Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen maangod

Een maangod

34 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Het is eigenlijk nog bizarder om te roepen als je wél gelooft…
Klik om te vergroten...
Eigenlijk wel.

Als je écht gelooft in eeuwige verdoemenis tot de hel en dan lekker godverdomme zit te roepen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Mijn kijk erop:

Dat wat is, is. Ongeacht of iemand erin gelooft. Het is vóór iemand erin kan geloven. Als het dat niet was, is er iets onderliggend aan zichzelf en dan is dat onderliggende meer fundamenteel dan zichzelf.

Hoe kan iets de allerhoogste/onderliggende realiteit zijn, als het afhankelijk is van iemand die erin gelooft.
Klik om te vergroten...
Ik geloof er geen bal van😜

En dus ook niet dat je het of er een kan creëren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
Ik geloof er geen bal van😜
Klik om te vergroten...
Dat is het mooie: geloof is absoluut niet nodig.

Daar heeft millennia lange indoctrinatie door religie voor gezorgd: denken dat je geloof nodig hebt. Grootste scam ooit om miljarden onder de duim te houden.

Maar wat is geloof: iets níet weten.

Beter beginnen bij wat je wél weet.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Als ik mijn tenen stoot werkt dat toch nog het beste.
Klik om te vergroten...
Ik ben ook niet perfect, dan gaat het bij mij ook zo. Maar godverdomme is eigenlijk best bizar om te roepen als je daar nog minder in gelooft dan in Sinterklaas.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
StraffeNeel zei:
Ik ben ook niet perfect, dan gaat het bij mij ook zo. Maar godverdomme is eigenlijk best bizar om te roepen als je daar nog minder in gelooft dan in Sinterklaas.
Klik om te vergroten...
Ach ja, ik geloof er niet in maar het klinkt gewoon lekker hard en grof.

We hebben zulke heerlijke vloekwoorden in dit land. Daar zijn we wel mee gezegend door God.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
StraffeNeel zei:
Ik ben ook niet perfect, dan gaat het bij mij ook zo. Maar godverdomme is eigenlijk best bizar om te roepen als je daar nog minder in gelooft dan in Sinterklaas.
Klik om te vergroten...
Het is eigenlijk nog bizarder om te roepen als je wél gelooft…

en kankur is ook al niet goed😜
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
-R4sc4L- zei:
Ik heb soms zo van die rare filosofische ideeën die ik bijna tegen niemand kwijt kan want dan verklaren ze mij zot. Ik ga 1 zo'n idee delen. We kennen allemaal ai en de opkomst van de kwantum computer. Maar stel u voor dat we 50 jaar verder zijn en kwantum computers zijn een feit en ai is slimmer dan de volledige mensheid te samen. Volgen de CEO van google zouden er al zo'n computers bestaan aan het tempo dat dit voortscheurt binnen 2 jaar. Neem het met een korrel zout maar stel.

Wat als we op de maan over het hele oppervlak een extreem complexe en krachtige kwantumcomputer bouwen en we geven die de kracht van 200 nucleaire kerncentrales. We leren die computer met ons communiceren en programmeren hem zo dat hij zichzelf constant verbeterd en verder ontwikkeld. Als hij grondstoffen vraagt geven we hem die, evenals alle informatie die er bestaat incl. het volledige internet. Wat zou dat worden? Creëren we dan een God?
Klik om te vergroten...
Misschien hebben we al lang zo'n rondje ontwikkelingen gehad en ben jij wel een AI bot, die vervolgens de volgende AI bot uit gaat vinden die dan weer jou wordt.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#8
Waarom vraag je het niet aan de nazi's die aan de andere kant van de maan wonen?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Bovendien is onze Nederlandse taal de beste taal voor vloeken met al die gorgelende G's en rollende R's.

Ggggodverrrdómme!!
Klik om te vergroten...

Ho ho, dit kan ook prima in het Limburgs met zachte g en zachte r.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze Olifant zei:
Ho ho, dit kan ook prima in het Limburgs met zachte g en zachte r.
Klik om te vergroten...
Haha dat klinkt te lief!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zachte G klinkt wel super sexy bij vrouwen echter.

Maar die hebben we hier in het noorden niet.
-
-R4sc4L-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
_shikantaza zei:
Misschien hebben we al lang zo'n rondje ontwikkelingen gehad en ben jij wel een AI bot, die vervolgens de volgende AI bot uit gaat vinden die dan weer jou wordt.
Klik om te vergroten...

Dat idee is zo gek nog niet. Kijk maar eens naar deze video. Als we op quantum computers een wereld kunnen creëren met ai individuen die even slim zijn als wij is dat misschien al gebeurd en leven wij in zo'n wereld.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
-R4sc4L- zei:
Dat idee is zo gek nog niet. Kijk maar eens naar deze video. Als we op quantum computers een wereld kunnen creëren met ai individuen die even slim zijn als wij is dat misschien al gebeurd en leven wij in zo'n wereld.
Klik om te vergroten...
Er lopen in ieder geval genoeg NPC's rond. Artificiële werkelijkheid of niet.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Zachte G klinkt wel super sexy bij vrouwen echter.

Maar die hebben we hier in het noorden niet.
Klik om te vergroten...
Een leuke import-Tilburgse?
-
-R4sc4L-Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Nog een leuke video over AI en waar we nu zijn op dat gebied.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."