Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsentiteiten.

entiteiten.

36 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jeye zei:
shadow people zien als je niet slaapt is lijp wel eens mee gemaakt
Klik om te vergroten...
Is niet perse iets wat je moet willen.
J
JeyeLid
01-01-2024, 00:00
#2
dirkstep zei:
Fijn dit topic hier, spiritualiteit.

Ik wil namelijk wel wat kwijt daarover, en zeker in combinatie met drugs.

Ben momenteel 28, begon met wat blowen op 17, vrij snel volgde lsd, ruime hoeveelheden, daar wat aparte trips mee gehad, aparte settings.
Eens goed fout gegaan op truffels, en daarna ging ik eigenlijk al snel op alles fout, gewoon slechte trips.

Dat ging weer over. Ben erg spiritueel geworden, later wat verminderd. Erg ingelezen en gefocust op magie, alles wat occult is.
Vond het gewoon ontzettend intressant. Voelde mij net een vergaarbak die alles bij elkaar bracht, van elke discipline wat pikken, mixen en matchen.
Ik deed zelf geen magie, geen spreuken of etc. Voelde niet fijn.

Door de jaren heen ontwikkelde mijn gevoeligheid zich. Veel misstappen gemaakt ook, uiteindelijk word de intuitie zuiverder, maar dat filteren kan lang duren.
Nu heb ik de laatste jaren in trips, lsa, dat ik regelmatig wat van buiten voel of merk. Er valt weleens iets. Een schim heb ik 1x gezien, voor de rest niks nooit wat visueels.
geesten. De hele geestenwereld. daar wil ik eigenlijk naartoe met mijn punt.

Vooral het laatste jaar merk ik het nuchter steeds beter op. het was eerst vooral bij en rondom mezelf, als ik aan het trippen was, nu merk ik het bij mensen op.
Ik zie het in de wereld om mij heen. Hoe mensen ergens onder invloed van staan. Hoe zijzelf soms spreken, en soms de invloed.
Hoe het ook in mij zit, hoe het overspring van mens tot mens, als een steen die in het water valt kan het zich verplaatsen.
net een golf. Een gedachtestroom.
Er zijn ook gewoon, naar mijn nederige mening, ideeen die hieronder te scharen zijn. Dan staan mensen onder invloed van een idee.

Ik hou het voor mezelf redelijk vaagjes qua benamingen, ben erg kapot gegaan in mijn hoofd op de verschillende naampjes voor alles.
Wat nou wat is, wie bestaat echt, wie niet, hoe heet die, wat is het verhaal nou ook alweer, ja die is de god daarvan etc etc.
Zit zoveel variatie in, Verloor mezelf.

Ik weet wel dat ik me net een speelbal voel, in een grote fucking flipperkast, met allerlei invloeden en bumpers en shit om mij heen, alsof er een heel ander spelletje gaande is om mij heen, terwijl ik in dit leventje op en neer stuiter.


(dat moest ik even kwijt, redelijk ongefilterd)

" Bewustzijn bevrijd uiteindelijk niet, maar maakt de muren van de gevangenis zichtbaar."
Theo maassen.

Die voel ik de laatste tijd sterk.

bedankt ook hee luitjes voor het lezen.
Klik om te vergroten...
ja sommige dingen erken ik ervan maar begon ook nadat ik lsd gehad nu is het nuchter ook heb ook veel tijd besteed aan magie left hand path the black sun zegt je niks denk ik en vele andere dingen nog daar leerde ik wel van om niet te spelen met spreuken je opent jezelf daarvoor met lsd gebuik nu weet ik ook dat er meer entiteiten demonen noem ik geen demonen maar ook entiteiten weinig mensen kunnen dat contact maken het is beter voor hun dat dat ze zoo schuil mogelijk ik noem ze niet allemaal kwade entiteiten maar jou verhaal kan ik me wel inzien
J
JeyeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Torchic zei:
Is niet perse iets wat je moet willen.
Klik om te vergroten...
nope dat niet het is ook niet iets dat je moet willen zou alleen willen weten wat ze zijn waar ze vandaan en waarvoor
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jeye zei:
nope dat niet het is ook niet iets dat je moet willen zou alleen willen weten wat ze zijn waar ze vandaan en waarvoor
Klik om te vergroten...
Tijdens drugsgebruik komen deze hallucinaties (shadow people) vaak door slaaptekort, psychoses of een delier bijvoorbeeld.
J
JeyeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Torchic zei:
Tijdens drugsgebruik komen deze hallucinaties (shadow people) vaak door slaaptekort, psychoses of een delier bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
meerdere keren encounters gehad met shadow people ? ik zelf en me ex met succubus/incubus entiteiten zieke shit
J
JeyeLid
01-01-2024, 00:00
#6
nog steeds vraag ik me af waarom die levensechte nachtmerries komen opdagen
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Game&Watch zei:
Ik vind 1 bewustzijn altijd een gekke omschrijving. Er is 1 source conciousness volgens mij. En die zit in kopieën overal. Net zoals er maar 1 basis elektron is in de natuurkunde. Alle electronen zijn kopieën van elkaar. Source conciousness is zijn zonder sensoren. En aan mijn kopie van source conciousness zit mijn lichaam, ogen, oren, brein etc. Het is non duaal en op formlevel alsnog (tijdelijk?) ook duaal.

Zo kijk ik ernaar. Die entiteiten bestaan gewoon, ook al kan je ze nuchter niet zien. Leven in een andere dimensie of zijn puur spiritueel zonder massa. Ik ben er zeker van dat ze ook source conciousness bevatten. De levenservaring van zo'n entiteit kan een mens niks zinnigs over zeggen volgens mij.
Klik om te vergroten...
Zelfs het woord "bewustzijnen" of consciousnesses" klinkt nergens naar. Vaak zitten er allemaal van dat soort hints in taal verstopt.

Entiteiten bevatten geen bewustzijn/consciousness, bewustzijn/consciousness bevat entiteiten!

Tenminste, dat is mijn overtuiging.

Mensen hebben geen bewustzijn. Bewustzijn heeft mensen. Klinkt raar omdat we het gewend zijn andersom te zeggen, maar sta er eens bij stil: er is nog nooit ook maar een greintje "bewustzijn" gevonden ín een mens. Waar zou dat bewustzijn zitten dan? Het zit nergens op een specifieke plek, omdat het tegelijk nergens en overal is. Bewustzijn is hetgeen dat eerst is en waarin mensen (en dieren en planten en mineralen) verschijnen. Dat is immers ook onze ervaring: de ervaring van bewustzijn.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vind 1 bewustzijn altijd een gekke omschrijving. Er is 1 source conciousness volgens mij. En die zit in kopieën overal. Net zoals er maar 1 basis elektron is in de natuurkunde. Alle electronen zijn kopieën van elkaar. Source conciousness is zijn zonder sensoren. En aan mijn kopie van source conciousness zit mijn lichaam, ogen, oren, brein etc. Het is non duaal en op formlevel alsnog (tijdelijk?) ook duaal.

Zo kijk ik ernaar. Die entiteiten bestaan gewoon, ook al kan je ze nuchter niet zien. Leven in een andere dimensie of zijn puur spiritueel zonder massa. Ik ben er zeker van dat ze ook source conciousness bevatten. De levenservaring van zo'n entiteit kan een mens niks zinnigs over zeggen volgens mij.
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb ooit schaduwmensen gezien in een fabriek waar ik werkte. Het rare is dat ik niet de enige was die dat zag. Een collega zag precies dezelfde dingen als ik op dezelfde plaats.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Zelfs het woord "bewustzijnen" of consciousnesses" klinkt nergens naar. Vaak zitten er allemaal van dat soort hints in taal verstopt.

Entiteiten bevatten geen bewustzijn/consciousness, bewustzijn/consciousness bevat entiteiten!

Tenminste, dat is mijn overtuiging.

Mensen hebben geen bewustzijn. Bewustzijn heeft mensen. Klinkt raar omdat we het gewend zijn andersom te zeggen, maar sta er eens bij stil: er is nog nooit ook maar een greintje "bewustzijn" gevonden ín een mens. Waar zou dat bewustzijn zitten dan? Het zit nergens op een specifieke plek, omdat het tegelijk nergens en overal is. Bewustzijn is hetgeen dat eerst is en waarin mensen (en dieren en planten en mineralen) verschijnen. Dat is immers ook onze ervaring: de ervaring van bewustzijn.
Klik om te vergroten...

Dat wat ziet kan immers niet gezien worden.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Guapo Temudgin zei:
Dat wat ziet kan immers niet gezien worden.
Klik om te vergroten...
Spiegel/wormhole/dat plaatje van R.Crumb waar zijn oog naar zijn eigen brein kijkt...

Maar ik weet het dus ook niet.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casrus zei:
Spiegel/wormhole/dat plaatje van R.Crumb waar zijn oog naar zijn eigen brein kijkt...

Maar ik weet het dus ook niet.
Klik om te vergroten...
Er is dat wat gezien kan worden maar niet door onze ogen.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Guapo Temudgin zei:
Er is dat wat gezien kan worden maar niet door onze ogen.
Klik om te vergroten...

Weten we zelfs daar genoeg van?

Sinte Theresia van Àvila, kom er maar in!
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#14
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb zelf (nog ) niet zoveel met spiritualiteit, sta er wel voor open. Ga er daarom ook niet echt op in maar, bedankt voor de mooie speuk! Ik volg. GroetJessss
d
dirkstepLid
01-01-2024, 00:00
#16
Fijn dit topic hier, spiritualiteit.

Ik wil namelijk wel wat kwijt daarover, en zeker in combinatie met drugs.

Ben momenteel 28, begon met wat blowen op 17, vrij snel volgde lsd, ruime hoeveelheden, daar wat aparte trips mee gehad, aparte settings.
Eens goed fout gegaan op truffels, en daarna ging ik eigenlijk al snel op alles fout, gewoon slechte trips.

Dat ging weer over. Ben erg spiritueel geworden, later wat verminderd. Erg ingelezen en gefocust op magie, alles wat occult is.
Vond het gewoon ontzettend intressant. Voelde mij net een vergaarbak die alles bij elkaar bracht, van elke discipline wat pikken, mixen en matchen.
Ik deed zelf geen magie, geen spreuken of etc. Voelde niet fijn.

Door de jaren heen ontwikkelde mijn gevoeligheid zich. Veel misstappen gemaakt ook, uiteindelijk word de intuitie zuiverder, maar dat filteren kan lang duren.
Nu heb ik de laatste jaren in trips, lsa, dat ik regelmatig wat van buiten voel of merk. Er valt weleens iets. Een schim heb ik 1x gezien, voor de rest niks nooit wat visueels.
geesten. De hele geestenwereld. daar wil ik eigenlijk naartoe met mijn punt.

Vooral het laatste jaar merk ik het nuchter steeds beter op. het was eerst vooral bij en rondom mezelf, als ik aan het trippen was, nu merk ik het bij mensen op.
Ik zie het in de wereld om mij heen. Hoe mensen ergens onder invloed van staan. Hoe zijzelf soms spreken, en soms de invloed.
Hoe het ook in mij zit, hoe het overspring van mens tot mens, als een steen die in het water valt kan het zich verplaatsen.
net een golf. Een gedachtestroom.
Er zijn ook gewoon, naar mijn nederige mening, ideeen die hieronder te scharen zijn. Dan staan mensen onder invloed van een idee.

Ik hou het voor mezelf redelijk vaagjes qua benamingen, ben erg kapot gegaan in mijn hoofd op de verschillende naampjes voor alles.
Wat nou wat is, wie bestaat echt, wie niet, hoe heet die, wat is het verhaal nou ook alweer, ja die is de god daarvan etc etc.
Zit zoveel variatie in, Verloor mezelf.

Ik weet wel dat ik me net een speelbal voel, in een grote fucking flipperkast, met allerlei invloeden en bumpers en shit om mij heen, alsof er een heel ander spelletje gaande is om mij heen, terwijl ik in dit leventje op en neer stuiter.


(dat moest ik even kwijt, redelijk ongefilterd)

" Bewustzijn bevrijd uiteindelijk niet, maar maakt de muren van de gevangenis zichtbaar."
Theo maassen.

Die voel ik de laatste tijd sterk.

bedankt ook hee luitjes voor het lezen.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#17
interessant..
ik heb hier dingen gelezen die forumleden hebben meegemaakt die hier wellicht op aanlsuiten.
mss dat zij eeen duit in het zakje zullen doen.

zelf heb ik wel een heel sterk 'beschermd' gevoel gehad voor jaren
en dingen lijken duidelijk om bepaalde redenen te gebeuren.
extreme 'toevalligheden' en manifesteren van wensen.
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ben zelf een vrij nuchter persoon vind ik zelf maar ben wel tijd geïnteresseerd geweest in alles wat niet normaal of gangbaar was. Bijvoorbeeld drugs, geesten, etc. Kan er wel tijd van balen als er dan mensen heel erg wappie over doen of heel zweverig zijn.

Echter heb ik op bepaalde truffel/paddo trips meerdere malen meegemaakt dat er een entiteit aanwezig was, en ik weet nou ook niet zeker of dit dezelfde is. Zij liet mij dingen echt zien en kon mij inzichten geven in m'n eigen persoonlijkheid. Als ze bijvoorbeeld iets liet zien, wuifde zij met haar hand en kwam er een visioen in beeld. Als ik dan uit de trip kwam was ik altijd dankbaar en vond ik het waardevol.

Wellicht is dit bij iedereen anders, ik lees vaak zat dat mensen entiteiten etc zien of een connectie met een spirit world voelen.


Lang verhaal kort, erg interessant allemaal
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
dirkstep zei:
Ik zie het in de wereld om mij heen. Hoe mensen ergens onder invloed van staan. Hoe zijzelf soms spreken, en soms de invloed.
Hoe het ook in mij zit, hoe het overspring van mens tot mens, als een steen die in het water valt kan het zich verplaatsen.
net een golf. Een gedachtestroom.
Er zijn ook gewoon, naar mijn nederige mening, ideeen die hieronder te scharen zijn. Dan staan mensen onder invloed van een idee.
Klik om te vergroten...
Zo zie ik het ook. Het zijn gedachtepatronen/gedachtestromen en inderdaad collectieve ideeën. Niet op zichzelf staande entiteiten denk ik.

dirkstep zei:
" Bewustzijn bevrijd uiteindelijk niet, maar maakt de muren van de gevangenis zichtbaar."
Theo maassen.
Klik om te vergroten...
Als hij daarmee bewustzijn naar buiten toe bedoeld ben ik het ermee eens. Maar bewustzijn op zichzelf gericht is de grote verlosser. De enige weg uit de matrix. Al het andere is bevestiging en versterking van de matrix, de (mentale) gevangenis.
R
RedeyemadmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
dirkstep zei:
Fijn dit topic hier, spiritualiteit.

Ik wil namelijk wel wat kwijt daarover, en zeker in combinatie met drugs.

Ben momenteel 28, begon met wat blowen op 17, vrij snel volgde lsd, ruime hoeveelheden, daar wat aparte trips mee gehad, aparte settings.
Eens goed fout gegaan op truffels, en daarna ging ik eigenlijk al snel op alles fout, gewoon slechte trips.

Dat ging weer over. Ben erg spiritueel geworden, later wat verminderd. Erg ingelezen en gefocust op magie, alles wat occult is.
Vond het gewoon ontzettend intressant. Voelde mij net een vergaarbak die alles bij elkaar bracht, van elke discipline wat pikken, mixen en matchen.
Ik deed zelf geen magie, geen spreuken of etc. Voelde niet fijn.

Door de jaren heen ontwikkelde mijn gevoeligheid zich. Veel misstappen gemaakt ook, uiteindelijk word de intuitie zuiverder, maar dat filteren kan lang duren.
Nu heb ik de laatste jaren in trips, lsa, dat ik regelmatig wat van buiten voel of merk. Er valt weleens iets. Een schim heb ik 1x gezien, voor de rest niks nooit wat visueels.
geesten. De hele geestenwereld. daar wil ik eigenlijk naartoe met mijn punt.

Vooral het laatste jaar merk ik het nuchter steeds beter op. het was eerst vooral bij en rondom mezelf, als ik aan het trippen was, nu merk ik het bij mensen op.
Ik zie het in de wereld om mij heen. Hoe mensen ergens onder invloed van staan. Hoe zijzelf soms spreken, en soms de invloed.
Hoe het ook in mij zit, hoe het overspring van mens tot mens, als een steen die in het water valt kan het zich verplaatsen.
net een golf. Een gedachtestroom.
Er zijn ook gewoon, naar mijn nederige mening, ideeen die hieronder te scharen zijn. Dan staan mensen onder invloed van een idee.

Ik hou het voor mezelf redelijk vaagjes qua benamingen, ben erg kapot gegaan in mijn hoofd op de verschillende naampjes voor alles.
Wat nou wat is, wie bestaat echt, wie niet, hoe heet die, wat is het verhaal nou ook alweer, ja die is de god daarvan etc etc.
Zit zoveel variatie in, Verloor mezelf.

Ik weet wel dat ik me net een speelbal voel, in een grote fucking flipperkast, met allerlei invloeden en bumpers en shit om mij heen, alsof er een heel ander spelletje gaande is om mij heen, terwijl ik in dit leventje op en neer stuiter.


(dat moest ik even kwijt, redelijk ongefilterd)

" Bewustzijn bevrijd uiteindelijk niet, maar maakt de muren van de gevangenis zichtbaar."
Theo maassen.

Die voel ik de laatste tijd sterk.

bedankt ook hee luitjes voor het lezen.
Klik om te vergroten...
Verklaart je naam

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."