Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan ik research 1cp-LSD gebruiken

Kan ik research 1cp-LSD gebruiken

31 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
t
tripadvisorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Relmuis zei:
Het is eerder een verwarrende maar nog steeds ingeburgerde naam.
Als het topic een scheikundig randje heeft noem ik het expliciet LSD-25.
d-LSD zou ook kunnen maar die term wordt niet veel gebruikt.
Klik om te vergroten...

Chemisch gezien is dit dus juist een zeer slechte naam, omdat het simpelweg niet bestaat.

Zoek voor de grap eens laboratoria uitslagen op, geen enkel zichzelf respecterend lab zal spreken over LSD-25
Labuitslagen zijn altijd in % d-LSD en % iso-LSD.
Bij de (semi)synthese van LSD ontstaat altijd d en iso LSD, deze willen met elkaar in verhouding zijn. Ongeveer 90% d-LSD met ongeveer 10% iso-LSD. Verdere zuivering kan zuiverdere d-LSD opleveren, maar dit word hierdoor instabieler en nog gevoeliger voor afbraak naar iso-LSD. Ook bij opslag onder juiste omstandigheden; droog, onder argon, donker etc.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#2
tripadvisor zei:
Leuk gechatgpt maar hier ga je toch echt de mist in. ( Wat overigens een groot gevaar is van chatgpt, die is nogal geneigd om naar je vraag toe te redeneren)

Je leest voor het gemakt even heen over het feit dat LSD-25 een Codewoord is van onze held hofman.

Zoals ik zeg LSD-25 is geen bestaande chemische stof, leuk dat het historisch zo word genoemd maar chemisch is het een niet bestaande stof. Dit is namelijk d-LSD of beter gezegd Lysergeenzuurdi-ethylamide

LSD-25 is een naam die veel misverstanden oproept en daarom chemisch onjuist is, er is namelijk geen LSD-24/23/22/21/20

Gezien je chatgpt gebruikt ben je scheikundig waarschijnlijk niet zo onderlegd, maar ik wil je toch even opweg helpen.

Jij praat over afbraak van de LSD, dit is onjuist omdat afbraak bij altijd iso-LSD ontstaat, dit is niet psychoactief.

Waar jij het over hebt noem je Hydrolyse van het analoog.

Hier word de N-1-acylgroep afgesplitst.

Dit noem je geen afbraak maar deconversie, maar dat ken chatgpt je vast uitleggen.

Bedankt voor het verder veroorzaken van onduidelijkheid, en verder verspreiden van misverstanden.
Klik om te vergroten...
is goed. Ik hou het toch even bij mijn versie. Doe lekker wat je niet laten kan. LSD-25 is gewoon overal bruikbaar en iedereen zal weten wat ermee bedoelt wordt en is gewoon een bestaande naam

Afbraak = deconversie... komt opp hetzelfde neer toch? door puur en alleen tijd kan je 1p-lsd veranderen deels in LSD-25.
t
tripadvisorLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mezelf zei:
is goed. Ik hou het toch even bij mijn versie. Doe lekker wat je niet laten kan. LSD-25 is gewoon overal bruikbaar en iedereen zal weten wat ermee bedoelt wordt en is gewoon een bestaande naam

Afbraak = deconversie... komt opp hetzelfde neer toch? door puur en alleen tijd kan je 1p-lsd veranderen deels in LSD-25.
Klik om te vergroten...
Jij was toch de man van de chatgpt, prima houd het lekker bij je onjuiste chatgpt versie. Misschien is dit forum ook niet de juiste plek om dit soort dingen verder te verdiepen.
Gaat mij ook meer om het feit dat je absoluut niet uit kan gaan van de doseringen die de RC shops je wijs maken, en dat er ontzettend veel gesjoemeld word met analogen.
Hetzelfde met de nieuw opkomen Fe-LSD van nu, wat nog wel eens zeer schadelijk kan blijken op lange termijn
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
tripadvisor zei:
Chemisch gezien is dit dus juist een zeer slechte naam, omdat het simpelweg niet bestaat.

Zoek voor de grap eens laboratoria uitslagen op, geen enkel zichzelf respecterend lab zal spreken over LSD-25
Labuitslagen zijn altijd in % d-LSD en % iso-LSD.
Bij de (semi)synthese van LSD ontstaat altijd d en iso LSD, deze willen met elkaar in verhouding zijn. Ongeveer 90% d-LSD met ongeveer 10% iso-LSD. Verdere zuivering kan zuiverdere d-LSD opleveren, maar dit word hierdoor instabieler en nog gevoeliger voor afbraak naar iso-LSD. Ook bij opslag onder juiste omstandigheden; droog, onder argon, donker etc.
Klik om te vergroten...

We hoeven niet chemisch onderlegd te zijn om te weten wat we met z'n alle snappen en bedoelen. Om LSD-25 als niet bestaand te beschouwen omdat labs het zo niet noemen en hun chemische benamingen gebruiken dan benoemen we letterlijk elke stof hier verkeerd

Als ik over deconversie begin snapt haast niemand wat er bedoelt wordt maar met afbraak wel. Het eindresultaat is hetzelfde. Er wordt LSD-25 gevonden niet omdat dit bewust is gedaan maar door afbraak of het betere woord deconversie.

Niet nodig om slim over te komen en iedereen te corrigeren terwijl we met z'n alle precies wisten wat iedereen bedoelde en jij maakt het juist alleen maar ingewikkelder. Het is voor vele al ingewikkeld dus het helpt niet zozeer als je het mij vraagt
t
tripadvisorLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik had een kleine update gedaan aan mijn bericht, maar je was me al voor met reageren:
Gaat mij ook meer om het feit dat je absoluut niet uit kan gaan van de doseringen die de RC shops je wijs maken, en dat er ontzettend veel gesjoemeld word met analogen.
Hetzelfde met de nieuw opkomen Fe-LSD van nu, wat nog wel eens zeer schadelijk kan blijken op lange termijn
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#6
tripadvisor zei:
Jij was toch de man van de chatgpt, prima houd het lekker bij je onjuiste chatgpt versie. Misschien is dit forum ook niet de juiste plek om dit soort dingen verder te verdiepen.
Gaat mij ook meer om het feit dat je absoluut niet uit kan gaan van de doseringen die de RC shops je wijs maken, en dat er ontzettend veel gesjoemeld word met analogen.
Hetzelfde met de nieuw opkomen Fe-LSD van nu, wat nog wel eens zeer schadelijk kan blijken op lange termijn
Klik om te vergroten...
Does lief 😘
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb ook nog nooit misverstanden meegemaakt met het woord LSD-25. Ja vandaag voor het eerst 😅
tripadvisor zei:
Gaat mij ook meer om het feit dat je absoluut niet uit kan gaan van de doseringen die de RC shops je wijs maken, en dat er ontzettend veel gesjoemeld word met analogen.
Klik om te vergroten...
Dit is ook gewoon een goede toevoeging en niks mis mee en daarom heb ik daarop niet gereageerd :wink:.
Tuurlijk wordt er met die dingen gesjoemeld. Dat is wel bekend en dat er altijd wel ergens zeer goede kwaliteit batches te vinden zijn is ook altijd zo geweest. Echter is het handig om altijd ervan uit te gaan dat er gesjoemeld is dus altijd je shit laten testen.
Maargoed dat is praktisch het slogan hier en de rede dat speculatie niet is toegestaan.
t
tripadvisorLid
01-01-2024, 00:00
#8
En dat de laboratoria in Nederland het dus niet analyseren is erg jammer, dat weten de sjoemelaar ook al te goed.

Ik waardeer deze discussie echt, en ik denk dat mensen er ook van kunnen leren. Ik vind namelijk dat wanneer er over analogen word gepraat de chemie wel degelijk belangrijk is, anders kunnen we 1p-LSD ook gewoon echte LSD gaan noemen, en kunnen we 2-fdck ook ketamine gaan noemen.

Het speciale van designerdrugs is dus juist die kleine chemische aanpassing.

Maar laten we hier mee ophouden.
Laten we het eens zijn, dat we het oneens zijn.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#9
tripadvisor zei:
En dat de laboratoria in Nederland het dus niet analyseren is erg jammer, dat weten de sjoemelaar ook al te goed.

Ik waardeer deze discussie echt, en ik denk dat mensen er ook van kunnen leren. Ik vind namelijk dat wanneer er over analogen word gepraat de chemie wel degelijk belangrijk is, anders kunnen we 1p-LSD ook gewoon echte LSD gaan noemen, en kunnen we 2-fdck ook ketamine gaan noemen.

Het speciale van designerdrugs is dus juist die kleine chemische aanpassing.

Maar laten we hier mee ophouden.
Laten we het eens zijn, dat we het oneens zijn.
Klik om te vergroten...
Ik ben het oneens dat er verwarringen zijn als het woord LSD-25 gebruikt wordt en dus een onjuiste benaming is. 99,99% zijn geen scheikundige hier en weten precies wat LSD-25 is en niet alle chemische correcte benamingen kennen, wat ook totaal onnodig is voor de meeste.

Ben het ook zeker oneens dat we dan 1p en dergelijke ook maar gewoon lsd moeten gaan noemen alleen omdat we LSD(-25) geen d-LSD noemen .
Kop op man zie je zelf niet dat dit wat overdreven is?

Paracetamol noemen we nu toch ook niet met z'n alle para-acetylaminofenol of
Asperine geen Acetylsalicylzuur en zo kan ik wel even doorgaan natuurlijk.
Ik kan die dingen niet eens uitspreken 😅

Ben het wel 100% eens dat er vaak met de doseringen en zelfs de genoemde stoffen gesjoemeld worden bij vendoren.

Dus je hebt gelijk in theoretische zin, maar of je het allemaal duidelijker maakt voor iedereen want tot vandaag is er echt never nooit een misverstand geweest omtrent het woord LSD-25 en wist/weet iedereen exact wat ze ermee bedoelen. Trouwens ook onder scheikundigen is het gebruik van LSD-25 gewoon heel gebruikelijk vooral als ze dan praten met mensen die geen scheikundigen zijn of daadwerkelijk met onderzoek bezig zijn.

Maar eens dat we het hierbij laten :praying2:
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#10
Geef mij maar liever 1P-LSD pf 1cP-LSD van een RC vendor dan "echte" LSD van welke dealer dan ook. Want laten we niet doen alsof daar niet gesjoemeld wordt. LSD is ook gewoon geen lucratief verdienmodel ofso. Niet zoals XTC coke wiet of wat dan ook. Men doet het erbij. En dan krijg je vaak al van die slappe dealer meuk. Ja is echt 150mcg of 200mcg. En dan is het net 80mcg ofso. Daarom zijn de RC analogen juist een mooie uitkomst wat mij betreft.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#11
tripadvisor zei:
Hetzelfde met de nieuw opkomen Fe-LSD van nu, wat nog wel eens zeer schadelijk kan blijken op lange termijn
Klik om te vergroten...
En wat er dan zo schadelijk aan deze nieuwe zgn. Ferrocenecarboxylic acid? Dat wordt toch gebruikt in vele producten die wij mensen op ons smeren en in bepaalde medicijnen gebruikt wordt? Hoeveel milligram hiervan in uiteindelijk schadelijk? Volgens mij lijkt met mij ongezonder om je door het drukke verkeer te begeven op de fiets met al die uitlaatgassen om ons heen.

leuk leesvoer: https://kdrive.infomaniak.com/app/s...82-4fa1-b6e9-7e0ad8f56739/preview/code/330464
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mooie leerzame discussie! En een beetje verhit is extra mooi maar het hoeft van mij persoonlijk niet heter dan dit. Laten we het een beetje gezellig houden, Kerstmis of niet..

Doet me denken aan het 4-fmp verhaal. Maar dat was volgens mij écht een verkeerde of onlogische benaming en veroorzaakte écht verwarring zeker toen andere 4's op de markt kwamen.

LSD-25 is misschien strikt genomen onjuist maar wel duidelijk. Nu zomaar overschakelen op d-LSD zou naar mijn mening juist verwarring veroorzaken, zeker met alle nu beschikbare analogen.

Ansich ondersteun ik het proces daar naar toe wel. Beestje bij de juiste naam noemen is wel hoe het heurt toch?

Ben puur consument/hobbyist en inturrwebz-wetenschapper so correct me if I'm wrong please☺️

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."