Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB verslaving - vanaf november 2020 tot afkick (mijn afkick en ervaring)

GHB verslaving - vanaf november 2020 tot afkick (mijn afkick en ervaring)

35 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#1
Snap de post dan niet helemaal gebruik je ghb om de 2 uur dan elke dag?
H
Hardcore_frk

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Lekker bezig, hoor! En nu de focus op het mentale aspect!
f
finnyboyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste lezer,

ik was een gezonde jongen van 30 jaar, sportte veel, maar op werk ging het van slechter naar slecht. Het uitgaan was min of meer mijn uitlaapklep, en dus kwam drugs erbij kijken.
Uiteindelijk corona, thuis werken, alleen zijn. Top man!
Tevens is in 2020 bij mij ADHD gediagnosticeerd.
Vanaf november 2020 ging ik toch iets vaker GHB gebruiken, mijn gedachte gang was daarbij;” ach, iedereen drinkt wel eens een wijntje, dan doe ik dit wel”.
Het begon ontschuldig, maar ging van kwaad tot erger.
Mijn hoogte punt was toch wel 4,5 tot 5ml per ander half uur.
Uiteindelijk heb ik enorm veel onderzoek gedaan, onder andere van vele berichten vanuit deze forum. Ik ben mijzelf ab-so-luut ervan bewust dat men zichzelf dient aan te melden bij de verslaving zorg.

Ik heb dit reeds gedaan, zonder schaamte, eenvoudig mijn psychiater gesproken en een persoonlijkheidsstoornis onderzoek gedaan. Hier is mij enorm veel duidelijk geworden, en we werken er ook actief aan.

tevens ben ik nu doorverwezen naar Novadic, om dit ook allemaal voor te leggen.

en nu, wat zijn mijn acties?
Dit is hoe ik het nu doe, en hoe ik het nu ervaar:

10-08 is mijn startdatum. Ervoor heb ik gestruggeld om mijn innames de structureren. Ik kwam van 3ml af, maar nam het zo onregelmatig in. Paniek, angst, zweten en onrust. Doorbijten.

Mijn plan — innames zijn exact om de twee uur, overdag en snachst.

10-08 = 2,2ml gehaald!
11-08 = 2,0ml gehaald! 1x 12,5mg oxa
12-08 = 1,8ml gehaald! 1x 12,5mg oxa
13-08 = 1,6ml gehaald! 2x 12,5mg oxa
(Reden=ruzie privé — ik kreeg een zucht naar GHB , daarom toch maar een oxa genomen.)

14-08 = 1,4ml
15-08 = 1,2ml
16-08 = 1,0ml (vanaf hier beginnen met oxa)
17-08 = 0,8ml
18-08 = 0,6ml
19-08 = 0,4ml
20-08= 0,2ml
21-08= 0,2ml
22-08 = 0,1ml
23-08 = 0,1ml
24-08 = 0,0ml

Mijn bloeddruk meet ik constant voor inname en na inname:


(Voor inname) 30 min vooraf
13-08: 9:40 — 113 sys - 70 dia = meer dan goed
13-08: 9:40 — 111 sys - 68 dia
(Na inname) 30 min vooraf
13-08: 10:22 —- 113 sys - 68 dia

Tot op heden gaat het goed, ik merk vrij weinig van het afbouwen. Tuurlijk ben ik mijzelf ervan bewust dat oxazepam hier een rol in gespeeld heeft (nooit misbruikt geweest in het verleden).

ik ben zeer consistent, heb een doel, wil er mee kappen. Dit ben ik niet en heb het zeker niet nodig.

ik gebruik een gevoelige doseer spuit, en heb genoeg GHB om dit te doorstaan.

daarnaast heb ik verschillende therapieën gevolgd waaronder: CGT (cognitieve gedragstherapie voor ADHD) en start eind deze maand met CGT individuele therapie.

Hopelijk kan iemand hier iets mee, en zal jullie proberen zoveel mogelijk op de hoogte te houden.

Ciau!
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi hoe lang heb je gebruikt.
Ik gebruik al zo lang ghb en bing ook maar haal meestal een kwartje of een halve liter en als die op is dan is hij op dus stop ik er zit een kleine afkick bij die je kan opvangen zelfs nog met alcohol. Of wat benzo's maar niet veel.
Doe dat dan gewoon op is op...
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jumping Jack zei:
Hoi hoe lang heb je gebruikt.
Ik gebruik al zo lang ghb en bing ook maar haal meestal een kwartje of een halve liter en als die op is dan is hij op dus stop ik er zit een kleine afkick bij die je kan opvangen zelfs nog met alcohol. Of wat benzo's maar niet veel.
Doe dat dan gewoon op is op...
Klik om te vergroten...
Zou je niet liever helemaal stoppen met GHB dan? Naar wat ik lees kan ik me echt niet voorstellen dat mensen nóg de drang voelen te gebruiken zelfs als het helemaal mis is gegaan met GHB.

Maar mensen zullen wel hetzelfde denken met bijvoorbeeld mijn 3mmc gebruik, heb zelf geen ervaring met GHB maar het lijkt me totaal niet tof haha
f
finnyboyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jumping Jack zei:
Hoi hoe lang heb je gebruikt.
Ik gebruik al zo lang ghb en bing ook maar haal meestal een kwartje of een halve liter en als die op is dan is hij op dus stop ik er zit een kleine afkick bij die je kan opvangen zelfs nog met alcohol. Of wat benzo's maar niet veel.
Doe dat dan gewoon op is op...
Klik om te vergroten...
Op drugs gebied ben ik nog maar een jonge gebruiker. 28 december 2019 is mijn eerste xtc ervaring. Kort erna rond februari 2020 gebruikte ik mijn eerste keer ghb op een after.

Gebruikte maximaal 1 of 2 buisjes per maand op een een after in de maanden erna.

Pas in eind 2020 begon het erger te worden zoals mijn verhaal hierboven omschreven.

Alcohol drink ik nauwelijk, de enige verslavingen die ik heb zijn; mcdonalds, chocola, roken en koffie.

In deze laatste periode van dit jaar, merkte ik ook zo veel klachten; zwarte kringen onder mijn ogen (lijk wel een zombie), rug klachten, veel zeiken. Paniek angst en onrust daar nog buiten gelaten.
Nu dat ik duidelijk mijn ritme heb, en goed afbouw ben ik al 3kilo afgevallen (vocht) en merk ik steeds minder lichamelijke klachten. Al met al een goede zet.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#7
StraatPiraat zei:
Zou je niet liever helemaal stoppen met GHB dan? Naar wat ik lees kan ik me echt niet voorstellen dat mensen nóg de drang voelen te gebruiken zelfs als het helemaal mis is gegaan met GHB.
Klik om te vergroten...
Ik ben nu heel erg tevreden met mijn gebruik het gevoel van ghb is het beste gevoel van alle drugs die ik ken. Ik raak dus nooit verslaafd zoals vele maar gebruik het wel meestal net te lang waardoor ik dus wel iets anders nodig heb om te stoppen maar niks te serieus.
Niet iets wat 2 dagen op de phenibut niet kan oplossen.

Het gebruik van coke of andere middelen is veel slechter financieel en geestelijk.
Zat een tijdje veel aan de coke en is dat gevoel van coke dan echt heerlijk?
Helemaal niet eigenlijk je voelt je helemaal niet top en hoe langer je doorgaat hoe slechter je jezelf voelt. Meer het financieel funest is.
Ghb is een geweldige drugs alleen zorg dat je er niet verslaafd aan raakt en ik denk dat het voor elke drugs geld dat je er niet verslaafd aan moet raken. Ga niet alleen op de horror verhalen af van ghb...

Ghb is echt een heerlijke aanvulling voor je leven.
f
finnyboyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jumping Jack zei:
Snap de post dan niet helemaal gebruik je ghb om de 2 uur dan elk al elke dag?
Klik om te vergroten...
finnyboy zei:
Vanaf november 2020 ging ik toch iets vaker GHB gebruiken, mijn gedachte gang was daarbij;” ach, iedereen drinkt wel eens een wijntje, dan doe ik dit wel”.
Het begon ontschuldig, maar ging van kwaad tot erger.
Mijn hoogte punt was toch wel 4,5 tot 5ml per ander half uur.
Klik om te vergroten...
Dit
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oke dan was niet helemaal duidelijk nu wel dus op een dag bouw je 0.2 af en dan de hele dag de zelfde dosism? Dat kan dus sneller om na 3x weer 0.2 er af te halen. Kijk maar eens op verschillende sites.
0.2 de hele dag alleen is vet weinig.
Dan ben je er sneller vanaf en voel je ook geen verschil.

Je zou ook bv morgen kunnen overstappen op phenibut voor alleen 2 dagen ff 3 gram op een dag en dan slaap je morgen meteen 8 uur en overmorgen ook en dan ben je er vanaf.
Als je dat zou willen. Als je vandaag besteld.
Dan hoef je dit niet nog een week te doen je dosis is al zo laag dat het makkelijk kan.
Je hoeft dan ook geen oxa meer te nemen want als je dat de hele week nog gaat doen dan slaap je ook niet meer als je klaar bent zonder.
Want je neemt Dia en oxa zie ik en oxa is niet echt nodig als je zo afbouwd.
Dia helpt wel tegen die afkick oxa zou alleen maar goed van toepassing zijn als je die psychose zou onwikkelen en dat zou echt niet kunnen met 0.2 eraf.
Maar ook weer niet niet nodig als je phenibut zou nemen.
Oxa is niet een middel om ghb mee af te bouwen
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jumping Jack zei:
Ik ben nu heel erg tevreden met mijn gebruik het gevoel van ghb is het beste gevoel van alle drugs die ik ken. Ik raak dus nooit verslaafd zoals vele maar gebruik het wel meestal net te lang waardoor ik dus wel iets anders nodig heb om te stoppen maar niks te serieus.
Niet iets wat 2 dagen op de phenibut niet kan oplossen.

Het gebruik van coke of andere middelen is veel slechter financieel en geestelijk.
Zat een tijdje veel aan de coke en is dat gevoel van coke dan echt heerlijk?
Helemaal niet eigenlijk je voelt je helemaal niet top en hoe langer je doorgaat hoe slechter je jezelf voelt. Meer het financieel funest is.
Ghb is een geweldige drugs alleen zorg dat je er niet verslaafd aan raakt en ik denk dat het voor elke drugs geld dat je er niet verslaafd aan moet raken. Ga niet alleen op de horror verhalen af van ghb...

Ghb is echt een heerlijke aanvulling voor je leven.
Klik om te vergroten...
I concur :imp: Wat echter wel zo is dat weinig mensen de echte strijd aan kunnen en het gematigd kunnen gebruiken. Ik kan in een weekend zo een kwart liter er doorheen gooien als ik echt ga. Zondag begin ik dan alweer met afbouwen , lees van 80 ml per dag naar 40,,maandag meestal 25-35 en dan stabiliseer ik weer richting 10-12 en dan woensdag donderdag meestal niet na zo een weekend. Ik doe dit puur op GHB, gebruik nooit diazepam of baclofen en behalve het slechte slapen heb ik eigenlijk nooit andere afkick. Afgelopen weekend had ik ook weer in een dikke knaller en zit de afgelopen 24 uur op 20ml. Wat mij opgevallen isis dat als ik erg veel eet, ongeveer 2 uur na mijn laatste dosis, ik gewoon 5-6 uur slaap pak.

Overigens heb ik zulke weekenden nog weinig en meestal pak ik daar ook 1 of 2 dagen peppekes bij. Ik kan ook gewoon 7 dagen per week 12-16ml ghb gebruiken zonder dat ik ergens last van heb. Heb altijd wel een paar stop dagen of weken. Heb dit lang op baclofen gedaan maar dat ontlast je receptoren niet.

Tot nu toe hou ik dit al heel lang zo vol en ik heb vorig jaar 2 keer, puur vanwege kennis gebrek, wel een heftige afkick gehad maar dat altijd gewoon cold-turkey 2 dagen uit kunnen zitten en daarna ook paar maanden niks gedaan.

Maar terug naar de kern.....echte baas kunnen GHB de baas!
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#11
Brakka Mang zei:
I concur :imp: Wat echter wel zo is dat weinig mensen de echte strijd aan kunnen en het gematigd kunnen gebruiken. Ik kan in een weekend zo een kwart liter er doorheen gooien als ik echt ga. Zondag begin ik dan alweer met afbouwen , lees van 80 ml per dag naar 40,,maandag meestal 25-35 en dan stabiliseer ik weer richting 10-12 en dan woensdag donderdag meestal niet na zo een weekend. Ik doe dit puur op GHB, gebruik nooit diazepam of baclofen en behalve het slechte slapen heb ik eigenlijk nooit andere afkick. Afgelopen weekend had ik ook weer in een dikke knaller en zit de afgelopen 24 uur op 20ml. Wat mij opgevallen isis dat als ik erg veel eet, ongeveer 2 uur na mijn laatste dosis, ik gewoon 5-6 uur slaap pak.

Overigens heb ik zulke weekenden nog weinig en meestal pak ik daar ook 1 of 2 dagen peppekes bij. Ik kan ook gewoon 7 dagen per week 12-16ml ghb gebruiken zonder dat ik ergens last van heb. Heb altijd wel een paar stop dagen of weken. Heb dit lang op baclofen gedaan maar dat ontlast je receptoren niet.

Tot nu toe hou ik dit al heel lang zo vol en ik heb vorig jaar 2 keer, puur vanwege kennis gebrek, wel een heftige afkick gehad maar dat altijd gewoon cold-turkey 2 dagen uit kunn
Klik om te vergroten...
Ja uiteindelijk ben je het de baas en weet je ook hoe ver je gaat wat je kan verwachten in de nasleep. Helaas is bij mij slapen erna wel een probleem. Baclofen ontlast niks maar vangt het op en diazepam daarbij weer wel, maar dan gooi je een halve apotheek na binnen.

Dus nu meestal wat phenibut want dat onlast het wel en slaap ik zo lang toch wel 10 uur dat is lekker na een paar dagen niet slapen met pep erbij.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jumping Jack zei:
Ja uiteindelijk ben je het de baas en weet je ook hoe ver je gaat wat je kan verwachten in de nasleep. Helaas is bij mij slapen erna wel een probleem. Baclofen ontlast niks maar vangt het op en diazepam daarbij weer wel, maar dan gooi je een halve apotheek na binnen.

Dus nu meestal wat phenibut want dat onlast het wel en slaap ik zo lang toch wel 10 uur dat is lekker na een paar dagen niet slapen met pep erbij.
Klik om te vergroten...
Pep doe ik altijd maar max 1-2 dagen en dan uitzitten of seroquel of mirtazepine. Diazepam net wat je zegt, hele apotheek :tilttearlaugh:
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#13
Seroquel vangt de psychoses voortkomende uit de dopamine rebound trouwens ook heel goed op. Ik heb ze ook no nooit gehad, wel de maffe geluidjes alsof er een radio in je hoofd aan staat maar na een seroqueltje was dat ook weg
f
finnyboyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Brakka Mang zei:
Seroquel vangt de psychoses voortkomende uit de dopamine rebound trouwens ook heel goed op. Ik heb ze ook no nooit gehad, wel de maffe geluidjes alsof er een radio in je hoofd aan staat maar na een seroqueltje was dat ook weg
Klik om te vergroten...

krijg je dit ook bij ghb afbouwen? De “dopamine rebound”, want ik heb namelijk last van een hoog eentonige toon, op de achtergrond.

en hoeveel mg seroquel gebruik je?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#15
finnyboy zei:
krijg je dit ook bij ghb afbouwen? De “dopamine rebound”, want ik heb namelijk last van een hoog eentonige toon, op de achtergrond.

en hoeveel mg seroquel gebruik je?
Klik om te vergroten...
Zou heel goed kunnen als je te snel afbouwt, let wel Seroquel kan je niet icm met GHB gebruiken! 1,5 uur na je laatste dosis 25mg er in. Hangt ook van je gebeuk af. Trouwens jij hebt het over tinitus, is heel normaal bij stoppen met GHB
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#16
finnyboy zei:
krijg je dit ook bij ghb afbouwen? De “dopamine rebound”, want ik heb namelijk last van een hoog eentonige toon, op de achtergrond.

en hoeveel mg seroquel gebruik je?
Klik om te vergroten...
Zou heel goed kunnen als je te snel afbouwt, let wel Seroquel kan je niet icm met GHB gebruiken! 1,5 uur na je laatste dosis 25mg er in. Hangt ook van je gebeuk af. Trouwens jij hebt het over tinitus, is heel normaal bij stoppen met GHB. Wanneer de seroquel eenmaal werkt, meestal na 30-50 minuten kan je weer doseren maar je zal er a weinig van voelen en je kan je dosis makkelijk halveren. Meer als 2 of 2,5 raad ik zoiezo niet aan.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dopemonster zei:
Wat verwacht je dan bij een ghb verslaving? Dat je daar een keuze in hebt haha. Als je lichamelijk zwaar verslaafd bent geworden moet je om de 2 uur doseren bij ghb of het nou dag of nacht is, vind je het nog steeds een leuk goedje? En iknow het ligt aan de gebruiker, niet het middel.
Klik om te vergroten...

Dit is echt weer zo een reactie.. zucht...
Gaan we kijken naar mensen die coke verslaafd zijn en op straat slapen en mensen vinden coke nog steeds leuk die er wel mee om kunnen gaan? Een GHB verslaafde ligt niet zomaar door zijn verslaving onder een brug te slapen (letterlijk) maar kan nog wel in bijna alle gevallen een normaal leven leiden.
Het is maar waar je naar kijkt wat is het ergste bij welke verslaving.
Moet ik dat nu uitleggen over elke drug?
3MMC? Speed?

Ik begreep hem ff niet hahahah funny maar ik heb nu contact met hem en heb hem uiteindelijk kunnen helpen met wat advies en dat gaat goed.


Je reactie zegt echt zoveel.
Maar maakt niet uit jongen de drugs die jij gebruikt zijn geweldig laten we daar op houden.
En de drugs waar je niks van snapt verschikkelijk..
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik zie in je schema dat je nu op 0.6 zou moeten zitten, kan je in principe ipv met 0.1 en seroquel makkelijk blijven doseren daar dit geen gevaar in en denk in stappen van 0.2 gaan afbouwen. Seroquel alleen voor het slapen gebruiken, kan best zijn dat je dan de hele nacht doortrekt en zonder ontwenning wakker wordt. Dat is mijn ervaring in ieder geval maar ik ben geen arts.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Jumping Jack zei:
Snap de post dan niet helemaal gebruik je ghb om de 2 uur dan elke dag?
Klik om te vergroten...
Wat verwacht je dan bij een ghb verslaving? Dat je daar een keuze in hebt haha. Als je lichamelijk zwaar verslaafd bent geworden moet je om de 2 uur doseren bij ghb of het nou dag of nacht is, vind je het nog steeds een leuk goedje? En iknow het ligt aan de gebruiker, niet het middel.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Jumping Jack zei:
Dit is echt weer zo een reactie.. zucht...
Gaan we kijken naar mensen die coke verslaafd zijn en op straat slapen en mensen vinden coke nog steeds leuk die er wel mee om kunnen gaan? Een GHB verslaafde ligt niet zomaar door zijn verslaving onder een brug te slapen (letterlijk) maar kan nog wel in bijna alle gevallen een normaal leven leiden.
Het is maar waar je naar kijkt wat is het ergste bij welke verslaving.
Moet ik dat nu uitleggen over elke drug?
3MMC? Speed?

Ik begreep hem ff niet hahahah funny maar ik heb nu contact met hem en heb hem uiteindelijk kunnen helpen met wat advies en dat gaat goed.


Je reactie zegt echt zoveel.
Maar maakt niet uit jongen de drugs die jij gebruikt zijn geweldig laten we daar op houden.
En de drugs waar je niks van snapt verschikkelijk..
Klik om te vergroten...
Je hoeft niet gelijk zo tegen me te doen mijn reactie was niet eens hatelijk bedoeld. Snapte alleen niet waarom je vroeg om de 2 uur iedere dag want zo werkt een ghb verslaving omdat het lichamelijk verslavend is en als je er met 2 dagen phenibut vanaf komt heb je hem nog niet tot de fully geproeft.
En ghb met coke vergelijken is appels met peren vergelijken, ik ken iemand die zichzelf bijna van kant heeft gemaakt door een cocaïne ontwenning dus denk daar zeker niet ligt over, maar ghb kan daadwerkelijk levensgevaarlijk zijn om te stoppen cocaïne is dat niet voor je lichaam.
En dat gedeelte de drugs die jij gebruikt zijn geweldig laten we daar op houden.
En de drugs waar je niks van snapt verschikkelijk.. slaat nergens op ik heb niet eens wat tegen ghb het lijkt me alleen een hele nare verslaving vergeleken andere omdat je iedere 2 uur moet herdoseren 24/7.
En dan nog een verschil tussen ghb en cocaïne of 3mmc etc, naar mijn mening is een verslaving aan stimulanten zoals coke of 3mmc mentaal heel zwaar en aan downers lichamelijk juist heel zwaar.
Heb zelf voor een opium en valium en alcohol verslaving opgenomen gezeten en die middelen bouw je heel langzaam af in een kliniek net als ghb, bij stimulanten ben je dag 1 in de kliniek al nuchter maar voel je je superdown mentaal dus downers kun je niet met uppers vergelijken
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."