Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTiming lang dagfestival XTC

Timing lang dagfestival XTC

15 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
w
wieneerLid
01-01-2024, 00:00
#1


Hey allemaal,

Ik heb een vraag over XTC-timing op een dagfestival (14:00–23:00).
Ik begin meestal rond 15:00 met een kwartje, en na m’n tweede kwartje zit ik meestal al goed in de piek. Daarna pak ik vaak nog elk uur een kwartje erbij, wat meestal uitkomt op ongeveer 1,5 pil totaal. Ik weet dat elk uur bijpakken eigenlijk niet ideaal is, en ik wil dat ook beter gaan doseren, maar ik ben bang dat als ik bijvoorbeeld om 18:00 stop met bijnemen, ik rond 21:00 al moe word of dat het uitwerkt terwijl het festival nog bezig is.


Ik heb al best vaak gebruikt, dus ik weet dat je niet de hele dag hard kunt blijven pieken, maar ik wil me wel gewoon goed blijven voelen tot het einde niet ingestort, niet chagrijnig, gewoon nog energie om te dansen en gezellig te doen.


Dus m’n vraag:
Hoe timen jullie dat op zo’n lang dagfestival? Wanneer nemen jullie je laatste dosis? Beginnen jullie later, of juist met een wat hogere start?


Exacte mg van m’n pillen weet ik niet, maar ze zijn wΓ©l getest.


Alle ervaringen + harm reduction tips zijn welkom. Thanks!
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#2
Idealiter begint je mdma trip op je sweetspot. Die ligt waarschijnlijk tussen de 80 en 120 mg.

Dat is nog best een flinke marge ja. Hangt af van je gewicht, gevoeligheid en voorkeur van hoe "hard" je lekker vind om te "gaan".

Mits je de 3 maanden regel strak hanteert (padoempatsj) kan je dit nog 2 a 3 keer oprekken, waarbij meestal de helft van de start dosis voldoende is.

Mdma duurt zo'n 4 tot 6 uur. Waarvan alleen de eerste 2-3 uur de volledige experience zijn, daarna is het een staart van waus en strak. Niet meer die full empathie, love.

Ik neem op een langere aangelegenheid bij tussen dat 2e en 3e uur, naar wens maar altijd minder dan driekwart van de startdosering. Zo kan ik net weer optijd de volgende golf surfen voor de zee definitief kalmeert. Als het ware..

Liever nog kies ik er op feesten langer dan 6uur (plus after) persoonlijk voor mdma te bewaren voor de late uurtjes en te starten met Psychedelica, 2c-? Of LSD. Daarna lekker afdansen en nazitten op mdma.
Of als ik niet wil trippen kiezen voor een langer werkend middel als 4f(m)a of andere fluor Amfetamine danwel good old plain Amfetamine.

Harm reduction tip: Less is more. En vitamine supplementen en dergelijke, daarover vind je elders op t forum meer info
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ikzelf ga toch wel aardig goed op een combi van 6APB met MDMA. Goed getimed dek je daar gewoon wel een 9-urig feestje mee.

Ik pak een capsule 6APB (160mg) eigenlijk direct bij binnenkomst omdat het gewoon iets langer duurt voordat je iets gaat merken. Meestal na een uurtje beginnen de eerste effecten zich aan te dienen en dan kijk ik even hoe laat het is.
Na een uurtje of 4 pak ik een kleine dosis MDMA, (50/60mg, niet meer). Dit valt mooi samen met de lichte afbouw van 6APB en ga je heerlijk tot de lampjes aan gaan. Als je eenmaal thuis na een warme douche in bed ligt kun je zowaar ook nog eens slapen.

Heb nu alweer zin in half januari (bijna 3 maanden na de laatse keer).
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ga voor quality time. Gewoon 4 a 5 uur achter elkaar keihard beuken op de XTC/MDMA en dan is het leuk geweest.
Zou dus pas om 18:00 gaan.
En anders nuchter of met een paar biertjes de eerste uren de sfeer proeven. Het terrein verkennen, hier en daar wat chillen. Als je echt wordt meegezogen wat dansjes doen. Maar zeker geen geforceerd gedoe.
Als het tot is en je al lekker in de flow komt, dan zou ik de dosering van 1,5 mg per kg lichaamsgewicht nemen. En na 2 a 3 uur de helft daarvan.
Maar misschien dat andere DF leden hier een beter advies over hebben. Ben een doorgewinterde amateur πŸ˜†
Of ik inkak, ligt meestal aan de dj.
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#5
Paar uurtjes nuchter en rond 18:00 120/150mg nemen en 1,5 uur later de helft daarvan bijnemen. Dan rek je het mooi tot 23:00
P
Piet ZahutLid
01-01-2024, 00:00
#6
Xtc /mdma is geen drugs om de hele avond uit je plaat te gaan.. met 4 uur, en 2 uurtjes de roes uit dansen zit je max aan de 6 uur.. laat het hierbij, en anders toch voor 6APB gaan (zelf nog nooit gebruikt) maar hoor hem hier vaker terug.. bij XTC/MDMA als je blijft bij pakken, ga je alleen maar strak staan en begin je te kaakschaaten als Jutta Leerdam..
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
MarcieMarc zei:
Ikzelf ga toch wel aardig goed op een combi van 6APB met MDMA. Goed getimed dek je daar gewoon wel een 9-urig feestje mee.

Ik pak een capsule 6APB (160mg) eigenlijk direct bij binnenkomst omdat het gewoon iets langer duurt voordat je iets gaat merken. Meestal na een uurtje beginnen de eerste effecten zich aan te dienen en dan kijk ik even hoe laat het is.
Na een uurtje of 4 pak ik een kleine dosis MDMA, (50/60mg, niet meer). Dit valt mooi samen met de lichte afbouw van 6APB en ga je heerlijk tot de lampjes aan gaan. Als je eenmaal thuis na een warme douche in bed ligt kun je zowaar ook nog eens slapen.

Heb nu alweer zin in half januari (bijna 3 maanden na de laatse keer).
Klik om te vergroten...
Kanttekening: deze combinatie is niet goed voor je.

Ik zou zelf alleen 6-apb nemen. Dat werkt lang genoeg van zichzelf. Bij mij werkt bijnemen van 6-apb prima. Ik neem dan zo'n 110 mg 2x.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#8
FerdFatoehaus zei:
Kanttekening: deze combinatie is niet goed voor je.

Ik zou zelf alleen 6-apb nemen. Dat werkt lang genoeg van zichzelf. Bij mij werkt bijnemen van 6-apb prima. Ik neem dan zo'n 110 mg 2x.
Klik om te vergroten...
Drugs are bad, m-kay.

Ben me ervan bewust daarom niet een overdreven startdosis 6APB en een relatief kleine nadosering MDMA. Vind die kleine verandering van space wel lekker. Indien je een reguliere dosis MDMA bijpakt gaat het toch wat te hard en te vaag.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
MarcieMarc zei:
Drugs are bad, m-kay.
Klik om te vergroten...
Sorry maar dit vind ik iets te kortzichtig. Èèn van de peilers van het forum is harm reduction. Letterlijk overal waar je op interactie van dergelijke middelen zoekt wordt dit afgeraden. Dat kan je op z'n minst even vermelden.
MarcieMarc zei:
Ben me ervan bewust daarom niet een overdreven startdosis 6APB en een relatief kleine nadosering MDMA.
Klik om te vergroten...
De doseringen maken niet perse heel veel uit. Het gaat juist om de combinatie. Je kan beter een goede dosering van 1 middelen want... Drugs are bad m'kay.

Weten wat je doet met harddrugs gebruiken kan een boel ellende schelen.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#10
FerdFatoehaus zei:
Sorry maar dit vind ik iets te kortzichtig.
Klik om te vergroten...
Nou nou, wist niet dat je boos werdπŸ€”πŸ˜†

Buiten de oh zo belangrijke Harm Reduction, die ik overigens erg waardeer en respecteer, vind ik humor ook altijd erg belangrijk. Dus alle Harm Reduction mededelingen zijn even belangrijk.

Daarnaast ga ik, behalve met deze combi kennelijk, behoorlijk verstandig en doordacht om met mijn gebruikt. Ja ik ga weleens over het randje maar dan vermeld ik dat ook onder het mom van Harm Reduction.
FerdFatoehaus zei:
De doseringen maken niet perse heel veel uit. Het gaat juist om de combinatie. Je kan beter een goede dosering van 1 middelen want... Drugs are bad m'kay
Klik om te vergroten...
Ik heb het al eerder gevraagd maar begrijp niet zo goed wat hiermee dan gebeurt in de bovenkamer. Beide spreken best wel dezelfde receptoren aan, weliswaar wel in een iets andere verhouding. Ik dacht dus dat de re-dose dan bij benadering het zelfde effect zou veroorzaken. Mijn dosissen MDMA zijn ook in de verhouding 1 en dan 0.5 per gebruiksmoment vandaar.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als.
MarcieMarc zei:
Nou nou, wist niet dat je boos werdπŸ€”πŸ˜†

Buiten de oh zo belangrijke Harm Reduction, die ik overigens erg waardeer en respecteer, vind ik humor ook altijd erg belangrijk. Dus alle Harm Reduction mededelingen zijn even belangrijk.

Daarnaast ga ik, behalve met deze combi kennelijk, behoorlijk verstandig en doordacht om met mijn gebruikt. Ja ik ga weleens over het randje maar dan vermeld ik dat ook onder het mom van Harm Reduction.

Ik heb het al eerder gevraagd maar begrijp niet zo goed wat hiermee dan gebeurt in de bovenkamer. Beide spreken best wel dezelfde receptoren aan, weliswaar wel in een iets andere verhouding. Ik dacht dus dat de re-dose dan bij benadering het zelfde effect zou veroorzaken. Mijn dosissen MDMA zijn ook in de verhouding 1 en dan 0.5 per gebruiksmoment vandaar.
Klik om te vergroten...
Ik ben niet boos, alleen teleurgesteld.

Als je het niet begrijpt dan zou ik wat meer onderzoek doen.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#12
FerdFatoehaus zei:
Als je het niet begrijpt dan zou ik wat meer onderzoek doen.
Klik om te vergroten...
Dit is de plek waar ik onder andere mijn onder zoek doe. En als dit dan de antwoorden zijn dan is dat teleurstellend. Helaas, pindakaas.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
MarcieMarc zei:
Dit is de plek waar ik onder andere mijn onder zoek doe. En als dit dan de antwoorden zijn dan is dat teleurstellend. Helaas, pindakaas.
Klik om te vergroten...
Lol, met die houding zul je altijd onwetend blijven. Lekker doorgaan met combineren in dat geval πŸ‘
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ga er altijd vanuit dat het effect maximaal 6 uur is. Dus als het feestje om 23h eindigt dan begin ik ergens tussen 17-18h. Meestal ben ik er wel rond 14-15h dus om te tijd te overbruggen pak ik meestal 2-3 biertjes maar ook niet meer dan dat. Om bij binnenkomst al strak / hard te gaan terwijl de sfeer er nog niet is, schiet m.i. niet op. Totaal gebruik meestal tussen de 150-200mg
w
wieneerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik denk dat ik rond 16:00/17:00 mijn startdosis neem. Daarna neem ik waarschijnlijk nog 2 Γ  3 keer bij en dan stop ik, ervan uitgaande dat de werking ongeveer zes uur duurt. Uit ervaring weet ik dat als ik te vaak bijneem, ik vooral gewoon heel waus word, dus dan kan ik beter rond 20:00 stoppen, zeker omdat ik op 29 november naar het festival ga waar Winson b2b Fantasm draait πŸ˜ƒ
E
ExteCLid
01-01-2024, 00:00
#16
wieneer zei:
Ik denk dat ik rond 16:00/17:00 mijn startdosis neem. Daarna neem ik waarschijnlijk nog 2 Γ  3 keer bij en dan stop ik, ervan uitgaande dat de werking ongeveer zes uur duurt. Uit ervaring weet ik dat als ik te vaak bijneem, ik vooral gewoon heel waus word, dus dan kan ik beter rond 20:00 stoppen, zeker omdat ik op 29 november naar het festival ga waar Winson b2b Fantasm draait πŸ˜ƒ
Klik om te vergroten...
Daar ga ik ook heen, gezellig!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."