Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer Autoflower kweken

Eerste keer Autoflower kweken

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoe gaat het met de kweek?
K
KleinedimaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey guys, mijn Green Gelato’s zijn toegekomen! Erg spannend allemaal maar echter kan ik wat tips and tricks van de boys gebruiken. Ontkiemen heb ik alreeds gedaan maar hoe pakken jullie dit aan? (Leuk weetje voor mij)

—

EĆ©nmaal dat ze ontkiemt zijn, 30/50L pot in, twijfel tussen 100% coco’s of potgrond. Wat raden jullie aan? Zou ze liefst buiten kweken maar kunnen deze knapperds tegen zoveel regen hier in BelgiĆ«?

—

Wie houdt zich bezig met zuurtegraad bij Autoflowers? Zo ja, waarom, hoe, heel streng in?

Thanks D

oh ja, post regelmatig wel eens een fotootje!
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#3
Leuk!! Ik had voor mijn eerste kweek ook autoflowers, heb zeker het een en ander geleerd.
Kleinedima zei:
EĆ©nmaal dat ze ontkiemt zijn, 30/50L pot in, twijfel tussen 100% coco’s of potgrond. Wat raden jullie aan?
Klik om te vergroten...
ik zou ze eerst laten groeien in een kleiner potje, en daarna verpotten naar een grotere. Hierdoor kan zich in de kleine pot een mooi dicht wortelnetwerk vormen, die zich later verder kan verspreiden. Je kan ze ook meteen in de grote pot doen(had ik gedaan), maar je wortels gaan hier over het algemeen iets minder goed op.
Lekker potgrond gebruiken! Ideaal zou zijn eerst potgrond met weinig voedingsstoffen(of geen) voor het kiemplantje, maar dat heb je nu nog niet denk ik. 100% Coco is voor sommige groeiers ideaal, maar eigenlijk alleen voor gevorderden. Je hebt hier ook speciale voeding voor nodig.
Kleinedima zei:
Zou ze liefst buiten kweken maar kunnen deze knapperds tegen zoveel regen hier in Belgiƫ?
Klik om te vergroten...

Tijdens de bloei sowieso niet! Bedekt onder een afdakje, of binnen zetten. Als je een raam hebt waar de hele dag door veel zin binnenkomt kan je hem daar achter zetten, maar idealiter zet je ze in de volle zon of onder een lamp. Ook jonge plantjes moet je zeker beschermen tegen harde wind en regen!
Kleinedima zei:
Wie houdt zich bezig met zuurtegraad bij Autoflowers? Zo ja, waarom, hoe, heel streng in?
Klik om te vergroten...
Heb ik niet gedaan. Voor de eerste keer zou ik aanraden om niet meteen een pH-meter aan te schaffen maar je meer reactief opstellen. Kijk naar je planten, als ze klachten krijgen kan je altijd googelen waar het mogelijk aan ligt. Met potgrond en niet te veel voeding zit het met de pH vaak wel puik.

Succes!! Ik zie de foto’s graag binnenkort tegemoet 😁
P
PerfectChaosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sluit me aan bij wat hierboven is gezegd. Ik zou echter direct de kiemplantjes in de grote pot zetten, wanneer je namelijk planten overpot moeten ze een tijdje herstellen. In de korte groeitijd van een autoflower is dit erg zonde.
B
BroodzakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kleinedima zei:
Hey guys, mijn Green Gelato’s zijn toegekomen! Erg spannend allemaal maar echter kan ik wat tips and tricks van de boys gebruiken. Ontkiemen heb ik alreeds gedaan maar hoe pakken jullie dit aan? (Leuk weetje voor mij)

—

EĆ©nmaal dat ze ontkiemt zijn, 30/50L pot in, twijfel tussen 100% coco’s of potgrond. Wat raden jullie aan? Zou ze liefst buiten kweken maar kunnen deze knapperds tegen zoveel regen hier in BelgiĆ«?

—

Wie houdt zich bezig met zuurtegraad bij Autoflowers? Zo ja, waarom, hoe, heel streng in?

Thanks D

oh ja, post regelmatig wel eens een fotootje!
Klik om te vergroten...
Hetzelfde als hier boven staat persoonlijk zou ik auto's wel altijd gelijk in de grond zetten en anders een doorzichtig plastic bakje erover zetten als die klein is ivm regen/wind , met een satƩ prikker bijvoorbeeld voor wat extra steun kan ook altijd helpen
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#6
Broodzak zei:
anders een doorzichtig plastic bakje erover zetten als die klein is
Klik om te vergroten...
Dit dus absoluut niet doen, want als de zon schijnt dan wordt het heel snel te warm onder een bakje en dan zijn ze binnen een paar uur dood.
B
BroodzakLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fisherman's friend zei:
Dit dus absoluut niet doen, want als de zon schijnt dan wordt het heel snel te warm onder een bakje en dan zijn ze binnen een paar uur dood.
Klik om te vergroten...
Oh ik dacht altijd dat kon heb het erg vaak gedaan altijd goede resultaten gekregen. Alleen als het regend niet zoals deze tijd met elke dag zon natuurlijk!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."