Ik had de allereerste keer, 2 jaar geleden een vergissing gemaakt. Ik dacht dat één pilletje 15 mcg was, dus nam ik er 5 in. In werkelijkheid had ik 750 mcg ingenomen. Het is de grootste en meest intense ervaring die ik in mijn leven heb meegemaakt. Het heeft mijn leven veranderd. Ik was 10 jaar lang heel zwaar depressief. Daarbij was jaren therapie en maandenlange opnames nodig, maar helaas brachten ze niet de diepgaande innerlijke veranderingen die één LSD trip wel heeft teweeggebracht.
O wauw dat moet angstaanjagend geweest zijn toen je je realiseerde dat je niet 5x15 maar 5x150 had genomen... Op welk punt realiseerde je je dat?
Spoiler
Omdat ik niet kon geloven dat ik mag bestaan, behalve als ik de ideale persoon ben in de rollen die ik zelf inneem of die aan mij worden gegeven. Ik voelde mij gefaald als kind, als volwassene, als zoon, als broer, als oom, als partner, als werknemer, als leerling, als patiënt, als burger.. omdat ik worstel met mijn depressie en mezelf. Ik kon maar niet over mijn gevoelens van waardeloosheid en mijn innerlijke overtuigingen van minderwaardiger te zijn t.o.v. alles en iedereen.
Ik kon eindelijk vast geroeste negatieve gedachten en overtuigingen veranderen, waardoor mijn zelfbeeld en mijn wereldbeeld anders is geworden. Door vaardigheden of methodes toe te passen die ik tijdens therapie en in opname had geleerd. Anders zou ik mogelijk gebleven zijn in een nachtmerrie van negatieve feedback loops. Tijdens de trip had ik ongelooflijke intense gevoelens die tot leven kwamen. Gevoelens van angst, pijn en verdriet. Maar ook van acceptatie, geluk en dankbaarheid.En dankbaarheid voel ik nog elke dag
Wat geweldig dat het je zo geholpen heeft!
Ik denk net als
@Innerscoop ook dat het zo heeft moeten zijn.
Maar inderdaad ook dat mensen dit beter niet gaan zien als optie om snel van hun problemen af te komen. Jij hebt waarschijnlijk jarenlang aan jezelf gewerkt daarvoor en was er op een bepaalde manier klaar voor om deze ervaring te hebben, hoe heftig deze ook was. Als je het forceert en niet naar je intuïtie luistert die zegt of je er klaar voor bent of niet (een intuïtie die we allemaal hebben imo, maar niet allemaal naar luisteren), kun je alles mogelijk nog vele malen erger maken.
Tripmiddelen kunnen je versneld op een bepaald punt van zien en voelen brengen, maar als je zelf niet voldoende bereid bent dat te doen, zal die weerstand alles saboteren en je juist nog meer in weerstand brengen, wat een recept is voor een gruwelijke ervaring waarin je mogelijk nooit door die weerstand heen gaat en zo niet kunt groeien en mogelijk zelfs achterblijft met een trauma bovenop je bestaande problematiek. It's no joke.
Gelukkig was jij er klaar voor! Ik herken me ook zeer in je issues die je had. Voor mij zijn deze ook veel beter geworden maar is het meer een langzaam proces door de jaren met veel vallen en opstaan. Ik heb lang gedacht dat ik ook een dergelijke ervaring nodig had waar ik ineens helemaal zou veranderen, maar daar denk ik inmiddels anders over. Het gaat verschillend voor verschillende mensen. Voor sommigen gaat het meer langzaam en gestaag. Maar zoals gezegd wordt soms de hele periode die opbouwt naar een dergelijke transformerende ervaring ook vergeten. Terwijl je in die tijd natuurlijk nooit helemaal stilstaat, ook al kan dat vaak zo voelen.