Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb afbouw met phenibut of niet?

Ghb afbouw met phenibut of niet?

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
Tomtom123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey y’all

Normaal ben ik van heel veel lullen maar denk dat het het makkelijkst is als ik gewoon even mijn verhaal kort houd. Heb de afgelopen maanden voor het eerst helaas te vaak ghb genomen en ben lichamelijk verslaafd geworden. Heb het over een periode van 2 tot 2,5 maand waarna ik op zn laatst op een dosis zat van 7ml per 2 uur. Momenteel zit ik op 1,5ml per 2 uur. Het afbouwen is dmv alle informatie die er te vinden is hier en dergelijke goed verlopen ☺️ wel had ik evt een kliniek (met wachtlijst) achter de hand voor als het nodig zou zijn. Ik heb in het begin van het afbouwen ergens phenibut besteld. Phenibut hcl 500mg. Zou het beter zijn om de ghb volledig naar 0 af te bouwen? En dan phenibut niet te gebruiken? Of zou ik vanaf 1ml bijvoorbeeld wel overgaan op phenibut. Ik lees hier zoveel verschillende verhalen over. Zo ja, hoeveel phenibut moet ik (in dan maximaal die 3 dagen (72uur dan denk ik?)nemen om uit die lichamelijke verslaving te blijven) wil dit niet nog een keer haha. En neem aan dat je dat dan savonds neemt? Of juist ook sochtends? Ik durf hier niet te veel zelf mee te rommelen ik ken dit middel totaal niet. Wanneer het is gebruikt voor die afkick donder ik het ook gelijk weg of geef het aan iemand waar ik er niet bij kan. Aangezien ik gelezen heb dat verslaafd daaraan worden ook geen pretje is. Dankje voor het lezen allemaal greeetz
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je phenibut gaat gebruiken dan raak je juist van de regen in de drup. Ik snap het idee wel hoor. GHB duurt maar kort, waardoor je tijdens het slapen steeds wakker wordt. Daardoor slaap je nooit goed. Maar het probleem van phenibut is dat het een heel langdurige ontwenning heeft met nog ernstigere ontwenningsverschijnselen dan GHB. Beter dus de GHB afbouwen en de phenibut weggooien.
T
Tomtom123Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Jaa begrijp ik . Het is sowieso niet de bedoeling om dat meer dan twee dagen te nemen dan. Maar kan ik met 1ml per 2 uur uur gewoon stoppen? Of moet ik hem helemaal tot de 0 bouwen. Als dit niet nodig is en voornamelijk geestelijke afkick geeft wil ik daar best doorheen. Maar moet natuurlijk niet te gevaarlijk worden, das een ander verhaal. Maar moet zeggen dat ik echt toe ben om gewoon te stoppen nu. Maar wil het niet gaan overhaasten. Dan laatste dag 0,5 ofzo.. daar zou je toch mee moeten kunnen stoppen of verschilt dat ook weer?
Neo-Shulginist zei:
Als je phenibut gaat gebruiken dan raak je juist van de regen in de drup. Ik snap het idee wel hoor. GHB duurt maar kort, waardoor je tijdens het slapen steeds wakker wordt. Daardoor slaap je nooit goed. Maar het probleem van phenibut is dat het een heel langdurige ontwenning heeft met nog ernstigere ontwenningsverschijnselen dan GHB. Beter dus de GHB afbouwen en de phenibut weggooien.
Klik om te vergroten...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tomtom123 zei:
Jaa begrijp ik . Het is sowieso niet de bedoeling om dat meer dan twee dagen te nemen dan. Maar kan ik met 1ml per 2 uur uur gewoon stoppen? Of moet ik hem helemaal tot de 0 bouwen. Als dit niet nodig is en voornamelijk geestelijke afkick geeft wil ik daar best doorheen. Maar moet natuurlijk niet te gevaarlijk worden, das een ander verhaal. Maar moet zeggen dat ik echt toe ben om gewoon te stoppen nu. Maar wil het niet gaan overhaasten. Dan laatste dag 0,5 ofzo.. daar zou je toch mee moeten kunnen stoppen of verschilt dat ook weer?
Klik om te vergroten...
In de verslavingszorg is het gangbaarder om te ontwennen met behulp van diazepam of baclofen. Die middelen zijn ook veiliger dan phenibut. Ik zou ook de twee dagen phenibut afraden wat dat betreft.

Ik ben geen verslavingsarts en ook geen expert in het afbouwen van GHB. Maar ik weet wel dat de laatste stapjes afbouwen het lastigst kunnen zijn. Misschien is het een goed idee om eerst even een nachtje geen GHB te nemen, en dan 's ochtends 0,8 mL GHB nemen. Dat je er zeg maar nog even een tussenstap bij doet voor een wat zachtere landing.

Lees bijv. dit topic:

GHB afbouw informatie.

Beste leden! Zelf heb ik 2 keer moeten afkicken binnen een kliniek van de GHB. Momenteel zit ik in een kliniek en ben sinds donderdag van de GHB afgebouwd. Ik kan nu wel stellen dat ik door deze 2 ervaringen een duidelijk beeld heb gekregen van hoe veilig en verantwoord GHB af te bouwen. Het...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Het is sowieso belangrijk om bijwerkingen te monitoren. Als de bloeddruk te hoog wordt dan kan het gevaarlijk worden inderdaad. Ook wil je voorkomen dat er hallucinaties ontstaan. Als die zich voordoen dan moet je in ieder geval langzamer afbouwen.
T
Tomtom123Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
In de verslavingszorg is het gangbaarder om te ontwennen met behulp van diazepam of baclofen. Die middelen zijn ook veiliger dan phenibut. Ik zou ook de twee dagen phenibut afraden wat dat betreft.

Ik ben geen verslavingsarts en ook geen expert in het afbouwen van GHB. Maar ik weet wel dat de laatste stapjes afbouwen het lastigst kunnen zijn. Misschien is het een goed idee om eerst even een nachtje geen GHB te nemen, en dan 's ochtends 0,8 mL GHB nemen. Dat je er zeg maar nog even een tussenstap bij doet voor een wat zachtere landing.

Lees bijv. dit topic:

GHB afbouw informatie.

Beste leden! Zelf heb ik 2 keer moeten afkicken binnen een kliniek van de GHB. Momenteel zit ik in een kliniek en ben sinds donderdag van de GHB afgebouwd. Ik kan nu wel stellen dat ik door deze 2 ervaringen een duidelijk beeld heb gekregen van hoe veilig en verantwoord GHB af te bouwen. Het...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Het is sowieso belangrijk om bijwerkingen te monitoren. Als de bloeddruk te hoog wordt dan kan het gevaarlijk worden inderdaad. Ook wil je voorkomen dat er hallucinaties ontstaan. Als die zich voordoen dan moet je in ieder geval langzamer afbouwen.
Klik om te vergroten...
Ik heb idd alle forums hier gehad onderhand. Deze heb ik toevallig ook gebruikt. En bloeddruk hou ik idd goed in de gaten zeker na het verlagen van de dosissen. Hallucinaties (nog) niet gehad, bloeddruk soms wat hoger idd maar niet abormaal, en tintelingen door je benen enzo. Maar niet perse hele heftige afkicksverschijnselen gehad. Of gewoon geluk, of omdat ik ghb eigenlijk nooit gebruikt heb? Geen idee. Ik blijf voorlopig de wekkers zetten dan elke 2 uur en kijk wat er onder de 1 ml vanaf kan. Bedankt dat je hebt meegedacht! Waardeer ik heel erg, heb gelukkig iemand om me heen ook, dus doe het niet helemaal alleen. Maar dit soort berichten helpen ontzettend! Zal laten weten wanneer ik eraf ben. Maar kan nog ff duren dan als het onder de 1 zo zwaar word als ze zeggen 😂😫. Fijne dag!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tomtom123 zei:
Ik heb idd alle forums hier gehad onderhand. Deze heb ik toevallig ook gebruikt. En bloeddruk hou ik idd goed in de gaten zeker na het verlagen van de dosissen. Hallucinaties (nog) niet gehad, bloeddruk soms wat hoger idd maar niet abormaal, en tintelingen door je benen enzo. Maar niet perse hele heftige afkicksverschijnselen gehad. Of gewoon geluk, of omdat ik ghb eigenlijk nooit gebruikt heb? Geen idee. Ik blijf voorlopig de wekkers zetten dan elke 2 uur en kijk wat er onder de 1 ml vanaf kan. Bedankt dat je hebt meegedacht! Waardeer ik heel erg, heb gelukkig iemand om me heen ook, dus doe het niet helemaal alleen. Maar dit soort berichten helpen ontzettend! Zal laten weten wanneer ik eraf ben. Maar kan nog ff duren dan als het onder de 1 zo zwaar word als ze zeggen 😂😫. Fijne dag!
Klik om te vergroten...
Succes ermee! Ik hoop dat de bijwerkingen een beetje beperkt blijven. Meestal is dat een teken dat je op gecontroleerde manier aan het afbouwen bent. Goed dus dat je er zo actief mee aan de slag bent gegaan!
T
Tomtom123Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoi allemaal, voor de mensen die dit wel nog lezen en benieuwd waren: alles is goedgekomen en ben in ongeveer 15 dagen afgebouwd van 7 ml naar 0. Dus alles is (tot nu) goedgekomen. Ik verwacht geen gekke dingen meer. Mocht iemand ooit vragen hebben dan kunnen jullie me een bericht sturen. Fijne dag!
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ben al 10tal keren zelf van de G afgeraakt dmv Phenibut :)
perfecte hulpmiddel daarvoor, zelfs als ik weken 24/7 nam kon ik zelfs zo goed als in 1 maal stoppen met G en overschakelen op Phenibut.
Het ding is gewoon dat je Phenibut dan ook weer onmiddelijk moet afbouwen, bvb als je dan 3gr neemt zou je dit om de 3 dagen moeten afbouwen met 200mg. Zo is het mij iedere keer gelukt, had dan ook wel slaap problemen maar helemaal niet zo als met G, een verslaving aan Phenibut is veeeeeel beter te doen als met G, je slaapt gewoon, neemt 1x per dag je dosis en bouwt zo rustig af, je ziet er doodnormaal uit en voelt je pakken beter als met GHB.
Het grote voordeel is ook dat je niet zo een plofkop hebt van het zout en donkere kringen/wallen van amper te slapen :)
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
Iedereen reageert anders op afbouw, ook geestelijk. Als je puur biochemisch gaat kijken zou je een groot deel van de ellende al kunnen opvangen met baclofen als je niet bij gebruikt, want baclofen en ghb combineren loopt geheid 6 meter onder de grond af. Ik ben van 2,5ml naar baclofen(30mg3 x 10 dagelijks) overgestapt zonder problemen. Ik begrijp nog steeds niet waarom dit klinisch niet breder toegepast wordt. Dat gekloot met diazepam in de kliniek of afbouwen en wakker maken(met seroquel slaap je gewoon door en krijg je geen rebound) in klinieken snap ik nog steeds niet. Overigens is dit hoe ik het heb ervaren gedurende mijn ghb cycles, ik ben geen medisch specialist.
A
AartsbokLid
01-01-2024, 00:00
#10
Phenibut is voor sommige mensen een hulpmiddel net als
nep sommige mensen helpt met een cokeverslaving als tussenstop bij afbouwen tot nul. Maar het blijven middelen en die passen niet bij iedereen even goed. Ikzelf heb op phenibut een psychose gedaan.

wees voorzichtig en laat je begeleiden is het beste advies dat ik je kan geven.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zou niet weten waarom je coke zou moeten afbouwen(met NEP). Coke is niet lichamelijk verslavend. GHB verslaving is een heel ander verhaal. Daar kan je niet zomaar mee stoppen. Waarbij Phenibut een hulpmiddel KAN zijn. s een beetje appels met peren vergelijken.

Verder is NEP volgens mij ook veel potenter, een RC en nou niet echt een afbouwmiddel te noemen. Je insinueert nu dat NEP mensen van een coke verslaving af kan helpen. Vind ik een tamelijk slecht 'advies' om het licht uit te drukken.

Hier een thread over NEP:
https://drugsforum.nl/threads/nep-pas-op.75335/

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."