Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste mensen, Allereerst wil ik mijn complimenten geven aan dit forum. Ik vind het een ontzettend mooi forum waar mensen eerlijk en waardevol reageren. Ik ben in ieder geval sinds vandaag lid van dit forum. Het gaat er om dat ik graag met een paar vrienden van mij truffels wil gaan uitproberen. Ik rook elke week mijn jointjes maar voor de rest geen hard-drugs. Ook heb ik nog geen ervaring op het gebied van paddo's. Ik heb gebeld met de smartshop Smokey's uit Enschede (waar ik in de buurt woon). Ik vroeg of ze truffels hadden en het antwoord was ja. Ik zei dat ik nog geen ervaring op dat gebied had maar dat ik het wel erg graag wou proberen. Ook vroeg ik of er nog verschil in sterkte zat. De vrouw antwoordde vervolgens dat ze mij zou aan raden om 4 bakjes van 20 gram te nemen (Aangezien we met 8 man zijn) zodat iedereen 10 gram zou kunnen op eten. Ik was vanplan om deze zaterdag de truffels op te gaan eten. Wat adviseren jullie mij? Ik heb geen ervaring op het gebied maar wil wel ontzettend graag een mooie trip met mooie kleuren, visuals en hallucinaties etc. Tien kilometer van mijn woonplaats licht een prachtig meer wel eens gevist word. Het licht tussen de bosjes en nu waren wij van plan om daar zaterdag nacht een tentje neer te gaan zetten en dan nacht te gaan vissen. Of er veel van vissen komt weet ik nog niet haha. Er gaan in ieder geval 4 sterke kerels mee als ''nuchtere'' jongens. Hebben jullie nog tips, ervaring etc? Alvast bedankt"
"Nouja sorry hoor ik dacht dat men je zou helpen op dit forum, doe jij ook wel maar met een fucking bek van hier tot ginder. Shit ik vraag jou togh gewoon. maarja het zal wel ik regel het wel met anderen vriend.."
"Hallo, Heb begin deze week een paddo kweekset aangeschaft van de plaatselijke Smart-shop. Het setje bestaat uit een bak met die schimmels, de zak en 2 paperclips. Nu zit er wel een soort van handleiding bij maar er zijn nog een paar dingen die ik niet snap. Er staat dat ik hem 24 uur moet soaken. En dan de zak over de growkit plaatsen. Maar moet ik dan het lipje/ritsje los doen die in de deksel van de bak zit? En er stond wat op dat je 0,5 l water moest toevoegen in die zak maar ik snap niet waar je dat in wil gaan doen. Alles valt er dan toch uit? Er zitten wel weer 3 van die soorten ritsen op misschien zoiets? En hoevaak moet ik per dag water gaan geven met de plantenspuit? Hoeveel ml ongeveer per dag! groeten"
"Hallo Bedankt voor jullie reacties. @ Mastadox: Ja klopt er stond wel iets over 0,5 l water in 2 glazen op papiertje. Maar goed moet ik dan gwoon 2 glazen water dat samen 0,5 l is gwoon in de zak doen dus onderin ligt dan allemaal water op de bodem? En dan staat die bak daar zo in? Vervolgens als er geen condens meer aan de zak zit 2x sprayen met de planten sproeier? groeten"
"Hallo, bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. Maar eerlijk gezegd lijkt mij het helemaal niet zoon slecht idee! De keet staat namelijk helemaal buitenaf achter een loods van een boerderij en daar komt nooit maar dan ook nooit iemand langs en tegen de andere kant is een bos dus eigenlijk onbereikbaar voor de particulier. En ik ben bezig het echt ontzettend goed te gaan isoleren zodat er ook in de winter een goede tempratuur is. Maar wat ik dus echt niet snap is van die lucht aan en afvoer. Ik zit op internet hele dagen te kijken hoe het werkt maar ik snap het gewoon niet. Is hier niet iemand die mij gewoon kan uitleggen wat ik moet doen en hoe ik het moet doen, ik snap zelf niet precies wat nou de aanvoer box en de afvoer box is. Waar kun je zoon lichtdoolhof kopen en wat kost zoiets ongeveer? En waar koop je die dimmers met thermometer erin en wat kost zoiets? Oke, ik begrijp van jou dat ik het beste voor 3x 600 watt kan gaan? En als je gemiddeld rekend 18 uur per dag licht dan is 3x 600 watt redelijk wat geld neem ik aan. Iemand hier een idee wat dat ongeveer per week/maand zal gaan kosten aan stroom voor de lampen? En wat is een ec meter precies? Kun je die gewoon bij de lokale bouwmarkt kopen? Je raad me aan om potten van 20x20x35 diep te nemen, daar kan ik dus 1 plant van begin tot het einde in laten groeien? En wat kost een beetje redelijke potgrond dan per 10 liter? Trouwns zoon relais kast is een goed idee en dat zal ik ook doen. Ik ben alleen wel erg benieuwd wat je ongeveer kwijt bent per maand aan stroom voorzieningen (afzuiging, lampen etc.) Ik weet dat het een beetje van die amateuristische vragen zijn maar ik moet het gewoon weten, bedankt, groetjes."
"hallo, Wij hebben vanmiddag een halve gram salvia 5x gekocht bij de smartshop. Maar hoe kunnen we dit nou het beste gaan doen? Die man had het er over zelfde manier als een joint. Dus gewoon een joint draaien maar ipv wiet gewoon dat salvia er in doen? en dan gewoon het hele zakje? En na hoeveel minuten begint het effect te werken? groeten"
"Hallo, Ik ben nieuw op dit forum en was eigenlijk op zoek na mensen die mij antwoorden konden geven op mijn vragen. Ik heb een stacaravan aangeschaft van 8 meter lengte en 2,5 meter breed en 2,30 hoog. Het is een vrij nette caravan en heeft geen dak lek of een kapotte vloer. Dit kan een beetje een lang verhaal worden maar anders kan ik het niet uileggen. Ik wil een kweekruimte van 2x2,5x2,3 gaan bouwen. Ik heb veel informatie op internet opgezocht en al vast plannen gemaakt. Maar omdat ik het echt helemaal perfect wil regelen zou ik ontzettend graag nog wat tips/verbeteringen van jullie willen weten. Allereerst wou ik dus de kweekruimte aan alle kanten voorzien van balkjes met daar tussen steenwol van de gamma, allemaal netjes en straks voor een goede isolatie. Na het steenwol komen de gipsplaten, die schroef ik netjes in de balken (gipsplaten van de gamma). Daarna heb je een soort van dat zilverfolie, maar dan veel dikker wat 90% van de warmte vast houd over alle gipsplaten heen doen. Ik neem aan dat je zo wel een hele goede isolatie hebt. Het idee is dan ene soort zilveren kweek ruimte voor het vast houden van de warmte en het weerkaatsen van het licht (ook het plafond) en ook dit komt van de gamma. Aan luchtafvoer wou ik boven in de kweekruimte een luchtafvoerbox ophangen met een zilveren afvoerbuis en een koolstoffilter. Vervolgens maak ik een gat in de muur en kit de bus daar netjes in zodat er geen lucht/licht langs kan gaan. Aan de buitenkant van de caravan wou ik dan een luchtroostertje maken met daarin een gaasje wat het ongedierte tegen houd. Het roostertje gaat met alle openingen na beneden toe zodat er geen licht in kan schijnen. Wat ik met de aanvoer van de verse lucht moet doen weet ik nog niet precies. Graag hier wat tips over. Kun je dan gewoon dezelfde luchtzuigerbox aanschaffen als die van de afvoer? En moet hier ook een koolstoffilter voor. Deze wou ik dan onder in de keet vast gaan maken. Ook wil ik de af en aanvoerzuigers van de lucht aansluiten op een dimmer zodat ik bij eventueel een te hoge tempratuur de zuiger wat harder kan laten draaien. En ik wil graag 2 staande ventilatoren voor het doorstromen van de lucht, gericht op de planten, eentje in de linker hoek en de andere in de rechte hoek. Ik wilde graag big bang plantjes gaan kweken van dutch-headshop. Ik wil er natuurlijk zoveel mogelijk in hebben. Dus wat is jullie schatting van het aantal plantjes wat je kunt kweken in die ruimte, en dan zoveel mogelijk op elkaar gedrukt. Ik denk dat er dat nog wel een aantal kunnen zijn. Afhankelijk van de hoeveelheid plantjes was ik in de eerste instantie verplan om 3x 400 watt natriumlampen op te hangen. Die lampen wil ik aansluiten op tijdschakelaars zodat ik precies de tijd kan instellen dat de lampen aan en uit moeten. Ook wil ik een rookmelder en een brandblusser installeren in de kweekruimte voor het geval brand uitbreekt. Ik heb thermometers, ik hang 3 stuks op zodat ik zeker weet dat het goed is. Ik dacht dat het ongeveer 24/25 graden moest zijn toch? Ook heb ik een luchtvochtigheids meter alleen weet ik nog niet als bijvoorbeeld mijn luchtvochtigheid te laag is wat ik er aan kan doen om het hoger te krijgen. Ook heb ik een digitale ph meter, en weet ik eigenlijk nog niet precies waarvan je de ph moet meten en hoeveel het moet zijn. Als alles zover is wil ik de plantjes er in gaan poten. Ik weet nog niet welk soort potgrond (iemand voorstel?) Wat is beter voor de plant dat als ze en cm of 5 boven de grond zijn gelijk in een grote pot stoppen waar ze voluit in kunnen groeien zonder dat ik ze moet over poten of kleine potjes eerst en dan overpoten in grotere potten? Eventueel nog een paar groei middelen voor de planten (iemand idee welke beste zijn?) Ook wil ik een keuken weegschaal aanschaffen om precies het aantal grammen te kunnen meten. Voor de rest heb ik een droognet om de toppen in te drogen. En ik wil graag knipscharen voor het knippen van de toppen, zijn hier nog speciale soorten scharen voor of is dat gewoon willekeurig? Voor de rest heb ik handschoentjes en mondkapjes om een beetje steriel te werken. Maar hoeveel gram krijg je nou eigenlijk van zoon plant? Iemand ongeveer een idee? Ik heb nog een lange weg te gaan maarja je moet toch ergens beginnen. Zoals wat ik mij nu voorneem is dit een beetje redelijk of hebben jullie een andere mening? Tips/verbeteringen altijd welkom. Alvast bedankt Groeten!"
"Jaa ik vind het ook wel raar maar op het papiertje staat dat ik 0,5 liter water moet doen in de zak en dat ik dagelijks de zak van binnen moet besproeien. Het staat er allebei op. Wat is jullie advies? groeten"