Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed als leermiddel

Speed als leermiddel

8 antwoorden
882 weergaven
18-5-2026
G
Guts010Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allen,

Ik zit in mijn laatste tentamenweek van mijn studie en ik heb wat moeite met het leren van mijn vakken.

Dus vroeg ik mij af: kan ik eventueel een lage dosering speed gebruiken om een betere focus te krijgen?

Ik twijfel, aangezien ik niet weet of ik productief ga leren, of dat ik ‘productief’ de hele nacht een vier uur lange video-analyse van Breaking Bad zal kijken



Verder heb ik weinig ervaring met speed. Alle aanbevelingen/tips worden gewaardeerd!
J
JeetjeMineetjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je zal waarschijnlijk wel langer je focus erbij kunnen houden op speed.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoewel het zijn functie in deze natuurlijk wel bewezen heeft vind ik persoonlijk het risico op misbruik, afhankelijkheid, verslaving en een hele hoop fysieke, psychische en sociale ellende veel te groot. Daarom raad ik het af.

Je zou eventueel kunnen kijken naar een milder natuurlijk middel. Guarana, ginseng of good old koffie.

Een ervaring of activiteit enhancen met middelen is echter nooit zonder risico op enige vorm van afhankelijkheid, wees je daarvan bewust!

Succes met je tentamens!â˜ș
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Guts010 zei:
Hallo allen,

Ik zit in mijn laatste tentamenweek van mijn studie en ik heb wat moeite met het leren van mijn vakken.

Dus vroeg ik mij af: kan ik eventueel een lage dosering speed gebruiken om een betere focus te krijgen?

Ik twijfel, aangezien ik niet weet of ik productief ga leren, of dat ik ‘productief’ de hele nacht een vier uur lange video-analyse van Breaking Bad zal kijken



Verder heb ik weinig ervaring met speed. Alle aanbevelingen/tips worden gewaardeerd!
Klik om te vergroten...
Slippery slope. Amfetamine is te sterk en recreationeel voor dit doeleinde. Bovendien moet je leren niet willen associëren met amfetamine. Verslaving ligt op de loer.

tijdens mijn studententijd nam ik sporadisch een half pilletje (ik geloof 10mg) Ritalin. Dat is functioneler en minder verslavend voor een wat langere focus.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nadeel van pepmiddelen is dat ze ook best lekker zijn ,dat het gevaar van herhaling op de loer ligt.
Persoonlijk vind ik leren zonder middelen wel het beste ,want ik wil iedere cel daar boven in die kamer goed gevuld hebben met de juiste data.

Als het toch echt moet dan is ritalin indd de betere keuze.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
SoulAssassins zei:
Nadeel van pepmiddelen is dat ze ook best lekker zijn ,dat het gevaar van herhaling op de loer ligt.
Persoonlijk vind ik leren zonder middelen wel het beste ,want ik wil iedere cel daar boven in die kamer goed gevuld hebben met de juiste data.

Als het toch echt moet dan is ritalin indd de betere keuze.
Klik om te vergroten...
Precies wat ik ook wou delen, dat is tenminste puur en werkt minder agressief in je lichaam.
Wees voorzichtig en dex amfetamine is een betere veiligere keus. Zoals @SoulAssassins zegt.
Dex zou ook een optie kunnen zijn.
www.farmacotherapeutischkompas.nl

dexamfetamine

www.farmacotherapeutischkompas.nl www.farmacotherapeutischkompas.nl
En voor Ritalin:
www.farmacotherapeutischkompas.nl

methylfenidaat

www.farmacotherapeutischkompas.nl www.farmacotherapeutischkompas.nl
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Guts010 Het nadeel van Amfetamine is dat het erg lang werkt, en dat slapen vaak lastig is. En voor je geheugen is slaap nou juist cruciaal.

Dus, als je het neemt, dan een bescheiden dosis in een bommetje vroeg in de ochtend en niet bijpakken. Ritalin werkt wel korter, maar ik vond dat persoonlijk best recreatief.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
_shikantaza zei:
@Guts010 Het nadeel van Amfetamine is dat het erg lang werkt, en dat slapen vaak lastig is. En voor je geheugen is slaap nou juist cruciaal.

Dus, als je het neemt, dan een bescheiden dosis in een bommetje vroeg in de ochtend en niet bijpakken. Ritalin werkt wel korter, maar ik vond dat persoonlijk best recreatief.
Klik om te vergroten...
De farmaceutische versie werkt korter en zou daardoor beter geschikt kunnen zijn voor studeren.
G
Guts010Lid
01-01-2024, 00:00
#9
_shikantaza zei:
@Guts010 Het nadeel van Amfetamine is dat het erg lang werkt, en dat slapen vaak lastig is. En voor je geheugen is slaap nou juist cruciaal.

Dus, als je het neemt, dan een bescheiden dosis in een bommetje vroeg in de ochtend en niet bijpakken. Ritalin werkt wel korter, maar ik vond dat persoonlijk best recreatief.
Klik om te vergroten...
Hier was ik ook al bang voor ja, bedankt voor alle reacties.

Ik vraag wel wat Ritalin van een vriend!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."