Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste, zoals mijn vraag al vermeld: Zou ik nu onmiddellijk Phenibut nemen om komende nacht fatsoenlijk te kunnen slapen aangezien ik hele namiddag op de G heb geslapen?? Zou rond 22h30 gaan slapen, om 6h moet ik gaan werken.. bedankt!!!!"
"_shikantaza zei: En, hoe is het gegaan? Klik om te vergroten... Proberen zo te slapen maar ging totaal niet, een beetje G moeten nemen tot deze morgen en toen op nuchtere maag 2g Phenibut genomen, nu terug de G afbouwen en dan stoppen als de Phenibut werkt. Gelukkig zat ik er lichamelijk niet aan maar toch genoeg om niet fatsoenlijk te kunnen slapen zonder"
"Je kan zo stoppen zonder verdere complicaties. Ik heb ongeveer dezelfde binge gehad en zo kunnen stoppen, beetje onwennig mss maar heel goed te doen. Ik was uiteindelijk langer bezig. Zolang je een “lange” pauze aanhoudt (19u is zeker goed) valt het mee."
"Neo-Shulginist zei: Na 36 uur ben je nog niet per se uit de gevarenzone. Klik om te vergroten... Na 81uur? voel me nog angstig en achterdochtig.. mega zenuwachtig, nu was de nacht ook weer heel kort, max 3uur maar wel wat geslapen.. heb nu extreem veel moeite om onder de mensen te komen omdat mij hoofd zo een chaos is."
"Neo-Shulginist zei: Nouja je hebt dus last van heftige ontwenningsverschijnselen die sociaal dysfunctioneren veroorzaken. Dus ik zou zeggen dat het nog niet heel lekker gaat. Maar dat ben je vast met me eens. Met name hoge bloeddruk en slaaptekort zijn bron van zorgen. Dus dat je 3 uur hebt geslapen is al iets geruststellender. Maar nog niet goed. De bloeddruk kan ik niet inschatten via Drugsforum. Daarnaast kan ontwenning van GHB een epileptische aanval triggeren. Wanneer en hoe dat gebeurt is niet precies bekend. Helaas zijn de voortekenen van een epileptische aanval ook niet erg duidelijk. Soms zijn er ook mildere epileptische aanvallen die er dan bijvoorbeeld toe leiden dat iemand verward over straat loopt (wat het risico op verkeersongevallen verhoogt). Ik denk inmiddels ook wel dat je nu op een punt bent dat je beter kunt doorzetten met gestopt blijven. Dat is natuurlijk wel lastig vanwege alle gevoelens van onrustigheid die je ervaart. Hopelijk helpt het om die gevoelens uitdrukkelijk als bijwerking van de GHB te zien (want dat zijn ze ook). En nouja je zei ook al dat je je les had geleerd wat betreft GHB. Ik zal je er later nog eens aan proberen te herinneren Klik om te vergroten... Ik ben het hier volledig met je eens!! ben net een uur gaan wandelen en het gaat alweer iets beter, morgen ook terug werken dus. Volhouden nu. Wat betreft G, ik vind het nog altijd te leuk om eens te doen maar de lichamelijke verslaving wil ik niet meer meemaken. Hierdoor ga ik moeten kappen met C en serieus minderen met alcohol want uiteindelijk werkt dit alles in de hand (in mijn geval). En natuurlijk genoeg tijd laten tussen de G, dat vooral! bedankt voor je raad en tijd gabber!"
"pistebully zei: Ik kan je 2 dingen afraden, en die zijn alcohol en caffiene. Alcohol werkt op GABA net zoals GHB dat doet en de kater zal jou dwingen om óf G bij te nemen of om verder te drinken. Het is uitstel van executie en de muur wordt alleen maar hoger om te beklimmen. Caffiene is nasty tijdens afkick want je gedachtegoed die meestal negatief van aard is zal in een stroomversnelling komen en je zult angst en paniek oogsten, wat ook weer kan leiden tot hergebruik. Ik ken de ellende, en ben nu 6 jaar verlost van die ellende. Godzijdank. Het is het waard geloof me. Succes strijder Klik om te vergroten... Ja man herken ik maar al te goed, koffie drink ik nu nog maar 2 tassen per dag maar wou ik in eerste instantie ook al mee kappen, is uiteindelijk ook een drug met meer negatieve als positieve kanten. wij zijn allemaal strijders en gaan ervoor maar ik moet er voor zorgen dat dit zich in de toekomst niet meer herhaald, bedankt man!"
"Na 100u clean te zijn toch een mini dopje genomen deze ochtend om te kunnen gaan werken aangezien ik een heel korte nacht heb gehad… nu weer een heel raar gevoel. Heel dom ik weet het. Maar kan dit terug na zoveel uren??"
"Neo-Shulginist zei: Je kan tolerantie zien als een lekke emmer waar je een tuinslang in legt. De GHB is het water, en de hoeveelheid water in de emmer is je tolerantie. Dus als er 100 uur lang geen water via de tuinslang in de emmer is gestroomd, raakt die emmer steeds leger. Maar als je er dan toch weer water in giet, wordt de emmer weer wat voller. Hoeveel voller de emmer raakt is afhankelijk van hoe hard je de kraan open hebt gezet en hoe lang je de kraan open hebt laten staan. Weer even vertaald naar de werkelijkheid: door weer wat GHB te nemen zal je tolerantie iets zijn toegenomen. Maar je zit nog niet direct op hetzelfde punt als waar je begonnen was. Neem het jezelf vooral niet te veel kwalijk dat je weer GHB hebt genomen. Je hebt het jezelf ook heel moeilijk gemaakt door in één keer te stoppen en door het allemaal op eigen houtje te proberen. Dat is bewonderingswaardig. Het is alleen niet zo perfect gelukt als je dacht dat het zou gaan lukken. Wat je nu kunt doen is goed kijken naar de omstandigheden waarin je GHB hebt genomen. Wat waren redenen om weer te gebruiken? Bijvoorbeeld: 'ik kon niet goed slapen', of 'ik voelde me onrustig'. En probeer dan ook te verkennen hoe je je voelde na gebruik. Misschien was je even wat meer ontspannen. Maar daarna kwamen er ook schuldgevoelens en zelfverwijten. Het is dus zaak om dat cirkeltje te gaan herkennen van je niet chill voelen --> GHB nemen --> even de vervelende gevoelens niet meer voelen --> schuldgevoel over dat je toch weer hebt gebruikt --> je niet chill voelen --> (..) Daarbij lijkt het me ook verstandig om nog even goed te kijken naar je reactie hierboven, want die vond ik veelzeggend: Het klinkt voor mij als een typisch scenario waarin iemand klaar is met alle negatieve bijwerkingen van drugs, en besluit om voortaan alleen nog maar de positieve effecten van die drug te willen. Dat is zeg maar de natte droom van iedere verslaafde In werkelijkheid hebben drugs heel erg twee kanten. GHB kan inderdaad best chill zijn om even een zorgeloze en heldere roes te ervaren. Maar het effect duurt maar kort, en erna heb je last van onrustige gevoelens, moeite met slapen, en schuldgevoelens. Bovendien is het nooit genoeg. Als de GHB uitwerkt is de zin niet bevredigd, maar krijg je juist steeds meer zin. Dus op de lange termijn ga je er juist op achteruit. Hoe meer je dat gaat inzien, des te minder last je hebt van zin om weer GHB te gebruiken. Zo kan je zelfs op het punt belanden dat je zoiets hebt van, 'ja weet je, ik WIL geen GHB meer, want uiteindelijk ga ik me er alleen maar slechter van voelen.' Klik om te vergroten... Mooie woorden man, haha! en je hebt gelijk.. het was een zwak moment en ik wil hier uit geraken!!! Het ding is: ik heb een heel sociale functie op het werk en bij extreem slaaptekort en zeker nu functioneer ik daaar amper en dat wordt gezien! het beste voor nu zou gewoon 1 goeie benzo zijn 1mg alprazolam of 10mg dia zouden zo goed van pas komen, dan was het een nachtje goed slapen en morgen lekker in het hoofd en dan zijn we weer een hele periode verder!"
"OtherShore zei: Een voor de hand liggende opmerking, maar ik maak hem toch: als je probeert te stoppen zou ik er in ieder geval voor zorgen dat je geen GHB meer in huis hebt. Anders is het op een moment van zwakte wel heel makkelijk om een mini dopje te pakken. Klik om te vergroten... Yep heel juist, kost gewoon een bom geld en wil het nog wel gebruiken ooit (op een heel andere manier weliswaar) en het feit dat het zeer moeilijk te krijgen is"
"Beste, ik heb deze namiddag een urine test opstaan om exact 16h! nu ga ik exact 24h “clean” zijn op dat moment, gaan ze iets kunnen vinden? het is mss een domme vraag maar wou toch zeker zijn! heb de laatste maanden dagelijks gebruikt maar wel enkel tijden de kantooruren. bedankt!!"