Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKabinet wil niet meer alle ggz-zorg vergoeden, behandelaren boos

Kabinet wil niet meer alle ggz-zorg vergoeden, behandelaren boos

23 antwoorden
594 weergaven
18-5-2026
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#1
BrieMetDeBril zei:
De sessie's van tegenwoordig zijn wel 500€ per uur.
Hoe? Geen idee maar als ik de kosten bekijk die mijn verzekering doorgeeft zijn dit de kosten die gedeclareerd worden.
Vooral door de ICT kosten is de GGZ enorm gestegen.
Werkt het goed? Nee.
Word er iets mee gedaan? Nee.

Dit zijn mijn ervaringen voor de duidelijkheid.
Klik om te vergroten...
Zijn de kosten mede doordat veel vergoed wordt zo hoog?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
annihilation zei:
Zijn de kosten mede doordat veel vergoed wordt zo hoog?
Klik om te vergroten...

Geen idee, misschien wel inderdaad. Een sessie met mijn verslavingsarts kost ook al €480,-.

Ik werk zelf in de zorg, weliswaar andere branche nu dan ggz. Maar als we maar kort even overleggen over een cliënt schrijven we al tijd wat moet worden vergoed door de zorgverzekering. Wij moeten ook betaald worden. Als meerdere collega's betrokken zijn bij het overleg kan een kort overleg al gauw €100,- kosten. Praat ik over niet meer dan 15 minuten.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#3
annihilation zei:
Zijn de kosten mede doordat veel vergoed wordt zo hoog?
Klik om te vergroten...
Dat zou wel kunnen.
Mijn psycholoog heeft echt geen uurloon van boven dw 40€ kan ik je vertellen.
Ik denk eerlijk gezegd dat dit systeem ook niet houdbaar is en dat er flink gekort moet worden in de regels en protocollen.
De meeste kosten zitten niet in de behandeling zelf dat is wel duidelijk.
Bureaucratie in combinatie met de macht van de farmaceutische industrie en verzekeraars zitten hier vooral in verwikkeld zegt mijn intuïtie.
En wat @Raver al verteld kan het in een kwartier al 100€ kosten.
In andere branches is het ook niet echt anders.
Als je bij de tandarts komt en je schut de handen ben je ook al 20€ kwijt aan "overleg"
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vraag me dan vooral af hoe er gekozen gaat worden wie ECHT hulp nodig heeft en vergoed kan worden én tussen wie moet zelf betalen.
Lijkt me heel lastig i nde praktijk.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."