En dat de laboratoria in Nederland het dus niet analyseren is erg jammer, dat weten de sjoemelaar ook al te goed.
Ik waardeer deze discussie echt, en ik denk dat mensen er ook van kunnen leren. Ik vind namelijk dat wanneer er over analogen word gepraat de chemie wel degelijk belangrijk is, anders kunnen we 1p-LSD ook gewoon echte LSD gaan noemen, en kunnen we 2-fdck ook ketamine gaan noemen.
Het speciale van designerdrugs is dus juist die kleine chemische aanpassing.
Maar laten we hier mee ophouden.
Laten we het eens zijn, dat we het oneens zijn.
Ik ben het oneens dat er verwarringen zijn als het woord LSD-25 gebruikt wordt en dus een onjuiste benaming is. 99,99% zijn geen scheikundige hier en weten precies wat LSD-25 is en niet alle chemische correcte benamingen kennen, wat ook totaal onnodig is voor de meeste.
Ben het ook zeker oneens dat we dan 1p en dergelijke ook maar gewoon lsd moeten gaan noemen alleen omdat we LSD(-25) geen d-LSD noemen .
Kop op man zie je zelf niet dat dit wat overdreven is?
Paracetamol noemen we nu toch ook niet met z'n alle para-acetylaminofenol of
Asperine geen Acetylsalicylzuur en zo kan ik wel even doorgaan natuurlijk.
Ik kan die dingen niet eens uitspreken 😅
Ben het wel 100% eens dat er vaak met de doseringen en zelfs de genoemde stoffen gesjoemeld worden bij vendoren.
Dus je hebt gelijk in theoretische zin, maar of je het allemaal duidelijker maakt voor iedereen want tot vandaag is er echt never nooit een misverstand geweest omtrent het woord LSD-25 en wist/weet iedereen exact wat ze ermee bedoelen. Trouwens ook onder scheikundigen is het gebruik van LSD-25 gewoon heel gebruikelijk vooral als ze dan praten met mensen die geen scheikundigen zijn of daadwerkelijk met onderzoek bezig zijn.
Maar eens dat we het hierbij laten
![:praying2:]()