Mijn lichaam begint te trillen, ik begin te klappertanden, krijg lichte spierspasmen. Het voelt eigenlijk wel lekker op de muziek.
Ik voel de beperkingen van de klok. Ik probeer me vast te houden aan tijd. Ook al heb ik mijn horloge afgedaan en is de klok aan de muur allang niet meer te lezen, ik blijf kijken naar die klok en maak een inschatting van hoe laat het zou kunnen zijn. Laat die klok los, het doet er niet toe.

Het duurt niet lang voordat ik er volledig inzit. Ik ben keihard mee aan het trillen op de muziek. De muurschildering van een adelaar vliegt met veel energie door mijn kamer. Er gebeurt veel tegelijk visueel, het maakt weinig uit of mijn ogen open of dicht zijn. Ik ga compleet op in de muziek. Zo veel detail, zo veel lagen, hoe kan het toch dat we ons daar normaal niet bewust van zijn? Zo veel wat ik nu voel, zie en hoor wat ik normaal niet waar kan nemen, maar wat er wel altijd is. Ik ben me enorm bewust van alle sensaties van mijn lichaam en hoe ongelooflijk complex het lichaam en de aansturing daarvan in elkaar zit. Voel al van ver aankomen dat ik moet gapen, voel hoe alle lichaamsprocessen constant balans met elkaar zoeken, voel ruim van tevoren wanneer er een beweging aan zit te komen die ik normaal gesproken als onwillekeurig zou bestempelen. Ik zie hoe mijn hersenen mijn lichaam instructies geven en hoe ik daardoor nog prima kan functioneren als het nodig is. Ik zoom in, bekijk het leven binnenin mijn lichaam. Zie mijn spieren, het bloed wat door mijn aderen gepompt wordt. Vooral de spieren in mijn rug zijn goed zichtbaar, omdat ik me daar door de pijn het meest bewust van ben. Ik wil nog verder inzoomen, op celniveau. Ik zie een wereld in een wereld in een wereld. Ik wil het verder verkennen, maar er gebeurt zo veel dat ik het weer vergeet.

De geluiden van de muziek klinken zo niet-aards. Zo niet te beschrijven. Ik weet nog niet helemaal wat ik ervan vind. Maar ik hoef er ook niets van te vinden, ik moet het doorlopen. Het voelt mechanisch, leeg, er zitten energieën in die niet van mij zijn. Ik wil ze wel onderzoeken, maar vraag me af of ze me afleiden van mezelf.
Er komen een soort smerige associaties naar boven. Lomp, lelijk, oncharmant. Ook daar moet ik doorheen. En dan vervliegt het alweer, ik kan me niet op één ding focussen. Ik moet bewegen, ik moet meebewegen op de muziek. Teveel rugpijn om te staan, dan maar liggend meebewegen, mijn armen en vingers trillen hard mee op het ritme, het voelt goed, euforisch zelfs op sommige momenten. Toch voelt het onnodig, alleen maar voor de ‘leuk’. Ik had de muziek oorspronkelijk aangezet omdat het me naar plekken kan nemen die ik zelf niet kan bereiken, maar het weerhoudt me er nu juist van dieper te gaan. Ik heb het gevoel dat er boodschappen aankomen, dat ze een ingang zoeken, maar dat ik zo niet goed kan luisteren. Ik luister toch nog langer dan nodig is, totdat ik besef dat ik er niet naar luister omdat ik dat wil maar omdat andere mensen zeggen dat dit goed is, leuk is, stoer is, dat je er zo meer uit kan halen etc. Het komt van buiten mij. Ik heb dit niet nodig als houvast. Ik voel me vrij, ik ben niet bang, ik weet dat er nog vervelende aspecten aan gaan komen waar ik me doorheen moet worstelen maar laat ze maar komen.

De muziek is uit, ik haast me want ik voel dat er iets belangrijks zou kunnen gaan gebeuren en ik wil deze staat van zijn niet verliezen. Ik ga op de grond liggen met mijn ogen dicht. Nog te veel licht, ik moet met afsluiten van alles wat van buiten komt, trek de deken helemaal over me heen. Zo veel geluiden, onder mij, boven mij, in mij, zo veel bewustzijn op lagen waar ik normaal geen toegang tot heb. Alles wat ik aandacht geef groeit. Welke kant ik ook op ga, het wordt groter. Focus je op het nu. Lichaamsfuncties gaan op automatische piloot, als ik het benauwd krijg kom ik onbewust ineens in actie en sla de deken van me af. Daar hoef ik me dus geen zorgen over te maken.
Zonder dat ik het bewust probeer kom ik in een soort meditatieve staat terecht. Ik ben me er pas bewust van als ik er even uit ben, als er gedachten of invloeden voorbij komen die niet van mij zijn maar van dit aardse leven. Zoals invloeden van de maatschappij, muziek in mijn hoofd, oordelen van mezelf of anderen, reclameborden of gesprekken met mensen in mijn hoofd. Maar waar was ik toen in die gedachten niet had?

Ik voel mijn zelfvertrouwen groeien. Als ik naar mezelf luister weet ik de weg. Als ik naar mezelf luister hoeven anderen mij niet te vertellen hoe ik het moet doen. Ik kan mijn eigen keuzes maken. Alleen de hevige sensatie van rugpijn voel ik nog. Geeft niks. Blijf luisteren. Heel af en toe komen er nog prikkels voorbij die niet van mij zijn, de laatste laagjes niet-ik worden eraf gepeld.

Ik ben op een andere plek. Ik ben gekomen waar ik altijd wilde zijn. De plek waar ik alles over heb gelezen, gehoord en waarvan ik wel wist dat het er was, maar nooit écht was geweest. Het is tot leven gekomen. En het is allemaal waar, alle psychedelische clichés kloppen. Ik wil zo veel weten. Ik heb zo veel vragen. Doe alles om nog dieper te komen, het niet kwijt te raken. Ogen stijf dicht, druk mijn handen hard tegen mijn ogen, lig op mijn buik op de grond, deken volledig over me heen. Wil zo veel tegelijk dat ik mijn aandacht niet op één ding kan focussen en mezelf niet de tijd geef om het antwoord uit te zoeken. Ik ben onderdeel van een machine, een groter geheel. We zijn samen, zijn het entiteiten of staan ze op gelijke hoogte met mij? We voeren iets uit, we zorgen ervoor dat de machine op gang blijft. Het voelt neutraal. Er is geen contact, maar ik weet dat het wezens zijn. We doen ons werk, we functioneren. Opnieuw zie ik een wereld in een wereld in een wereld en zo eindeloos door.

Ik besef me dat ik dit allemaal creëer. Dat het er zo uitziet omdat ik denk dat het er zo uit zou moeten zien. ‘Ze’ zijn gekomen in een vorm die voor mij begrijpelijk en behapbaar is. Maar ze zijn vormeloos. Ik ben vormeloos. Dit is alleen maar mijn eigen interpretatie, mijn eigen referentiekader, iets waarvan ik denk dat het mogelijk is. Zo veel stemmetjes in mij, zo veel vragen en ook zo veel antwoorden. Ik probeer de antwoorden vast te houden, klamp me eraan vast, maar het gaat zo snel dat ik bijna alles direct weer vergeet. Te druk, te druk, word weer stil. Haal adem. Kom tot rust, zo kun je niet luisteren.
Ik word stiller en stiller. Plots vraag ik me af: wat nu als ik stil ben, helemaal nergens aan denk en helemaal nergens naar luister.. wat blijft er dan nog over van mij? Wat ben ik dan?
Het volgende beeld wat ik krijg is een soort samensmelten, mijn lijf met de rest, ik was uit een soort hout gesneden maar word er nu weer terug ingezet, er wordt nu met potlood een vierkant op het hout getekend, dat is mijn lichaam. De lijnen vervagen, er is geen duidelijk onderscheid tussen lichaam en de rest.

Ik voel iets heel warms door mijn hele lijf gaan, het omvat me, vult me volledig. Zo warm. Zo veel liefde. Het is een vrouwelijke entiteit. Ze is mijn moeder. Niet mijn aardse moeder, maar mijn universele moeder.
Ze is Goddelijk, haar warmte voelt Goddelijk, overvalt me, verbijsterd me, laat me stil vallen en neemt me helemaal mee. Zo zorgzaam, zo geborgen, zo veilig. Ik raak in extase, euforie, mentaal en fysiek. “Je bent er, mijn kind” lijkt ze te zeggen. Er is nog zo veel om te leren. Ik wil het allemaal zien. Ze is geduldig, lacht me liefdevol toe. "Alles op z’n tijd".

Nog steeds godsgruwelijk veel rugpijn, het enige wat me nog weerhoudt van complete oplossing. Wat is deze pijn, waar komt dit vandaan? Om daar antwoord op te krijgen moet ik eerst door heel veel shit heen, he? bedenk ik me. Ja, daar moet ik dwars doorheen. Het is smerig, lomp, pijnlijk, bizar, alles moet overhoop getrokken worden, gaan we hier echt doorheen? Ik ben er toe bereid. Maar de focus verschuift weer, het is nog te moeilijk, ik kan er geen grip op krijgen. “Het is nog te groot voor jou, mijn kind” zegt ze.
Vragen over mezelf dan. Wie ben ik? Niet in dit aardse leven, niet mezelf in relatie tot anderen, niet mijn persoonlijkheid. Mijn essentie. Ze laat het me zien, laat het me voelen. En dat ik óók alles om me heen ben. Dat ik zelf alles creëer. Dat ik háár ook ben of ga worden. En dat zij de vorm heeft van een moeder om het voor mij begrijpelijk te maken, maar dat ik dat zelf zo heb vormgegeven. Nog zo veel om te ontdekken. Ze laat me zien dat er nog veel meer mogelijk is, onvoorstelbaar meer dan ik ooit zou kunnen bevatten. Eindeloos.

Ik voelde alles wat ik met San Pedro niet voelde, alles waar ik anderen om heb benijd. Alles wat ik wilde, droomde, en nog meer. Nu ervaar ik het eindelijk zelf. En ik wil nog dieper komen.
Ik besef me dat muziek mijn zelfgekozen hulpmiddel is om beter bij mijn gevoelens te kunnen komen. Ik kom er nu niet goed bij, er zitten nog steeds stukken van mij op slot. Als ik dit aardse hulpmiddel nog even nodig heb, dan mag dat. Je leert het nog wel zonder. Hell, misschien leer je het zelfs nog zonder gebruik van psychedelica. Ik zet het album "Dreamtime Physics" van Entheogenic aan omdat ik denk dat deze bij mij past. Hemelse klanken. Met momenten word ik helemaal meegevoerd. Toch is het niet helemaal zoals ik ben, want het is niet door mij gemaakt, tenminste niet door deze versie van mezelf.
"Je kunt zelf ook muziek maken", zegt de entiteit. Je kunt alle muziek maken die je maar wilt, binnenin jezelf. Wat sluit er nu beter bij dit stukje van jezelf aan dan muziek die uit jezelf komt? En wist je al, dat je nu een lichaam hebt? Bedenk je eens wat je daar allemaal mee kan!

Ik zet de muziek snel uit, ga snel weer liggen. Ja, ik heb een lichaam, ik heb een lichaam en dat is niet voor niks! Ik heb een stem, om te zingen. Ik heb handen, om aan te raken. Ik heb benen, om te lopen. Ik heb longen, om te ademen. Ik kan zo veel met dit lichaam wat ik anders niet zou kunnen ervaren! Toch voel ik me mentaal vrij, maar fysiek nog niet. Durf nog niet vrij te bewegen, voluit te lachen van vreugde. "Dat komt nog, mijn kind". Het begint bij jezelf, in jezelf.
Wat was ik ook alweer voordat ik dit lichaam kreeg? Ik voel steeds verdere vermenging met de entiteit, de wezens en alles wat ik om me heen zie. Het is allemaal vervlochten, het is niet nodig om onderscheid te maken, het zijn enkel mijn eigen bedachte kaders. Ik ben los aan het komen, enkel die doordringende rugpijn voel ik nog. Ik kan het niet fixen, dus visualiseer ik dat ik het stuk van mijn rug wat pijn doet afknip en achterlaat. Ik vervlieg, verder en verder en verder, wit licht...

Dan ineens val ik, verder terug en terug, naar beneden, nog verder. Ik word teruggesmeten, alles wordt steeds leger, steeds vlakker. Ik zie mezelf plots staan in het midden van mijn woonkamer, ik zak door mijn knieën op de grond.

NEE.
NEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!
Nee!!!
Kom terug! Waar zijn jullie nou?!

Zo. Nu moet je het zelf weer uitzoeken. Leef, ervaar, zoals je zelf wilde. Je weet dat we er zijn, altijd. Ga nu je aardse leven leiden.
En weg zijn ze.

Ik lach en huil tegelijk. De schepping van het leven, zo prachtig, maar ook zo intens alleen ineens. Alles valt op z'n plek. Nu besef ik me pas dat ik net níet alleen was. De entiteiten, mijn moeder, nu ze er niet zijn weet ik pas dat ze er zijn geweest. En er ook altijd zullen zijn. Als ik enkel 'ben', dan voel ik niet, dan is er geen relativiteit. En daarom moet ik ervaren. Alles. Ik moet ervaren om te zijn. En daar is dit leven voor.

Het voelt zo onbelangrijk en zo klein, nog minder dan een zandkorrel, dit aardse leven. Ik hou niet van het leven, heb het gevoel dat ik alleen maar aan het uitzitten ben totdat ik weer terug mag naar waar ik vandaan kom. Hoe kan ik voldoening uit het menselijke leven halen?
Ze is er nog, want ik krijg gelijk antwoord.
"Met interpersoonlijk contact. Dat is voor jou als mens waardevol."
"Maar hoe dan? Ik vind mensen maar irritant, ik voel bijna geen binding met mensen".
"Dat komt omdat je ze niet ziet voor wie ze zijn. Niet voor wie ze écht zijn. En omdat jij je niet laat zien voor wie je echt bent. Als je dat wel gaat doen, zul je écht gaan delen en daar veel voldoening uit halen."

Ik merk dat ik de ervaring direct probeer te plaatsen in aardse termen. Aahh, ik wil niet, de onontkomelijke transformatie naar mens. Ik pak de spiegel, kijk in mijn ogen. Ik zie dat ik mezelf aardse oordelen toebedeel: lelijk. Wat een onzinnig laagje, weg ermee. Ik zie mensen, allemaal verschillende mensen. Allemaal levens die ik heb geleid, nu leid of nog zal gaan leiden. Ze maken contact met elkaar en met mij, ze zijn mij. Ik voel een vlaag van warmte en euforie, ik deel.

Kan geen houding meer vinden, de grond is te hard, de bank is te hard. Ik ga naar boven, in bed. Wat een stilte. Ik geniet intens van de stilte en het vredige gevoel wat erbij hoort. En dan pas hoor ik hoeveel geluiden er zijn, de geluiden van de aarde. Vrede, kalmte, ik zak weg in een zachte serotonine-achtige rush. Daar is ze weer, de moederlijke liefde komt weer over mij heen. Minder intens nu maar duidelijk voelbaar in mijn zijn en in in mijn lichaam. "Mama", voel ik. "Mama." Ik word emotioneel. Ik voel me zo klein. Ik voel hoe ik verder terugga, het wordt weer licht, een soort explosie vol warmte en zachtheid waaruit ik ontsta. Geen big bang, maar de verwekking van mijzelf als mens. Het breidt zich niet verder uit, ik word ongemakkelijk van het idee dat ik moet aanschouwen hoe mijn ouders seks hebben. Een nutteloos oordeel, maar het is er wel.

Ik voel me ineens weer een klein meisje.
"Ohhh", zegt mijn universele moeder, "dit heb je gemist, he?" Hier komt heel veel verdriet vandaan, he?"
Ik huil zachtjes. Ja. Ik was me er niet eens bewust van, ik ben in het dagelijks leven helemaal niet bezig met mijn ouders, gemis of het kind in mijzelf. Ik ben een volwassen vrouw, ik heb dat allemaal allang losgelaten.
Toch niet dus. Onderdrukken is heel wat anders dan loslaten.

Verder kom ik nog niet. Het zit nog op slot. Het is een thema voor de volgende keer. En ze gaat weer.

Oh, wat een vreugde, wat een dankbaarheid, wat een intens verlangen om direct weer terug te gaan. Maar ook vrede voor hoe het nu is, en enthousiast om ervaringen op te gaan doen in dit leven.

Liggen doet te veel pijn. Ik ga in bad, neem vers fruit en een koud flesje water mee. Zo heerlijk, mijn lichaam was uitgeput, uitgehongerd en ik voel mezelf met elke hap aansterken. Ik pak mijn telefoon erbij om even te laten weten dat ik er weer ben en dat alles goed is gegaan. Het is 14.30 uur, bijna 3 uur na inname dus. Nadat ik me gefocust heb op mijn telefoon merk ik dat ik er direct een stuk meer 'uit' ben. Wat doe je nou? Wat doe je nou??? roep ik tegen mezelf. Ik leg de telefoon weer weg en blijf wel 1,5 uur in bad liggen terwijl ik er af en toe heet water bij gooi. In mijn gedachten kom ik niet verder dan "wauw, wauw, waaaauuuww, shittt, wauw." Als ik uit bad ga neem ik een flinke wandeling. Nat ongeborsteld haar, geen make-up, slippers, geen spullen behalve sleutels, het maakt allemaal niks uit. De frisse lucht voelt heerlijk, de regen voelt heerlijk. Ik loop met een grote grijns rond die er de rest van de dag niet meer afgaat. Een lichte nastimulatie blijft aanhouden, om 01.00 uur kan ik nog niet slapen, maar het voelt zo lekker vredig dat het ook niet uitmaakt.

Dankbaar. Het tij is gekeerd.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik krijg meteen zin om wat DPT te bestellen Lol!

edit;
Zit inmiddels in het winkelmandje :sunglasses:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wow! Prachtig reportje weer! Zullen we dit trip-report opsturen naar Minister Grapperhaus om hem te overtuigen dat niet alle drugs slechts zijn?!

Interessant stofje zo te horen! Klinkt als een fantastische bevrijdende trip! Ik heb het hele report in een ruk uitgelezen... Indrukwekkend!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mooi report hoor inderdaad.
Ook mijn interesse naar DPT is meteen gewekt :yum:. Ik liet deze stof een beetje links liggen omdat ik wat vaker las dat het de duivelse broertje van DMT zou kunnen zijn. Dat lees ik echt niet in jou report.
Lijkt me verder erg lekker om met een middel lekker snel even te kunnen gaan trippen zoals met DPT dus.

Is het verder te vergelijken met andere middelen?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb DPT al een hele tijd liggen maar iets houdt me tegen, zoals dat ik ook een hele tijd huiverig ben geweest voor DMT. Het lijkt vrij intens spul, en het snuiven van psychedelica staat me ook een beetje tegen, mede vanwege de snelle come-up.

Dankzij dit report toch wel weer hernieuwde zin gekregen. Al zal ik het bij voorkeur wel onder begeleiding doen want in je eentje een paar uur niet helemaal op de wereld zijn is ook niet heel handig. Je weet toch niet wat je gaat doen.

Eik zei:
Zullen we dit trip-report opsturen naar Minister Grapperhaus om hem te overtuigen dat niet alle drugs slechts zijn?!
Klik om te vergroten...

Laat Grapperhaus het maar niet horen. Als hij hoort dat je 'gek' wordt van legaal aan te schaffen stoffen en 'denkt' dat je contact hebt met een andere God dan de christelijke, dan weet hij niet hoe snel hij DPT moet verbieden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat een geweldig report weer!! :grinning::grinning:

Je leidt ons weer prachtig jouw gevoelswereld in. Daar heb je echt een groot talent voor!

NiandraLades zei:
Ik word stiller en stiller. Plots vraag ik me af: wat nu als ik stil ben, helemaal nergens aan denk en helemaal nergens naar luister.. wat blijft er dan nog over van mij? Wat ben ik dan?
Klik om te vergroten...
Dit is hét. Dé vraag... om alle andere vragen het zwijgen op te leggen. En je kunt hem niet zomaar zelf stellen. Hij komt vanzelf in je op als je eerst stil genoeg bent. Alsof iets anders wakker in je wordt en die vraag stelt.


Wat fijn voor je dat je nu de trip hebt gekregen die je eigenlijk wilde. ^_^ Ook met betrekking tot je rugpijn en al het lijden dat daarmee gepaard gaat... Ben echt heel blij voor je dat je een antwoord hebt gekregen :blush:

Je maakt mij nu trouwens ook wel benieuwd naar dit middel. :tonguewink: Had er wel van gehoord, al heb ik er nooit zoveel onderzoek naar gedaan. Misschien ook wel omdat snuiven voor mij eigenlijk een beetje een no-go is. Maar als ik dan lees wat voor trip jij hierop hebt gehad... Dat ligt toch wel erg in mijn straatje. Jaloers! Maar ook altijd weer mooi om bevestigingen van anderen te horen dat wat je zelf ook ongeveer mee hebt gemaakt echt was en niet je eigen verzinsel. (maar in bepaalde zin eigenlijk ook weer wel, want we creëren zelf dit universum haha! Lekker paradoxaal dit allemaal...) Alsnog, een trip heeft altijd een einde en met dat einde komen ook altijd weer twijfels, ondanks de extreem overtuigende ervaring die je had.

Bedankt voor het delen van je ervaring!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Lichaam en geest staan onmiskenbaar met elkaar in verbinding, en het een heeft invloed op het ander, dat is feitelijk bewezen.

Maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat alle ziektes dan maar een psychische oorzaak hebben. Een goed voorbeeld hiervan is dat je met bepaalde genen een veel hogere kans hebt om een bepaalde ziekte te krijgen, hoe spiritueel je ook bent. Ook is aangetoond dat je van bepaalde invloeden van buitenaf ziek kan worden, zo heb je kankerverwekkende stoffen en zijn er vele andere giftige stoffen waarvan je ziek wordt. En dan kan je mediteren tot je een ons weegt, vooraf of tijdens de ziekte, ziek is ziek.

Deze voorbeeldjes lijken mij al genoeg om de stelling van @Mindless totaal en compleet onder tafel te vegen.

Maar goed, je kan wel degelijk lichamelijk ziek worden van psychische problematiek, net zoals je psychische klachten kan ontwikkelen door lichamelijk ongemak, dat is ook allemaal bewezen. Maar waarschijnlijk is dit niet genoeg voor enkelen en moet een en ander jamer genoeg tot in de extremiteit getrokken worden en wordt de wetenschap genegeerd omdat nou eenmaal de onderbuikgevoelens gekoesterd dienen te worden.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ha, wat leuk dat jullie na dit report meer interesse hebben in dit middel! Vind ik tof! Ik zou het iedereen aanraden. Share the love! :redheart::redheart::redheart:

@Mezelf nee, ik vond hier niets duivels aan, integendeel! Af en toe wat donkere randjes, maar dat kun je altijd wel tegenkomen. Maar één ervaring zegt niet zo veel natuurlijk.
Qua vergelijken met andere middelen denk ik dat het gezien omschrijvingen van anderen het het meest in de buurt komt van DMT, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd, dat roken blijft een dingetje...
In ieder geval was dit heel anders dan alle andere psychedelica die ik heb gebruikt.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dankjewel Mindless! Tof! En ik snap wat je zegt met je laatste stukje haha.
DPT hoef je niet te snuiven, je kunt het ook oraal nemen (heb je er alleen iets meer van nodig). Dus misschien nog het overwegen waard.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
NiandraLades zei:
DPT hoef je niet te snuiven, je kunt het ook oraal nemen (heb je er alleen iets meer van nodig). Dus misschien nog het overwegen waard.
Klik om te vergroten...
Interessant! Zal eens wat meer onderzoek gaan doen.
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ha, dit report daar zat ik al naar uit te kijken!

Erg leuk om je ervaring nu in detail te lezen. En ik herken er veel uit van mijn eigen ervaringen op dit middel. Het heeft mij ook veel inzichten gegeven, het houdt je haarfijn een spiegel voor. Maar dan niet een spiegel waarin je je gezicht ziet, maar één die je echt naar binnen laat kijken.

Op sommige momenten komt jouw report echt griezelig dichtbij ervaringen die ikzelf ook heb meegemaakt.

Ik ga maar even gewoon wat losse stukjes quoten. Ik quote maar raak en zeg maar wat.

NiandraLades zei:
Ik ben los aan het komen, enkel die doordringende rugpijn voel ik nog. Ik kan het niet fixen, dus visualiseer ik dat ik het stuk van mijn rug wat pijn doet afknip en achterlaat.
Klik om te vergroten...
Zo abstract een probleem visualiseren. Bij mij kwam het beeld van een grote kluwen touw die finaal in de knoop zat. Bij elke lus die ik probeerde te ontwarren kwam ik ergens anders in de knoop. Het heeft geleid tot de definitieve keuze om met mijn opleiding te stoppen: ik kan het nu mentaal niet aan en het geeft me daardoor alleen maar stress om het toch te blijven proberen.

NiandraLades zei:
Ik zie mensen, allemaal verschillende mensen. Allemaal levens die ik heb geleid, nu leid of nog zal gaan leiden. Ze maken contact met elkaar en met mij, ze zijn mij. Ik voel een vlaag van warmte en euforie, ik deel.
Klik om te vergroten...
Volgens mij zie ik waardoor je hier geïnspireerd bent (maar ik kan ernaast zitten). Maar dit is in ieder geval ook heel sterk mijn eigen ervaring geweest. Het heeft mijn ogen geopend en me veel meer open laten staan voor anderen - die helemaal niet zoveel anders zijn dan ik.

NiandraLades zei:
Nat ongeborsteld haar, geen make-up, slippers, geen spullen behalve sleutels, het maakt allemaal niks uit. De frisse lucht voelt heerlijk, de regen voelt heerlijk.
Klik om te vergroten...
Precies dat! Er zijn wel belangrijker zaken om je druk om te maken. Zoals de vrijheid daar allemaal schijt aan te hebben en erbij te lopen zoals jij dat wilt. Het leven is veel te interessant om je tijd te verkwisten aan onbenulligheden.

NiandraLades zei:
Ik luister toch nog langer dan nodig is, totdat ik besef dat ik er niet naar luister omdat ik dat wil maar omdat andere mensen zeggen dat dit goed is, leuk is, stoer is, dat je er zo meer uit kan halen etc.
Klik om te vergroten...
Jouw leven. Jij weet het beste wat goed voor je is, in dit leven. Jij bent ervaringsdeskundige in het 'jou' zijn. Niemand anders.

NiandraLades zei:
Ik voel hoe ik verder terugga, het wordt weer licht, een soort explosie vol warmte en zachtheid waaruit ik ontsta. Geen big bang, maar de verwekking van mijzelf als mens. Het breidt zich niet verder uit, ik word ongemakkelijk van het idee dat ik moet aanschouwen hoe mijn ouders seks hebben. Een nutteloos oordeel, maar het is er wel.
Klik om te vergroten...
Alleereerst: wow, om in te lijsten dit stukje.

Ten tweede: dit komt zó dichtbij wat ik op DPT heb meegemaakt, maar dan exact andersom.

Bij jou betrof het je terugkeer naar jouw verwekking. Bij mij was het de visualisatie - niet het daadwerkelijk ondergaan - van een orgasme mijnerzijds, welk in potentie kan zorgen voor een 'explosie' van materie, energie, kleur, liefde en wat al niet: het ontstaan van nieuw leven dat zonder deze verwekking dit universum niet had kunnen ervaren.

Een (wellicht wat betwistbare) theorie luidt overigens dat het bewustzijn niet een verschijnsel is dat zich binnen het universum manifesteert, maar dat het universum een verschijnsel is dat zich binnen het bewustzijn manifesteert. Letterlijk mind over matter dus: het bewustzijn creëert de illusie van een materiële wereld. Deze theorie zou wellicht enige duiding kunnen geven aan het visualiseren van een 'big bang' - het ontstaan van het universum - middels het verwekken van een nieuw leven.

NiandraLades zei:
"Met interpersoonlijk contact. Dat is voor jou als mens waardevol."
"Maar hoe dan? Ik vind mensen maar irritant, ik voel bijna geen binding met mensen".
"Dat komt omdat je ze niet ziet voor wie ze zijn. Niet voor wie ze écht zijn. En omdat jij je niet laat zien voor wie je echt bent. Als je dat wel gaat doen, zul je écht gaan delen en daar veel voldoening uit halen."
Klik om te vergroten...
Moeder DPT spreekt hier wijze woorden. Ieder mens heeft zijn of haar eigen verhaal, ieder mens is interessant op zijn of haar eigen manier. Hoe meer je jezelf openstelt naar anderen, hoe meer anderen dat naar jou zullen doen. En er gaan werelden voor je open.

NiandraLades zei:
Ik pak de spiegel, kijk in mijn ogen. Ik zie dat ik mezelf aardse oordelen toebedeel: lelijk. Wat een onzinnig laagje, weg ermee.
Klik om te vergroten...
Vergeet ook vooral niet jezelf lief te hebben.
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#13
Prachtig geschreven. Ik heb ook meteen zin om iets te bestellen. Wat was de rugpijn, denk je?
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#14
@verwondering dankjewel voor je mooie uitgebreide reactie!

Mijn trip had inderdaad allerlei overeenkomsten met jouw ervaringen en andere ervaringen die ik online heb gelezen, en boeken die ik ken over dit onderwerp, etc. Ik ben nog aan het onderzoeken in hoeverre bepaalde inzichten écht van mij waren of toch nog beïnvloedt zijn door alles wat ik erover heb gelezen en waar ik in geloof. Ik had wel het gevoel dat ik mijzelf echt zag voor wie/wat ik ben, dat het pure zuivere eerlijke inzichten waren, maar ik vraag mij af hoe de ervaring was geweest als ik van tevoren nog niks van dit onderwerp af had geweten en er dus open in was gegaan. Ik denk dat dit soort dingen me nog wel duidelijker gaan worden in toekomstige trips.

verwondering zei:
Zo abstract een probleem visualiseren. Bij mij kwam het beeld van een grote kluwen touw die finaal in de knoop zat. Bij elke lus die ik probeerde te ontwarren kwam ik ergens anders in de knoop. Het heeft geleid tot de definitieve keuze om met mijn opleiding te stoppen: ik kan het nu mentaal niet aan en het geeft me daardoor alleen maar stress om het toch te blijven proberen.
Klik om te vergroten...
Mooi he om dat zo duidelijk voor je te zien? Wel een heftige beslissing om te maken, maar dat is soms ook nodig.

verwondering zei:
Volgens mij zie ik waardoor je hier geïnspireerd bent (maar ik kan ernaast zitten). Maar dit is in ieder geval ook heel sterk mijn eigen ervaring geweest. Het heeft mijn ogen geopend en me veel meer open laten staan voor anderen - die helemaal niet zoveel anders zijn dan ik.
Klik om te vergroten...
Er is een theorie over een Ei of zo... :wink:
Vóór deze trip was ik hier al steeds meer mee bezig, met een open blik kijken, omdat ieder deeltje zijn eigen les moet leren. Waarom zou ik ze (mezelf) dat verwijten en erover oordelen? Gedachten in die richting zijn nog eens duidelijk bevestigd.

verwondering zei:
Een (wellicht wat betwistbare) theorie luidt overigens dat het bewustzijn niet een verschijnsel is dat zich binnen het universum manifesteert, maar dat het universum een verschijnsel is dat zich binnen het bewustzijn manifesteert. Letterlijk mind over matter dus: het bewustzijn creëert de illusie van een materiële wereld. Deze theorie zou wellicht enige duiding kunnen geven aan het visualiseren van een 'big bang' - het ontstaan van het universum - middels het verwekken van een nieuw leven.
Klik om te vergroten...
Dit is een hele interessante om over na te denken. Ik ga hier meer over lezen.

verwondering zei:
Moeder DPT spreekt hier wijze woorden. Ieder mens heeft zijn of haar eigen verhaal, ieder mens is interessant op zijn of haar eigen manier. Hoe meer je jezelf openstelt naar anderen, hoe meer anderen dat naar jou zullen doen. En er gaan werelden voor je open.
Klik om te vergroten...
Ik geloof het gelijk. Het is alleen zo moeilijk om dit in de praktijk te ondervinden. Ik kom vaak niet voorbij die laag van sociale wenselijkheid en oppervlakkigheid. Ik doe er zelf net zo hard aan mee, en dan zijn er ook nog mijn eigen blokkades. En dan voelt het contact op een gegeven moment nep en dan hoeft het van mij niet meer. Ik weet dat daaronder veel meer is, dat het even een kwestie is van door die sociale wenselijkheid heen kijken. Maar daar ben ik niet zo goed in. Wel heel hard mee bezig.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
verwondering zei:
Een (wellicht wat betwistbare) theorie luidt overigens dat het bewustzijn niet een verschijnsel is dat zich binnen het universum manifesteert, maar dat het universum een verschijnsel is dat zich binnen het bewustzijn manifesteert. Letterlijk mind over matter dus: het bewustzijn creëert de illusie van een materiële wereld. Deze theorie zou wellicht enige duiding kunnen geven aan het visualiseren van een 'big bang' - het ontstaan van het universum - middels het verwekken van een nieuw leven.
Klik om te vergroten...
Het is een theorie maar het is ook meer dan dat. Het is een manier van kijken. Net zoals materialisme een manier van kijken is, is dit dat ook. Pas hiermee op, want dit kan je wereldbeeld volledig op zijn kop zetten. Ik merk dat ik langzaam steeds meer de wereld ga bekijken alsof deze zich in mijn bewustzijn bevindt, in plaats van dat ik mij in de wereld bevind. Wanneer iets even lastig is en ik mij verzet tegen de wereld, dan komt de materialistische kijk (ik zit in mijn lichaam en mijn lichaam is in de wereld) vaak toch weer tevoorschijn. Je zou het een theorie kunnen noemen, maar hoe vaker ik de wereld zie als zijnde ín mijn bewustzijn, hoe absurder materialisme lijkt te zijn. Materialisme lijkt de meest onwaarschijnlijke ware manier van kijken. Materialisme is als een soort trip die we ondergaan, waarin we tijdelijk echt geloven dat we in een lichaam zitten, in een wereld. Het is natuurlijk allemaal erg subjectief, maar is onze gehele ervaring dan ook eigenlijk niet compleet subjectief?

De wereld zien als zijnde ín jouw bewustzijn is trouwens een soort tussenstap waarin er nog jouw bewustzijn én de wereld is. Een stap verder en deze twee smelten samen en worden gezien als 1.


NiandraLades zei:
Ik geloof het gelijk. Het is alleen zo moeilijk om dit in de praktijk te ondervinden. Ik kom vaak niet voorbij die laag van sociale wenselijkheid en oppervlakkigheid. Ik doe er zelf net zo hard aan mee, en dan zijn er ook nog mijn eigen blokkades. En dan voelt het contact op een gegeven moment nep en dan hoeft het van mij niet meer. Ik weet dat daaronder veel meer is, dat het even een kwestie is van door die sociale wenselijkheid heen kijken. Maar daar ben ik niet zo goed in. Wel heel hard mee bezig.
Klik om te vergroten...
Om maar weer even Shunyamurti te quoten (doe ik veel te vaak, maar imo is de man dan ook een ware hedendaagse profeet):

"All illnesses are spiritual. Because the physical is spiritual. So how could it be otherwise."

Dit is iets wat ik steeds meer begin te zien/geloven. Ik wil dit niet brengen als waarheid, want ik weet hoe erg mensen hier aanstoot aan kunnen nemen. Het is mijn persoonlijke geloof hierin.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wow! :hearteyes: Amai, zo mooi.

Toevallig heb ik zelf ook recentelijk DPT aangeschaft (had hier op het forum nog een klein oproepje geplaatst om te vragen of iemand er meer van wist/ervaring mee had, want ik kon er online betrekkelijk weinig over vinden). Las toen al het e.e.a. interessants hierover van Verwondering, maar dit middel is nog best wel onbekend terrein.

Des te fijner dat een van mijn favo reporters hier dan nu zomaar ineens een report over DPT komt posten! Ideaal! Je schrijft het weer zo gevoelig en gedetailleerd op ook. Ik ben ineens heel tevreden met de impulsieve aankoop van m’n grammetje ‘The Light’, hoewel ik er ook een beetje een stiekeme schijthaas voor ben, zoals ook voor DMT sinds ik de kracht daarvan heb mogen meemaken, dus ik weet nog niet hoe en wat en wanneer ik het ga doen. But I will. Jij hebt me sowieso definitief overtuigd nu. :wink:

Ik vind het in zekere zin herkenbaar hoe je je report afsluit met het woord ‘dankbaar’. Het ervaren van dankbaarheidsgevoelens is natuurlijk een frequent voorkomend fenomeen tijdens en/of na psychedelische ervaringen. Maar na de kennismaking met DMT vond ik dit heel kenmerkend het primaire gevoel waar ik de volgende dag mee wakker werd, en dat bleef ook best lang nazinderen, die dankbare after glow, dat enorme ‘wauw’ gevoel.

Thanks voor het delen van dit report!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Mindless ik vind je reacties hier altijd over het algemeen erg interessant, en lees ze graag zoals je weet, maar bij beweringen zoals je laatste krijg ik altijd even een system error. Ik kan het gewoon niet lezen zonder een paar seconden kortsluiting in m’n bovenkamer te krijgen haha. Niet omdat ik denk dat het in individuele gevallen niet waar kan zijn, maar omdat... nou ja. Ik snap denk ik enigszins wat je ermee wil zeggen maar het kan ook heel erg naar geïnterpreteerd worden.

Laat ik er vandaag onder dit mooie stukje tekst maar een keer niet op ingaan, het zonnetje schijnt en de lucht is blauw. Ieder zo zijn geloof en standpunt. :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
@Mindless ik vind je reacties hier altijd over het algemeen erg interessant, en lees ze graag zoals je weet, maar bij beweringen zoals je laatste krijg ik altijd even een system error. Ik kan het gewoon niet lezen zonder een paar seconden kortsluiting in m’n bovenkamer te krijgen haha. Niet omdat ik denk dat het in individuele gevallen niet deels waar kan zijn, maar omdat... nou ja.
Klik om te vergroten...
System error. Ja dat is een goeie beschrijving van hoe ik het vaak ook ervaar. :tonguewink:

Roze Olifant zei:
Laat ik er vandaag onder dit mooie stukje tekst maar een keer niet op ingaan, het zonnetje schijnt en de lucht is blauw. Ieder zo zijn geloof en standpunt. :wink:
Klik om te vergroten...
Ik gooi het ook even op, omdat ik weet dat NiandraLades er een vrij gelijke kijk op heeft. Maar ik zie ook in hoe ik in het verleden teveel dit soort dingen als waarheid heb gebracht, ook al denk ik er persoonlijk wel zo over. Ieders standpunt moet echter wel gerespecteerd worden en ik heb (hoop ik) geleerd van hoe ik dit soort controversiële dingen presenteerde in het verleden. Alsnog, ik ben wel van mening dat er geen taboes zouden moeten zijn, hoe controversieel iets ook is.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
@Mindless
Ik ben het wel eens met @Roze Olifant

Ik bedoel, aannemen dat lichamelijke ziekte iets spiritueels is, is verkondigen dat de zieken onder ons zelf verantwoordelijk zouden zijn voor hun ziekte (die doen immers spiritueel iets verkeerds dus worden ze ziek) en dan ga je mensen nog een schuldgevoel aanpraten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
acht.zes zei:
@Mindless
Ik ben het wel eens met @Roze Olifant

Ik bedoel, aannemen dat lichamelijke ziekte iets spiritueels is, is verkondigen dat de zieken onder ons zelf verantwoordelijk zouden zijn voor hun ziekte (die doen immers spiritueel iets verkeerds dus worden ze ziek) en dan ga je mensen nog een schuldgevoel aanpraten.
Klik om te vergroten...
Ieder mens heeft zijn eigen vrije wil en is een soeverein wezen. En hoeft daarom niet gekrenkt te worden door het geloof/standpunt van een ander. Zolang dit standpunt respectvol wordt gepresenteerd is er niets aan de hand toch? Als mensen een standpunt complete onzin vinden, dan hoeft er toch ook geen waarde aan gegeven te worden?

Maar laten we alsjeblieft niet verder gaan hierover. Ik wil NiandraLades' topic niet vervuilen met een discussie hierover. Het verleden heeft wel uitgewezen dat daar niets uit voortkomt.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."