#1
Heb zelf (nog ) niet zoveel met spiritualiteit, sta er wel voor open. Ga er daarom ook niet echt op in maar, bedankt voor de mooie speuk! Ik volg. GroetJessss
Zo zie ik het ook. Het zijn gedachtepatronen/gedachtestromen en inderdaad collectieve ideeën. Niet op zichzelf staande entiteiten denk ik.Ik zie het in de wereld om mij heen. Hoe mensen ergens onder invloed van staan. Hoe zijzelf soms spreken, en soms de invloed.
Hoe het ook in mij zit, hoe het overspring van mens tot mens, als een steen die in het water valt kan het zich verplaatsen.
net een golf. Een gedachtestroom.
Er zijn ook gewoon, naar mijn nederige mening, ideeen die hieronder te scharen zijn. Dan staan mensen onder invloed van een idee.
Als hij daarmee bewustzijn naar buiten toe bedoeld ben ik het ermee eens. Maar bewustzijn op zichzelf gericht is de grote verlosser. De enige weg uit de matrix. Al het andere is bevestiging en versterking van de matrix, de (mentale) gevangenis." Bewustzijn bevrijd uiteindelijk niet, maar maakt de muren van de gevangenis zichtbaar."
Theo maassen.
Verklaart je naamFijn dit topic hier, spiritualiteit.
Ik wil namelijk wel wat kwijt daarover, en zeker in combinatie met drugs.
Ben momenteel 28, begon met wat blowen op 17, vrij snel volgde lsd, ruime hoeveelheden, daar wat aparte trips mee gehad, aparte settings.
Eens goed fout gegaan op truffels, en daarna ging ik eigenlijk al snel op alles fout, gewoon slechte trips.
Dat ging weer over. Ben erg spiritueel geworden, later wat verminderd. Erg ingelezen en gefocust op magie, alles wat occult is.
Vond het gewoon ontzettend intressant. Voelde mij net een vergaarbak die alles bij elkaar bracht, van elke discipline wat pikken, mixen en matchen.
Ik deed zelf geen magie, geen spreuken of etc. Voelde niet fijn.
Door de jaren heen ontwikkelde mijn gevoeligheid zich. Veel misstappen gemaakt ook, uiteindelijk word de intuitie zuiverder, maar dat filteren kan lang duren.
Nu heb ik de laatste jaren in trips, lsa, dat ik regelmatig wat van buiten voel of merk. Er valt weleens iets. Een schim heb ik 1x gezien, voor de rest niks nooit wat visueels.
geesten. De hele geestenwereld. daar wil ik eigenlijk naartoe met mijn punt.
Vooral het laatste jaar merk ik het nuchter steeds beter op. het was eerst vooral bij en rondom mezelf, als ik aan het trippen was, nu merk ik het bij mensen op.
Ik zie het in de wereld om mij heen. Hoe mensen ergens onder invloed van staan. Hoe zijzelf soms spreken, en soms de invloed.
Hoe het ook in mij zit, hoe het overspring van mens tot mens, als een steen die in het water valt kan het zich verplaatsen.
net een golf. Een gedachtestroom.
Er zijn ook gewoon, naar mijn nederige mening, ideeen die hieronder te scharen zijn. Dan staan mensen onder invloed van een idee.
Ik hou het voor mezelf redelijk vaagjes qua benamingen, ben erg kapot gegaan in mijn hoofd op de verschillende naampjes voor alles.
Wat nou wat is, wie bestaat echt, wie niet, hoe heet die, wat is het verhaal nou ook alweer, ja die is de god daarvan etc etc.
Zit zoveel variatie in, Verloor mezelf.
Ik weet wel dat ik me net een speelbal voel, in een grote fucking flipperkast, met allerlei invloeden en bumpers en shit om mij heen, alsof er een heel ander spelletje gaande is om mij heen, terwijl ik in dit leventje op en neer stuiter.
(dat moest ik even kwijt, redelijk ongefilterd)
" Bewustzijn bevrijd uiteindelijk niet, maar maakt de muren van de gevangenis zichtbaar."
Theo maassen.
Die voel ik de laatste tijd sterk.
bedankt ook hee luitjes voor het lezen.
Hoe dan ook, dit zijn maar woorden.![]()
Hoor je hem ook in je hooft?Verklaart je naam
Ik snap deze nog niet zo goed. Wat bedoelen jullie precies?Zo zie ik het ook. Het zijn gedachtepatronen/gedachtestromen en inderdaad collectieve ideeën. Niet op zichzelf staande entiteiten denk ik.
Ik vond het juist een hele mooie spreuk van Theo Maassen waar ik me erg in kan vinden. Maar nou lees ik wat jij erover schrijft en ga ik toch verder nadenken. Kun je het misschien uitleggen? Evt met een boekentip ofzo. (Hoeft niet hoor. Ik ben gewoon nieuwsgierig).Als hij daarmee bewustzijn naar buiten toe bedoeld ben ik het ermee eens. Maar bewustzijn op zichzelf gericht is de grote verlosser. De enige weg uit de matrix. Al het andere is bevestiging en versterking van de matrix, de (mentale) gevangenis.
We hadden het daar niet over entiteiten als wezens, maar entiteiten in de zin van als op zichzelf staande dingen. En dat ideeën en gedachtestromen dat juist vaak niet zijn. Wij als mensen nemen ideeën vaak over. En soms lijkt het net alsof een idee een soort leven krijgt. Het begint te leven binnen de maatschappij. Het is als een soort energie. Eigenlijk is het dat ook: een energie waarop groepen mensen afgestemd zijn. Neem bijvoorbeeld recent de Corona crisis: ja, er ging/gaat een ziekte rond, maar daarnaast gaat er ook een idee en energie rondom die ziekte rond. En in dit geval was dat een zeer sterke angst-energie. Bij het woord alleen al schoten mensen in de stress.Ik snap deze nog niet zo goed. Wat bedoelen jullie precies?Ik ervaar net als @witte270 Ook entiteiten tijdens het trippen. Maar ik ken de wetenschap erachter eigenlijk nog helemaal niet... (jullie wel?)
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het ook een mooie uitspraak!Ik vond het juist een hele mooie spreuk van Theo Maassen waar ik me erg in kan vinden. Maar nou lees ik wat jij erover schrijft en ga ik toch verder nadenken. Kun je het misschien uitleggen? Evt met een boekentip ofzo. (Hoeft niet hoor. Ik ben gewoon nieuwsgierig).
Dat laatste is inderdaad een utopie!Ter verduidelijking: ik was eerder in mijn leven in ontkenning en daardoor nog iets "vrijer van bewustzijn" dan nu. Ik kon weliswaar last hebben van opgekropte emoties, waardoor ik nu wel een fijner persoon in mijn relatie ben geworden (ik oordeel bv minder, heb minder last van hoe ik vind/heb geleerd dat iets "zo hoort of zou moeten zijn" en ben niet meer jaloers en minder boos), maar ik voel me idd net als Theo Maassen (nog?) niet bevrijd. Het onthult, maar het bevrijdt niet.
Ik denk dat het me pas bevrijd als álle mensen oordeelvrij, liefdevol en onbaatzuchtig zouden zijn. En dat is weer een utopie 😀.
De (externe)wereld is eigenlijk al perfect, nu onze innerllijke wereld nog die dat moet zien en daar bewust van moet worden. Belemmeringen en grenzen worden alleen IN onze hoofd/geest/bewustzijn gecreeerdWe hoeven niet te wachten tot de externe wereld perfect zal zijn (dat zal het zeer waarschijnlijk ook nooit worden)
Er is ook een film/docu met die titel. Ook zeker het kijken waard!!Ken je de term Zeitgeist?
Zo kun je het ook zien ja!De (externe)wereld is eigenlijk al perfect, nu onze innerllijke wereld nog die dat moet zien en daar bewust van moet worden. Belemmeringen en grenzen worden alleen IN onze hoofd/geest/bewustzijn gecreeerd![]()
Heb hem gezien en inderdaad!Er is ook een film/docu met die titel. Ook zeker het kijken waard!!
Ik wil hier nog een tijdje op broeden. Het is geruststellend dat je dat zegt. Tegelijkertijd weet ik nog niet altijd hoe dit moet. Ik heb soms de neiging om tijdens gespannen momenten houvast te zoeken aan zulke geruststellende gedachten, terwijl het juist om los laten gaat. Denk ik.En "kijken naar" bewustzijn zelf is de ongelimiteerde, vrije geest.
Ik hou ervan om over dit onderwerp te praten, dus graag gedaan!Dankjewel voor de uitgebreide uitleg! Ik had nooit eerder bedacht om op die manier onderscheid te maken tussen entiteiten en gedachten over entiteiten (hoewel me dat zeker wel bekend is).
Het is voor mij al heel lang geleden dat ik hem zag. Misschien ook weer eens doen.Thnx voor de tip om Zeitgeist te kijken! Ga ik meteen doen vanavond, of een dezer dagen, als ik hem kan vinden.
Het is precies wat je zegt. Het is een loslaten.Ik wil hier nog een tijdje op broeden. Het is geruststellend dat je dat zegt. Tegelijkertijd weet ik nog niet altijd hoe dit moet. Ik heb soms de neiging om tijdens gespannen momenten houvast te zoeken aan zulke geruststellende gedachten, terwijl het juist om los laten gaat. Denk ik.
Zolang je vast wilt houden aan positieve gedachten/emoties, zul je negatieve gedachten/emoties proberen te weren. Nee, het lukt mij niet altijd om de perfectie van iets in te zien... En op een bepaald niveau zul je denk ik ook altijd voorkeuren behouden. Wellicht dat ook dát onderdeel van de overkoepelende perfecte imperfectie is.Kunnen jullie die bron/essentie/perfectie ook duidelijk ervaren bij negatieve gedachten/emoties? Ikzelf heb nog de neiging om sterk negatieve ideeën (bv als ik iets moet doen waar ik tegen op zie en over zit te piekeren) in te dammen met bv homeopathische druppeltjes, kratom of phenibut.
Nee om heel eerlijk te zijn niet. Het is bij meer een "weten" dan het "zijn". Zo zal het bij @Mindless niet heel anders zijn (denk ik). Anders hadden wij OOK in al het kwade van de wereld de perfectie direct kunnen zien. Feitelijk is er geen externe en interne wereld maar dat is nou juist de dualiteit waar wij als ÉÉN bewustzijn voor gekozen hebben.Dankjewel voor de uitgebreide uitleg! Ik had nooit eerder bedacht om op die manier onderscheid te maken tussen entiteiten en gedachten over entiteiten (hoewel me dat zeker wel bekend is).
Thnx voor de tip om Zeitgeist te kijken! Ga ik meteen doen vanavond, of een dezer dagen, als ik hem kan vinden.
Ik wil hier nog een tijdje op broeden. Het is geruststellend dat je dat zegt. Tegelijkertijd weet ik nog niet altijd hoe dit moet. Ik heb soms de neiging om tijdens gespannen momenten houvast te zoeken aan zulke geruststellende gedachten, terwijl het juist om los laten gaat. Denk ik.
Kunnen jullie die bron/essentie/perfectie ook duidelijk ervaren bij negatieve gedachten/emoties? Ikzelf heb nog de neiging om sterk negatieve ideeën (bv als ik iets moet doen waar ik tegen op zie en over zit te piekeren) in te dammen met bv homeopathische druppeltjes, kratom of phenibut.
bewustzijn is wel belangrijk uiteindelijk want we worden allemaal getest zodat we bewust worden. het is allemaal een plan zodat we naar een hogere frequentie gaan. ik zelf ben al spiritueel aangelegd vanaf me geboorte en heb een groter doel gekregen. frequenties zijn dimensies en wij zitten in de overgang van de 3e/4e naar de 5e, wat inhoudt dat we naar onze oorsprong terug gaan en dingen na de aarde niet meer fysiek zijn maar alles is energie en 1 met elkaar(balans) ieder heeft zo zijn eigen realiteit natuurlijk!Fijn dit topic hier, spiritualiteit.
Ik wil namelijk wel wat kwijt daarover, en zeker in combinatie met drugs.
Ben momenteel 28, begon met wat blowen op 17, vrij snel volgde lsd, ruime hoeveelheden, daar wat aparte trips mee gehad, aparte settings.
Eens goed fout gegaan op truffels, en daarna ging ik eigenlijk al snel op alles fout, gewoon slechte trips.
Dat ging weer over. Ben erg spiritueel geworden, later wat verminderd. Erg ingelezen en gefocust op magie, alles wat occult is.
Vond het gewoon ontzettend intressant. Voelde mij net een vergaarbak die alles bij elkaar bracht, van elke discipline wat pikken, mixen en matchen.
Ik deed zelf geen magie, geen spreuken of etc. Voelde niet fijn.
Door de jaren heen ontwikkelde mijn gevoeligheid zich. Veel misstappen gemaakt ook, uiteindelijk word de intuitie zuiverder, maar dat filteren kan lang duren.
Nu heb ik de laatste jaren in trips, lsa, dat ik regelmatig wat van buiten voel of merk. Er valt weleens iets. Een schim heb ik 1x gezien, voor de rest niks nooit wat visueels.
geesten. De hele geestenwereld. daar wil ik eigenlijk naartoe met mijn punt.
Vooral het laatste jaar merk ik het nuchter steeds beter op. het was eerst vooral bij en rondom mezelf, als ik aan het trippen was, nu merk ik het bij mensen op.
Ik zie het in de wereld om mij heen. Hoe mensen ergens onder invloed van staan. Hoe zijzelf soms spreken, en soms de invloed.
Hoe het ook in mij zit, hoe het overspring van mens tot mens, als een steen die in het water valt kan het zich verplaatsen.
net een golf. Een gedachtestroom.
Er zijn ook gewoon, naar mijn nederige mening, ideeen die hieronder te scharen zijn. Dan staan mensen onder invloed van een idee.
Ik hou het voor mezelf redelijk vaagjes qua benamingen, ben erg kapot gegaan in mijn hoofd op de verschillende naampjes voor alles.
Wat nou wat is, wie bestaat echt, wie niet, hoe heet die, wat is het verhaal nou ook alweer, ja die is de god daarvan etc etc.
Zit zoveel variatie in, Verloor mezelf.
Ik weet wel dat ik me net een speelbal voel, in een grote fucking flipperkast, met allerlei invloeden en bumpers en shit om mij heen, alsof er een heel ander spelletje gaande is om mij heen, terwijl ik in dit leventje op en neer stuiter.
(dat moest ik even kwijt, redelijk ongefilterd)
" Bewustzijn bevrijd uiteindelijk niet, maar maakt de muren van de gevangenis zichtbaar."
Theo maassen.
Die voel ik de laatste tijd sterk.
bedankt ook hee luitjes voor het lezen.
Denk je dat je huidige IK die 5de dimensie nog mee gaat maken of praten we dan meer over onze geindividualiseerde IK'jes?bewustzijn is wel belangrijk uiteindelijk want we worden allemaal getest zodat we bewust worden. het is allemaal een plan zodat we naar een hogere frequentie gaan. ik zelf ben al spiritueel aangelegd vanaf me geboorte en heb een groter doel gekregen. frequenties zijn dimensies en wij zitten in de overgang van de 3e/4e naar de 5e, wat inhoudt dat we naar onze oorsprong terug gaan en dingen na de aarde niet meer fysiek zijn maar alles is energie en 1 met elkaar(balans) ieder heeft zo zijn eigen realiteit natuurlijk!
Ik snap deze nog niet zo goed. Wat bedoelen jullie precies?Ik ervaar net als @witte270 Ook entiteiten tijdens het trippen. Maar ik ken de wetenschap erachter eigenlijk nog helemaal niet... (jullie wel?)
Ik vond het juist een hele mooie spreuk van Theo Maassen waar ik me erg in kan vinden. Maar nou lees ik wat jij erover schrijft en ga ik toch verder nadenken. Kun je het misschien uitleggen? Evt met een boekentip ofzo. (Hoeft niet hoor. Ik ben gewoon nieuwsgierig).
Ter verduidelijking: ik was eerder in mijn leven in ontkenning en daardoor nog iets "vrijer van bewustzijn" dan nu. Ik kon weliswaar last hebben van opgekropte emoties, waardoor ik nu wel een fijner persoon in mijn relatie ben geworden (ik oordeel bv minder, heb minder last van hoe ik vind/heb geleerd dat iets "zo hoort of zou moeten zijn" en ben niet meer jaloers en minder boos), maar ik voel me idd net als Theo Maassen (nog?) niet bevrijd. Het onthult, maar het bevrijdt niet.
Ik denk dat het me pas bevrijd als álle mensen oordeelvrij, liefdevol en onbaatzuchtig zouden zijn. En dat is weer een utopie 😀.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."