Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2F-DC-eerste keer- ervaring - dosis- toedieningswijze en dergelijke???

2F-DC-eerste keer- ervaring - dosis- toedieningswijze en dergelijke???

22 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
g
gentedimareLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eerste keer 2F-DCK.... Waar rekening mee houden? Welke dosis voor niet zwaar te trippen want dat heb ik nog nooit gedaan in mijn leven. Op welke manier best te gebruiken voor een milde ervaring? Wat zijn de potentiële negatieve bijwerkingen? Graag reactie mvg
g

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
gentedimare
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
En nog het belangrijkste welke effecten te verwachten ?
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je kunt met 25mg beginnen.
Als je nog alcohol in je bloed hebt, dan is het sterk af te raden.
Ga je het alleen of met meerdere mensen doen?
Je kunt er bijv verward van raken en 3 tot 4 uur je spullen niet meer bij elkaar kunnen rapen.
Zorg dat je niets op het gas zet tijdens het gebruik! En dat je niet de deur uit gaat.
25 mg is een lichte dosis.
Mogelijk dat je nog geen positief effect merkt.
Als je hoger gaat, ga dan lekker op bed liggen met muziek of iets dergelijks.
En als je bad gaat, dan is mediteren, bidden of wat maar bij jou past een optie om er uit te komen.
Ik heb het zelf alleen nasaal genomen. Omdat ik erg van snuiven hou 🤦
Om het goed fijn te krijgen, legde ik het op een spiegel en rolde er een glas of mok overheen.
Wel oppassen dat er niets weg springt.
Maar dan heb je nog wat om van de vloer te rapen als het op is 😆
Succes!
g
gentedimareLid
01-01-2024, 00:00
#4
MDMAutist zei:
Je kunt met 25mg beginnen.
Als je nog alcohol in je bloed hebt, dan is het sterk af te raden.
Ga je het alleen of met meerdere mensen doen?
Je kunt er bijv verward van raken en 3 tot 4 uur je spullen niet meer bij elkaar kunnen rapen.
Zorg dat je niets op het gas zet tijdens het gebruik! En dat je niet de deur uit gaat.
25 mg is een lichte dosis.
Mogelijk dat je nog geen positief effect merkt.
Als je hoger gaat, ga dan lekker op bed liggen met muziek of iets dergelijks.
En als je bad gaat, dan is mediteren, bidden of wat maar bij jou past een optie om er uit te komen.
Ik heb het zelf alleen nasaal genomen. Omdat ik erg van snuiven hou 🤦
Om het goed fijn te krijgen, legde ik het op een spiegel en rolde er een glas of mok overheen.
Wel oppassen dat er niets weg springt.
Maar dan heb je nog wat om van de vloer te rapen als het op is 😆
Succes!
Klik om te vergroten...
Ik ga het alleen doen. En blijf thuis. Maar snuiven zie ik niet zitten gaat te hard aankomen denk ik. Wil een bepaalde dosis in mijn drinken doen voor een milde maar wel goed voelbaar effect. Maar wat is het effect juist? Wat is de bedoeling? Kan zijn dat ik het dan niet doe wil niet hallucineren en dergelijke gewoon 1 of andere Rush voelen ..
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb je eerder disso's gebruikt?
g
gentedimareLid
01-01-2024, 00:00
#6
MDMAutist zei:
Heb je eerder disso's gebruikt?
Klik om te vergroten...
Nee
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zou het dan niet doen.
Het is geen middel om op zondag middag in je ééntje mee te gaan experimenteren, zonder dat je ervaring hebt met het uitzitten van negatieve trips.
De effecten zijn heel anders dan bij bijvoorbeeld XTC, speed, cocaïne, 3MMC etc.
g
gentedimareLid
01-01-2024, 00:00
#8
MDMAutist zei:
Zou het dan niet doen.
Het is geen middel om op zondag middag in je ééntje mee te gaan experimenteren, zonder dat je ervaring hebt met het uitzitten van negatieve trips.
De effecten zijn heel anders dan bij bijvoorbeeld XTC, speed, cocaïne, 3MMC etc.
Klik om te vergroten...
Wat is het effect juist op een normale dosis?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zou dan juist wel snuiven als ik jou was. Zo heb je veel meer controle over de dosis die je inneemt, omdat het veel directer werkt. Ook minder lang dan oraal. Wel wat heftiger dan orale inname, maar toch echt wel veel meer controleerbaar en korter, voor het geval het je niet aanstaat.

Weeg van te voren 2 of 3 doses van 25 mg af en schrijf tijdstip van inname en hoeveelheid op een vel papier en kijk hoe dat voelt. Na een uur kun je dan bekijken of je het wilt opkrikken of niet. 25 mg is een bescheiden dosis om mee te starten, waar je ook echt niet van achterover zal slaan, maar wel een idee krijgt van het middel. Lijkt mij iig niet onveilig (binnen de veiligheidsmarges van drugsgebruik) oid hoor.
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat is moeilijk te voorspellen.
Bij mij had een lichte dosering het effect, dat ik veel in mijn hoofd ging rondspoken en warrig was.
Als ik bij nam, dan kwam ik op een gegeven moment in een staat van rust.
Maar vaak nam het effect dan nog wat verder toe. Dan zat ik uren in een stoel of lag op bed.
Of ik kon niet stoppen met bijnemen en kwam in een K-Hole.
Heb ook een keer gehad dat ik de laatste stap naar mijn bed niet kon maken.
Was bang te vallen, dus stond in mijn beleving een half uur op 1 been.
Roken, vuur, kokend water etc zijn gevaarlijk.
Je vergeet zo dat iets al een uur op het vuur staat. Wat normaal een kleine afdeling qua gedachte is, kan met dit middel zo een uur zijn.
Hou er rekening mee dat je met dit middel de hele wereld binnenste buiten kan zien keren, je uit je lichaam kan treden en niet meer weet of je nog wel leeft. Zo krachtig is het als je over een bepaalde grens gaat!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
MDMAutist zei:
Bij mij had een lichte dosering het effect, dat ik veel in mijn hoofd ging rondspoken en warrig was.
Als ik bij nam, dan kwam ik op een gegeven moment in een staat van rust.
Maar vaak nam het effect dan nog wat verder toe. Dan zat ik uren in een stoel of lag op bed.
Klik om te vergroten...
Hmhm. Ja dit is wel een beetje het "gevaar" van keta en 2fdck. Ik vind een té lage dosis heel onprettig. Draaierig, aangeschoten-achtig. Een té hoge dosering wordt ook onprettig, omdat je dan wel echt gaat trippen en niet aan te raden voor een eerste keer. Zeker niet in je eentje.

Maar dan nog is 25 mg snuiven een betere oplossing dan iets in je drinken oplossen imo. In het slechtste geval is je ervaring zoals @MDMAutist ook omschrijft.
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zanza zei:
Ik zou dan juist wel snuiven als ik jou was. Zo heb je veel meer controle over de dosis die je inneemt, omdat het veel directer werkt. Ook minder lang dan oraal. Wel wat heftiger dan orale inname, maar toch echt wel veel meer controleerbaar en korter, voor het geval het je niet aanstaat.

Weeg van te voren 2 of 3 doses van 25 mg af en schrijf tijdstip van inname en hoeveelheid op een vel papier en kijk hoe dat voelt. Na een uur kun je dan bekijken of je het wilt opkrikken of niet. 25 mg is een bescheiden dosis om mee te starten, waar je ook echt niet van achterover zal slaan, maar wel een idee krijgt van het middel. Lijkt mij iig niet onveilig (binnen de veiligheidsmarges van drugsgebruik) oid hoor.
Klik om te vergroten...
Dit is een verstandige manier 👍
Die aanpak zou mij ook veel ellende hebben bespaard, denk ik.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ff zeurmodus aan hoor maar je weet dus letterlijk niets van de stof die je besteld hebt? Waarom bestelde je het dan?

Goed dat je nu nog je research doet voor je gebruikt maar wellicht voor een volgende keer de basics wel even opzoeken voor je het in je mandje gooit.

Zeurmodus uit.

Veel plezier!☺️
g
gentedimareLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nathaniel zei:
Ff zeurmodus aan hoor maar je weet dus letterlijk niets van de stof die je besteld hebt? Waarom bestelde je het dan?

Goed dat je nu nog je research doet voor je gebruikt maar wellicht voor een volgende keer de basics wel even opzoeken voor je het in je mandje gooit.

Zeurmodus uit.

Veel plezier!☺️
Klik om te vergroten...
Ik wist dat het ketamine achtig is. En 1 van de weinige stoffen nog legaal te verkrijgen dus ik dacht ik probeer het eens voor het ook verboden word
g
gentedimareLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zanza zei:
Hmhm. Ja dit is wel een beetje het "gevaar" van keta en 2fdck. Ik vind een té lage dosis heel onprettig. Draaierig, aangeschoten-achtig. Een té hoge dosering wordt ook onprettig, omdat je dan wel echt gaat trippen en niet aan te raden voor een eerste keer. Zeker niet in je eentje.

Maar dan nog is 25 mg snuiven een betere oplossing dan iets in je drinken oplossen imo. In het slechtste geval is je ervaring zoals @MDMAutist ook omschrijft.
Klik om te vergroten...
Ik zou het nu eens willen uitproberen. Ik ben van plan 50mg in mijn drinken te doen? Want neus is verstopt. Is 50 Mg? oraal verstandig voor het eens te proberen?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#16
gentedimare zei:
Ik zou het nu eens willen uitproberen. Ik ben van plan 50mg in mijn drinken te doen? Want neus is verstopt. Is 50 Mg? oraal verstandig voor het eens te proberen?
Klik om te vergroten...
psychonautwiki.org

2-Fluorodeschloroketamine

2-Fl-2'-Oxo-PCM (also known as 2-Fluorodeschloroketamine, 2-FDCK, and inaccurately as 2-Fluroketamine, Fluoroketamine, and 2-FK and known as CAS number: 111982-50-4) is a lesser-known novel dissociative substance of the arylcyclohexylamine class.[1] It is chemically similar to ketamine and...
psychonautwiki.org psychonautwiki.org

Verstandig? Nee, maar dat is het nooit. Word je er helemaal leip van? Ik denk het niet. Nadeel van orale toediening is dus de langere werking, langere come up, langere alles. En m.i. minder controleerbaar wb het sturen van je dosis. Het zou niet in mij opkomen om dit oraal in te nemen, maar goed wie ben ik. 50 mg staat als common dose op psychonautwiki iig. Lijkt me weinig spannends of over the top.
g
gentedimareLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zanza zei:
psychonautwiki.org

2-Fluorodeschloroketamine

2-Fl-2'-Oxo-PCM (also known as 2-Fluorodeschloroketamine, 2-FDCK, and inaccurately as 2-Fluroketamine, Fluoroketamine, and 2-FK and known as CAS number: 111982-50-4) is a lesser-known novel dissociative substance of the arylcyclohexylamine class.[1] It is chemically similar to ketamine and...
psychonautwiki.org psychonautwiki.org

Verstandig? Nee, maar dat is het nooit. Word je er helemaal leip van? Ik denk het niet. Nadeel van orale toediening is dus de langere werking, langere come up, langere alles. En m.i. minder controleerbaar wb het sturen van je dosis. Het zou niet in mij opkomen om dit oraal in te nemen, maar goed wie ben ik. 50 mg staat als common dose op psychonautwiki iig. Lijkt me weinig spannends of over the top.
Klik om te vergroten...
Het is uiteindelijk 0.090mg geworden wegens defecte weegschaal ik heb na aan 30 tal minuten effecten mogen ontdekken. Begin beetje beangstigend maar is toch zonder verdere negatieve bijwerkingen verlopen ben eigenlijk gewoon half in slaap gevallen en ja niet goed kunnen bewegen heb ik ook ondervonden. Hallucineren heb ik niet echt gedaan nu 2 uur later voel ik het nog licht maar de piek is weg
H
Hugo909Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Vrij hoge dosis voor een eerste keer.
Bumpjes van 25mg zijn beter te behappen, alhoewel ik de laatste tijd alleen oraal neem.

Als je bekend bent met het effect en je comfortabel bent met de werking wordt het mijns inziens pas leuk. Ik kom met een lage dosis in losse een creatieve mindset waarin niets gek is. Het voelt lekker losjes en vrij voor me, en ik kan me dan veel meer inleven in verschillende gedachten, situaties maar ook in muziek. Het werkt voor mij ook als social lube, en ik kan als dat nodig is relatief eenvoudig "nuchter" doen.

Stapelen, steeds wat meer nemen en het effect langzaam opbouwen, gaat ook prima met 2F-DCK, al is het handig om op te letten (schrijven) wanneer je hoeveel genomen hebt, zeker na wat her-doseringen. Ik vind het een wonderlijk goedje. 😊
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
gentedimare zei:
Het is uiteindelijk 0.090mg geworden wegens defecte weegschaal ik heb na aan 30 tal minuten effecten mogen ontdekken. Begin beetje beangstigend maar is toch zonder verdere negatieve bijwerkingen verlopen ben eigenlijk gewoon half in slaap gevallen en ja niet goed kunnen bewegen heb ik ook ondervonden. Hallucineren heb ik niet echt gedaan nu 2 uur later voel ik het nog licht maar de piek is weg
Klik om te vergroten...

Bedoel je 90 mg? Want het lijkt me sterk dat je 0.09 mg zou merken. 😉

Hoe heb je het nu overall ervaren? Meer positief of meer negatief?
g
gentedimareLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Bedoel je 90 mg? Want het lijkt me sterk dat je 0.09 mg zou merken. 😉

Hoe heb je het nu overall ervaren? Meer positief of meer negatief?
Klik om te vergroten...
90 Mg ja
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."