Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGbl zeer kort gebruikt, toch lichamelijke klachten.

Gbl zeer kort gebruikt, toch lichamelijke klachten.

29 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wel heel bizar man, veel benzo’s genomen laatste tijd? Lijkt mij eerder daarvan te zijn
D
Dub SoldierLid
01-01-2024, 00:00
#2
larstronaut en spaceruub zei:
Allereerst super bedankt voor jullie reacties! Het colt turkey stoppen zat me toch een beetje dwars met wat je eraan kan overhouden.
Tegen een uur of 1 het even heel zwaar gehad, nu met ketamine is het heel goed te doen gelukkig.
Ik gebruik ketamine amper, laat het eens in de 3 maanden zijn dus heb er niet veel van nodig.
Nu snap ik dat je nooit drugs moet gaan gebruiken om andere drugs te cancelen of om te functioneren maar omdat het zo heftig werd lijkt mij de ketamine een relatief middel.

Heel veel respect voor iedereen die hiervan is afgekickt na lange tijd, wat een troep.
Klik om te vergroten...
Fijn dat je bent gestopt met die GBL. En als die keta daar even bij geholpen heeft, geen probleem toch. Alleen hoop dat je van die keta niet weer een nieuwe gewoonte maakt...
l
larstronaut en spaceruubLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo, afgelopen week heb ik gbl gebruikt.
Dit komt neer op ongeveer 7ml over 3 dagen (dinsdag tot en met donderdag)
Ik kon niet meer slapen en het idee dat ik een drug nodig heb hiervoor gaat mij wat te ver en ben er mee gestopt.
nu is de laatste dosis om en nabij de 37 uur.
Ondanks het vrij korte gebruik heb ik wel lichamelijke klachten zoals niet kunnen slapen, zweten, verhoogde hartslag weinig tot geen trek.
Het is nu wat beter ten opzichte van gister, waar ik me gister heb moeten forceren een beetje eten naar binnen te krijgen ging dat vandaag wel.
Nog steeds klaarwakker helaas.

Wat zitten lezen op het forum en zie dan toch wat dingen voorbij komen over colt turkey stoppen en de risico's...
Veel rapporten zeggen wat over wekenlang gebruik, is het nu ook zo dat met 3 dagen gebruik colt turkey is af te raden? En gezien de verstreken tijd vanaf laatste inname, doe ik er dan wijs aan om een zo klein mogelijke dosis te nemen tegen de afkickverschijnselen of nu doorzetten?
.
Hopelijk kan iemand mij hier een beetje duidelijkheid in geven.
l
larstronaut en spaceruubLid
01-01-2024, 00:00
#4
Iemand?
Nu 51 uur sinds laatste inname, vannacht wel 3 uurtjes kunnen slapen gelukkig.
Het is een begin, voelde mij de eerste 2 uur vrij oke, nog wel een versnelde hartslag.
Hierna werd het allemaal wat heftiger mentaal.
Nergens helemaal bij zijn met mijn gedachten.
Als iemand tips heeft hoor ik het heel graag.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je gaat je snel weer beter voelen. Na drie dagen gbl gebruik kun je nog gewoon cold turkey stoppen zonder problemen. Afbouwen is dan niet nodig. Het is op zich wel normaal dat je even een soort kater hebt vooral als je daar gevoelig voor bent. Gaat goed komen.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#6
larstronaut en spaceruub zei:
Iemand?
Nu 51 uur sinds laatste inname, vannacht wel 3 uurtjes kunnen slapen gelukkig.
Het is een begin, voelde mij de eerste 2 uur vrij oke, nog wel een versnelde hartslag.
Hierna werd het allemaal wat heftiger mentaal.
Nergens helemaal bij zijn met mijn gedachten.
Als iemand tips heeft hoor ik het heel graag.
Klik om te vergroten...
Doorzetten. Het wordt beter met elke dag.
l
larstronaut en spaceruubLid
01-01-2024, 00:00
#7
Allereerst super bedankt voor jullie reacties! Het colt turkey stoppen zat me toch een beetje dwars met wat je eraan kan overhouden.
Tegen een uur of 1 het even heel zwaar gehad, nu met ketamine is het heel goed te doen gelukkig.
Ik gebruik ketamine amper, laat het eens in de 3 maanden zijn dus heb er niet veel van nodig.
Nu snap ik dat je nooit drugs moet gaan gebruiken om andere drugs te cancelen of om te functioneren maar omdat het zo heftig werd lijkt mij de ketamine een relatief middel.

Heel veel respect voor iedereen die hiervan is afgekickt na lange tijd, wat een troep.
l
larstronaut en spaceruubLid
01-01-2024, 00:00
#8
Voor degene die hier ook mee te kampen hebben gehad, hadden jullie ook dat je totaal geen eetlust meer had?
Zo ja, hoe lang heeft dat bij jullie ongeveer geduurd?

Met moeite krijg ik de laatste dagen wat naar binnen en zet me er echt toe om toch steeds weer een hapje te nemen.

Heb nog weightgainer staan van mijn sportieve blauwe maandag dus die komt goed van pas 😅
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Byzonder’ ik heb ook wel eens x aantal weekenden ghb gebruikt en dan stel ik gebruikte een weekend
Zat ik op 1 avond al aan de 10ml wat neerkomt op 30-35ml door een weekend heen puur in de avond ook, maar nergens last van gehad en ik heb wel een x aantal (l) liggen

hoop dat je er snel weer boven op zit !
l
larstronaut en spaceruubLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bij mij is het voorheen ook altijd altijd goed gegaan tot nu.
Dacht door direct te stoppen bij het merken van lichamelijke verslaving dat het wel mee zou vallen maar het was echt afzien.

Gelukkig denk dat het ergste wel achter de rug is, blij dat ik niet door ben gegaan en het daarmee alleen maar zou verergeren.
Vannacht geen oog dicht gedaan, hart maakte overuren en daar ging ik mentaal heel slecht op.
rond een uur of 9 wel wat geslapen als je het zo mag noemen.

Wel langs mijn huisarts gegaan, wegens mijn verhuizing net daar in de praktijk ingeschreven 😅

Gelijk een goeie binnenkomer, de billen bloot en opbiechten maar.
Hij was gelukkig heel vriendelijk en meedenkend.
Nu 3x diazepam 5mg voorgeschreven, ga er zo eentje innemen want een goede nachtrust ben ik wel aan toe.
l
larstronaut en spaceruubLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vannacht 4 uur diep geslapen, hierna was het weer even een momentje ontspannen door de diazepam.

De hartkloppingen waren weg tot het was uitgewerkt en daarmee kwam ook weer paniek bij kijken, niet zo heftig als in de eerste dagen.
Terwijl dat gister vanaf dat ik de huisarts had gebeld tot ik ging slapen ik de knop makkelijk kon omzetten en er niet mee bezig te zijn.

Heel fijn om je weer even normaal te voelen met de diazepam maar of ik het vanavond weer zal nemen om te slapen hou ik nog open.
Advies van de huisarts was ook alleen innemen als slapen echt niet lukt.

Als er iemand is die meer kan vertellen over diazepam gebruiken als er al lange tijd tussen laatste inname gbl/ghb zat.
Dat is namelijk 94 uur geleden.

Het is een pittig proces maar geen enkel verlangen gehad om toch te willen gebruiken.
En de reacties hieronder geven echt steun, dankjewel hiervoor!
l
larstronaut en spaceruubLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja ik heb het vaker gebruikt en nooit klachten gehad.

Merk wel dat als ik mijn focus verleg dat het goed te doen is sinds gisteren, daarvoor kon ik het helemaal niet van me afzetten dus daar ben ik erg blij mee.

Voor dit alles was ik altijd heel rationeel en zie zeker licht aan het einde van deze tunnel.
Dit is de oplossing en niet het gebruiken om op korte termijn me goed te voelen.

Cravings om iets te moeten gebruiken of op te maken heb ik nooit gehad, daarom was stoppen met coke en lachgas een eitje.
Niet meer leuk? Dan gewoon niet meer doen.
Klaar.


Als dat weer een beetje normaal is betreft hartkloppingen, voeding en slaap dan kan ik ook het gewone leven weer oppakken, terug naar werk enz.
Hoe lang dat gaat duren is wat mij bezig houdt zonder afleiding.
Zijn dat nog dagen of moet ik denken aan een week.
En dan bedoel ik niet volledig op oud niveau maar dusdanig dat ik dingen kan gaan ondernemen.

Zie nu wat een lap tekst het is, mag wel wat korter.
Mand!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
larstronaut en spaceruub zei:
Dit komt neer op ongeveer 7ml over 3 dagen (dinsdag tot en met donderdag)
Klik om te vergroten...
larstronaut en spaceruub zei:
Bij mij is het voorheen ook altijd altijd goed gegaan tot nu.
Klik om te vergroten...
Het verbaast me wel dat je met zo’n korte periode van gebruik en toch vrij lage dosissen (7 ml over 3 dagen) al last krijgt van lichamelijke ontwenning. Begrijp ik goed dat je wel vaker gbl gebruikt? Misschien dat het daaraan kan liggen. Fijn dat de diazepam een beetje de klappen opvangt.

Heb je misschien ook last van een angststoornis? Ik merk dat je erg gefocust bent op allerlei mogelijke lichamelijke en geestelijke symptomen.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#14
larstronaut en spaceruub zei:
Hoe lang dat gaat duren is wat mij bezig houdt zonder afleiding.
Zijn dat nog dagen of moet ik denken aan een week.
Klik om te vergroten...
Ik heb het even opgezocht. Volgens de informatie die ik gevonden heb duurt een ghb ontwenning over het algemeen 3–12 dagen (bron). Waarschijnlijk geldt voor gbl hetzelfde.
l
larstronaut en spaceruubLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nee dat niet, ben ook vrij "fit" ondanks minimaal slapen en heb op momenten zonder inspanning nog hartkloppingen.
Als de lichamelijke verslaving over is zouden die klachten toch zo goed als weg moeten zijn?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#16
larstronaut en spaceruub zei:
Als de lichamelijke verslaving over is zouden die klachten toch zo goed als weg moeten zijn?
Klik om te vergroten...
Het duurt 3–12 dagen na laatste inname volgens de informatie die ik gevonden heb (Sorry, ik had mijn bericht even aangepast. Ik dacht dat lichamelijke afhankelijkheid nooit in drie dagen kon ontstaan, maar bij ghb/gbl kan dat blijkbaar wel.)
l
larstronaut en spaceruubLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heb wel kort een paar uurtjes kunnen slapen sinds het laatste gebruik, en dan bedoel ik in totaal, niet iedere nacht.

Net even gelegen en voor mijn gevoel was ik de hele tijd wakker, alleen het tijdsbesef is anders.
Was toch later dan dat ik dacht toen ik op mijn telefoon keek, zou het kunnen dat er toch slaap tussen moet hebben gezeten?
l
larstronaut en spaceruubLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dankjewel!
Niet meer op het forum afstruinen want daar had ik niet zo veel aan, de èèn gebruikt er middel X bij en de ander middel Z dus dan is het al snel appels met peren vergelijken.

Nu toch al ruim op 4 dagen, van het ergste geval 12 dagen ga ik niet uit, daar ben ik toch nog optimistisch genoeg voor haha.

Ga mijn bed opzoeken, misschien deze keer meer succes op slaap.
Bedankt voor je berichten, geeft steeds weer wat lucht om erover te praten :wink:

Wordt vervolgd!
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Lijkt mij heel straf van zo een lage dosis deze klachten nog te hebben en dat na zo een tijdspanne. Heb je toevallig ook geen Phenibut gebruikt of iets anders?
l
larstronaut en spaceruubLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zaterdag 6 april heb ik 1,25 xtc pil en ketamine op dus dat is nu 10 dagen geleden
Afgelopen zondag wat ketamine uit nood geboren gebruikt zoals eerder vermeld.

Dat is toch te lang geleden om nu nog van invloed te zijn lijkt me.

Vannacht de diazepam 5mg, vroeg me daarbij wel af of het niet de klachten verlengd aangezien het op de zelfde receptoren werkt en hiermee de klap daarna nog groter word of is het beter het gewoon te nemen vanavond en een paar uurtjes slaap te kunnen pakken?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."