Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1P-LSD of 1cP-LSD en hoeveel?

1P-LSD of 1cP-LSD en hoeveel?

11 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
SmitskeLid
01-01-2024, 00:00
#1
helluuuuw,

Ik ga binnenkort de overstap maken van LSD naar 1P-lSD (puur uit gemakszucht dat LSD voor mij steeds moeilijker wordt om eraan te komen.)
is 1P-LSD lichter dan gewone LSD?
Ze worden vaak aangeboden in 100mcg en 150 mcg. Welke hoeveelheid moet er inzitten voor die echte goeie LSD trip?

Bonusvraag: is er een groot verschil tussen 1P-LSD en 1cP-LSD?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Smitske zei:
helluuuuw,

Ik ga binnenkort de overstap maken van LSD naar 1P-lSD (puur uit gemakszucht dat LSD voor mij steeds moeilijker wordt om eraan te komen.)
Klik om te vergroten...

Smitske zei:
is 1P-LSD lichter dan gewone LSD?
Klik om te vergroten...
Nee, het molecuul is zwaarder. Daarom zit in een gram minder moleculen. Maar dat verschil is relatief klein dus dat ga je toch niet merken.
Smitske zei:
Ze worden vaak aangeboden in 100mcg en 150 mcg. Welke hoeveelheid moet er inzitten voor die echte goeie LSD trip?
Klik om te vergroten...
300 microgram 😂
Smitske zei:
Bonusvraag: is er een groot verschil tussen 1P-LSD en 1cP-LSD?
Klik om te vergroten...
Nee
S
SmitskeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Nee, het molecuul is zwaarder. Daarom zit in een gram minder moleculen. Maar dat verschil is relatief klein dus dat ga je toch niet merken.

300 microgram 😂

Nee
Klik om te vergroten...
Hier heb ik wat aan ,top. Bedankt!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Smitske zei:
Hier heb ik wat aan ,top. Bedankt!
Klik om te vergroten...
Je gaat nu niet meteen 300 mcg doen hè?

@Neo-Shulginist grapte daar waarschijnlijk wat, of doet het zelf wel, maar dat is een vrij hoge dosering.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Je gaat nu niet meteen 300 mcg doen hè?

@Neo-Shulginist grapte daar waarschijnlijk wat, of doet het zelf wel, maar dat is een vrij hoge dosering.
Klik om te vergroten...
Haha ja inmiddels ben ik pas tevreden na 300 microgram, maar daar moest ik inderdaad eerst tien jaar voor oefenen :wink:

Niet aanbevolen voor ongevorderden!
S
SenseoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Je gaat nu niet meteen 300 mcg doen hè?

@Neo-Shulginist grapte daar waarschijnlijk wat, of doet het zelf wel, maar dat is een vrij hoge dosering.
Klik om te vergroten...
Neo-Shulginist zei:
Haha ja inmiddels ben ik pas tevreden na 300 microgram, maar daar moest ik inderdaad eerst tien jaar voor oefenen :wink:

Niet aanbevolen voor ongevorderden!
Klik om te vergroten...

Ik had de allereerste keer, 2 jaar geleden een vergissing gemaakt. Ik dacht dat één pilletje 15 mcg was, dus nam ik er 5 in. In werkelijkheid had ik 750 mcg ingenomen. Het is de grootste en meest intense ervaring die ik in mijn leven heb meegemaakt. Het heeft mijn leven veranderd. Ik was 10 jaar lang heel zwaar depressief. Daarbij was jaren therapie en maandenlange opnames nodig, maar helaas brachten ze niet de diepgaande innerlijke veranderingen die één LSD trip wel heeft teweeggebracht.
Spoiler
Omdat ik niet kon geloven dat ik mag bestaan, behalve als ik de ideale persoon ben in de rollen die ik zelf inneem of die aan mij worden gegeven. Ik voelde mij gefaald als kind, als volwassene, als zoon, als broer, als oom, als partner, als werknemer, als leerling, als patiënt, als burger.. omdat ik worstel met mijn depressie en mezelf. Ik kon maar niet over mijn gevoelens van waardeloosheid en mijn innerlijke overtuigingen van minderwaardiger te zijn t.o.v. alles en iedereen.
Ik kon eindelijk vast geroeste negatieve gedachten en overtuigingen veranderen, waardoor mijn zelfbeeld en mijn wereldbeeld anders is geworden. Door vaardigheden of methodes toe te passen die ik tijdens therapie en in opname had geleerd. Anders zou ik mogelijk gebleven zijn in een nachtmerrie van negatieve feedback loops. Tijdens de trip had ik ongelooflijke intense gevoelens die tot leven kwamen. Gevoelens van angst, pijn en verdriet. Maar ook van acceptatie, geluk en dankbaarheid.

En dankbaarheid voel ik nog elke dag :relaxed:
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#7
Senseo zei:
Ik had de allereerste keer, 2 jaar geleden een vergissing gemaakt. Ik dacht dat één pilletje 15 mcg was, dus nam ik er 5 in. In werkelijkheid had ik 750 mcg ingenomen. Het is de grootste en meest intense ervaring die ik in mijn leven heb meegemaakt. Het heeft mijn leven veranderd. Ik was 10 jaar lang heel zwaar depressief. Daarbij was jaren therapie en maandenlange opnames nodig, maar helaas brachten ze niet de diepgaande innerlijke veranderingen die één LSD trip wel heeft teweeggebracht.
Spoiler
Omdat ik niet kon geloven dat ik mag bestaan, behalve als ik de ideale persoon ben in de rollen die ik zelf inneem of die aan mij worden gegeven. Ik voelde mij gefaald als kind, als volwassene, als zoon, als broer, als oom, als partner, als werknemer, als leerling, als patiënt, als burger.. omdat ik worstel met mijn depressie en mezelf. Ik kon maar niet over mijn gevoelens van waardeloosheid en mijn innerlijke overtuigingen van minderwaardiger te zijn t.o.v. alles en iedereen.
Ik kon eindelijk vast geroeste negatieve gedachten en overtuigingen veranderen, waardoor mijn zelfbeeld en mijn wereldbeeld anders is geworden. Door vaardigheden of methodes toe te passen die ik tijdens therapie en in opname had geleerd. Anders zou ik mogelijk gebleven zijn in een nachtmerrie van negatieve feedback loops. Tijdens de trip had ik ongelooflijke intense gevoelens die tot leven kwamen. Gevoelens van angst, pijn en verdriet. Maar ook van acceptatie, geluk en dankbaarheid.

En dankbaarheid voel ik nog elke dag :relaxed:
Klik om te vergroten...
Wauw, ik als zweverig persoon denk dan "het had zo moeten zijn"
Dus eigenlijk heeft de "traditionele" therapie je onbedoeld voorbereid op zo'n intense trip.
Heb je een tripreport van deze?
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#8
Overigens, niet dat ik mensen met een depressie (of wie dan ook) adviseer om dit te doen.

Maar ik vind het wel heel mooi dat behandelmethoden met psychedelica weer volop onderzocht worden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Senseo zei:
Ik had de allereerste keer, 2 jaar geleden een vergissing gemaakt. Ik dacht dat één pilletje 15 mcg was, dus nam ik er 5 in. In werkelijkheid had ik 750 mcg ingenomen. Het is de grootste en meest intense ervaring die ik in mijn leven heb meegemaakt. Het heeft mijn leven veranderd. Ik was 10 jaar lang heel zwaar depressief. Daarbij was jaren therapie en maandenlange opnames nodig, maar helaas brachten ze niet de diepgaande innerlijke veranderingen die één LSD trip wel heeft teweeggebracht.
Klik om te vergroten...
O wauw dat moet angstaanjagend geweest zijn toen je je realiseerde dat je niet 5x15 maar 5x150 had genomen... Op welk punt realiseerde je je dat?

Senseo zei:
Spoiler
Omdat ik niet kon geloven dat ik mag bestaan, behalve als ik de ideale persoon ben in de rollen die ik zelf inneem of die aan mij worden gegeven. Ik voelde mij gefaald als kind, als volwassene, als zoon, als broer, als oom, als partner, als werknemer, als leerling, als patiënt, als burger.. omdat ik worstel met mijn depressie en mezelf. Ik kon maar niet over mijn gevoelens van waardeloosheid en mijn innerlijke overtuigingen van minderwaardiger te zijn t.o.v. alles en iedereen.
Ik kon eindelijk vast geroeste negatieve gedachten en overtuigingen veranderen, waardoor mijn zelfbeeld en mijn wereldbeeld anders is geworden. Door vaardigheden of methodes toe te passen die ik tijdens therapie en in opname had geleerd. Anders zou ik mogelijk gebleven zijn in een nachtmerrie van negatieve feedback loops. Tijdens de trip had ik ongelooflijke intense gevoelens die tot leven kwamen. Gevoelens van angst, pijn en verdriet. Maar ook van acceptatie, geluk en dankbaarheid.En dankbaarheid voel ik nog elke dag :relaxed:
Klik om te vergroten...
Wat geweldig dat het je zo geholpen heeft!

Ik denk net als @Innerscoop ook dat het zo heeft moeten zijn.

Maar inderdaad ook dat mensen dit beter niet gaan zien als optie om snel van hun problemen af te komen. Jij hebt waarschijnlijk jarenlang aan jezelf gewerkt daarvoor en was er op een bepaalde manier klaar voor om deze ervaring te hebben, hoe heftig deze ook was. Als je het forceert en niet naar je intuïtie luistert die zegt of je er klaar voor bent of niet (een intuïtie die we allemaal hebben imo, maar niet allemaal naar luisteren), kun je alles mogelijk nog vele malen erger maken.

Tripmiddelen kunnen je versneld op een bepaald punt van zien en voelen brengen, maar als je zelf niet voldoende bereid bent dat te doen, zal die weerstand alles saboteren en je juist nog meer in weerstand brengen, wat een recept is voor een gruwelijke ervaring waarin je mogelijk nooit door die weerstand heen gaat en zo niet kunt groeien en mogelijk zelfs achterblijft met een trauma bovenop je bestaande problematiek. It's no joke.

Gelukkig was jij er klaar voor! Ik herken me ook zeer in je issues die je had. Voor mij zijn deze ook veel beter geworden maar is het meer een langzaam proces door de jaren met veel vallen en opstaan. Ik heb lang gedacht dat ik ook een dergelijke ervaring nodig had waar ik ineens helemaal zou veranderen, maar daar denk ik inmiddels anders over. Het gaat verschillend voor verschillende mensen. Voor sommigen gaat het meer langzaam en gestaag. Maar zoals gezegd wordt soms de hele periode die opbouwt naar een dergelijke transformerende ervaring ook vergeten. Terwijl je in die tijd natuurlijk nooit helemaal stilstaat, ook al kan dat vaak zo voelen.
b
bbqtoecrispLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Haha ja inmiddels ben ik pas tevreden na 300 microgram, maar daar moest ik inderdaad eerst tien jaar voor oefenen :wink:

Niet aanbevolen voor ongevorderden!
Klik om te vergroten...
Ik ben een vrij nieuwe gebruiker, misschien ligt het aan mijn overgewicht maar, Ik heb twee verschillende keren één dosering van 215 microgram gehad. (hiervoor ook al is psiclocybe gedaan.) 300 microgram is waar ik van plan ben me volgende dosering te leggen. Is toch niet heel gek of ligt het aan mijn gewicht/tolerantie?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
bbqtoecrisp zei:
Ik ben een vrij nieuwe gebruiker, misschien ligt het aan mijn overgewicht maar, Ik heb twee verschillende keren één dosering van 215 microgram gehad. (hiervoor ook al is psiclocybe gedaan.) 300 microgram is waar ik van plan ben me volgende dosering te leggen. Is toch niet heel gek of ligt het aan mijn gewicht/tolerantie?
Klik om te vergroten...
Nee zo'n groot verschil zit er niet tussen 215 en 300 microgram. Let wel dat LSD extreem lastig is om goed de hoeveelheid af te meten. Veel preciezer dan 'ergens tussen de 100-200 microgram' of 'ergens tussen de 200 en 300 microgram' ga je het niet kunnen zeggen.
Als je denkt dat je heel precies LSD doseert, dan ben je niet voorbereid op dat het een andere keer veel sterker kan zijn. Ik heb het zelf ook wel gehad met microdots uit dezelfde batch. De ene keer was twee van die dingen (ongeveer 300 microgram) gewoon een vrij normale trip. De andere keer waren twee van die dingen (ik dacht toen ook ongeveer 300 microgram) ineens echt veel sterker. Toen ik mijn ogen dichtdeed op de dansvloer had ik ineens een ego-dood.

Ik wil maar zeggen: word niet te snel overmoedig. Sowieso is de set + setting minstens zo belangrijk bij je ervaring. Blijf dus vooral daar aandacht voor hebben: dat je je chill voelt voor de trip en dat het een veilige en vertrouwde omgeving is.

Hier nog een tripreport van mij van die ene keer dat ik echt veel meer LSD binnenkreeg dan verwacht:

Wil je ook een druppel? - Nog nooit zoveel LSD op

Met wat vrienden hielden we zaterdag een verjaardags-psytrancefeestje. Toen ik aankwam vroeg een vriend of ik zin had een druppel LSD met hem te doen, om lekker op dezelfde golflengte te zitten. 'Leuk', dacht ik. Maar vervolgens zat ik vier uur lang met de bank samengesmolten in een zee van...
drugsforum.nl drugsforum.nl
b
bbqtoecrispLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja klopt, is best link soms met het zelf afmeten. maar weet van mezelf dat ik het opzicht wel kan hebben. En bedankt voor de mooi tip!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."