Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe Fentanyl pleisters veilig gebruiken! (Niet verstandig) (risicovol)

Hoe Fentanyl pleisters veilig gebruiken! (Niet verstandig) (risicovol)

36 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
J
JelkowbrowLid
01-01-2024, 00:00
#1
SoulAssassins zei:
Factor 2: bij 400mg morfine is dan 220mg Oxy

Je kan het echt beter bij Oxy houden ,dat is al een gemene bitch laat staan die fenta.
Voor je het weet lig je met een tuintje op je buik..
Klik om te vergroten...
Dus 100microgram fent is ongveer 220oxy geld dat ook bij 100microgram sublinguaal? En kan je die door midden breken ik lees soms dat je de sublinguaal pillen zonder breek lijn niet kan breken Maarja ik zou liever eerst een halve van de 100microgram nemen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jelkowbrow zei:
Dus 100microgram fent is ongveer 220oxy geld dat ook bij 100microgram sublinguaal? En kan je die door midden breken ik lees soms dat je de sublinguaal pillen zonder breek lijn niet kan breken Maarja ik zou liever eerst een halve van de 100microgram nemen
Klik om te vergroten...
Ik ga je hierin geen advies geven, de cijfers weet ik wel maar die pleisters zijn alles behalve betrouwbaar.
Het word niet evenredig verspreid op de pleister waardoor je nogal een grote kans heb dat je net het sterkste stukje pakt.

je pillen breken/snijden in 4 kwartjes lijk me een veel betere en beheersbare dosis als je het toch echt wil pakken.
Voor je eigen veiligheid zou ik het zo aanpakken ipv meteen een halve ,dus wacht effect van een kwartje af !
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Mezelf
Kan je deze naar sub forum opiaten doen ?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jelkowbrow zei:
Ik denk dat ik hem dan maar in kleine stukjes knip en onder mijn tong leg? Niemand heeft nog echt een nuttige reactie geplaatst waar ik iets aan heb helaas. Ik denk dat het voor andere mensen ook fijn zou zijn als er wat Harm reduction zou zijn. Daar is drugsfrum nou overigens deels voor dacht ik.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp dat je betere antwoorden had willen hebben maar begrijp ook dat er maar heeeeeel weinig mensen fentanyl krijgen en al helemaal weinig mensen die met die pleisters gaan zitten klooien voor recreatief gebruik. Dan moet er ook nog van die enkeling die dat wel doen op dit forum zitten. Dus is de kans gewoon heel klein dat er veeel mensen die hier tips over kunnen (en willen) geven.

Ook begrijp ik je punt kwa harm reduction maar in geval van fentanyl is er eigenlijk geen veilige manier van gebruik. Zoals al vermeldt kan je de pleisters niet goed vertrouwen op een evenredige spreiding. Alleen hierdoor al is er met pleisters eigenlijk geen veilig advies te geven.
Dit even buiten het feit dat we het hier hebben over 1 van de meest gemene verslavende en gevaarlijke middel dat er bestaat, al weet je dit heel goed zeg jezelf.

Helaas kan ik je dan verder ook geen tips geven omdat ik er geen ervaring mee heb. Wel wil ik je meegeven om ALTIJD aan de lage kant te gaan zitten.
Bijnemen kan altijd nog min of meer....

Dus doe alsjeblieft wel erg voorzichtig en blijf om jezelf denken 🙏

Ps: Heb even dit topic verplaatst naar het juiste subforum.
J
JelkowbrowLid
01-01-2024, 00:00
#5
SoulAssassins zei:
Ik ga je hierin geen advies geven, de cijfers weet ik wel maar die pleisters zijn alles behalve betrouwbaar.
Het word niet evenredig verspreid op de pleister waardoor je nogal een grote kans heb dat je net het sterkste stukje pakt.

je pillen breken/snijden in 4 kwartjes lijk me een veel betere en beheersbare dosis als je het toch echt wil pakken.
Voor je eigen veiligheid zou ik het zo aanpakken ipv meteen een halve ,dus wacht effect van een kwartje af !
Klik om te vergroten...
Snap ik helemaal pleister lijkt me ook eigelijk niet fijn zoals je zelf zegt moeilijk te gebruiken allen kan je de pil wel in stukjes doen? Aangezien ik overal lees dat sublinguaal pillen beter niet kan breken? Als dat wel kan en niet zo erg is is dat top en zou ik indd met een kwartje beginnen! De pleister laat ik links liggen
J
JelkowbrowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mezelf zei:
Ik begrijp dat je betere antwoorden had willen hebben maar begrijp ook dat er maar heeeeeel weinig mensen fentanyl krijgen en al helemaal weinig mensen die met die pleisters gaan zitten klooien voor recreatief gebruik. Dan moet er ook nog van die enkeling die dat wel doen op dit forum zitten. Dus is de kans gewoon heel klein dat er veeel mensen die hier tips over kunnen (en willen) geven.

Ook begrijp ik je punt kwa harm reduction maar in geval van fentanyl is er eigenlijk geen veilige manier van gebruik. Zoals al vermeldt kan je de pleisters niet goed vertrouwen op een evenredige spreiding. Alleen hierdoor al is er met pleisters eigenlijk geen veilig advies te geven.
Dit even buiten het feit dat we het hier hebben over 1 van de meest gemene verslavende en gevaarlijke middel dat er bestaat, al weet je dit heel goed zeg jezelf.

Helaas kan ik je dan verder ook geen tips geven omdat ik er geen ervaring mee heb. Wel wil ik je meegeven om ALTIJD aan de lage kant te gaan zitten.
Bijnemen kan altijd nog min of meer....

Dus doe alsjeblieft wel erg voorzichtig en blijf om jezelf denken 🙏

Ps: Heb even dit topic verplaatst naar het juiste subforum
Klik om te vergroten...
Dat is een goed antwoord dankjewel voor je tijd! Hoe kan ik het verplaatsen naar het juiste forum en welk forum is dat?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jelkowbrow zei:
Dat is een goed antwoord dankjewel voor je tijd! Hoe kan ik het verplaatsen naar het juiste forum en welk forum is dat?
Klik om te vergroten...
Geen enkel probleem en ik had je topic al verplaatst naar het juist subforum :wink:...
Take care 🙏
J
JelkowbrowLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mezelf zei:
Geen enkel probleem en ik had je topic al verplaatst naar het juist subforum :wink:...
Take care 🙏
Klik om te vergroten...
Topper take care!
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jelkowbrow zei:
sublinguaal
Klik om te vergroten...
Onder de tong een kwartje is geen probleem ,of de pil heel blijft met snijden is iets anders.
T
Twirley BirdLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jelkowbrow zei:
Dus 100microgram fent is ongveer 220oxy geld dat ook bij 100microgram sublinguaal? En kan je die door midden breken ik lees soms dat je de sublinguaal pillen zonder breek lijn niet kan breken Maarja ik zou liever eerst een halve van de 100microgram nemen
Klik om te vergroten...
Nope circa 21,2mg zit er 100mcg pleister (ligt aan merk Sandoz heeft het meest plus 1 fentanyl pleister moet normaal 3 dagen pijn verlichten) dus 21:3=7 700mcg fentanyl staat gelijk aan circa 400mg morfine.
Maar houdt het lekker bij oxycodone of Morfine. Voor je het weet eet een capsule Sufentil (25mcg is 'standaard' dosering) sterkste opiaat beschikbaar in ziekenhuizen etc. die 'legaal' in uitzonderlijke situaties kan worden gegeven voor een operatie als voorbeeld.

OT
De tweede pleister 100mcg/hr fentanyl omwisselen.

Ps Nee deel geen diagnoses (chronische pijnklachten) of medelijden wil niet onnodig pb's en genieten zoveel mogelijk ik kan hoelang dat kan. Vraag alleen jullie begrip voor mijn situatie. Niemand die ik ken met chronische pijnklachten neemt pijnstillers voor de 'lol' of 'high' dat ervaar ik er toch niet van.


En wiet met waterpijp :stoned:
T
Twirley BirdLid
01-01-2024, 00:00
#11
SoulAssassins zei:
Factor 2: bij 400mg morfine is dan 220mg Oxy

Je kan het echt beter bij Oxy houden ,dat is al een gemene bitch laat staan die fenta.
Voor je het weet lig je met een tuintje op je buik..
Klik om te vergroten...
Ps volgens het FK en oncologieverpleegkundige is het (oxycodone retard) eerder 1,5x keer sterker als morfine; maar dat maakt niet veel verschil uit.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Twirley Bird zei:
Ps volgens het FK en oncologieverpleegkundige is het (oxycodone retard) eerder 1,5x keer sterker als morfine; maar dat maakt niet veel verschil uit.
Klik om te vergroten...
Bij overschakelen van morfine mga naar oxycodon mga geldt als richtlijn dat 20 mg morfine overeenkomt met 10 mg oxycodon
Factor 2 dus
T
Twirley BirdLid
01-01-2024, 00:00
#13
SoulAssassins zei:
Bij overschakelen van morfine mga naar oxycodon mga geldt als richtlijn dat 20 mg morfine overeenkomt met 10 mg oxycodon
Factor 2 dus
Klik om te vergroten...
Screenshot_20260420-042512.png

Feiten zijn hierboven je kunt zelf het omrekenen naar wat je wilt maar proffesionels gebruiken dit ivm bloedwaarden om goed (veilig) te houden

Geloof wat je wilt maar het ziekenhuis zeiden ze mij dat het eerder 1,5x factor is voor morfine naar oxycodone
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gewoon opplakken. Werken zo'n 2 a 3 dagen. Vaker dan 1 keer per 2 weken vind ik al teveel als je het veilig wilt houden.

Veel te lekker trouwens fentanyl dus beter helemaal niet plakken.

Geen zin om de rest van de reacties te lezen.
J
JelkowbrowLid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Gewoon opplakken. Werken zo'n 2 a 3 dagen. Vaker dan 1 keer per 2 weken vind ik al teveel als je het veilig wilt houden.

Veel te lekker trouwens fentanyl dus beter helemaal niet plakken.

Geen zin om de rest van de reacties te lezen.
Klik om te vergroten...
Oh heb die pleister weg gedaan te onzeker en denk dat het niet veel effect heeft voor mij is zo’n 12ug pleister. Had 3 sublinguaal Fentanyl pillen gekregen uit het niets van 100microgram. Alle 3 opgemaakt niet in 1 dag begon met een kwartje zoals souls assassins zei merkte niks daarna een halve merkte niks daarna de andere helft nog steeds niks van gemerkt. Heb de rest andere keer opgemaakt toen eerst een halfje genomen daarna de andere helft nog steeds geen effect die ik kon opmerken wist dat me tolerantie hoog was ik kan namelijk makkelijk 5-6 oxycontin 80mg weg werken maar had wel wat meer verwacht van de fent het is maar beter ook denk ik heb er ook totaal geen behoefte aan om het nog een keer te doen. Ik was gewoon erg nieuwsgierig aangezien ik elke opiaat al gehad had dit was de laatste die k nog moest proberen op Nitazenen na maar die hoef ik ook echt niet te hebben
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik was mega high van fentanyl 125mcg IV, wel vooraf aan een operatie. Kon er welgeteld 10 seconden van genieten. 🤣

Ik zou echt als een fent addict in elkaar gezakt staan op de stoep in Amerika als ik daar verslaafd zou zijn.
T
Twirley BirdLid
01-01-2024, 00:00
#17
Een beetje Hasj melk op aanraden van het personeel van de shop :wink:
En 266mcg instantly doorbraak pijn helaas(gelukkig heb ik er dit voor)
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."