Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDosering en hoe snel werkt een bommetje speed?

Dosering en hoe snel werkt een bommetje speed?

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wij namen meestal bommetjes van 100mg en dan werkte het na een uurtje en totaal een uur of 6.
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#2
De doseringen voor speed lopen enorm uiteen.
Ik heb deze batch wel eens eerder gesnoven, ik heb het net nagewogen en 2 sleutelpuntjes is ongeveer 30mg.
Dat is waar ik toen prima op ging, merkte wel de effecten van de speed maar ging niet hard.

Ik heb dus vervolgens bommetjes gemaakt met 30mg.

Nu is dit redelijk aan de lage kant (psychonaut zegt echter wel strong) en vroeg ik mij af hoe snel ik het merk?
Want met snuiven merk je het sneller en kan je dus evt. ook sneller bijsturen.
Maar als ik zeg 2 uur moet wachten met een bommetje dan wordt het lastiger bijsturen.

Dus de vraag is, hoe lang duurt het voordat een bommetje zijn volledige werking heeft en wanneer kan je dan weerbijnemen?
En raden jullie aan de startdosis te verhogen?
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#3
MyLittlePonyPack zei:
Wij namen meestal bommetjes van 100mg en dan werkte het na een uurtje en totaal een uur of 6.
Klik om te vergroten...
Ook al toen je er net mee begon? Las dat je tolerantie kan opbouwen.

En dan 1 keer nemen of nog bijnemen?
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#4
jackhan zei:
Ook al toen je er net mee begon? Las dat je tolerantie kan opbouwen.

En dan 1 keer nemen of nog bijnemen?
Klik om te vergroten...

Ja ook toen ik er net mee begon vroeger.
In het begin 1x nemen, daarna wel vaker.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#5
Denk dat je rond de 100mg wel goed zit. 1-1 1/5mg per kg lichaamsgewicht zoals mdma in combinatie met je persoonlijke gevoeligheid en voorkeur.

Begint na ongeveer een halfuur te werken en je zou met 1 a 2 uur dan wel op de piek moeten zitten, wat meteen de komende 4 uur ook wel je plateau is. Daarna ga je weer afdalen richting baseline. Duurt ook nog wel een 4, 6, 8 uur. Hangt af van je dosering en metabolisme.

Bijnemen zou ik zo snel mogelijk na de piek doen als je het effect niet sterk genoeg vind. Nasaal heeft daarbij mijn voorkeur omdat het sneller werkt en korter duurt. Je kan ook wat preciezer doseren. Bedenk wat je verwacht dat nodig is en doe daar de helft van. Amfetamine maken immers overmoedig. Je kan altijd wat bij nemen, iets eraf gaat niet.

Nadeel van nasaal (bij)nemen is dat het nogal "more-ish" is.

1 puntje harder nog kan wel, 1 puntje om het nog even te verlengen. Verlies de controle en je bent zo 3 slapeloze dagen verder.

1x 100mg en eventueel 1x50mg redose. Nou vooruit 2x, want het is zo leuk en lekker. O shit zie je daar ga ik al haha!

Be safe en vooral veel plezier!
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#6
jackhan zei:
De doseringen voor speed lopen enorm uiteen.
Klik om te vergroten...
Omdat er heel veel rotzooi met caffeïne rondgaat, dit kan je al achterhalen als je speed geel verkleurt na enkele dagen als ik het juist heb.

Aceton is een tientje bij de gamma, kan je de rotzooi ermee uitwassen en e.v.t. je dealer confronteren als je na het wassen bijna niks meer overhoudt.

jackhan zei:
Dus de vraag is, hoe lang duurt het voordat een bommetje zijn volledige werking heeft en wanneer kan je dan weerbijnemen?
En raden jullie aan de startdosis te verhogen?
Klik om te vergroten...
Kan hier nog aan toevoegen dat lege/volle maag ook een verschil maakt, daarom liever snuiven/pluggen zodat je eerst goed kan eten.
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#7
JanDeBrandweerman zei:
Omdat er heel veel rotzooi met caffeïne rondgaat, dit kan je al achterhalen als je speed geel verkleurt na enkele dagen als ik het juist heb.

Aceton is een tientje bij de gamma, kan je de rotzooi ermee uitwassen en e.v.t. je dealer confronteren als je na het wassen bijna niks meer overhoudt.


Kan hier nog aan toevoegen dat lege/volle maag ook een verschil maakt, daarom liever snuiven/pluggen zodat je eerst goed kan eten.
Klik om te vergroten...
Ja klopt, ik heb al een deel gewassen met aceton en dat is nog steeds mooi wit terwijl de ander geelbruin is. Dus vermoed dat het daardoor ook puurder is.

Goed eten zorgt voor een betere trip? Ik eet meestal een paar uur van te voren een normale maaltijd
J
JeetjeMineetjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
jackhan zei:
Ja klopt, ik heb al een deel gewassen met aceton en dat is nog steeds mooi wit terwijl de ander geelbruin is. Dus vermoed dat het daardoor ook puurder is.

Goed eten zorgt voor een betere trip? Ik eet meestal een paar uur van te voren een normale maaltijd
Klik om te vergroten...
Pure speed is ook gewoon wit - poedersuikerwit, zou ik het noemen.
EN pure speed heeft ook geen geur. Dus hoe geurlozer hoe beter.
D
DJpepLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoeveel miligram bommetje raden jullie aan voor een man 35jaar 65kg zuiverheid weet ik niet ???
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#10
DJpep zei:
Hoeveel miligram bommetje raden jullie aan voor een man 35jaar 65kg zuiverheid weet ik niet ???
Klik om te vergroten...
Als je de zuiverheid niet weet zou ik laag beginnen en dan kun je altijd nog bijpakken als het tegenvalt.
m.psychonautwiki.org

Amphetamine

Amphetamine (also known as alpha-methylphenethylamine, amfetamine, speed, or by brand names including Adderall, Dexedrine and Tentin) is a classical stimulant substance of the phenethylamine class. It is the parent compound of the substituted amphetamines, a diverse group that includes...
m.psychonautwiki.org m.psychonautwiki.org

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."