Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTolerantie experiment

Tolerantie experiment

15 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik kreeg van olie echt niet hetzelfde effect als dat ik kreeg van roken of edibles. Dat flesje wat zo leeg bij mij.
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#2
Dag allen,

Toen ik als tiener begon met het roken van wiet, was dit heerlijk. Rond mijn 25e werd ik angstig na een joint, mogelijk door een aantal heftige ervaringen waarbij ik behoorlijk stoned was.

Mijn theorie is dat ik door die heftige ervaringen onder invloed van wiet de koppeling heb gemaakt dat wiet zorgt voor angst/stress/spanning. Op het forum heb ik hier ook wel eens over gesproken in reacties op mensen die soortgelijke effecten ervaren na wiet.

Vandaag kreeg ik het idee dat ik de effecten die ik nu ervaar door wiet, misschien aangenamer kan maken door met een hele kleine dosis te starten, en deze langzaam te verhogen. Stapsgewijs.

Om een zo gelijk mogelijke dosis te kunnen nemen, is het plan om wiet olie te maken, en deze minder sterk te maken dan hoe ik hem doorgaans maak. Hoe ik de olie anders maak, geeft 1 drup hiervan al een duidelijk effect waarbij ik lichtelijk stoned wordt. 2 druppels en ik ben duidelijk stoned, wat ik de volgende ochtend nog verneem door meer moeite met de dag starten.

Het plan is om de olie 25% thc (en de andere stoffen die van nature in wiet voorkomen) te laten worden. Simpelweg door meer olijfolie bij de laatste stap van het maken van de olie toe te voegen.

Ik denk dat ik wekelijks met een drup wil verhogen, elke avond 1 drup in week 1, 2 in week 2, enzovoort.

Als er mensen zijn die iets soortgelijks hebben geprobeerd, ik hoor graag hoe het voor je was. Tips en ideeën zijn ook welkom!
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zit zelf ook vaak met het verlangen om over te stappen naar olie zodat ik mijn longen niet meer belast.
Echter heb ik nog geen goede olie kunnen vinden en de oliën die ik kon vinden waren niet van kwaliteit.
Ik ga dit topic volgen uit interesse, helaas kan ik je niet verder helpen.
Ikzelf weet hoe ik olie maken moet, alleen heb ik geen mogelijkheid om planten te kweken i.v.m huurovereenkomst.

Ik heb ook periodes gehad waarbij wiet mij angstig en paranoia maakte. Toen ben ik c.a 6 maanden gestopt en ben ik begonnen met een andere wiet te roken, indica. Sinds dien nooit meer last gehad ervan tenzij ik sativa rookte.
Als je cannabis gebruikt voor medische doeleinden dan kan dit nog wel een verandering boeken.
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#4
Ei-Salade zei:
Ik zit zelf ook vaak met het verlangen om over te stappen naar olie zodat ik mijn longen niet meer belast.
Echter heb ik nog geen goede olie kunnen vinden en de oliën die ik kon vinden waren niet van kwaliteit.
Ik ga dit topic volgen uit interesse, helaas kan ik je niet verder helpen.
Ikzelf weet hoe ik olie maken moet, alleen heb ik geen mogelijkheid om planten te kweken i.v.m huurovereenkomst.

Ik heb ook periodes gehad waarbij wiet mij angstig en paranoia maakte. Toen ben ik c.a 6 maanden gestopt en ben ik begonnen met een andere wiet te roken, indica. Sinds dien nooit meer last gehad ervan tenzij ik sativa rookte.
Als je cannabis gebruikt voor medische doeleinden dan kan dit nog wel een verandering boeken.
Klik om te vergroten...
Olie ipv roken is ook lekker, en beter voor de longen.

Stel dat je vrienden/kennissen hebt die (buiten)kweken dan is dat ook een goede bron om met olie bezig te gaan. Leuk om mee bezig te zijn!

Super dat je weer geniet van wiet. Ik heb hoop met de uitspraak “wat je ziek maakt, maakt je ook weer beter” voor dit geval geldt.
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#5
Net de flesjes olie gemerkt, totaal 5 flesjes met 10ml inhoud per stuk. 3 flesjes van 25% van de “normale” sterkte, ik schat dat hier per drup 2 mg thc in zit, en er zijn 2 flesjes op 12.5%. Hierin zit dus ongeveer 1mg per drup.

Ik heb besloten de dagelijkse dosis in de ochtend te nemen, omdat ik zo beter kan waarnemen wat het effect is, en er minder verstoring van de slaap is, dan met een avond inname.

Vanochtend met 2mg gestart (1 drup van de 25%, ik ga nu voortaan het aantal milligrammen aangeven, elke week 1 erbij)

Ik voel me ontspannen, maar dat kan ook door de stofjes die vrijkomen na hardlopen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb vele jaren die paranoïde gevoelens gehad bij blowen/ thc inname. Volgens mij horen die gevoelens deels bij het leven, maar worden ze wel flink versterkt met thc.
Oplossingen:
A: Stoppen met blowen totdat je meeste problemen onder controle hebt.
B: Alleen blowen als je wat dagen vrij hebt en geen andere zaken moet doen.
C: Constant blijven blowen om de stress niet te voelen. Pak dan wel zoveel mogelijk Indicas met zoveel mogelijk CBD en zorg voor een baan en relatie die de combinatie met je verslaving toelaten. (En natuurlijk zorg voor eigen kweek anders ga je er economisch aan kapot)

Mijn aanraden achteraf: Stop maar even geheel gedurende 12 maanden en besluit dan wat je gaat doen met THC.
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#7
Manu76 zei:
Ik heb vele jaren die paranoïde gevoelens gehad bij blowen/ thc inname. Volgens mij horen die gevoelens deels bij het leven, maar worden ze wel flink versterkt met thc.
Oplossingen:
A: Stoppen met blowen totdat je meeste problemen onder controle hebt.
B: Alleen blowen als je wat dagen vrij hebt en geen andere zaken moet doen.
C: Constant blijven blowen om de stress niet te voelen. Pak dan wel zoveel mogelijk Indicas met zoveel mogelijk CBD en zorg voor een baan en relatie die de combinatie met je verslaving toelaten. (En natuurlijk zorg voor eigen kweek anders ga je er economisch aan kapot)

Mijn aanraden achteraf: Stop maar even geheel gedurende 12 maanden en besluit dan wat je gaat doen met THC.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je meedenken, ik gebruik al jaren amper thc, in 2025 misschien 4x en dan ook mini doseringen, 1 drupje olie, of 1 hijsje van de vape. Tolerantie lijkt me daardoor 0. Endocannabinoide systeem zou na 6 maanden herstelt zijn bij dagelijks blowen, wat ik eigenlijk nooit echt heb gedaan.

Het olie experiment is niet met de bedoeling om weer lekker alles weg te kunnen stomen, maar meer om te kijken of de stress en spanning die ik (als ik het me goed herinner) begonnen zijn na een aantal heftige ervaringen met wiet, ik probeer te kijken of deze “angststoornis light” misschien omgeschakeld kan worden door mijn lichaam weer langzaam aan kennis te laten maken met thc.

Soort exposure therapie?

Ben me ook bewust dat er spanningen en stress bij het leven komen kijken, alleen kon ik hier toen ik jonger was beter mee omgaan. Na paniek toestanden onder invloed van wiet lijkt dit te zijn veranderd, en hoe tof zou het zijn als het klopt? Ik ga het proberen, niet met de hoop dat dit de oplossing is, maar om te kijken wat er gebeurd.

Ik heb nog nagedacht over tot hoe ver ik door wil gaan met verhogen, ben er nog niet helemaal uit maar het kan ook best zijn dat als ik op 6 of 8 mg zit, dan stop.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
MK-ULTRA zei:
Bedankt voor je meedenken, ik gebruik al jaren amper thc, in 2025 misschien 4x en dan ook mini doseringen, 1 drupje olie, of 1 hijsje van de vape. Tolerantie lijkt me daardoor 0. Endocannabinoide systeem zou na 6 maanden herstelt zijn bij dagelijks blowen, wat ik eigenlijk nooit echt heb gedaan.

Het olie experiment is niet met de bedoeling om weer lekker alles weg te kunnen stomen, maar meer om te kijken of de stress en spanning die ik (als ik het me goed herinner) begonnen zijn na een aantal heftige ervaringen met wiet, ik probeer te kijken of deze “angststoornis light” misschien omgeschakeld kan worden door mijn lichaam weer langzaam aan kennis te laten maken met thc.

Soort exposure therapie?

Ben me ook bewust dat er spanningen en stress bij het leven komen kijken, alleen kon ik hier toen ik jonger was beter mee omgaan. Na paniek toestanden onder invloed van wiet lijkt dit te zijn veranderd, en hoe tof zou het zijn als het klopt? Ik ga het proberen, niet met de hoop dat dit de oplossing is, maar om te kijken wat er gebeurd.

Ik heb nog nagedacht over tot hoe ver ik door wil gaan met verhogen, ben er nog niet helemaal uit maar het kan ook best zijn dat als ik op 6 of 8 mg zit, dan stop.
Klik om te vergroten...
Klinkt niet verkeerd. Alleen, wat noem je THC? Je wietolie is thc/ cbd verhouding toch? Veel wieltjes tegenwoordig hebben 20% thc (of meer) en 1% CBD (of minder).
Als ik wiet olie maakte zocht ik vooral indica als het voor orale gebruik nodig was. Maar ik merkte ook best een fijne high bij wietplanten die bijvoorbeeld 7% THC en 7% CBD hadden.

Maar het echte "oleeee oleeee wat een feest" gevoel is vooral bij de hele hoge THC- en lage CBD-percentages en dat was toch te risicovol voor mij. (Al heb ik veel gelachen in die periodes dat ik aan het super sterke spul zat)

En verbranden gaf het sterkste effect, want vapen knalt er al iets minder in en druppels nog minder bij mij. 😅

Ondertussen ben ik 608 dagen zonder wiet consumptie. Geen thc en geen cbd en voorlopig ga ik maar even zo door op de heldere tour.
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#9
Manu76 zei:
Klinkt niet verkeerd. Alleen, wat noem je THC? Je wietolie is thc/ cbd verhouding toch? Veel wieltjes tegenwoordig hebben 20% thc (of meer) en 1% CBD (of minder).
Als ik wiet olie maakte zocht ik vooral indica als het voor orale gebruik nodig was. Maar ik merkte ook best een fijne high bij wietplanten die bijvoorbeeld 7% THC en 7% CBD hadden.

Maar het echte "oleeee oleeee wat een feest" gevoel is vooral bij de hele hoge THC- en lage CBD-percentages en dat was toch te risicovol voor mij. (Al heb ik veel gelachen in die periodes dat ik aan het super sterke spul zat)

En verbranden gaf het sterkste effect, want vapen knalt er al iets minder in en druppels nog minder bij mij. 😅

Ondertussen ben ik 608 dagen zonder wiet consumptie. Geen thc en geen cbd en voorlopig ga ik maar even zo door op de heldere tour.
Klik om te vergroten...
De wiet in de olie is 1:1, en heb er nog 3 gram 55% sterke cbd hasj bij gedaan. Door een goede hoeveelheid cbd is het effect voor mij een stuk prettiger.

Herken wat je zegt, vroegâh maakte het allemaal niks uit, de sterkste haze soorten en lachen gieren brullen, nu is het dan waarschijnlijk huilen in een hoekje😂

Klopt effect van verbranden is bij mij ook het sterkst. Mooie met verdampen is wel dat je op temperatuur meer keuze hebt in welke stoffen je wil innemen.

Kijk aan! Dat is een hele tijd al, lekker bezig! Begrijpelijk, mooi door gaan. De helder tour wordt verlengd.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
MK-ULTRA zei:
De wiet in de olie is 1:1, en heb er nog 3 gram 55% sterke cbd hasj bij gedaan.
Klik om te vergroten...
Klinkt perfect!
Ik heb ook wel wat ervaring met het effect met cbd plantjes met thc < 1% en CBD => 6%, maar dan doet het niets meer aan de gemoedstoestand al kan het tot wat rust/ minder spanning leiden.

Enige olie die ik nog neem is om op mijn knieën in te masseren als ik daar pijnlijke dagen meemaak bij weersomslag en mijn vrouw als die last heeft in de nek. Mijn vrouw zit nog wel fulltime aan de plantjes trouwens, maar is nu wel overgestapt van roken naar fulltime vapen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Manu76 zei:
Mijn vrouw zit nog wel fulltime aan de plantjes trouwens, maar is nu wel overgestapt van roken naar fulltime vapen.
Klik om te vergroten...

rook je met zo'n vape ook meer? (je vrouw dan)
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Kordie zei:
rook je met zo'n vape ook meer? (je vrouw dan)
Klik om te vergroten...
Nee, juist veel minder. Ongeveer de helft schat ik. Full time blowen gaat richting de 4-5 gram wiet per dag en Full time vapen echt eerder 2,5 gram/ dag maximaal.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Manu76 zei:
Nee, juist veel minder. Ongeveer de helft schat ik. Full time blowen gaat richting de 4-5 gram wiet per dag en Full time vapen echt eerder 2,5 gram/ dag maximaal.
Klik om te vergroten...

Sow dat is een winst dan.


____________________________
Die olie is niet zoals de planten gedoogd toch?
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#14
Manu76 zei:
Klinkt perfect!
Ik heb ook wel wat ervaring met het effect met cbd plantjes met thc < 1% en CBD => 6%, maar dan doet het niets meer aan de gemoedstoestand al kan het tot wat rust/ minder spanning leiden.

Enige olie die ik nog neem is om op mijn knieën in te masseren als ik daar pijnlijke dagen meemaak bij weersomslag en mijn vrouw als die last heeft in de nek. Mijn vrouw zit nog wel fulltime aan de plantjes trouwens, maar is nu wel overgestapt van roken naar fulltime vapen.
Klik om te vergroten...
Oh ja, ik koop wel eens cbd wiet, ik voel wel echt ontspanning na het roken/vapen.

Geweldige plant als je kijkt wat er allemaal mee kan! Heb zelf ook nog een door kennissen gemaakte zalf staan met Shea boter, cbd en nog iets. Je hebt er wel baat bij dus, zal het ook eens proberen. Is er bij mij nog niet van gekomen.

Voor de gezondheid wel een stukje beter geloof ik, vapen. Kan je hopelijk langer van een vitale vrouw genieten.
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Ik kreeg van olie echt niet hetzelfde effect als dat ik kreeg van roken of edibles. Dat flesje wat zo leeg bij mij.
Klik om te vergroten...
Maakte je de olie zelf? Heb de olie die ik maak aan verschillende hardcore stoners gegeven en die vinden hem sterk. Schijnt dat voor de handel een boel wordt verdund.
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#16
Kordie zei:
Sow dat is een winst dan.


____________________________
Die olie is niet zoals de planten gedoogd toch?
Klik om te vergroten...
Klopt, het bewerkingsproces mag eigenlijk niet. Als je het zonder olie verdund en dan rookt, dan heb je echt zwaar spul. Zwarte drab die je op je vloeitje kan smeren, om daarna een te worden met de bank en het universum.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."