Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPraten met mijn overleden vriendin?

Praten met mijn overleden vriendin?

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#1
16 januari, omstreeks elf uur heb ik mijn vriendin dood aangetroffen, baadend in bloed. Het onderzoek loopt nog, dus we weten nog steeds niet hoe ze juist is heengegaan.

Een van mijn beste maten, tevens de man die 23 jaar getrouwd was met haar, vroeg mij onlangs 'praat je met haar?'. Ik wist niet meteen wat ik er mee moest.

Is dit iets waar iemand hier ervaring mee heeft? Wie is voor, wie is tegen? En waarom?

Ik ben benieuwd.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Naar mijn evaring ken je soms wel wat in je hoofd krijgen wat niet jou gedachte is maar iets wat een overlevende wil laten weten, ik ben gelovig en heb x aantal ervaringen gehad met god en me oma
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
geflipt zei:
16 januari, omstreeks elf uur heb ik mijn vriendin dood aangetroffen, baadend in bloed. Het onderzoek loopt nog, dus we weten nog steeds niet hoe ze juist is heengegaan.

Een van mijn beste maten, tevens de man die 23 jaar getrouwd was met haar, vroeg mij onlangs 'praat je met haar?'. Ik wist niet meteen wat ik er mee moest.

Is dit iets waar iemand hier ervaring mee heeft? Wie is voor, wie is tegen? En waarom?

Ik ben benieuwd.
Klik om te vergroten...
Klinkt heftig :(

Voor mijn gevoel heb ik af en toe contact met mijn vader die eind 2022 overleed. Ik heb daar wel iets aan.

Het is een heel persoonlijk iets. Misschien heb je er wat aan, probeer het eens. Waarom zou iemand er op tegen zijn hoe jij deze ervaring verwerkt, en wat maakt dat uit? Doe wat je fijn vindt zou ik zeggen.

Succes met verwerken, gun jezelf de tijd.
e
eve's second dropLid
01-01-2024, 00:00
#4
geflipt zei:
Ik vraag dus geen goedkeuring ofzo. Wil gewoon weten wat anderen hun ervaringen zijn/waren...
Klik om te vergroten...

Praat met haar. Leg je gevoel uit. Deel alles wat je kan en wil.


Zo blijft ze bij je.

Heel veel sterkte.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#5
_shikantaza zei:
Voor mijn gevoel heb ik af en toe contact met mijn vader die eind 2022 overleed. Ik heb daar wel iets aan.
Klik om te vergroten...
Ik heb dat gevoel ook met mijn ouders die jaren geleden zijn overleden en een broer in 2001. Niet dat ik nog met ze praat maar ik meen hun aanwezigheid wel te voelen. Dat doet me toch wel goed en ik vind het dus ook niet belangrijk wat iemand anders er van vindt.

Soms praat ik tegen mijn overleden familieleden in mijn dromen. En daar heb ik geen mening over. Geloof niet dat dromen echt zijn.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vraag dus geen goedkeuring ofzo. Wil gewoon weten wat anderen hun ervaringen zijn/waren...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nee ik heb dat idee nooit gehad.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Voor mij is overleden ook echt weg.
Zowel fysiek als ook iemands geest.
Ik geloof ook niet in een hiernamaals.
Helemaal niet in een "god"

Maar of ik de juiste ben om dat te vragen? Nee. Ik heb teveel ellende gezien tot vaak de dood aan toe in mijn ex werk.

Wil jij praten met je vriendin of geloof je dat ze bij je is dan is dat prima en niet gek.

Maar wat een heftig verhaal.
Sterkte
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
mitchieee zei:
Naar mijn evaring ken je soms wel wat in je hoofd krijgen wat niet jou gedachte is maar iets wat een overlevende wil laten weten, ik ben gelovig en heb x aantal ervaringen gehad met god en me oma
Klik om te vergroten...

Kun je daar eens een voorbeeld van noemen? Ben wel eens benieuwd.

Met mijn oma had ik een super goede band. Plotseling overleden. Ik was ivm werk ver weg. Doet me nog altijd pijn.
Altijd gehoopt "nog eens iets van haar te horen". Maar nooit gebeurd in die 25 jaar. En met foto lezers doe ik niet:)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."