Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB verslaving - vanaf november 2020 tot afkick (mijn afkick en ervaring)

GHB verslaving - vanaf november 2020 tot afkick (mijn afkick en ervaring)

35 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dopemonster zei:
Je hoeft niet gelijk zo tegen me te doen mijn reactie was niet eens hatelijk bedoeld. Snapte alleen niet waarom je vroeg om de 2 uur iedere dag want zo werkt een ghb verslaving omdat het lichamelijk verslavend is en als je er met 2 dagen phenibut vanaf komt heb je hem nog niet tot de fully geproeft.
En ghb met coke vergelijken is appels met peren vergelijken, ik ken iemand die zichzelf bijna van kant heeft gemaakt door een cocaïne ontwenning dus denk daar zeker niet ligt over, maar ghb kan daadwerkelijk levensgevaarlijk zijn om te stoppen cocaïne is dat niet voor je lichaam.
En dat gedeelte de drugs die jij gebruikt zijn geweldig laten we daar op houden.
En de drugs waar je niks van snapt verschikkelijk.. slaat nergens op ik heb niet eens wat tegen ghb het lijkt me alleen een hele nare verslaving vergeleken andere omdat je iedere 2 uur moet herdoseren 24/7.
En dan nog een verschil tussen ghb en cocaïne of 3mmc etc, naar mijn mening is een verslaving aan stimulanten zoals coke of 3mmc mentaal heel zwaar en aan downers lichamelijk juist heel zwaar.
Heb zelf voor een opium en valium en alcohol verslaving opgenomen gezeten en die middelen bouw je heel langzaam af in een kliniek net als ghb, bij stimulanten ben je dag 1 in de kliniek al nuchter maar voel je je superdown mentaal dus downers kun je niet met uppers vergelijken
Klik om te vergroten...
Mijn reactie komt voort dat ik hierboven al uitleg dat ik tevreden ben met het gebruik van GHB.
En dan weer zo een zinnetje.
Dopemonster zei:
vind je het nog steeds een leuk goedje?
Klik om te vergroten...
Dat was toch al duidelijk.
Je word er soms echt moe van, om proberen leuk te praten over drugs met andere drugsgebruikers.
Maar dan onder een zelfde post elke keer weer uitleg te moeten geven waarom je GHB gebruikt.

Ik vergelijk verslavingen.
Upper en downers door elkaar want het gaat over een verslaving van drugs.
En nu doe je precies het zelfde waar ik net dus uitleg aan geef.
In een kliniek kom je makkelijker van de ene verslaving af dan de andere.
Maar ja die base junk heeft waarschijnlijk niks meer.. Geen huis! Geen bezoek! Niks meer!
Maar die GHB verslaafde die heeft meer moeite met de afkick maar waarschijnlijk zijn sociale leven en andere dingen zijn nog wel oke.

Dus als een GHB verslaafde de kliniek uit komt ziet zijn toekost er een stuk beter uit dan de base junk.

Dus jou vergelijking over afkick weeg ik gewoon op tegen de levens kwaliteit die een andere verslaafde heeft.
En dat is niet 100% bij iedereen zo maar dit is wel bij de meeste gevallen zo waar ik nu een voorbeeld over geef.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
M
MaassLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben 3 maanden lang heel intensief bezig geweest met het gebruiken van ghb. Ik wilde al een langere tijd stoppen maar dit lukte mij niet.
nu ben ik er helemaal klaar mee en het advies van een kliniek die ze hebben gegeven aan mij is afbouwen. Ik gebruikte altijd 7 elk 3 uur. Afbouwen met 1/10e van 7.
dinsdag 08:00 tot woensdag 09:00 6.3
Woensdag 09:00 tot donderdag 5.6 en zo door. Na 10 dagen kom je op de 0 en mag ik diazepam nemen.
Zondag was voor mij de druppel, kon niet langer dan een uur slapen en ik was die zaterdag ervoor in slaap gevallen en schrok heel erg wakker, zwarte aderen, hele erge hartkloppingen, niet lopen enz.
mijn stiefvader wilt me helpen met afbouwen alleen ik wil gewoon zo graag kunnen slapen. Hebben jullie enig idee wat ik zou kunnen innemen om gewoon te kunnen slapen? Is er ook nog een andere mogelijkheid om er sneller vanaf te komen. Gelijk stoppen in een keer durf ik niet. Maar ben bang dat als mijn lichaam 4 uur geen g binnenkrijgt, wat dus laatst gebeurde ik dood neerval. Is het denken jullie mogelijk om de doses van de ghb te verminderen in combinatie met diazepam?? Ik zit al maanden te lezen om af te kicken maar ik ben zo bang voor alles. Dit is wel een veilige manier maar ik wil ook gewoon kunnen slapen alleen ben ik weer bang dat als ik dan 5 uur niet neem hele erge ontwenningsverschijnselen komen.
misschien een idee met overdag? Zodat als ik het aanvoel dit kan doen met een beetje ghb? Kan iemand me alsjeblieft helpen
M
Mitch11227Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Brakka Mang zei:
Seroquel vangt de psychoses voortkomende uit de dopamine rebound trouwens ook heel goed op. Ik heb ze ook no nooit gehad, wel de maffe geluidjes alsof er een radio in je hoofd aan staat maar na een seroqueltje was dat ook weg
Klik om te vergroten...
zou je me hier als je blieft wat meer over kunnen vertellen. Dit had ik dus ook gisteren. Ik was bang in een psychose te raken.. wat is seroquel?
f
finnyboyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mitch11227 zei:
zou je me hier als je blieft wat meer over kunnen vertellen. Dit had ik dus ook gisteren. Ik was bang in een psychose te raken.. wat is seroquel?
Klik om te vergroten...
Jow Mitch, ik ben diegene die deze topic begonnen ben. Zie nu pas je bericht. Hoe gaat het nu met je?
Is dit nog aan de orde?

let me know
f
finnyboyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Overigens, als iemand advies, hulp of iets dergelijks wil weten omtrent afkicken: kappen met G. Schrijf mij maar een pb.

Het is vervelend en super rot. Je hoeft je niet te schamen dat je verslaafd bent, ontken het dus ook niet en wees naar jezelf eerlijk. Eerlijkheid naar jezelf is tijdens het proces sowieso het allerbelangrijkste.

Het is mogelijk.
f
finnyboyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Issues. Ik merk de afgelopen periode dat het geestelijk niet meezit. Daardoor heb ik vaak zucht naar GHB. Ben nu al lang van de GHB af (zie hierboven het verhaal), sport nu 3 x per week en dat al 3 maanden. Onlangs gestopt met roken, ik wil echt in die positieve flow blijven.
Toch merk ik stress; op werk, gezin en algemeen op persoonlijk vlak.
Nu ben ik benieuwd hoe jullie omgaan met de zucht en de stress van het dagelijks leven.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jumping Jack zei:
Ghb is echt een heerlijke aanvulling voor je leven.
Klik om te vergroten...
Whut?
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jumping Jack zei:
Ik raak dus nooit verslaafd zoals vele maar gebruik het wel meestal net te lang waardoor ik dus wel iets anders nodig heb om te stoppen maar niks te serieus.
Klik om te vergroten...
FredKroket zei:
Whut?
Klik om te vergroten...
😂
J
JoJo2017Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@FredKroket @Zeebats Wat zijn jullie heerlijk constructief bezig de hulpvraag van finn te beantwoorden. Het is natuurlijk ook veel belangrijker om een comment van iemand uit augustus 2021(!) belachelijk te maken, niet? Zeker als die persoon al 2 jaar niet meer online is geweest. Ongelooflijk. Als je niks nuttigs te zeggen hebt is het altijd beter je mond te houden.

@finnyboy vervelend dar je zulke heftige cravings ervaart. Heb je toen die therapie nog afgemaakt? Mij hielpen bij cravings:
- de deur uit en wandelen maakt niet uit waar naar toe
- korte meditatie opzetten
- naar de bios en een random film kijken
- iets leuks gaan doen met vrienden

bij stress werkt sowieso mindfulness en meditatie vaak het beste. Sta je daarvoor open?
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#10
JoJo2017 zei:
@FredKroket @Zeebats Wat zijn jullie heerlijk constructief bezig de hulpvraag van finn te beantwoorden. Het is natuurlijk ook veel belangrijker om een comment van iemand uit augustus 2021(!) belachelijk te maken, niet?
Klik om te vergroten...
Ik vind van wel
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
JoJo2017 zei:
@FredKroket @Zeebats Wat zijn jullie heerlijk constructief bezig de hulpvraag van finn te beantwoorden. Het is natuurlijk ook veel belangrijker om een comment van iemand uit augustus 2021(!) belachelijk te maken, niet? Zeker als die persoon al 2 jaar niet meer online is geweest. Ongelooflijk. Als je niks nuttigs te zeggen hebt is het altijd beter je mond te houden.

@finnyboy vervelend dar je zulke heftige cravings ervaart. Heb je toen die therapie nog afgemaakt? Mij hielpen bij cravings:
- de deur uit en wandelen maakt niet uit waar naar toe
- korte meditatie opzetten
- naar de bios en een random film kijken
- iets leuks gaan doen met vrienden

bij stress werkt sowieso mindfulness en meditatie vaak het beste. Sta je daarvoor open?
Klik om te vergroten...
Oh, sinds wanneer bepaal jij wanneer je wel of niet mag reageren?

finnyboy zei:
Issues. Ik merk de afgelopen periode dat het geestelijk niet meezit. Daardoor heb ik vaak zucht naar GHB. Ben nu al lang van de GHB af (zie hierboven het verhaal), sport nu 3 x per week en dat al 3 maanden. Onlangs gestopt met roken, ik wil echt in die positieve flow blijven.
Toch merk ik stress; op werk, gezin en algemeen op persoonlijk vlak.
Nu ben ik benieuwd hoe jullie omgaan met de zucht en de stress van het dagelijks leven.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik af en toe schema therapie. En ik heb een heel verhaal opgeschreven waarom ik niet meer zelfdestructief wil gebruiken. Maar notitie: ik was niet verslaafd aan ghb.

Sporten doet mij ook veel goed. Maar ik heb geen gezin en woon alleen dus wat die stress betreft kan ik je niet zo veel vertellen.
J
JoJo2017Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb nooit gezegd dat je niet mag reageren. Maar alleen reageren op een oude comment van 3 jaar geleden en verder niet op de topic schrijver is wel redelijk kut toch.

Zet er dan op zijn minste wat advies onder. Wat je nu overigens wél keurig doet. Een serieuze vraag verdient toch een serieus antwoord. Dan kan daaronder alle onzin die een mens maar kwijt wil volgen.

maar goed. Alleen maar mijn mening. Je moet vooral doen wat je wilt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
JoJo2017 zei:
Ik heb nooit gezegd dat je niet mag reageren. Maar alleen reageren op een oude comment van 3 jaar geleden en verder niet op de topic schrijver is wel redelijk kut toch.

Zet er dan op zijn minste wat advies onder. Wat je nu overigens wél keurig doet. Een serieuze vraag verdient toch een serieus antwoord. Dan kan daaronder alle onzin die een mens maar kwijt wil volgen.

maar goed. Alleen maar mijn mening. Je moet vooral doen wat je wilt.
Klik om te vergroten...
Ik zou zeggen wind je niet zo op. Het internet staat vol onzin. En goed advies mbt ghb gebruik krijgt TS echt wel op dit forum.
f
finnyboyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dieptepunt. Juist het moment dat ik mij open ging opstellen, ging het tegelijkertijd erg slecht in me gedachte. Stress neemt de overhand waardoor de zucht in een gevecht veranderd. Ene kant ervaar ik enorme (lees: ENORME) schaamte. Andere kant ook wel iets van trots omdat ik toch maar wel de zucht en schaamte durf te voelen.
Op werk merk ik enorm veel druk, zoals ik hier al boven omschreef merk ik ook druk in mijn gezin. Ik wil dit allemaal niet.
Sporten, stoppen met roken, focus op gezien, focus op werk. En toch dit. Ik heb wat dingen ondernomen vandaag waaronder even uit de deur lopen en doelloos wandelen, muziek aan. Toch kon ik mijn gedachte niet veranderen.
Ik ga maandag dan ook de HA bellen om dit neer te leggen om te zien of ik begeleiding kan krijgen omdat ik de strijd niet wil verliezen.
Sorrie dat ik hier jullie mee belast terwijl het een redelijk persoonlijk verhaal is. Maar jullie hebben ervaring (wellicht) en dat voelt goed.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
finnyboy zei:
Dieptepunt. Juist het moment dat ik mij open ging opstellen, ging het tegelijkertijd erg slecht in me gedachte. Stress neemt de overhand waardoor de zucht in een gevecht veranderd. Ene kant ervaar ik enorme (lees: ENORME) schaamte. Andere kant ook wel iets van trots omdat ik toch maar wel de zucht en schaamte durf te voelen.
Op werk merk ik enorm veel druk, zoals ik hier al boven omschreef merk ik ook druk in mijn gezin. Ik wil dit allemaal niet.
Sporten, stoppen met roken, focus op gezien, focus op werk. En toch dit. Ik heb wat dingen ondernomen vandaag waaronder even uit de deur lopen en doelloos wandelen, muziek aan. Toch kon ik mijn gedachte niet veranderen.
Ik ga maandag dan ook de HA bellen om dit neer te leggen om te zien of ik begeleiding kan krijgen omdat ik de strijd niet wil verliezen.
Sorrie dat ik hier jullie mee belast terwijl het een redelijk persoonlijk verhaal is. Maar jullie hebben ervaring (wellicht) en dat voelt goed.
Klik om te vergroten...
Hulp zoeken is altijd goed, succes!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
finnyboy zei:
Dieptepunt. Juist het moment dat ik mij open ging opstellen, ging het tegelijkertijd erg slecht in me gedachte. Stress neemt de overhand waardoor de zucht in een gevecht veranderd. Ene kant ervaar ik enorme (lees: ENORME) schaamte. Andere kant ook wel iets van trots omdat ik toch maar wel de zucht en schaamte durf te voelen.
Op werk merk ik enorm veel druk, zoals ik hier al boven omschreef merk ik ook druk in mijn gezin. Ik wil dit allemaal niet.
Sporten, stoppen met roken, focus op gezien, focus op werk. En toch dit. Ik heb wat dingen ondernomen vandaag waaronder even uit de deur lopen en doelloos wandelen, muziek aan. Toch kon ik mijn gedachte niet veranderen.
Ik ga maandag dan ook de HA bellen om dit neer te leggen om te zien of ik begeleiding kan krijgen omdat ik de strijd niet wil verliezen.
Sorrie dat ik hier jullie mee belast terwijl het een redelijk persoonlijk verhaal is. Maar jullie hebben ervaring (wellicht) en dat voelt goed.
Klik om te vergroten...

Wat goed dat je het zelf in ziet.
En nog beter dat je hulp zoekt bij de HA.
Schrijf maar van je af op DF. Dat kan op luchten
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."