Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"geheimpje013 zei: Het zijn geen conclusies, maar het is mijn ervaringsverhaal als waarschuwing. Niet geheel toevallig komt mijn verhaal sterk overeen met de vele (zeer ellendige!) probleemverhalen die je hier en elders leest rond 3mmc. Wij zijn er mee in contact gekomen via bekenden, wat leek op een vrij onschuldige en zeer gemakkelijk verkrijgbare drug, zou zomaar eens heel mijn leven verpest kunnen hebben... Klik om te vergroten... Mmm ja oké, in dat opzicht heb je zeker gelijk. Schrik ook wel van de verhalen die hier voorbij komen, mooi dat jij weet wat je het beste kan doen."
"CuriousExplorer zei: Het is bij sommige mensen geen vrije keuze meer. Klik om te vergroten... Je bedoeld dat sommigen snel verslaafd aan raken? Ik ken zelf wel jongens die het elk weekend doen maar dat zie ik dan toch wel als vrije keus"
"CuriousExplorer zei: Ik bedoel de mensen die denken het elke dag nodig te hebben. Die het elke dag nemen. Die zich miserabel voelen zonder. Zitten er een paar op het forum zelfs. Klik om te vergroten... Mmm ja oké dat is fucked up. Alleen bier en hasj kan ik elke dag doen maar harddrugs niet, zou me zelf niet meer in de spiegel aan kunnen kijken dan. Doe jij veel 3mmc?"
"CuriousExplorer zei: Nee. En als ik het doe is het in het weekend. Maar laatste maal 3mmc was Juni ofzo. Klik om te vergroten... Oh nice, ik ga met oud en nieuw er weer aan. Jij ook? Of helemaal gekapt?"
"Ganggang💯 zei: Elke week aan de SOS ga je sowieso fysieke klachten aan over houden. Denk aan je neus, longen, bloedvaten en hart bijvoorbeeld. Daarnaast gaat je fysieke conditie naar de klote op deze manier. Klik om te vergroten... Had het daar laatst over met vrienden maar er werd door velen gedacht dat met alleen weekenden het wel mee viel. Heb je dit zelf ervaren als ik vragen mag? edit; heeft de alcohol minder schadelijke effecten dan sos denk je?"
"Ganggang💯 zei: Niet alleen SOS maar wel met elk weekend harddrugs gebruiken. Of bijna elk weekend. Heb ik zeker zo'n 3-4 jaar volgehouden. Je bent er nu nog op tijd bij. Probeer eens een half jaar het maar 1 keer per maand te doen. Als je dat niet lukt dan zou ik toch eens dieper gaan nadenken over de reden dat je gebruiken moet. Klik om te vergroten... Doet harddrugs meer dan de alcohol denk je? Duidelijk verhaal dit zal idd eens een goede zijn. De reden dat het elke week gebeurd is dat ik gewoon met dezelfde mensen ben waarbij het gebruik gewoon standaard is wanneer we bij elkaar zitten"
"Ganggang💯 zei: Geen idee wat meer schade doet. Het is in ieder geval allebei niet goed voor je maar wel leuk. Dus: gebruik het beiden met mate. Probeer het eens voor te leggen in die groep om met z'n alleen te minderen. Wat is er zo erg aan gezonder willen leven? Klik om te vergroten... Klopt. Jup dat zal een goede zijn al ben ik bang dat er vooral lacherig over gedaan zal worden maar anders zal ik zelf maar is wat zaterdagavondjes (snuifavondjes) gaan overslaan. Maar bedankt zal het is in de groep gooien op het goeie moment"
"Ganggang💯 zei: Niet iedereen misbruikt alcohol. Ik haal uit de berichten van @sosaa niet dat hij een alcoholist is. Klik om te vergroten... Bedankt, nee absoluut niet laat. Ik drink graag bier maar doordeweeks is dit soms na een lange werkdag een paar biertjes en in het weekend wel veel zoals gezegd. Is ook niet het beste wat je kunt doen Maja je bent maar 1x jong hè"
"Legio Patria Nostra zei: Ik ben zogezegd verbijsterd. Op de vraag of je zo goed bezig bent, is het antwoord: nee. En dat weet je zelf ook. Alcohol misbruik levert een risico op van het mogelijk krijgen van méér dan 65 verschillende ziektes. Met name je lever gaat eraan. Levercirrose heet dat. Dan gaan er nogal wat hersencellen aan. Deze krijg je nooit meer terug. Weg is weg en op is op. Je geheugen op de korte termijn lijdt het meest, de ziekte heet syndroom van Korsakov. Heel treurig om te zien hoe deze mensen de dag in een gesloten inrichting moeten doorbrengen. Wat zijn dat voor " vrienden " waar je het over hebt. Deze brengen jou helemaal niks goeds. Niets! als jullie alleen maar samen aan het gebruiken zijn, dan is mijn advies: keer dit soort lui de rug toe. En dit ook asap! Deze lieden brengen jou de dood. Zo simpel is het! Naast een hoop geld, dat je in de sloot aan het flikkeren bent! Zoek andere vrienden, die zich normaal gedragen. En niet een zooitje junks... Dus staat je een hoop werk te wachten, en ik zou zeggen begin er meteen aan! ook vwb je relatie! Dus: Kappen met die zooi! En dit asap! Klik om te vergroten... Ik denk niet dat je mensen die in het weekend drinken en coke gebruiken een zooitje junks kunt noemen. Deze ‘junks’ werken of studeren allemaal en voor zover ik weet brengt half Nederland(20-30 jaar leeftijd) hun weekenden op soortgelijke wijze door. Waardeer je bezorgdheid maar je moet niet vergeten dat niet iedereen het zo uit de hand laat lopen en alcoholist wordt. Ik vroeg mijn dus af wat de risicos zijn als ik dit patroon aan houdt. Soortgelijke teksten van jou als hier boven ben ik al vaker tegengekomen op dit forum. Het zit diep blijkbaar."
"Vindt dat je veel te snel conclusies trekt, ik zelf heb regelmatig 3mmc gebruikt op vrijdag of zaterdag en dan ga ik zo met vrienden een hele nacht door en geniet er van. Maar nooit zal ik de volgende dag of überhaupt doordeweeks 3mmc gebruiken. Ene persoon heeft ze gebruik beter in de hand dan de andere."