Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer (buiten) wiet kweken

Eerste keer (buiten) wiet kweken

11 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
TheSadCatLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal, ik ben van plan om aankomende mei voor het eerst buiten wiet samen met m'n pa te groeien.

Alleen willen we onze buren er niet al te veel mee belasten, zou de geur van de planten erg te merken zijn? Ik had online wel gelezen dat er strains zijn die minder geur produceren of zou iets van een buitentent hiervoor nodig zijn?

Algemene tips om te beginnen zijn ook welkom!
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zover ik weet kan het alleen. Als je.

1 Een eigen huis hebt, en geen huur huis.
2 Uit het zicht en reuk vd buren
3 Geen lamp of voeding

en waarschijnlijk nog meer beperkingen, maar voor de meesten houdt het hier al op.
T
TheSadCatLid
01-01-2024, 00:00
#3
reDStone zei:
Zover ik weet kan het alleen. Als je.

1 Een eigen huis hebt, en geen huur huis.
2 Uit het zicht en reuk vd buren
3 Geen lamp of voeding

en waarschijnlijk nog meer beperkingen, maar voor de meesten houdt het hier al op.
Klik om te vergroten...
In principe is dit allemaal gewoon mogelijk voor ons, alleen is de vraag hoe erg de geur is.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#4
www.vraaghetdepolitie.nl

Drugsgebruik

www.vraaghetdepolitie.nl www.vraaghetdepolitie.nl

Hoeveel wietplanten mag ik hebben?​


Je mag geen enkele hennepplant hebben of kweken. De politie neemt hennepplanten altijd mee.


Als de verdachte, dat is diegene die de plant heeft of kweekt, afstand doet van de plant kan de zaak eventueel geseponeerd worden. Als een zaak geseponeerd wordt, neemt het Openbaar Ministerie de zaak niet verder in behandeling. Heb je meer dan 5 wietplanten, dan wordt er wel altijd een zaak van gemaakt. Ook als je afstand van de planten doet.
Klik om te vergroten...

En de politie, gaat het afwegen en rekenen met een coffeeshopprijs de boete uit, paar 1000 euro.
T
TheSadCatLid
01-01-2024, 00:00
#5
reDStone zei:
www.vraaghetdepolitie.nl

Drugsgebruik

www.vraaghetdepolitie.nl www.vraaghetdepolitie.nl


En de politie, gaat het afwegen en rekenen met een coffeeshopprijs de boete uit, paar 1000 euro.
Klik om te vergroten...
1000 euro boete is pas vanaf 50-100 planten, ben van plan max 3 planten te halen. We hebben ook goede relaties met de buren, ik wil gewoon weten welke strains weinig geur afgeven.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#6
TheSsdCat zei:
1000 euro boete is pas vanaf 50-100 planten, ben van plan max 3 planten te halen. We hebben ook goede relaties met de buren, ik wil gewoon weten welke strains weinig geur afgeven.
Klik om te vergroten...
Welnee, wat is dat nou weer voor onzin. Het mag niet punt. Ook al stinkt het niet, wat gewoon ook niet kan. Het stinkt altijd. En die 50 a 100 planten, doe normaal gast.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Kun je de planten niet in plantenbakken doen? Ze stinken wel, maar meestal maar een 3-4 tal dagen ernstig rond volle maan als ze in de bloei staan. Dus gemiddeld maar 8 dagen.
Je kunt oefenen met auto-flowers, die blijven klein en zijn na 2-3 maanden klaar om te oogsten.
Wat specifieke plantjes zijn die minder ruiken.. misschien onderzoeken op internet, maar volgens mij ruiken ze op die dagen allemaal stevig, maar de wind moet ook nog eens richting de buren gaan anders ook niets aan de hand.
Succes en lekker inlezen lijkt me!
P
PsychojohnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ben wel benieuwd of je ondertussen al bezig bent met groeien? :)
T
TheSadCatLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychojohn zei:
Ben wel benieuwd of je ondertussen al bezig bent met groeien? :)
Klik om te vergroten...
Was eerst wat mis gegaan met de zaadjes bestellen en wilde tot eind mei wachten. De zaadjes zijn ondertussen besteld, zal wel vaker posten met updates/vragen wanneer ze geplant zijn 😄
B
BroodzakLid
01-01-2024, 00:00
#10
TheSsdCat zei:
Hallo allemaal, ik ben van plan om aankomende mei voor het eerst buiten wiet samen met m'n pa te groeien.

Alleen willen we onze buren er niet al te veel mee belasten, zou de geur van de planten erg te merken zijn? Ik had online wel gelezen dat er strains zijn die minder geur produceren of zou iets van een buitentent hiervoor nodig zijn?

Algemene tips om te beginnen zijn ook welkom
Klik om te vergroten...
Misschien een rare vraag maar als je een goede relatie hebt met de buren kun je dan niet aanbellen en tegen hun zeggen dat je 3 plantjes gaat groeien? en als ze er last van hebben of wat dan ook dat ze dat kunnen aangeven en dat je er wat tegen doet of ergste geval weg haalt?
T
TheSadCatLid
01-01-2024, 00:00
#11
Broodzak zei:
Misschien een rare vraag maar als je een goede relatie hebt met de buren kun je dan niet aanbellen en tegen hun zeggen dat je 3 plantjes gaat groeien? en als ze er last van hebben of wat dan ook dat ze dat kunnen aangeven en dat je er wat tegen doet of ergste geval weg haalt?
Klik om te vergroten...
Dit zou zeker wel een optie kunnen zijn, maar alleen zijn ze wel aardig enzo maar zijn het wel een beetje roddelaars. Dus we zijn bang dat het bij bepaalde buren komen die dan de politie bellen of iets dergelijks.
B
BroodzakLid
01-01-2024, 00:00
#12
TheSsdCat zei:
Dit zou zeker wel een optie kunnen zijn, maar alleen zijn ze wel aardig enzo maar zijn het wel een beetje roddelaars. Dus we zijn bang dat het bij bepaalde buren komen die dan de politie bellen of iets dergelijks.
Klik om te vergroten...
Dan zou ik dat gewoon niet zeggen inderdaad uit ervaring denken veel wat oudere buren dat groeiende wiet ruikt als wat je in Amsterdam ruikt, maar in tegen deel er zijn hele frisse geuren bij sommige soorten die niet eens als wiet ruiken en al zeker niet als je nog andere bloemen in de tuin hebt staan en mogelijk nog een schutting. Alleen met droge zou ik oppassen maar ga er vanuit dat je dat op zolder ofzo doet dus daar zul je niet veel last van hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."