Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTips voor 2cb dosering (niet in mg graag!)

Tips voor 2cb dosering (niet in mg graag!)

11 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
A
AJ95Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi hi,

Ik zit er aan te denken om met oud & nieuw 2CB te gebruiken. Ik heb het 1x eerder gedaan (wel regelmatig andere drugs en kan behoorlijk wat hebben).

Ik wil dezelfde 2cb pillen gebruiken als ik de vorige keer heb gebruikt, toen had ik 1 pil gepakt en na 1/1,5 uur had ik wat bij gepakt, ik weet niet zeker of dit 1/4 of 1/2 pil was, ik had niet het gevoel dat dat veel extra’s deed.

De hele avond had ik een fijne avond met zo nu en dan een lachkick maar vooral gewoon chill en hele matige visuals als ik mij op bepaalde dingen concentreerde. Heel licht getript dus, bijna een beetje saai met wat ik had verwacht.

Nu zou ik met oudjaar keer graag wat meer visuals krijgen. Kan iemand mij aanraden welke dosering ik de volgende keer beter kan pakken? (Niet in mg, ik kan ze niet meer testen dus daar heb ik niks aan).

Is meteen 1,5 pil goed of gezien het hele matige effect de vorige keer beter meteen 2? Of is de kans dan heel groot dat ik echt heel heftig ga trippen.

Ik zou het graag goed voelen maar wel nog veilig vuurwerk af willen kunnen steken en eventueel familie tegen komen zonder dat ze meteen doorhebben dat er iets niet helemaal klopt. 😉
B
BengozyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe verwacht je dat iemand weet hoeveel je moet nemen als je niet weet hoeveel mg er in je pil zit?

Tevens, zal ik 2cb en vuurwerk afsteken sterk afraden (zeker als je dus sterke visuals wilt).

Sorry, klinkt een beetje zeurderig. Maar als ik jou was zou ik gewoon dus 1 en 1/4de nemen (waar je dus bekend mee bent) en evt later als de effecten duidelijk zijn iets bijnemen. Dezelfde dosis kan ook anders vallen per situatie en setting, dus doe vooral voorzichtig.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou anderhalve pil nemen. 2cb-pillen zijn zo goed als altijd 10 á 11 mg per stuk. En je weet hoe sterk ze zijn, want je neemt nu dezelfde batch.

Dit wordt dan wel een echte trip, kan je vanuit gaan. Doe het met mensen die je vertrouwt, in een fijne omgeving. Niet ergens waar je met familie moet gaan praten. Pas op met vuurwerk. Dat zou ik niet onder invloed doen.

De reden waarom bijpakken niet goed werkt is omdat je met 2cb direct tolerantie hebt. Het zal het effect alleen verlengen.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#4
"Tips voor 2cb dosering (niet in mg graag!)"

Klink een beetje als: "Ik wil graag weten hoeveel ik het best kan nemen zonder te willen weten hoeveel ik het beste kan nemen" 🤔

Laat je zooi testen en neem nou niets voor zoete koek. Dealerts hebben vaan verkooppraatjes, niet klakkeloos aannemen. Of jij moet ook een verloren Nigeriaanse overleden oom hebben die jou 50 miljoen dollar heeft nagelaten. Wel eerst even 5k storten om dit fortuin vrij te geven.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
MarcieMarc zei:
"Tips voor 2cb dosering (niet in mg graag!)"

Klink een beetje als: "Ik wil graag weten hoeveel ik het best kan nemen zonder te willen weten hoeveel ik het beste kan nemen" 🤔

Laat je zooi testen en neem nou niets voor zoete koek. Dealerts hebben vaan verkooppraatjes, niet klakkeloos aannemen. Of jij moet ook een verloren Nigeriaanse overleden oom hebben die jou 50 miljoen dollar heeft nagelaten. Wel eerst even 5k storten om dit fortuin vrij te geven.
Klik om te vergroten...
En er daarna achter komen dat die 100 miljoen in de schuldsanering zit door overname van een faillissement bedrijf in de huishoudschool (Universitair Niveau)

Ik zou ook tussen de 10.000ug en 15.000ug 2-CB
Enjoy!!
P
PinnacleLid
01-01-2024, 00:00
#6
Google je pil, 99% van de keren is er wel een pil getest (geen 100% garantie, pillen lijken op elkaar) op hoeveel MG het wel is en bedenk dan hoeveel je wilt. Zeker met 2cb is de variatie best groot, ik heb pillen gehad waar ik er 2 of 3 van kon nemen zonder dat het heel heftig werd en bij sommige pillen is het bij 1 pil al flink aan.

Verder: 2cb bouwt snel tolerantie op, je eerste dosis is in mijn ervaring bepalend voor de rest van de trip, bijnemen doet relatief weinig behalve de trip verlengen. Als je sterker wilt trippen, neem dan als eerste dosering meer dan de vorige keer.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Elke pil is zo 8-11 mg

2cb heet niet voor niks 2cb dus neem er altijd 2
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#8
Pinnacle zei:
Google je pil, 99% van de keren is er wel een pil getest (geen 100% garantie, pillen lijken op elkaar) op hoeveel MG het wel is en bedenk dan hoeveel je wilt
Klik om te vergroten...
Garantie tot de drempel. Niet testen is niet weten.
mitchieee zei:
Elke pil is zo 8-11 mg
Klik om te vergroten...
Weet niet wat jouw bron is maar ik zou zomaar zeggen Sesamstraat.
P
PinnacleLid
01-01-2024, 00:00
#9
MarcieMarc zei:
Garantie tot de drempel. Niet testen is niet weten.

Weet niet wat jouw bron is maar ik zou zomaar zeggen Sesamstraat.
Klik om te vergroten...
Ja en testen kan even duren, smartshop testjes testen alleen of de stof erin zit die je wilt. Langs een testpunt gaan is natuurlijk beter (vandaar dat ik zei geen garantie), maar dat kan even duren, zeker met O&N op komst ga je dat niet redden. Een kleine google search + een smartshop testje geven in ieder geval uitsluitsel of je én 2cb hebt én wat (naar waarschijnlijkheid) de dosering is. Maar goed, thanks dat je zelf dingen oppert naast kritiek...
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Toen 2C-B nog niet verboden was in Nederland, kon je legaal 20 mg kopen in 4 pilletjes van 5 mg elk.

Met 10 mg had ik genoeg om er zelf een psychedelische draai aan te geven, maar redelijk 'nuchter' te kunnen functioneren als nodig. 15 mg was al flink psychedelisch en 20 mg was echt niet te verbergen en zou ik niet nemen als je nog familie wilt tegenkomen zonder dat ze iets vermoeden.

Overigens is in één keer een goede dosis innemen aan te raden boven herdoseren. Ik zou ook liever iets te weinig hebben genomen dan teveel.

Zelf afsteken van vuurwerk zou ik afraden.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#11
MarcieMarc zei:
Garantie tot de drempel.
Klik om te vergroten...
eerste drempel of laatste drempel ?
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#12
MarcieMarc zei:
Of jij moet ook een verloren Nigeriaanse overleden oom hebben die jou 50 miljoen dollar heeft nagelaten.
Klik om te vergroten...
Hey @MarcieMarc , niet jouw oom maar die van mij ! Of zijn we soms familie ?
Beetje lastig dat ik albino ben, maar de papieren tonen het aan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."