Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom is drugs overal behalve in Nederland zo kut verpakt

Waarom is drugs overal behalve in Nederland zo kut verpakt

7 antwoorden
626 weergaven
18-5-2026
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Drugsparafernalia = 'strafbaar'
l
ldb123

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Herkenbaar. Zelf in Berlijn (toch een grote drugs-stad) eens coke gekocht en dit kwam in een hoekje van een boterhamzakje. Heb er uiteindelijk ongeveer de helft uit kunnen halen 😂. Ponypacks of gripzakjes zijn wat mij betreft wel ideaal en ook zeker niet duur / moeilijk te verkrijgen in andere landen.
H
Hugo909Lid
01-01-2024, 00:00
#3
+1 voor de Wernard Bruining mention!

Heb op Ibiza weleens coke in een papieren envelopje gekregen, tegen de tijd dat we aan de sos wilde lag het zakje opengescheurd en wel in m'n broekzak.

De echt snuivert heeft natuurlijk zo'n buisje met lepeltje aan de schroefdopje.
T
TheDudeAbidesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dag allen,

Deze vraag zit eigenlijk al sinds ik op mijn 16de wiet kocht in Frankrijk in mijn hoofd, toen ik het product mee kreeg in een open boterhamzakje. Ik heb hier na nog een stuk of 10 keer drugs gekocht in het buitenland gekocht en iedere keer vraag ik me hetzelfde af:

Waarom is in elk land waar ik kom de drugs zo kut verpakt?

coke als een soort balletje gemaakt met een stukje vuilniszak en tape, pillen gewoon los in de hand, of gewoon alleen verhoudfolie, handig voor als je in één keer een hele gram wil opsnuiven!
Als het om poeder ging knutselden wij van een tijdschrift oid wel een eigen ponypack in elkaar, dus niet het einde van de wereld. Echter is de ponypack toch ook voor de dealer veel fijner dan de eerder genoemde creaties?
Het is mij echt een raadsel waarom de ziplock-bag en de ponypack over de grens nog niet over de grens zijn gegaan. Ook als het op sociale media over drugs wordt de kabouterpost nooit genoemd en gaat het vrijwel altijd over 'bag'. Kan iemand mij hier een verklaring voor geven?
M
ManPaardKrokodilLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tja, waarom krijg je in het VK fish &chips in een krant? Ik weet wel dat Nederlanders de meeste afval per persoon per jaar verbruikt, vooral door al die verpakkingen. Soms handig, soms overdreven. Waarom moet een tube tandpasta tegenwoordig ook een doosje er om heen?
Nu zijn die ziplocks, vooral die van de Ikea, wel een uitkomst 😁
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#6
TheDudeAbides zei:
Dag allen,

Deze vraag zit eigenlijk al sinds ik op mijn 16de wiet kocht in Frankrijk in mijn hoofd, toen ik het product mee kreeg in een open boterhamzakje. Ik heb hier na nog een stuk of 10 keer drugs gekocht in het buitenland gekocht en iedere keer vraag ik me hetzelfde af:

Waarom is in elk land waar ik kom de drugs zo kut verpakt?

coke als een soort balletje gemaakt met een stukje vuilniszak en tape, pillen gewoon los in de hand, of gewoon alleen verhoudfolie, handig voor als je in één keer een hele gram wil opsnuiven!
Als het om poeder ging knutselden wij van een tijdschrift oid wel een eigen ponypack in elkaar, dus niet het einde van de wereld. Echter is de ponypack toch ook voor de dealer veel fijner dan de eerder genoemde creaties?
Het is mij echt een raadsel waarom de ziplock-bag en de ponypack over de grens nog niet over de grens zijn gegaan. Ook als het op sociale media over drugs wordt de kabouterpost nooit genoemd en gaat het vrijwel altijd over 'bag'. Kan iemand mij hier een verklaring voor geven?
Klik om te vergroten...
flat,750x,075,f-pad,750x1000,f8f8f8.u5.jpg
-
-R4sc4L-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Plastieken zakjes kunnen tegen de dealer worden gebruikt als bewijs. Zeker als die worden gevonden samen met een hoop drugs. Nogal moeilijk om dan te zeggen dat het voor eigen gebruik is. Hoe verklaar je die zakjes?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
TheDudeAbides zei:
Dag allen,

Deze vraag zit eigenlijk al sinds ik op mijn 16de wiet kocht in Frankrijk in mijn hoofd, toen ik het product mee kreeg in een open boterhamzakje. Ik heb hier na nog een stuk of 10 keer drugs gekocht in het buitenland gekocht en iedere keer vraag ik me hetzelfde af:

Waarom is in elk land waar ik kom de drugs zo kut verpakt?

coke als een soort balletje gemaakt met een stukje vuilniszak en tape, pillen gewoon los in de hand, of gewoon alleen verhoudfolie, handig voor als je in één keer een hele gram wil opsnuiven!
Als het om poeder ging knutselden wij van een tijdschrift oid wel een eigen ponypack in elkaar, dus niet het einde van de wereld. Echter is de ponypack toch ook voor de dealer veel fijner dan de eerder genoemde creaties?
Het is mij echt een raadsel waarom de ziplock-bag en de ponypack over de grens nog niet over de grens zijn gegaan. Ook als het op sociale media over drugs wordt de kabouterpost nooit genoemd en gaat het vrijwel altijd over 'bag'. Kan iemand mij hier een verklaring voor geven?
Klik om te vergroten...

Mijn buitenlandse vrienden meestal dat Nederlandse dealers ongelooflijk professioneel zijn. Dat ze soms 24/7 bereikbaar zijn en binnen een half uur voor je deur staan, dat ze complete menukaarten doorsturen waarvan sommige ook echt mooi opgemaakt, maar dat ze in het persoonlijk contact gewoon amikaal en professioneel zijn. Zij zijn wel wat anders gewend, haha.

Dat heeft deels te maken met de economische omstandigheden: Nederland is een logistieke hub waardoor er veel verschillende drugs eerst hier aankomen en dan verder verscheept worden door de EU. Nederland is ook een rijk land. Daardoor zijn er hier heel veel goederen aanwezig om professioneel mee te zijn. Denk bijvoorbeeld aan (goede) weegschalen, drugstests, of vooraden verpakkingsmateriaal. Daarnaast zijn er in Nederland grote netwerken die tot ergernis van de politie steeds verder professionaliseren. Dat komt omdat ze langdurig samenwerken, daarmee succesvol zijn, dat ze hun diensten steeds wat verder verbeteren, en daarin ook van elkaar leren. Door zo'n leerproces weten criminele netwerken steeds beter weten hoe ze shit geregeld kunnen krijgen.

Dit soort dingen zijn dan ook deels cultureel. Zo begon Wernard Bruining in de jaren '70 om wiet voorverpakt te verkopen in de kenmerkende gripzakjes in de eerste coffeeshop van Nederland, de Mellow Yellow. Voor die tijd werden nog vaak kranten of luciferdoosjes (voor hasj) gebruikt. Daarna is het in Nederland heel gangbaar geworden om zo je drugs te verpakken.

Wat ook zal meespelen is dat in Nederland gebruik van drugs op zichzelf niet strafbaar is. Gebruiksvoorwerpen zoals zakjes, pijpjes, snuifbuisjes, of drugslepels zijn hier niet verboden. In landen zoals Frankrijk en de Verenigde Staten zijn ook zulke 'parafernalia' wel verboden. Dat maakt natuurlijk veel uit. Hier kun je gewoon een headshop openen waar je openlijk allerlei van drugsgerelateerde voorwerpen verkoopt, waaronder verpakkingsmateriaal en zelfs mannitol, wat vaak als versnijdingsmiddel wordt verkocht. Maar in landen waar er streng tegen drugs wordt opgetreden is dat allemaal apart verboden en handhaaft de politie actief op gebruikers. Je loopt dus al risico als je met een leeg drugszakje rondloopt. Het helpt het dan als er geen zaken rondslingeren die aan drugs doen denken.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."