Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCarolina reaper

Carolina reaper

11 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#1
FredKroket zei:
Ik zaai er wel meer uit, nog niks uitgekomen gelukkig 😂
Klik om te vergroten...
🤣
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb eens voor de grap zo'n half ding opgegeten. Geen aanrader, het was een uur lang afzien en een beetje zuivel hielp amper. Echt zwaar pittig die krengen, alsof je hete kolen op je tong en in je gehemelte drukt.
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik hoop dat ik deze vraag hier mag stellen. Ik heb wat vragen over de Carolina reaper peppers, mijn stiefpa heeft nu een carolina reaper in de grond zitten. 1 is uitgekomen van de 10 haha, maar de vraag is eigenlijk “of jullie wat goede tips, eventuele adviezen, wat goede tips voor een lekkere sambal dr van te maken en gewoon wat goede generale info over de plant :)
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk dat je in dit topic meer informatie kunt vinden.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb je een foto?

Als er maar één is uitgekomen, heb je of slechte zaden (maar dat lijkt me niet waarschijnlijk, peperzaden zijn behoorlijk kiemkrachtig) of ze staan te koud.

Staan ze in de volle grond? Potten? Verwarmd/onverwarmd?

Ik volg zelf altijd een beetje deze stappen:

moesmeisje.nl

Peper kweken op de vensterbank - Moesmeisje

Zelf peper kweken is helemaal niet zo moeilijk en het staat ook nog eens gezellig van die rode vruchten aan je plant. Zelf kweek ik peper eigenlijk altijd binnen. Daar is het lekker warm en zonnig. Precies waar pepers van houden. Ik leg je stap voor stap uit hoe peper kweken op jouw vensterbank...
moesmeisje.nl moesmeisje.nl

Daarna is het feeling krijgen met wat je planten nodig hebben. Dat gaat jaar op jaar steeds beter.

Veel warmte, veel licht. Maar laat ze er wel geleidelijk aan wennen. Als ze binnen niet teveel zon kregen en je zet ze plots in de volle zon, zullen ze verbranden. Maar als je ze rustig aan laat wennen, kunnen ze heel erg veel zin hebben en ook gebruiken.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Voor recepten heb ik dan weer een ander topic aangemaakt. Al zie ik dat ik mijn sambal recepten daar nog niet eens gedeeld heb. Komt er nog een keer aan.

Carolina reaper is wel bijzonder van smaak. En persoonlijk zou ik er ook wat mildere ingrediënten in mikken. Ik weet niet hoe je heat tolerance is?

Zelf ben ik erg fan van Bhut Jolokia, ofwel ghost peppers.

Pittige Peper Proeverij (Sambals, Hot Sauces, Hete recepten, etc.)

Om het topic Pittige Peper Plantage toch wat schoon te houden en te laten richten op het kweken van pepers, leek het me een goed idee om er een aan te maken over het eten van pittig voedsel. Eigenlijk kan alles in dit topic terecht als het maar gaat over het consumeren van capsaïcine op een zo...
drugsforum.nl drugsforum.nl
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Highonlife zei:
Ik heb eens voor de grap zo'n half ding opgegeten. Geen aanrader, het was een uur lang afzien en een beetje zuivel hielp amper. Echt zwaar pittig die krengen, alsof je hete kolen op je tong en in je gehemelte drukt.
Klik om te vergroten...
Was het niet moeilijk om te ademen?
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Snuffelaar zei:
Was het niet moeilijk om te ademen?
Klik om te vergroten...
Dat ging opzich nog wel, maar stil blijven zitten is geen optie. Die brandende sensatie overvalt je echt enorm.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Highonlife zei:
Ik heb eens voor de grap zo'n half ding opgegeten. Geen aanrader, het was een uur lang afzien en een beetje zuivel hielp amper. Echt zwaar pittig die krengen, alsof je hete kolen op je tong en in je gehemelte drukt.
Klik om te vergroten...

I know the drill haha

Enjoy the burn! There is no real remedy!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
LucidLucy zei:
Heb je een foto?

Als er maar één is uitgekomen, heb je of slechte zaden (maar dat lijkt me niet waarschijnlijk, peperzaden zijn behoorlijk kiemkrachtig) of ze staan te koud.

Staan ze in de volle grond? Potten? Verwarmd/onverwarmd?

Ik volg zelf altijd een beetje deze stappen:

moesmeisje.nl

Peper kweken op de vensterbank - Moesmeisje

Zelf peper kweken is helemaal niet zo moeilijk en het staat ook nog eens gezellig van die rode vruchten aan je plant. Zelf kweek ik peper eigenlijk altijd binnen. Daar is het lekker warm en zonnig. Precies waar pepers van houden. Ik leg je stap voor stap uit hoe peper kweken op jouw vensterbank...
moesmeisje.nl moesmeisje.nl

Daarna is het feeling krijgen met wat je planten nodig hebben. Dat gaat jaar op jaar steeds beter.

Veel warmte, veel licht. Maar laat ze er wel geleidelijk aan wennen. Als ze binnen niet teveel zon kregen en je zet ze plots in de volle zon, zullen ze verbranden. Maar als je ze rustig aan laat wennen, kunnen ze heel erg veel zin hebben en ook gebruiken.
Klik om te vergroten...
Zijn net mensen
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#11
FredKroket zei:
Zijn net mensen
Klik om te vergroten...
Hahaha zaait dr 1 mil maar komt er maar 1 uit , sommige landen is t anders , staan ze allemaal aan zuigspeen🤣
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Shinyzappy zei:
Hahaha zaait dr 1 mil maar komt er maar 1 uit , sommige landen is t anders , staan ze allemaal aan zuigspeen🤣
Klik om te vergroten...
Ik zaai er wel meer uit, nog niks uitgekomen gelukkig 😂

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."