Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp tips zijn welkom !! gestopt met 400 ug fentanyl

Help tips zijn welkom !! gestopt met 400 ug fentanyl

27 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
r
ratje79Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoe gebruikte je de pleisters, want dat maakt veel uit hoe je moet afbouwen.
Ik ben lang verslaafd geweest aan Fentanyl pleisters onder de tong.Dit afgebouwd door steeds kleinere stukjes en dan halverwege voor de lichamelijke ongemak Lorazepam/Diazepam en dat ook afbouwen.Op deze manier is ongemak te dragen.Hou rekening met 6 weken afbouwtijd.
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben gestopt na een half jaar met fentanyl 4x100 ug en Ik weet van hier dat mensen op fentanyl pleisters kauwen,
Dus dacht vraag het hier hoe nu verder en hoe zit dat eigenlijk met buprenorfine ? Is dat ook zo idioot verslavend 😵‍💫

zijn er mensen die ervaring hebben met buprenorfine ?

hoeveel mcg pleisters plakt u ?

Ik zag dat er pleisters zijn die 3/4 dagen werken maar ook 7 dagen, Maar werken ze ook echt 7 dagen ? En merk je er iets van ?

Tabletten heb je ook maar wat werkt beter ?

+ Krijg je een roes/high zoals met andere opiaten,
of juist niet ?

De bedoeling is om hier mee omlaag tegaan tot ik weer normaal door het leven kan !


Aangezien hier mensen zijn die fentanyl pleisters in hun mond doen hoop ik ook dat er mensen zijn die er vanaf zijn gekomen en misschien tips hebben ?
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#3
ratje79 zei:
Hoe gebruikte je de pleisters, want dat maakt veel uit hoe je moet afbouwen.
Ik ben lang verslaafd geweest aan Fentanyl pleisters onder de tong.Dit afgebouwd door steeds kleinere stukjes en dan halverwege voor de lichamelijke ongemak Lorazepam/Diazepam en dat ook afbouwen.Op deze manier is ongemak te dragen.Hou rekening met 6 weken afbouwtijd.
Klik om te vergroten...
Ik was meer benieuwd of bruprofine pleisters ook een high geven
ik kan ze krijgen om toch de pijn weg te houden en zonder high maar ik ben dus benieuwd of het echt geen high geeft ! Geloof er niet veel van wat die artsen je vertellen dus hoopte dat iemand ervaring ermee heeft hier op dit forum
c
curious_catLid
01-01-2024, 00:00
#4
Weet je hoe levensgevaarlijk fentanyl is (overdosis risico)? Zou sowieso niet daarmee afbouwen. Afbouwen wordt aangeraden met buprenorfine of methadon geloof ik?

m.psychonautwiki.org

Fentanyl

Fentanyl (also known as Fentanil and by the brand names Sublimaze,[2] Actiq, Durogesic, Duragesic, Fentora, Matrifen, Haldid, Onsolis, Instanyl,[3] Abstral,[4] Lazanda[5] among others[6]) is a potent opioid substance of the anilidopiperidine class. It is a strong agonist at the μ-opioid...
m.psychonautwiki.org m.psychonautwiki.org
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eigen ervaring was langzaam afbouwen. Knip ze in 2, en probeer eerst de helft te nemen. De laaste verdere afbouwen is daarna lastig.
En op de pleisters kauwen is vies en valt een deel weg. Neem dan gewoon de fentanyl pilletjes die lossen snel op in je mond en dus niet 6 uur wachten voordat een geplakte pleister erop zit.

Ps niet via de huisarts gok ik? Anders met begeleiding afbouwen.

My 2 cents :wink:

Sterkte!
c
curious_catLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oh wacht, buprenorphine is minder verslavend fysiek ('dependence') dan methadon.
c
curious_catLid
01-01-2024, 00:00
#7
Suboxone via een arts een optie? Dat is buprenorfine met naloxon, ontwenningsmiddel.
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Tijdloos zei:
Eigen ervaring was langzaam afbouwen. Knip ze in 2, en probeer eerst de helft te nemen. De laaste verdere afbouwen is daarna lastig.
En op de pleisters kauwen is vies en valt een deel weg. Neem dan gewoon de fentanyl pilletjes die lossen snel op in je mond en dus niet 6 uur wachten voordat een geplakte pleister erop zit.

Ps niet via de huisarts gok ik? Anders met begeleiding afbouwen.

My 2 cents :wink:

Sterkte!
Klik om te vergroten...
Nee niet via de huisarts ik kreeg dit toen van mijn chirurg maar inmiddels oxy / fentanyl gehad beide voel ik me niet goed bij !! Om de elke zoveel tijd vraagt je lichaam om meer !! vandaar zo benieuwd naar buprenorphine maar als mensen hier al zeggen dat is ook niks dan ga ik dat niet eens vragen aan de arts
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Subaxone
curious_cat zei:
Suboxone via een arts een optie? Dat is buprenorfine met naloxon, ontwenningsmiddel.
Klik om te vergroten...
Subaxone lijkt een heel goed middel, dat is het ook als je er ook echt helemaal mee stopt. Niet als je dat lang gebruikt dan kun je ernstige en vage klachten krijgen. Zoek dat maar is op

Ik kreeg paar jaar terug behoorlijk wat oxy daar ben ik mee gestopt ik was een hele week goed ziek !! en zo heb ik het ook weer gedaan met de fentanyl gewoon cold Turky maar ik zoek iets wat tegen de pijn werkt maar niet elke 3 maanden omhoog moet omdat je lichaam aan de dosis gewend raakt

En daarom vroeg ik me af wat doet buprenorphine?
is dat een middel wat je gewoon jaren lang op dezelfde dosis kan nemen zonder dat je lichaam meer nodig heeft om de zoveel tijd ?
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#10
curious_cat zei:
Weet je hoe levensgevaarlijk fentanyl is (overdosis risico)? Zou sowieso niet daarmee afbouwen. Afbouwen wordt aangeraden met buprenorfine of methadon geloof ik?

m.psychonautwiki.org

Fentanyl

Fentanyl (also known as Fentanil and by the brand names Sublimaze,[2] Actiq, Durogesic, Duragesic, Fentora, Matrifen, Haldid, Onsolis, Instanyl,[3] Abstral,[4] Lazanda[5] among others[6]) is a potent opioid substance of the anilidopiperidine class. It is a strong agonist at the μ-opioid...
m.psychonautwiki.org m.psychonautwiki.org
Klik om te vergroten...
Ja dat weet ik, daar zou ik ook nooit aan beginnen maar ik las het hier wel eens maar als je echt pijn hebt ga je niet lopen kloten met je medicatie dan wil je dat het zo goed en zo lang mogelijk werkt
ik nam het echt voor de pijn ik dus gebruikte ik het op de manier zoals het gebruikt moet worden

Maar met bijna alles went je lichaam behoorlijk snel en moet je omhoog en ik vroeg me af hoe dat is met buprenorphine ? Mischien mensen met ervaring hier
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vlgs mij is buprenorfine een medicijn, wat bedoeld is om een opiaatverslaving geleidelijk aan af te kunnen bouwen.
Het schijnt minder verslavend te zijn dan methadon.
Aan buprenorfine is idd een beetje naltrexon toegevoegd wat ervoor zorgt, dat je mocht je toch een ander opiaat neemt, dat je geen effecten daarvan krijgt, het dondert de opiaten meteen van je receptoren af.
Buprenorfine is ook een opiaat maar je kunt er schijnbaar makkelijker mee afbouwen dus.
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Vlgs mij is buprenorfine een medicijn, wat bedoeld is om een opiaatverslaving geleidelijk aan af te kunnen bouwen.
Het schijnt minder verslavend te zijn dan methadon.
Aan buprenorfine is idd een beetje naltrexon toegevoegd wat ervoor zorgt, dat je mocht je toch een ander opiaat neemt, dat je geen effecten daarvan krijgt, het dondert de opiaten meteen van je receptoren af.
Buprenorfine is ook een opiaat maar je kunt er schijnbaar makkelijker mee afbouwen dus.
Klik om te vergroten...
Dus om pijn weg te krijgen maar als je niet wil dat er gewenning op treedt is dit een goed middel? Want stel je neemt maand 20 mg oxy maand 2 heb je al 30 mg nodig en na een jaar zit je op 100 mg oxy dat is met buprenorfine anders heb ik het idee als ik zo de stukken lees
r
ratje79Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Maatje90 zei:
Ik ben gestopt na een half jaar met fentanyl 4x100 ug en Ik weet van hier dat mensen op fentanyl pleisters kauwen,
Dus dacht vraag het hier hoe nu verder en hoe zit dat eigenlijk met buprenorfine ? Is dat ook zo idioot verslavend 😵‍💫

zijn er mensen die ervaring hebben met buprenorfine ?

hoeveel mcg pleisters plakt u ?

Ik zag dat er pleisters zijn die 3/4 dagen werken maar ook 7 dagen, Maar werken ze ook echt 7 dagen ? En merk je er iets van ?

Tabletten heb je ook maar wat werkt beter ?

+ Krijg je een roes/high zoals met andere opiaten,
of juist niet ?

De bedoeling is om hier mee omlaag tegaan tot ik weer normaal door het leven kan !


Aangezien hier mensen zijn die fentanyl pleisters in hun mond doen hoop ik ook dat er mensen zijn die er vanaf zijn gekomen en misschien tips hebben ?
Klik om te vergroten...
Na lang gebruik van Fentanyl pleisters (stukjes knippen en af en toe onder mijn tong) ben ik met Buprenorphine (dit keer op de huid) gaan afbouwen om zo min mogelijk last van ontwenningsverschijnselen te krijgen. Dit heeft geholpen bij mij. Kauwen van Buprenorphine is smerig en af te raden. Het werkt ook niet zoals Fentanyl onder je tong waar je wel een high van krijgt. Groet van mij en succes!
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ga cold turkey met clonidine ,start dosis 4x0,15mg verdeeld over de dag om een spiegel op te bouwen ,dag 2 bouw je dit op naar mar 1,2mg verdeeld over de dag.
Dag 3 zelfde dosering ,en bij dag vier halveer je weer de dosering om hoge bloedruk te voorkomen zo ga je langzaam naar 0
Clonidine onderdruk de meest heftige ontwenning ,het enige wat je voelt zijn griep verschijnselen wat op zich gewoon te doen is.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#15
Soulassasins zei:
Ga cold turkey met clonidine ,start dosis 4x0,15mg verdeeld over de dag om een spiegel op te bouwen ,dag 2 bouw je dit op naar mar 1,2mg verdeeld over de dag.
Dag 3 zelfde dosering ,en bij dag vier halveer je weer de dosering om hoge bloedruk te voorkomen zo ga je langzaam naar 0
Clonidine onderdruk de meest heftige ontwenning ,het enige wat je voelt zijn griep verschijnselen wat op zich gewoon te doen is.
Klik om te vergroten...
Ik zou voor je eigen privacy je profielfoto weghalen! 😊
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Spyro zei:
Ik zou voor je eigen privacy je profielfoto weghalen! 😊
Klik om te vergroten...
Ze mogen kijken wie ik ben ,er staat geen adres bij toch.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
Soulassasins zei:
Ze mogen kijken wie ik ben ,er staat geen adres bij toch.
Klik om te vergroten...
Dat zeg ik ook niet… Maar ik denk dat je niet openbaar gezien wilt worden op een drugsforum toch? Daarom is iedereen anoniem hier. Het gaat niet om je adres.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Spyro zei:
Dat zeg ik ook niet… Maar ik denk dat je niet openbaar gezien wilt worden op een drugsforum toch? Daarom is iedereen anoniem hier. Het gaat niet om je adres.
Klik om te vergroten...
Ik ben al jaren clean en geen van mijn vriendenkring zullen hier ooit naar omkijken want ze weten van me verleden en ze weten dat ik ook een helpende hand wil bieden op dit soort fora.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#19
Soulassasins zei:
Ik ben al jaren clean en geen van mijn vriendenkring zullen hier ooit naar omkijken want ze weten van me verleden en ze weten dat ik ook een helpende hand wil bieden op dit soort fora.
Klik om te vergroten...
Dat dacht iemand laatst ook op dit forum, dat iemand uit haar kring niet hierop zou kijken. Je weet nooit wat andere mensen op het internet doen. Je wilt zulke dingen niet riskeren.

Uiteindelijk je eigen keuze natuurlijk. Maar ik zou er heel goed over nadenken. 😊
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
Maatje90 zei:
Wat gebeurde er dan als ik mag vragen?
Klik om te vergroten...
ontslag op staande voet bij eventuele werkgever

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."