#1
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en was eigenlijk op zoek na mensen die mij antwoorden konden geven op mijn vragen. Ik heb een stacaravan aangeschaft van 8 meter lengte en 2,5 meter breed en 2,30 hoog. Het is een vrij nette caravan en heeft geen dak lek of een kapotte vloer. Dit kan een beetje een lang verhaal worden maar anders kan ik het niet uileggen. Ik wil een kweekruimte van 2x2,5x2,3 gaan bouwen. Ik heb veel informatie op internet opgezocht en al vast plannen gemaakt. Maar omdat ik het echt helemaal perfect wil regelen zou ik ontzettend graag nog wat tips/verbeteringen van jullie willen weten. Allereerst wou ik dus de kweekruimte aan alle kanten voorzien van balkjes met daar tussen steenwol van de gamma, allemaal netjes en straks voor een goede isolatie. Na het steenwol komen de gipsplaten, die schroef ik netjes in de balken (gipsplaten van de gamma). Daarna heb je een soort van dat zilverfolie, maar dan veel dikker wat 90% van de warmte vast houd over alle gipsplaten heen doen. Ik neem aan dat je zo wel een hele goede isolatie hebt. Het idee is dan ene soort zilveren kweek ruimte voor het vast houden van de warmte en het weerkaatsen van het licht (ook het plafond) en ook dit komt van de gamma. Aan luchtafvoer wou ik boven in de kweekruimte een luchtafvoerbox ophangen met een zilveren afvoerbuis en een koolstoffilter. Vervolgens maak ik een gat in de muur en kit de bus daar netjes in zodat er geen lucht/licht langs kan gaan. Aan de buitenkant van de caravan wou ik dan een luchtroostertje maken met daarin een gaasje wat het ongedierte tegen houd. Het roostertje gaat met alle openingen na beneden toe zodat er geen licht in kan schijnen. Wat ik met de aanvoer van de verse lucht moet doen weet ik nog niet precies. Graag hier wat tips over. Kun je dan gewoon dezelfde luchtzuigerbox aanschaffen als die van de afvoer? En moet hier ook een koolstoffilter voor. Deze wou ik dan onder in de keet vast gaan maken. Ook wil ik de af en aanvoerzuigers van de lucht aansluiten op een dimmer zodat ik bij eventueel een te hoge tempratuur de zuiger wat harder kan laten draaien. En ik wil graag 2 staande ventilatoren voor het doorstromen van de lucht, gericht op de planten, eentje in de linker hoek en de andere in de rechte hoek. Ik wilde graag big bang plantjes gaan kweken van dutch-headshop. Ik wil er natuurlijk zoveel mogelijk in hebben. Dus wat is jullie schatting van het aantal plantjes wat je kunt kweken in die ruimte, en dan zoveel mogelijk op elkaar gedrukt. Ik denk dat er dat nog wel een aantal kunnen zijn. Afhankelijk van de hoeveelheid plantjes was ik in de eerste instantie verplan om 3x 400 watt natriumlampen op te hangen. Die lampen wil ik aansluiten op tijdschakelaars zodat ik precies de tijd kan instellen dat de lampen aan en uit moeten. Ook wil ik een rookmelder en een brandblusser installeren in de kweekruimte voor het geval brand uitbreekt. Ik heb thermometers, ik hang 3 stuks op zodat ik zeker weet dat het goed is. Ik dacht dat het ongeveer 24/25 graden moest zijn toch? Ook heb ik een luchtvochtigheids meter alleen weet ik nog niet als bijvoorbeeld mijn luchtvochtigheid te laag is wat ik er aan kan doen om het hoger te krijgen. Ook heb ik een digitale ph meter, en weet ik eigenlijk nog niet precies waarvan je de ph moet meten en hoeveel het moet zijn. Als alles zover is wil ik de plantjes er in gaan poten. Ik weet nog niet welk soort potgrond (iemand voorstel?) Wat is beter voor de plant dat als ze en cm of 5 boven de grond zijn gelijk in een grote pot stoppen waar ze voluit in kunnen groeien zonder dat ik ze moet over poten of kleine potjes eerst en dan overpoten in grotere potten? Eventueel nog een paar groei middelen voor de planten (iemand idee welke beste zijn?) Ook wil ik een keuken weegschaal aanschaffen om precies het aantal grammen te kunnen meten. Voor de rest heb ik een droognet om de toppen in te drogen. En ik wil graag knipscharen voor het knippen van de toppen, zijn hier nog speciale soorten scharen voor of is dat gewoon willekeurig? Voor de rest heb ik handschoentjes en mondkapjes om een beetje steriel te werken. Maar hoeveel gram krijg je nou eigenlijk van zoon plant? Iemand ongeveer een idee? Ik heb nog een lange weg te gaan maarja je moet toch ergens beginnen. Zoals wat ik mij nu voorneem is dit een beetje redelijk of hebben jullie een andere mening? Tips/verbeteringen altijd welkom.
Alvast bedankt
Groeten!
Ik ben nieuw op dit forum en was eigenlijk op zoek na mensen die mij antwoorden konden geven op mijn vragen. Ik heb een stacaravan aangeschaft van 8 meter lengte en 2,5 meter breed en 2,30 hoog. Het is een vrij nette caravan en heeft geen dak lek of een kapotte vloer. Dit kan een beetje een lang verhaal worden maar anders kan ik het niet uileggen. Ik wil een kweekruimte van 2x2,5x2,3 gaan bouwen. Ik heb veel informatie op internet opgezocht en al vast plannen gemaakt. Maar omdat ik het echt helemaal perfect wil regelen zou ik ontzettend graag nog wat tips/verbeteringen van jullie willen weten. Allereerst wou ik dus de kweekruimte aan alle kanten voorzien van balkjes met daar tussen steenwol van de gamma, allemaal netjes en straks voor een goede isolatie. Na het steenwol komen de gipsplaten, die schroef ik netjes in de balken (gipsplaten van de gamma). Daarna heb je een soort van dat zilverfolie, maar dan veel dikker wat 90% van de warmte vast houd over alle gipsplaten heen doen. Ik neem aan dat je zo wel een hele goede isolatie hebt. Het idee is dan ene soort zilveren kweek ruimte voor het vast houden van de warmte en het weerkaatsen van het licht (ook het plafond) en ook dit komt van de gamma. Aan luchtafvoer wou ik boven in de kweekruimte een luchtafvoerbox ophangen met een zilveren afvoerbuis en een koolstoffilter. Vervolgens maak ik een gat in de muur en kit de bus daar netjes in zodat er geen lucht/licht langs kan gaan. Aan de buitenkant van de caravan wou ik dan een luchtroostertje maken met daarin een gaasje wat het ongedierte tegen houd. Het roostertje gaat met alle openingen na beneden toe zodat er geen licht in kan schijnen. Wat ik met de aanvoer van de verse lucht moet doen weet ik nog niet precies. Graag hier wat tips over. Kun je dan gewoon dezelfde luchtzuigerbox aanschaffen als die van de afvoer? En moet hier ook een koolstoffilter voor. Deze wou ik dan onder in de keet vast gaan maken. Ook wil ik de af en aanvoerzuigers van de lucht aansluiten op een dimmer zodat ik bij eventueel een te hoge tempratuur de zuiger wat harder kan laten draaien. En ik wil graag 2 staande ventilatoren voor het doorstromen van de lucht, gericht op de planten, eentje in de linker hoek en de andere in de rechte hoek. Ik wilde graag big bang plantjes gaan kweken van dutch-headshop. Ik wil er natuurlijk zoveel mogelijk in hebben. Dus wat is jullie schatting van het aantal plantjes wat je kunt kweken in die ruimte, en dan zoveel mogelijk op elkaar gedrukt. Ik denk dat er dat nog wel een aantal kunnen zijn. Afhankelijk van de hoeveelheid plantjes was ik in de eerste instantie verplan om 3x 400 watt natriumlampen op te hangen. Die lampen wil ik aansluiten op tijdschakelaars zodat ik precies de tijd kan instellen dat de lampen aan en uit moeten. Ook wil ik een rookmelder en een brandblusser installeren in de kweekruimte voor het geval brand uitbreekt. Ik heb thermometers, ik hang 3 stuks op zodat ik zeker weet dat het goed is. Ik dacht dat het ongeveer 24/25 graden moest zijn toch? Ook heb ik een luchtvochtigheids meter alleen weet ik nog niet als bijvoorbeeld mijn luchtvochtigheid te laag is wat ik er aan kan doen om het hoger te krijgen. Ook heb ik een digitale ph meter, en weet ik eigenlijk nog niet precies waarvan je de ph moet meten en hoeveel het moet zijn. Als alles zover is wil ik de plantjes er in gaan poten. Ik weet nog niet welk soort potgrond (iemand voorstel?) Wat is beter voor de plant dat als ze en cm of 5 boven de grond zijn gelijk in een grote pot stoppen waar ze voluit in kunnen groeien zonder dat ik ze moet over poten of kleine potjes eerst en dan overpoten in grotere potten? Eventueel nog een paar groei middelen voor de planten (iemand idee welke beste zijn?) Ook wil ik een keuken weegschaal aanschaffen om precies het aantal grammen te kunnen meten. Voor de rest heb ik een droognet om de toppen in te drogen. En ik wil graag knipscharen voor het knippen van de toppen, zijn hier nog speciale soorten scharen voor of is dat gewoon willekeurig? Voor de rest heb ik handschoentjes en mondkapjes om een beetje steriel te werken. Maar hoeveel gram krijg je nou eigenlijk van zoon plant? Iemand ongeveer een idee? Ik heb nog een lange weg te gaan maarja je moet toch ergens beginnen. Zoals wat ik mij nu voorneem is dit een beetje redelijk of hebben jullie een andere mening? Tips/verbeteringen altijd welkom.
Alvast bedankt
Groeten!
