Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumstotaal geen effect van wiet met vaporizer

totaal geen effect van wiet met vaporizer

31 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#1
J en A zei:
Sinds deze zomer hebben we een vaporizer aangeschaft omdat we wel high willen worden maar geen tabak willen roken. Bij mijn vrouw kwam de wiet flink binnen maar bij mij nog steeds niet. Inmiddels na Lemon Haze en Orange Bud ook Wedding Cake geprobeerd maar nada. Ik slaap er goed van maar ik voel niks van het vapen zelf. Ik doe tussen de 0,2 en 0,3 gram in de vaporizer op een temperatuur van 190 of 200 graden. En ja, flink over de longen.
Ben ik immuun voor wiet? Zou jammer zijn. Of kan ik nog iets anders proberen? Ik hoor graag jullie suggesties.
Klik om te vergroten...
Je kunt proberen of je wel wat merkt als je een jointje draait met kruiden ipv tabak. Hop, kamille, passiebloem bijvoorbeeld. Ik vind het een stuk prettiger roken dan tabak.

(Maar ik word met de vaporizer ook gewoon stoned)
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wiet + tabak = awesome
Wiet - tabak = zonde van de wiet.
J
J en ALid
01-01-2024, 00:00
#3
Sinds deze zomer hebben we een vaporizer aangeschaft omdat we wel high willen worden maar geen tabak willen roken. Bij mijn vrouw kwam de wiet flink binnen maar bij mij nog steeds niet. Inmiddels na Lemon Haze en Orange Bud ook Wedding Cake geprobeerd maar nada. Ik slaap er goed van maar ik voel niks van het vapen zelf. Ik doe tussen de 0,2 en 0,3 gram in de vaporizer op een temperatuur van 190 of 200 graden. En ja, flink over de longen.
Ben ik immuun voor wiet? Zou jammer zijn. Of kan ik nog iets anders proberen? Ik hoor graag jullie suggesties.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mevrouw Pløp zei:
Je kunt proberen of je wel wat merkt als je een jointje draait met kruiden ipv tabak. Hop, kamille, passiebloem bijvoorbeeld. Ik vind het een stuk prettiger roken dan tabak.

(Maar ik word met de vaporizer ook gewoon stoned)
Klik om te vergroten...

Dit is wel een handige tip. Wist niet eens dat je tabak zo kon verwisselen voor kruiden.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lemmy zei:
Dit is wel een handige tip. Wist niet eens dat je tabak zo kon verwisselen voor kruiden.
Klik om te vergroten...
Ik rookte op Lowlands met iemand mee. Nooit aan gedacht waar hij mee draaide natuurlijk. Dus vol over de longen.. en daarna een kwartier hoesten 🤣 ik trek tabak echt niet

Met kruiden meestal nergens last van
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik merk zelf verschil in de high die ik krijg van 0,2 a 0,3 gram roken of deze hoeveelheid vaporiseren.

Met roken ben ik binnen 1 of 2 minuten klaar als ik het in een pijpje rook. Met vaporiseren ben ik 20 tot 30 minuten bezig op een temperatuur van 200 graden celcius.

Van roken ben ik binnen een minuut high. Van vaporiseren merk ik na die 20 minuten ook wel effect, maar dat is echt anders.

Het is meer zoals het effect van een (te) lage dosis oraal ingenomen wiet of hasj. Veel subtieler dan gerookte wiet.

Dat is ook de reden dat ik nog steeds hasj en wiet rook i.p.v. alleen maar oraal gebruik en vaporiseer. Ik wil blijkbaar erg graag dat instant effect en in korte tijd een piek aan THC in mijn bloed.

Het kan een kwestie van wennen zijn, maar ik vind het effect echt anders.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lemmy zei:
Dit is wel een handige tip. Wist niet eens dat je tabak zo kon verwisselen voor kruiden.
Klik om te vergroten...
Jazeker, ik doe het af en toe namelijk met gedroogde salie ook.
Wel een aparte smaak, niet slecht, maar niet wat je gewend bent van een jointje met tabak.
Of het gezonder is dat durf ik niet zeggen.
Het geeft wel een leuk effect, salie opzich heeft al een subtiel kalmerende werking.
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Voor kruiden in je joint zou ik zelf damiana aanraden, het schijnt wel het effect van wiet wat te versterken, maar smaakt en draait echt prima.
Kruiden is ook een stuk goedkoper dan tabak, zelf rook ik het beide maar haal ik alleen tabak als ik in een land ben waar het goedkoper is dan hier.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
J en A zei:
Sinds deze zomer hebben we een vaporizer aangeschaft omdat we wel high willen worden maar geen tabak willen roken. Bij mijn vrouw kwam de wiet flink binnen maar bij mij nog steeds niet. Inmiddels na Lemon Haze en Orange Bud ook Wedding Cake geprobeerd maar nada. Ik slaap er goed van maar ik voel niks van het vapen zelf. Ik doe tussen de 0,2 en 0,3 gram in de vaporizer op een temperatuur van 190 of 200 graden. En ja, flink over de longen.
Ben ik immuun voor wiet? Zou jammer zijn. Of kan ik nog iets anders proberen? Ik hoor graag jullie suggesties.
Klik om te vergroten...
Het hangt heel erg af van wat voor vaporizer je gebruikt en welke temperatuursinstellingen je gebruikt, wat voor effect je krijgt. Bij conductie (de meeste handheld vapes) is 200 zo'n beetje de max; bij hogere temperaturen krijg je benzeen vorming.

Ik kan nog wel aanbevelen om de wiet nog wat beter aan te drukken in de verwarmingskamer; dat kan flink verschil maken.

Toch heb je van vaporizers vaak wel een wat ander effect dan wanneer je puur rookt of in een joint met tabak. Dat is ook deels gewoon een kwestie van wennen. Want van zulke rookmethodes krijg je ook koolstofmono-oxide binnen en nicotine, wat je ook een vaag gevoel geeft.

Verder kan ik aanraden om gewoon wat betere vaporizers te gebruiken. De Volcano is bijvoorbeeld echt top. Veeeel beter dan een joint. Zoveel smaak heb je nog nooit gehad. En je wordt er ook goed stoned van!
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wiet olie of space cake is veel beter dan roken of verdampen
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
De pen is van je zus zei:
Wiet olie of space cake is veel beter dan roken of verdampen
Klik om te vergroten...
Nouja vooral heel anders. Van orale inname van gebakken wiet word je heel zwaar en langdurig stoned. Leuk als je lang door wil slapen, misschien iets minder gezellig op feestjes. Door spacecake te eten ontstaat er namelijk een heel andere stof: 11-hydroxy-THC. Dat kan je een fijn effect vinden, maar veel andere mensen vinden het ook (te) zwaar.
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Nouja vooral heel anders. Van orale inname van gebakken wiet word je heel zwaar en langdurig stoned. Leuk als je lang door wil slapen, misschien iets minder gezellig op feestjes. Door spacecake te eten ontstaat er namelijk een heel andere stof: 11-hydroxy-THC. Dat kan je een fijn effect vinden, maar veel andere mensen vinden het ook (te) zwaar.
Klik om te vergroten...
Ik bedoel het voornaamelijk voor je gezondheid vaak gebruiken mensen een vaporizer omdat het minder schadelijk is voor je longen dan roken. We horen alleen lucht in te ademen. En daar zitten al schadelijke uitlaatgassen en dergelijke in.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
De pen is van je zus zei:
Ik bedoel het voornaamelijk voor je gezondheid vaak gebruiken mensen een vaporizer omdat het minder schadelijk is voor je longen dan roken. We horen alleen lucht in te ademen. En daar zitten al schadelijke uitlaatgassen en dergelijke in.
Klik om te vergroten...
Zeker! In de damp van vaporizers zit veel fijnstof, en we weten dat dat ook slecht is voor de longen. Je kunt daar bronchitis, longkanker en COPD van krijgen, naast dat het een risicofactor is voor het krijgen van een longontsteking of een astma-aanval.

Dat is nog even naast mogelijke andere risico's van vaporizers, met name over de materialen die daarin gebruikt worden. Zo blijken e-sigaretten zware metalen en dampen van coatings uit te stoten die giftig zijn. Het probleem is dat je meestal niet weet wat voor materialen er in vaporizers gebruikt worden, en of dat een risico is voor de gezondheid. Ook hier is de Volcano toch net wat beter, aangezien dat een van de weinige vaporizers is die onafhankelijk en wetenschappelijk bestudeerd is op de uitstoot. Alsnog heb je dan de risico's van fijnstof uiteraard.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Guapo Temudgin zei:
Wiet + tabak = awesome
Wiet - tabak = zonde van de wiet.
Klik om te vergroten...

Andersom toch?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Het hangt heel erg af van wat voor vaporizer je gebruikt en welke temperatuursinstellingen je gebruikt, wat voor effect je krijgt. Bij conductie (de meeste handheld vapes) is 200 zo'n beetje de max; bij hogere temperaturen krijg je benzeen vorming.

Ik kan nog wel aanbevelen om de wiet nog wat beter aan te drukken in de verwarmingskamer; dat kan flink verschil maken.

Toch heb je van vaporizers vaak wel een wat ander effect dan wanneer je puur rookt of in een joint met tabak. Dat is ook deels gewoon een kwestie van wennen. Want van zulke rookmethodes krijg je ook koolstofmono-oxide binnen en nicotine, wat je ook een vaag gevoel geeft.

Verder kan ik aanraden om gewoon wat betere vaporizers te gebruiken. De Volcano is bijvoorbeeld echt top. Veeeel beter dan een joint. Zoveel smaak heb je nog nooit gehad. En je wordt er ook goed stoned van!
Klik om te vergroten...

Ik vind het effect van puur vapen niet perse heftiger of minder heftig dan van een (tabaks)joint, gewoon net even anders, wat me wel altijd is opgevallen is dat de inwerktijd met vapen trager is. Dat maakt het qua doseren ietsje meer tricky, heb me daar in het verleden wel eens op verkeken. :’) Dan dacht ik niks te voelen (omdat ik het effect allang verwachtte) en nam ik nog een paar goeie extra hijsen, en dan kickte-ie een paar minuten later ineens bijzonder plotseling in. Bij een joint gaat dit voor mijn gevoel geleidelijker. Ik heb dit zonder er ooit iets over op te zoeken altijd min of meer automatisch een beetje aan de interactie van cannabis en tabak geweten, maar heb me nooit verdiept in temperaturen enzo, dus geen idee of er iets van die bevinding klopt. :wink: Sorry dat ik jou voor deze vrij random reactie heb gequote trouwens, maar het zou zomaar kunnen dat jij een kant-en-klare wetenschappelijke verklaring paraat hebt. 😂

Ik ben zelf geen fan van de smaak van cannabis trouwens, dus vind vapen wat dat betreft een nadeel. Niet dat ik tabak perse lekker vind, maar dat verdoezelt dat hele planterige (waar je van moet houden) een beetje. Ik vind pure wiet vapen apart genoeg ook veel heftiger in de keel dan het roken van een joint vermengd met tabak.
I
Indi(ca)Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb wel eens gehoord dat je hennepbloemen als tabaksvervanger kunt gebruiken. Ik heb dat zelf nog nooit gebruikt. Ik draai meestal gewoon met tabak maar mijn beste vriendin wilt geen tabak dus dan gebruiken we salie of lavendel. Heb ooit een joint gedraaid met Greengo dat vond ik echt niet lekker maar kun je altijd nog proberen :) Verder heb ik geen idee waarom je van de vaporizer niet stoned wordt. Je zou kunnen kijken of je van een jointje met tabaksvervanger wel stoned kunt worden. Dan zal er in ieder geval geen immuniteit zijn. Als je daar ook weinig van merkt en je wilt wel weer effect is het enige wat je kunt doen een tolerantie break.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Ik ben zelf geen fan van de smaak van cannabis trouwens, dus vind vapen wat dat betreft een nadeel. Niet dat ik tabak perse lekker vind, maar dat verdoezelt dat hele planterige (waar je van moet houden) een beetje. Ik vind pure wiet vapen apart genoeg ook veel heftiger in de keel dan het roken van een joint vermengd met tabak.
Klik om te vergroten...
Okee, je vindt cannabis niet lekker maar as wel? Tja, smaken verschillen :tearsofjoy:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Ik vind het effect van puur vapen niet perse heftiger of minder heftig dan van een (tabaks)joint, gewoon net even anders, wat me wel altijd is opgevallen is dat de inwerktijd met vapen trager is. Dat maakt het qua doseren ietsje meer tricky, heb me daar in het verleden wel eens op verkeken. :’) Dan dacht ik niks te voelen (omdat ik het effect allang verwachtte) en nam ik nog een paar goeie extra hijsen, en dan kickte-ie een paar minuten later ineens bijzonder plotseling in. Bij een joint gaat dit voor mijn gevoel geleidelijker. Ik heb dit zonder er ooit iets over op te zoeken altijd min of meer automatisch een beetje aan de interactie van cannabis en tabak geweten, maar heb me nooit verdiept in temperaturen enzo, dus geen idee of er iets van die bevinding klopt. :wink: Sorry dat ik jou voor deze vrij random reactie heb gequote trouwens, maar het zou zomaar kunnen dat jij een kant-en-klare wetenschappelijke verklaring paraat hebt. 😂
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je dit met een joint ook hebt, maar dan adem je tussendoor nog koolstofmono-oxide in, wat ook effect heeft vanwege zuurstoftekort :wink:
Dus bij een joint valt het wat minder op dat je de cannabis nog niet helemaal voelt.

Overigens kan het flink uitmaken wat voor wiet je vapet. Met name wiet die te veel voeding heeft gehad kan nogal prikken in de keel.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Okee, je vindt cannabis niet lekker maar as wel? Tja, smaken verschillen :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Beide niet echt. 😅 Ben (buiten heel af en toe blowen, of een aangeschoten gezelligheidssigaretje om) ook geen roker. Maar van de hele planterige vape-smaak - cannabissmaak dus… - ben ik inderdaad geen fan nee. 😅 Het is vooral de luiere en gezondere optie; geen joint hoeven draaien en geen geasfalteerde longen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hippie Langwaus zei:
Met roken ben ik binnen 1 of 2 minuten klaar als ik het in een pijpje rook. Met vaporiseren ben ik 20 tot 30 minuten bezig op een temperatuur van 200 graden celcius.
Klik om te vergroten...

Wat k*t dit ouwe 😂

Dat word geen Vaporizer voor Raver.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."