Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGestopt met hevig alchol gebruik graag tip en ervaringen hierover

Gestopt met hevig alchol gebruik graag tip en ervaringen hierover

34 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Aangenomen wordt dat de mens vroeger ooit eens per ongeluk gefermenteerd fruitsap dronk.

Maar goed, valt niet te zeggen welke drug er het eerst was want die waren er nog ver voor dat het schrift bestond. Alcohol zeker 10.000 jaar, Cannabis ook een jaar of 5000 minstens.

Ik denk zelf dat de mens als jager-verzamelaar al heel snel in zijn bestaan in contact is gekomen met psychoactieve planten, zo'n 100.000 a 150.000 jaar geleden maar dat is dus pure speculatie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Klo
pt, dlalt llĺl0 om bacloden in 00
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
acht.zes zei:
Ik denk zelf dat de mens als jager-verzamelaar al heel snel in zijn bestaan in contact is gekomen met psychoactieve planten, zo'n 100.000 a 150.000 jaar geleden maar dat is dus pure speculatie.
Klik om te vergroten...
Het ging vast zo ongeveer:

Grote brand in een veld met o.a. wietplanten. Hele tribe helemaal van de wereld, contact met gaia, hele wintervoorraad voedsel er doorheen i.v.m. vreetkicks, etc, etc... Volgende dag met z'n allen haastig elk plantje aansteken om uit te vinden welke het was.

5000 jaar geloof ik ook niet. De mens is vast al veel langer bekend met cannabis.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@Mindless
Het ging vast zo ongeveer:

Grote brand in een veld met o.a. wietplanten. Hele tribe helemaal van de wereld, contact met gaia, hele wintervoorraad voedsel er doorheen i.v.m. vreetkicks, etc, etc... Volgende dag met z'n allen haastig elk plantje aansteken om uit te vinden welke het was.
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
Of moeder de vrouw kwam terug van het verzamelen van paddestoelen. Na de avondmaaltijd kreeg de gehele stam visioenen en zag er eentje ronde CEV's met als gevolg dat een dag later het wiel was uitgevonden.
:tonguewink:
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb gehoord dat Baclofen een hulpmiddel is bij de afkick.
Praat hier over met de huisarts.

Groetjes
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hee. Wat raar. De toon doet wéér iets op eigen initiatief. .
Aangezien ik beslist geen drugs had genomen, snap ik Dit onleesbaar initiatief niet...
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#7
Legio Patria Nostra zei:
Hee. Wat raar. De toon doet wéér iets op eigen initiatief. .
Aangezien ik beslist geen drugs had genomen, snap ik Dit onleesbaar initiatief niet...
Klik om te vergroten...

Was je zo ver heen dat je het niet meer weet!
Het is ook warm he.. :wink:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tsjaa...o moeder, wat is het heet!
Ik was volkomen clean...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Woman 1977 zei:
Hallo iedereen
Ik ben net 2 dagen gestopt met het drinken van alchol (wodka!)
Iemand hier ook ervaringen mee en mischien nog goede tips voor mij?

Groetjes woman 1977
Klik om te vergroten...

Hoe gaat het ermee?
Als je nog tips wilt vraag het....ik ben ervaringsdeskundige!
Ik drink al zolang niet meer, dat Ik niet eens kan zeggen hoeveel jaren al niet meer.
e
ea.peerdemanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Woman 1977 zei:
Hallo iedereen
Ik ben net 2 dagen gestopt met het drinken van alchol (wodka!)
Iemand hier ook ervaringen mee en mischien nog goede tips voor mij?

Groetjes woman 1977
Klik om te vergroten...
e
ea.peerdemanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoi,niet in 1 x stoppen,krijg je waarschijnlijk een spsychose, zoek hulp bij huisarts en dat is al moeilijk,hij helpt je aan medicatie om eraf te komen,lange weg maar je weet het..waar een wil is...is een weg!!Gr,Elly
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik denk dat OP na bijna een jaar wel succesvol is gestopt.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#13
benzzzy zei:
Ik denk dat OP na bijna een jaar wel succesvol is gestopt.
Klik om te vergroten...

Zit je nou paardenman te stalken ? :P
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heh
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Tsjaa...o moeder, wat is het heet!
Ik was volkomen clean...
Klik om te vergroten...
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."