#1
Ik kreeg van olie echt niet hetzelfde effect als dat ik kreeg van roken of edibles. Dat flesje wat zo leeg bij mij.
Olie ipv roken is ook lekker, en beter voor de longen.Ik zit zelf ook vaak met het verlangen om over te stappen naar olie zodat ik mijn longen niet meer belast.
Echter heb ik nog geen goede olie kunnen vinden en de oliën die ik kon vinden waren niet van kwaliteit.
Ik ga dit topic volgen uit interesse, helaas kan ik je niet verder helpen.
Ikzelf weet hoe ik olie maken moet, alleen heb ik geen mogelijkheid om planten te kweken i.v.m huurovereenkomst.
Ik heb ook periodes gehad waarbij wiet mij angstig en paranoia maakte. Toen ben ik c.a 6 maanden gestopt en ben ik begonnen met een andere wiet te roken, indica. Sinds dien nooit meer last gehad ervan tenzij ik sativa rookte.
Als je cannabis gebruikt voor medische doeleinden dan kan dit nog wel een verandering boeken.
Bedankt voor je meedenken, ik gebruik al jaren amper thc, in 2025 misschien 4x en dan ook mini doseringen, 1 drupje olie, of 1 hijsje van de vape. Tolerantie lijkt me daardoor 0. Endocannabinoide systeem zou na 6 maanden herstelt zijn bij dagelijks blowen, wat ik eigenlijk nooit echt heb gedaan.Ik heb vele jaren die paranoïde gevoelens gehad bij blowen/ thc inname. Volgens mij horen die gevoelens deels bij het leven, maar worden ze wel flink versterkt met thc.
Oplossingen:
A: Stoppen met blowen totdat je meeste problemen onder controle hebt.
B: Alleen blowen als je wat dagen vrij hebt en geen andere zaken moet doen.
C: Constant blijven blowen om de stress niet te voelen. Pak dan wel zoveel mogelijk Indicas met zoveel mogelijk CBD en zorg voor een baan en relatie die de combinatie met je verslaving toelaten. (En natuurlijk zorg voor eigen kweek anders ga je er economisch aan kapot)
Mijn aanraden achteraf: Stop maar even geheel gedurende 12 maanden en besluit dan wat je gaat doen met THC.
Klinkt niet verkeerd. Alleen, wat noem je THC? Je wietolie is thc/ cbd verhouding toch? Veel wieltjes tegenwoordig hebben 20% thc (of meer) en 1% CBD (of minder).Bedankt voor je meedenken, ik gebruik al jaren amper thc, in 2025 misschien 4x en dan ook mini doseringen, 1 drupje olie, of 1 hijsje van de vape. Tolerantie lijkt me daardoor 0. Endocannabinoide systeem zou na 6 maanden herstelt zijn bij dagelijks blowen, wat ik eigenlijk nooit echt heb gedaan.
Het olie experiment is niet met de bedoeling om weer lekker alles weg te kunnen stomen, maar meer om te kijken of de stress en spanning die ik (als ik het me goed herinner) begonnen zijn na een aantal heftige ervaringen met wiet, ik probeer te kijken of deze “angststoornis light” misschien omgeschakeld kan worden door mijn lichaam weer langzaam aan kennis te laten maken met thc.
Soort exposure therapie?
Ben me ook bewust dat er spanningen en stress bij het leven komen kijken, alleen kon ik hier toen ik jonger was beter mee omgaan. Na paniek toestanden onder invloed van wiet lijkt dit te zijn veranderd, en hoe tof zou het zijn als het klopt? Ik ga het proberen, niet met de hoop dat dit de oplossing is, maar om te kijken wat er gebeurd.
Ik heb nog nagedacht over tot hoe ver ik door wil gaan met verhogen, ben er nog niet helemaal uit maar het kan ook best zijn dat als ik op 6 of 8 mg zit, dan stop.
De wiet in de olie is 1:1, en heb er nog 3 gram 55% sterke cbd hasj bij gedaan. Door een goede hoeveelheid cbd is het effect voor mij een stuk prettiger.Klinkt niet verkeerd. Alleen, wat noem je THC? Je wietolie is thc/ cbd verhouding toch? Veel wieltjes tegenwoordig hebben 20% thc (of meer) en 1% CBD (of minder).
Als ik wiet olie maakte zocht ik vooral indica als het voor orale gebruik nodig was. Maar ik merkte ook best een fijne high bij wietplanten die bijvoorbeeld 7% THC en 7% CBD hadden.
Maar het echte "oleeee oleeee wat een feest" gevoel is vooral bij de hele hoge THC- en lage CBD-percentages en dat was toch te risicovol voor mij. (Al heb ik veel gelachen in die periodes dat ik aan het super sterke spul zat)
En verbranden gaf het sterkste effect, want vapen knalt er al iets minder in en druppels nog minder bij mij. 😅
Ondertussen ben ik 608 dagen zonder wiet consumptie. Geen thc en geen cbd en voorlopig ga ik maar even zo door op de heldere tour.
Klinkt perfect!De wiet in de olie is 1:1, en heb er nog 3 gram 55% sterke cbd hasj bij gedaan.
Mijn vrouw zit nog wel fulltime aan de plantjes trouwens, maar is nu wel overgestapt van roken naar fulltime vapen.
Nee, juist veel minder. Ongeveer de helft schat ik. Full time blowen gaat richting de 4-5 gram wiet per dag en Full time vapen echt eerder 2,5 gram/ dag maximaal.rook je met zo'n vape ook meer? (je vrouw dan)
Nee, juist veel minder. Ongeveer de helft schat ik. Full time blowen gaat richting de 4-5 gram wiet per dag en Full time vapen echt eerder 2,5 gram/ dag maximaal.
Oh ja, ik koop wel eens cbd wiet, ik voel wel echt ontspanning na het roken/vapen.Klinkt perfect!
Ik heb ook wel wat ervaring met het effect met cbd plantjes met thc < 1% en CBD => 6%, maar dan doet het niets meer aan de gemoedstoestand al kan het tot wat rust/ minder spanning leiden.
Enige olie die ik nog neem is om op mijn knieën in te masseren als ik daar pijnlijke dagen meemaak bij weersomslag en mijn vrouw als die last heeft in de nek. Mijn vrouw zit nog wel fulltime aan de plantjes trouwens, maar is nu wel overgestapt van roken naar fulltime vapen.
Maakte je de olie zelf? Heb de olie die ik maak aan verschillende hardcore stoners gegeven en die vinden hem sterk. Schijnt dat voor de handel een boel wordt verdund.Ik kreeg van olie echt niet hetzelfde effect als dat ik kreeg van roken of edibles. Dat flesje wat zo leeg bij mij.
Klopt, het bewerkingsproces mag eigenlijk niet. Als je het zonder olie verdund en dan rookt, dan heb je echt zwaar spul. Zwarte drab die je op je vloeitje kan smeren, om daarna een te worden met de bank en het universum.Sow dat is een winst dan.
____________________________
Die olie is niet zoals de planten gedoogd toch?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."