Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIndoor kweek...wie kan mij helpen?

Indoor kweek...wie kan mij helpen?

7 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
t
tripitonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en was eigenlijk op zoek na mensen die mij antwoorden konden geven op mijn vragen. Ik heb een stacaravan aangeschaft van 8 meter lengte en 2,5 meter breed en 2,30 hoog. Het is een vrij nette caravan en heeft geen dak lek of een kapotte vloer. Dit kan een beetje een lang verhaal worden maar anders kan ik het niet uileggen. Ik wil een kweekruimte van 2x2,5x2,3 gaan bouwen. Ik heb veel informatie op internet opgezocht en al vast plannen gemaakt. Maar omdat ik het echt helemaal perfect wil regelen zou ik ontzettend graag nog wat tips/verbeteringen van jullie willen weten. Allereerst wou ik dus de kweekruimte aan alle kanten voorzien van balkjes met daar tussen steenwol van de gamma, allemaal netjes en straks voor een goede isolatie. Na het steenwol komen de gipsplaten, die schroef ik netjes in de balken (gipsplaten van de gamma). Daarna heb je een soort van dat zilverfolie, maar dan veel dikker wat 90% van de warmte vast houd over alle gipsplaten heen doen. Ik neem aan dat je zo wel een hele goede isolatie hebt. Het idee is dan ene soort zilveren kweek ruimte voor het vast houden van de warmte en het weerkaatsen van het licht (ook het plafond) en ook dit komt van de gamma. Aan luchtafvoer wou ik boven in de kweekruimte een luchtafvoerbox ophangen met een zilveren afvoerbuis en een koolstoffilter. Vervolgens maak ik een gat in de muur en kit de bus daar netjes in zodat er geen lucht/licht langs kan gaan. Aan de buitenkant van de caravan wou ik dan een luchtroostertje maken met daarin een gaasje wat het ongedierte tegen houd. Het roostertje gaat met alle openingen na beneden toe zodat er geen licht in kan schijnen. Wat ik met de aanvoer van de verse lucht moet doen weet ik nog niet precies. Graag hier wat tips over. Kun je dan gewoon dezelfde luchtzuigerbox aanschaffen als die van de afvoer? En moet hier ook een koolstoffilter voor. Deze wou ik dan onder in de keet vast gaan maken. Ook wil ik de af en aanvoerzuigers van de lucht aansluiten op een dimmer zodat ik bij eventueel een te hoge tempratuur de zuiger wat harder kan laten draaien. En ik wil graag 2 staande ventilatoren voor het doorstromen van de lucht, gericht op de planten, eentje in de linker hoek en de andere in de rechte hoek. Ik wilde graag big bang plantjes gaan kweken van dutch-headshop. Ik wil er natuurlijk zoveel mogelijk in hebben. Dus wat is jullie schatting van het aantal plantjes wat je kunt kweken in die ruimte, en dan zoveel mogelijk op elkaar gedrukt. Ik denk dat er dat nog wel een aantal kunnen zijn. Afhankelijk van de hoeveelheid plantjes was ik in de eerste instantie verplan om 3x 400 watt natriumlampen op te hangen. Die lampen wil ik aansluiten op tijdschakelaars zodat ik precies de tijd kan instellen dat de lampen aan en uit moeten. Ook wil ik een rookmelder en een brandblusser installeren in de kweekruimte voor het geval brand uitbreekt. Ik heb thermometers, ik hang 3 stuks op zodat ik zeker weet dat het goed is. Ik dacht dat het ongeveer 24/25 graden moest zijn toch? Ook heb ik een luchtvochtigheids meter alleen weet ik nog niet als bijvoorbeeld mijn luchtvochtigheid te laag is wat ik er aan kan doen om het hoger te krijgen. Ook heb ik een digitale ph meter, en weet ik eigenlijk nog niet precies waarvan je de ph moet meten en hoeveel het moet zijn. Als alles zover is wil ik de plantjes er in gaan poten. Ik weet nog niet welk soort potgrond (iemand voorstel?) Wat is beter voor de plant dat als ze en cm of 5 boven de grond zijn gelijk in een grote pot stoppen waar ze voluit in kunnen groeien zonder dat ik ze moet over poten of kleine potjes eerst en dan overpoten in grotere potten? Eventueel nog een paar groei middelen voor de planten (iemand idee welke beste zijn?) Ook wil ik een keuken weegschaal aanschaffen om precies het aantal grammen te kunnen meten. Voor de rest heb ik een droognet om de toppen in te drogen. En ik wil graag knipscharen voor het knippen van de toppen, zijn hier nog speciale soorten scharen voor of is dat gewoon willekeurig? Voor de rest heb ik handschoentjes en mondkapjes om een beetje steriel te werken. Maar hoeveel gram krijg je nou eigenlijk van zoon plant? Iemand ongeveer een idee? Ik heb nog een lange weg te gaan maarja je moet toch ergens beginnen. Zoals wat ik mij nu voorneem is dit een beetje redelijk of hebben jullie een andere mening? Tips/verbeteringen altijd welkom.

Alvast bedankt

Groeten!
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Welkom op DF.

Caravan is echt een slecht idee, maarjah succes. Even erg belangrijk is: waar gaat die caravan staan en ga je het hele jaar door kweken? Want in de winter heb je een heel ander verhaal dan in de zomer. Als die caravan op jou eigen terein komt te staan en er lopen geen mensen langs hoef je alleen maar rekening te houden met scanners. Maar als je die caravan op een oprit of midden in een woonwijk zet zou ik het gewoon uit je hoofd halen want dan schreeuw je om gepakt te worden.

Ook zal het wat lastiger zijn om in de winter de temp goed te houden in je caravan. Kost veel energie en dat zal ook opvallen.

tripiton zei:
Aan luchtafvoer wou ik boven in de kweekruimte een luchtafvoerbox ophangen met een zilveren afvoerbuis en een koolstoffilter. Vervolgens maak ik een gat in de muur en kit de bus daar netjes in zodat er geen lucht/licht langs kan gaan. Aan de buitenkant van de caravan wou ik dan een luchtroostertje maken met daarin een gaasje wat het ongedierte tegen houd. Het roostertje gaat met alle openingen na beneden toe zodat er geen licht in kan schijnen. Wat ik met de aanvoer van de verse lucht moet doen weet ik nog niet precies. Graag hier wat tips over. Kun je dan gewoon dezelfde luchtzuigerbox aanschaffen als die van de afvoer? En moet hier ook een koolstoffilter voor. Deze wou ik dan onder in de keet vast gaan maken. Ook wil ik de af en aanvoerzuigers van de lucht aansluiten op een dimmer zodat ik bij eventueel een te hoge tempratuur de zuiger wat harder kan laten draaien. En ik wil graag 2 staande ventilatoren voor het doorstromen van de lucht, gericht op de planten, eentje in de linker hoek en de andere in de rechte hoek.
Klik om te vergroten...
Nooit die lucht uit je hok meteen naar buiten blazen, altijd koelen of mengen met andere koele lucht. Die warme lucht uitstoot schreeuwt om aandacht. Ook geen gekke gaten maken in je caravan, tenzij je dat echt heel mooi doet alsof het uit de fabriek komt zal het gaan opvallen. ik zou gewoon de raampjes/ lucht roosters die er al in zitten open zetten en een gat onderin je hok met een licht doolhof en gaas. Met licht doolhof bedoel ik dus dat je een paar hoeken hebt en binnen in mat zwart zodat er geen licht je hok in komt maar wel lucht. Doordat je afzuigt heb je automatisch trek en dat zuigt de nieuwe lucht aan. Over die dimmers, goed idee. Maar je hebt ze ook met thermometer, dan hoef je niet 24/7 de temp te chekken maar gaat ie vanzelf harder afzuigen als de temp te hoog word. Verder klinkt het wel ok wat je daar hebt staan.


tripiton zei:
Ik wilde graag big bang plantjes gaan kweken van dutch-headshop. Ik wil er natuurlijk zoveel mogelijk in hebben. Dus wat is jullie schatting van het aantal plantjes wat je kunt kweken in die ruimte, en dan zoveel mogelijk op elkaar gedrukt. Ik denk dat er dat nog wel een aantal kunnen zijn. Afhankelijk van de hoeveelheid plantjes was ik in de eerste instantie verplan om 3x 400 watt natriumlampen op te hangen. Die lampen wil ik aansluiten op tijdschakelaars zodat ik precies de tijd kan instellen dat de lampen aan en uit moeten. Ook wil ik een rookmelder en een brandblusser installeren in de kweekruimte voor het geval brand uitbreekt.
Klik om te vergroten...
Als ik het goed heb begrepen uit je verhaal wil je een hok van 2 bij 2,5 m kwa oppervlakte bouwen. Dat is echt een heel ongelukkig oppervlakte, mooier zou zijn om 1,6m bij 3m te bouwen. Dan kom je mooier uit met je lampen, want 1 lamp bestrijkt zo'n 1×1/1×1,5. Ligt ook aan je armatuur. En waarom ga je niet meteen voor 600 watt lampen, heb je meer opbrengst.

Hoeveel planten je neer kunt zetten heeft te maken met de oppervlakte die je beschikbaar hebt en dus wat voor potten je koopt. Ik raad aan potten van een formaat van 20cm×20cm en 35cm diep. dan kun je uitrekenen hoeveel planten je kwijt kunt. op 2×2,5 kun je dus 120 planten kwijt, op 1,6×3 kun je ook 120 planten kwijt. Maar het verschil is, bij 1,6×3 kun je 3 lampen mooi op een rij hangen, en bestrijken ze allemaal een gelijk oppervlak. Bij 2×2,5 komt dat niet mooi uit.

Tijdschakelaars zijn niet alleen een goed idee, maar een must. Je kunt moeilijk zonder. Koop een relais kast waar je alles mooi in weg werkt, je termo, hygro, schakelaars en vsa's.

Brandblusser zul je weinig aan hebben, je bent er waarschijnlijk nooit optijd bij. Plus dat een caravan in 10 minuten totaal afbrand. Koop zo'n rookmelder die meteen een melding doorstuurt naar jouw mobiel. Zo kun je er bij zijn zonder brandweer, want als die erbij komt ben je meteen de sjaak.

tripiton zei:
Ik heb thermometers, ik hang 3 stuks op zodat ik zeker weet dat het goed is. Ik dacht dat het ongeveer 24/25 graden moest zijn toch? Ook heb ik een luchtvochtigheids meter alleen weet ik nog niet als bijvoorbeeld mijn luchtvochtigheid te laag is wat ik er aan kan doen om het hoger te krijgen. Ook heb ik een digitale ph meter, en weet ik eigenlijk nog niet precies waarvan je de ph moet meten en hoeveel het moet zijn.
Klik om te vergroten...
3 thermometers is goed, hang 1 op pot hoogte, 1 op top hoogte en 1 op lamp hoogte. Let wel, ze mogen niet in het licht van de lamp hangen anders geven ze een verkeerde temp.
Tussen de 25 en 28 graden met lampen aan is zo slecht nog niet, met lampen uit tussen 20 en 24 graden. Hangt ook af van je soortje en in welke fase ze zitten. Maar ervaring leert je alles op dat gebied, dus zelf een beetje uitvogelen en kijken wat je dames doen leer je het meest van.
Je kunt je RV(relatieve luchtvochtigheid) omhoog brengen door te sproeien of te nevelen in je hok, daar heb je meerdere manieren voor. Een benevelaar bijvoorbeeld. Als je RV te hoog is dan moet je harder afzuigen.
Je meet de PH van je voedings water, en daarna nog eens je aarde. Het ligt ook aan de fase waarin de plant zit hoeveel de PH moet zijn. Ook aan te raden is Ec meter kopen, daarbij hoef je alleen het voedings water te meten.

tripiton zei:
Als alles zover is wil ik de plantjes er in gaan poten. Ik weet nog niet welk soort potgrond (iemand voorstel?) Wat is beter voor de plant dat als ze en cm of 5 boven de grond zijn gelijk in een grote pot stoppen waar ze voluit in kunnen groeien zonder dat ik ze moet over poten of kleine potjes eerst en dan overpoten in grotere potten?
Klik om te vergroten...
Ga naar de growshop, haal daar zuivere aarde met perliet en voldoende voedings waarde. En zorg ajb gewoon voor stekken, geen gekloot met zaden of je moet je eigen stekken willen maken. En niet over potten, gewoon meteen in de juiste pot.

tripiton zei:
Eventueel nog een paar groei middelen voor de planten (iemand idee welke beste zijn?) Ook wil ik een keuken weegschaal aanschaffen om precies het aantal grammen te kunnen meten. Voor de rest heb ik een droognet om de toppen in te drogen. En ik wil graag knipscharen voor het knippen van de toppen, zijn hier nog speciale soorten scharen voor of is dat gewoon willekeurig?
Klik om te vergroten...
B'cuzz is een goed merk, house&garden van de zwaan ook. Kweek ik zelf ook mee. En als je biologisch wil gaan kun je kippen stront met brandnetel mixje proberen. Moet je zelf even uitzoeken wat er nog meer bij moet om voedings tekorten te voorkomen.
En kwa scharen, gewoon rvs handschaartje die prettig in de hand ligt. Want er gaat veel werk in het knippen zitten. Oh en vergeet niet ook bij het drogen te blijven afzuigen met een koolstof filter.

tripiton zei:
Voor de rest heb ik handschoentjes en mondkapjes om een beetje steriel te werken. Maar hoeveel gram krijg je nou eigenlijk van zoon plant? Iemand ongeveer een idee? Ik heb nog een lange weg te gaan maarja je moet toch ergens beginnen. Zoals wat ik mij nu voorneem is dit een beetje redelijk of hebben jullie een andere mening? Tips/verbeteringen altijd welkom.

Alvast bedankt

Groeten!
Klik om te vergroten...
Dat mondkapje is niet nodig, je hoeft namelijk niet steriel te werken. Al moet je ook niet met modder kleren je hok in lopen. Die handschoenen is een goed idee, en ook een overal. Als je in je hok bent geweest ruik je helemaal naar wiet. Dan wil je geen wouten tegen komen of honden als je zo stinkt naar wiet. Dus overal en handschoenen aan als je gaat werken in je hok.
Grammen uitrekenen gaat niet per plant, dat hangt puur af van hoe groot die word etc. Bij binnen kweek doe je 0,80×Watt per 1m². Dus op 1m² met een 600Watt lamp zou je zo ongv 500 gr kunnen halen. Sommigen halen ook 1gr per watt op een m², maar dat is extreem profi percentage. En dat haal jij nu nog lang niet.

Ik denk dat als jij een hok van 1,5 × 3 oppv. bouwt met 3× 600Watt SonT agro plus van philips. Goede voeding, goed schema, goede verzorging, goede waardes kwa temp/rv/ph/ec. Dan haal je wel zo'n 1600gr.

Succes.
t
tripitonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo,

bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. Maar eerlijk gezegd lijkt mij het helemaal niet zoon slecht idee! De keet staat namelijk helemaal buitenaf achter een loods van een boerderij en daar komt nooit maar dan ook nooit iemand langs en tegen de andere kant is een bos dus eigenlijk onbereikbaar voor de particulier. En ik ben bezig het echt ontzettend goed te gaan isoleren zodat er ook in de winter een goede tempratuur is. Maar wat ik dus echt niet snap is van die lucht aan en afvoer. Ik zit op internet hele dagen te kijken hoe het werkt maar ik snap het gewoon niet. Is hier niet iemand die mij gewoon kan uitleggen wat ik moet doen en hoe ik het moet doen, ik snap zelf niet precies wat nou de aanvoer box en de afvoer box is. Waar kun je zoon lichtdoolhof kopen en wat kost zoiets ongeveer? En waar koop je die dimmers met thermometer erin en wat kost zoiets? Oke, ik begrijp van jou dat ik het beste voor 3x 600 watt kan gaan? En als je gemiddeld rekend 18 uur per dag licht dan is 3x 600 watt redelijk wat geld neem ik aan. Iemand hier een idee wat dat ongeveer per week/maand zal gaan kosten aan stroom voor de lampen? En wat is een ec meter precies? Kun je die gewoon bij de lokale bouwmarkt kopen? Je raad me aan om potten van 20x20x35 diep te nemen, daar kan ik dus 1 plant van begin tot het einde in laten groeien? En wat kost een beetje redelijke potgrond dan per 10 liter? Trouwns zoon relais kast is een goed idee en dat zal ik ook doen. Ik ben alleen wel erg benieuwd wat je ongeveer kwijt bent per maand aan stroom voorzieningen (afzuiging, lampen etc.)

Ik weet dat het een beetje van die amateuristische vragen zijn maar ik moet het gewoon weten,

bedankt,

groetjes.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tering gast, ik dacht dat je zei dat je je goed had ingelezen op internet. Als ik zo je vragen zie dan ben jij niet klaar om wiet te kweken. Maargoed, om er toch maar ff op in te gaan.

Maar wat ik dus echt niet snap is van die lucht aan en afvoer. Ik zit op internet hele dagen te kijken hoe het werkt maar ik snap het gewoon niet. Is hier niet iemand die mij gewoon kan uitleggen wat ik moet doen en hoe ik het moet doen, ik snap zelf niet precies wat nou de aanvoer box en de afvoer box is. Waar kun je zoon lichtdoolhof kopen en wat kost zoiets ongeveer?
Klik om te vergroten...

Lucht afvoer is vooral belangrijk om de warmte van je lamp af te zuigen. Dit doe je door middel van een afzuiger. Vaak is dit een slakkenhuis ventilator die in een houten kist is ingebouwd met isolatie(softbox).

Bij jou hokje heb je een ventilator nodig van zo'n 1.5 Kw, met een inlaat van 160mm en een uitlaat van 125mm. In ieder geval 1 die 1500M³ per uur afzuig capaciteit heeft. Dat is voldoende voor 3×600Watt.

De lucht aanvoer is belangrijk voor verse lucht, en om te zorgen dat je hok niet vacuüm trekt door je afzuiger. In het geval van jou hok zal een lucht rooster voldoende, aangezien je trek hebt van je afzuiging. Zorg dat je inlaat groot genoeg is zodat er geen onderdruk in je hok ontstaat. Wat ook heel belangrijk is, zuig geen koude lucht aan, maar lucht van zo'n 20 a 22 graden. En dit bedoel ik nou met de winter, dit gaat een probleem voor je worden met die caravan.

En een licht doolhof kun je volgens mij niet kopen, dat moet je maken. Het is puur om te zorgen dat er geen licht doorheen komt, maar wel lucht. Als je dit niet snapt dan kan ik je niet verder helpen.

En waar koop je die dimmers met thermometer erin en wat kost zoiets?
Klik om te vergroten...
Google is je vriend, je bent gewoon lui. Desnoods maak je het zelf, onderdelen zijn los te krijgen. Als je het zelf fixed ben je waarschijnlijk voor 30 euro klaar, zo iets kopen kost wel gauw rond de 80.

Oke, ik begrijp van jou dat ik het beste voor 3x 600 watt kan gaan? En als je gemiddeld rekend 18 uur per dag licht dan is 3x 600 watt redelijk wat geld neem ik aan. Iemand hier een idee wat dat ongeveer per week/maand zal gaan kosten aan stroom voor de lampen?
Klik om te vergroten...

12 uur, waar haal je die 18 uur vandaan? Als jij goeie stekken hebt dan heb je hoogstens een weekje 18-6, daarna meteen 12-12 voor 8 weken en klaar. Volgende run. Ik groei trouwens niet onder me bloei bulbs, dat kan ook met een 160 watter groei lamp, osram heeft ze wel.
1 600 watter kost je 45 euro de maand, dus 90 per lamp per oogst. Maar als je rekent dat je wss onder die 600 watter 500 gram haalt en dus 1500 euro beurt. Wat is dan die 90?

En wat is een ec meter precies? Kun je die gewoon bij de lokale bouwmarkt kopen?
Klik om te vergroten...
Weer ben je gewoon lui, en volgens mij heb je niks opgezocht op internet. Want dan wist je dat wel. Ec meter haal je bij growshop, bouwmarkt heeft dat niet.

Je raad me aan om potten van 20x20x35 diep te nemen, daar kan ik dus 1 plant van begin tot het einde in laten groeien? En wat kost een beetje redelijke potgrond dan per 10 liter?
Klik om te vergroten...
ja, die kan daar in blijven tot het eind van zijn leven. +- 9 weken dus. :wink:
Ik zou mijn grond niet per 10 liter kopen. Een zak goeie aarde met voldoende voeding en perliet kost me 7,50 euro per 50 liter. Als ik meer dan 300 liter haal krijg ik korting. Wederom verwijs ik je naar de growshop. Die mensen weten wel raad met jou.

Ik ben alleen wel erg benieuwd wat je ongeveer kwijt bent per maand aan stroom voorzieningen (afzuiging, lampen etc.)
Klik om te vergroten...
Denk dat zo'n oogst je wel 700 tot 1000 euro kost, niet per maand dus maar voor de hele oogst. Je kunt het zo duur maken als je wil. Maarjah als je het goed doet heb je er met zo'n hok wel weer 4500 euro voor trug.

Ik weet dat het een beetje van die amateuristische vragen zijn maar ik moet het gewoon weten
Klik om te vergroten...
Ik verwijs je door naar http://www.wietforum.nl/index.php?act=idx.
Al denk ik nog niet dat je daar veel aan zult hebben want volgens mij ben jij niet geschikt om profesioneel wiet te kweken.
Ik zou nog eens goed nadenken voordat je het gaat doen, als je wat fouten maakt heb je kans om veel geld kwijt te zijn. Maar dalijk maak je een ernstige fout en dan zit je vast, nou dan zeg ik je dan heb je genoeg tijd om na te denken over hoe dom je bent.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vind dat ik nog heel aardig ben geweest door het voor je uit te leggen. :)

Maar je zegt dat je er al veel over weet en hebt opgezocht, maar je stelt vragen alsof je helemaal niks weet. :wink:

Je vraagt dingen die je zelf binnen enkele seconden had kunnen weten met google. Dan vind ik mijn reactie niet eens zo gek. Dr worden mensen op dit forum helemaal met de grond gelijk gemaakt voor zulke acties.

Succes met je wiet kweek, hopelijk brand de boel niet af en vermoord je zo geen mensen. En hopelijk lijd die enorme warmte lekkage niet tot een snelle arrestatie. :wave:
r
rivianoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hallo Mensen


Door een financieele positie ben ik in de problemen gekomen dat er niks anders opzit dan kweken.

Lang verhaal kort te houden!! Ik zoek iemand die bij mij op de Zolder ruimte voor 600a700 platen komt zetten.

Iedere oogst opnieuw en goede verdiensten!!. Degene die dit wil doen moet ook voorzien van een afnemer!!.

Ik kan doorbabbelen maar ben gewoon opzoek naar iemand die me wilt helpen hiermee!.

Graag zsm respons.


P.S. Degene die dit komt doen blijt uiteraard 1000% anoniem en risicovrij!!.

Als ik het zelf kon doen dan deed ik dat!
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#7
tripiton zei:
Nouja sorry hoor ik dacht dat men je zou helpen op dit forum, doe jij ook wel maar met een fucking bek van hier tot ginder. Shit ik vraag jou togh gewoon. maarja het zal wel ik regel het wel met anderen vriend..
Klik om te vergroten...

Tering Tripiton wat ben jij een mega parasiet ...


Ik hoop dat je project je meer kost dan alleen maar geld.
Het zou me ook niets verbazen als je niet eens weed rookt en van het enige echte forum bent afgekicked vanwege je disrespect voor iemand die je gratis adviseert.

Zoon slegt idee is het dus togh wel vraag maar aan je andere vriend ... :tearsofjoy:

Mmuuuhaaaaaaaaaaaa


:hearteyes:
t
tripitonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nouja sorry hoor ik dacht dat men je zou helpen op dit forum, doe jij ook wel maar met een fucking bek van hier tot ginder. Shit ik vraag jou togh gewoon. maarja het zal wel ik regel het wel met anderen vriend..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."