Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste drugsforummers, Hoe is jullie opname in een kliniek om te detoxen bevallen? Ik heb nu toch wel de rock-bottom te pakken, en heb besloten om mijzelf binnenkort te laten opnemen. Mijn vraag is, heb je veel privacy, eigen wc of is het echt meer een gevangenis? Ik zie echt alle doemscenario's voor me. Het geeft mij enorm veel angst om alles uit handen te moeten geven. Hopelijk hebben jullie meer informatie!"
"Super bedankt voor jullie uitgebreide reacties! Ik krijg Triora helaas steeds niet te pakken, hebben jullie nog andere instellingen waarbij jullie goede ervaringen hebben? Heb er ook een aantal gebeld waar je dus wel gedeeld slaapt. Ik ben heel erg gesteld op mijn privacy dus wil dat echt liever niet. Ik wil gwn kunnen losbarsten met huilen etc en dat lijkt mij toch lastiger met iemand op de kamer."
"Ook zelfs eentje gehad zelfs waarbij je met 5 mensen op een kamer slaapt, tis toch geen hostel"
"Snuffelaar zei: Privé kamers zijn behoorlijk duur tenzij je een heel goeie verzekering hebt. Maar mogelijk zit je, zoals ook hierboven al vermeld, de eerste paar dagen of weken in isolatie. Ben zelf 1x geweest en lag 3 dagen alleen op benzo detox en moest m’n mobiel inleveren, toestemming vragen om te roken en kon 1x per dag bellen. Daarna was het naar een gemeenschappelijke kamer van 3 met therapie. Vond het zelf geen aangename ervaring en heb het dus ook vroegtijdig beëindigd, maar er heerste wel een positieve sfeer omtrent het stoppen van drugs tussen de patiënten toen. Klik om te vergroten... Ja ik vind dit echt lastig joh... ik denk dat het eerder traumatisch is voor mij dan werkend als ik met een onbekend persoon opeens alles moet delen. Ik heb ook autisme waardoor dit ook lastiger is. Hmm wat te doen. Heb Triora gesproken, zij bieden geen detox aan alleen langere opname. Detox is bij Brijder, iemand daar positieve ervaringen mee?"
"dupont zei: Poe, dat zou ik echtniet fijn gevonden hebben. Ik heb eerst naar U-Center gekeken. Best luxe maar daar staat ook een eigen bijdrage van €5000 tegenover. Toen ik me bedacht dat ik niks om luxe geef, en dat het eigendom is van een grote bank toch maar niet gedaan. Ze doen wel aan dubbele diagnose, dus wat dat betreft wel een goeie fit voor jou. Er is een sticky post in Verslaving met klinieken, misschien staat daar wat tussen voor je. Klik om te vergroten... Nee, ik zelf ook niet. En de man aan de lijn zei nog, van ja dat moet je er dan voor over hebben het is maar 2 weken. Maar mensen snappen niet hoe intens ik het leven ervaar en dat ik altijd mezelf moet terug kunnen trekken. Oh ja, die 5000 euro heb ik helaas niet"
"dupont zei: Ik weet in het Oosten des lands nog een goeie optie. Voor de zekerheid toch maar detoxen dan, zeker als je al langere tijd dagelijks drinkt. Hoe vaak nam je Benzo’s? Klik om te vergroten... Nou vertel haha. Ja toch wel bijna elke dag. denk 4/5 van de 7 dagen."
"Bedankt voor jullie reacties! Heb me helemaal suf gebeld, helaas bij veel klinieken lange wachttijd en heb er geen een gevonden waarbij je bij de detox een eigen kamer krijgt. Ook niet via de afkickkliniekwijzer, die man zei me 'als je echt wil afkicken, dan boeien die andere mensen op de kamer je niets.' Nouja, daar was ik het absoluut niet mee eens lol. Dus ik ga het eerst maar zelf proberen."
"dupont zei: Probeer dan ten minste ambulante begeleiding te krijgen. Waar moet je van detoxen eigenlijk? Klik om te vergroten... Ja tuurlijk, ik ben niet gek haha. Ik sta allang op de wachtlijst, maar er is pas plek in september/oktober. En de andere kliniek in mijn buurt behandeld alleen mensen die al 9 weken clean zijn. (ik woon niet in Rotterdam maar ergens anders waar er niet veel opties zijn) Dus nu ga ik maar weer naar mijn dokter. Nou ik heb nooit hele grote hoeveelheden gebruikt, denk aan 3/4 glazen alcohol per dag (laatste weken soms een fles per dag) en 2 benzo's (bijv 2 bromazolam) ongeveer. Maar ook niet elke dag die benzo's, alleen wel vaker een dag wel dan niet. En dan nog phenibut 1/2 x per week. Dus het zit op het randje denk ik? qua afkickverschijnselen."
"dupont zei: Hm jammer, de behandeling daar vond ik heel erg goed. Ik heb voordat ik naar Triora ging met hun verslavingsarts de Benzo’s (deels) afgebouwd, en een deel tijdens mijn opname. Geen aanrader. Beter eerst helemaal van die troep af dan is de opname fijner. Los daarvan, de beste man wist precies hoe af te bouwen. Zou ik zeker aanraden boven een huisarts ofzo. Klik om te vergroten... Aah ja Triora heb ik ook gebeld, maar ze zeiden dat ik te ver weg woonde, dat dat niet handig zou zijn voor de behandeling ofzo. Snapte het ook niet helemaal. Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken"
"haha nee, maar dat was daarvoor ook al niet"