Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik hou erg van gypsie en flamenco. Het is inderdaad een geweldige muzikant. Hopen dat het goed blijft gaan met hem.."
"Ik wil je niet ongerust maken maar ik heb van mijn 14e tot mijn 17e behoorlijk veel speed gebruikt, ik verkocht het destijds nl zelf. En al die tijd netjes mijn tanden gepoetst. Toch had ik na 3 jaar opeens ongelovelijk veel gaatjes en het heeft mijn gebit behoorlijk verkloot. Ik heb er sinds die tijd alles aan gedaan om het bij te houden, dus ook zo'n 5000 euro's aan mondhygieniste, 3 kronen etc. Het ziet er nu weer prima uit allemaal maar is dat het je waard? Anderzijds, als je af en toe een paar lijntjes snuift zal het wel loslopen waarschijnlijk, kwestie van doseren en goeie tandhygiene.."
"Mm, ik ben toch echt nogal ijdel en poetste mijn tanden zeker 3 keer per dag. Volgens mijn tandarts kwam het in mijn geval doordat je gebit tussen je 14de en 17de nog niet volledig ontwikkeld (lees: sterk) is en daardoor heel snel naar de haaien gaat door (teveel) speedgebruik, zeker als een slecht gebit al ''in de genen zit''. Mijn tandarts had onmiddelijk door dat ik speed gebruikte, vertelde het destijds zelfs fijn even door aan mijn mams, de klootzak. Hij bleek overigens later zelf een alcoholist en een enorme coke-addict te zijn, vandaar ook zijn 'inzicht' waarschijnlijk... (loop overigens gelukkig allang bij een andere tandarts..."
"Heb jaren speed gespoten en ik moet zeggen dat ik het destijds ook heerlijk vond, hoewel behoorlijk heftig. Ik heb nooit meer zoveel gedanst en gestapt als in mijn speed-periode. Ik wist niet dat speed nog steeds zoveel gespoten werd... dacht dat dat tegenwoordig helemaal uit was Ik kreeg er op een gegeven moment vanzelf genoeg van; mijn reserves uitgeput, mijn tanden gingen bijna naar de kloten, ik zag eruit als een zombie, afijn, het bekende werk. En ben toen maar op heroine overgestapt. (ja ja, say no more) Het zal je verbazen maar ik zag er daarna een stuk gezonder uit... al zou ik het niemand aanraden om hetzelfde te doen."
"Iggy Pop - I am the passanger"
"Oxazepam is een benzo, een middel tegen angst/om te slapen/kalmeren/ontspannen. Alleen werkt het meer op je geest dan puur op je spieren zoals valium lijkt te doen. Om te slapen wordt het in hogere doseringen gebruikt, 0 tot 50 mg, wat niet helemaal ongevaarlijk is, sommige mensen weten dan niet meer wat ze doen (zeker in combinatie met alcohol!). Ik betwijfel of je er heel veel van merkt als je die 10 mg snuift. Maar áls je het persé wilt nemen zou ik het slikken en niet snuiven. Blijf er maar gewoon vanaf zou ik zeggen.. maarja, dat is natuurlijk niet je bedoeling.."
"Ligt er aan, meestal krijg je ze niet zomaar (en terecht). Ik krijg seresta omdat het de afbouwverschijnselen van de methadon verzacht. Mijn huisarts ziet liever dat ik op 15 mg methadon + 20 mg seresta sta dan dat ik op 100 mg methadon sta en/of bijv. weer ga bijgebruiken. Maar ik heb daarvoor wel moeten laten zien dat ik geen misbruik maakte van het vertrouwen dat ze in me had (aan afspraken houden, geen smoesjes ophangen, geen gerotzooi met recepten e.d.). Maar om nou te zeggen dat ze er een voorstander van is... nee. Ze schrijft het ook nooit langer dan een paar maanden achter elkaar voor, daarna moet ik weer even stoppen. Ik krijg overigens geen enkele kick van de hoeveelheid die ik slik, voel me hoogstens ietsje minder onrustig. Het helpt bij mij echt tegen de (fysieke) pijn."
"schaadt het evenveel"
"Ik ben al 6 jaar volledig drugsvrij na een heroineverslaving van 15 jaar en ben happy op één ding na.. De afgelopen 6 jaar heb ik al 4 keer geprobeerd om van de methadon af te komen maar telkens hetzelfde verhaal; ik werd (uiteraard) ziek tijdens de afbouw maar het rare is dat ik ook ziek blééf: heftige krampen, niet slapen, spierpijn, heel veel gewichtsverlies... en dat niet voor een paar maanden maar langer dan een jaar! Die eerste keer heb ik het iets langer dan een jaar volgehouden om op 0 mg te blijven staan. Ik had heel langzaam afgebouwd onder medische begeleiding en kreeg naltrexon maar desondanks bleef ik doodziek en viel ik steeds meer af. Ik ben inmiddels volledig gecheckt door een internist en ze kunnen niets vinden (gelukkig!) maar raden aan om niet meer af te bouwen. Ik ben destijds dus noodgedwongen weer opnieuw met methadon gestart omdat het niet meer uit te houden was. Drie jaar geleden besloot ik het weer te proberen, dit keer zat ik in het buitenland. Zelfde verhaal: maandenlang ziek en zelfs na 6 maanden op dezelfde hoeveelheid meta (10 mg) nog steeds ziek! Vorig jaar een laatste poging gedaan en weer bleef ik zolang ziek dat ik bijna mijn baan ben kwijtgeraakt. Waar ik zo van baal is dat ik vroeger - toen ik net een paar jaar verslaafd was - ook 's een keer ben afgebouwd naar 0 en ik toen nauwlijks problemen had. Na een maand was het ergste leed wel geleden. Maar nu lukt het me dus niet meer! Ik heb geen enkele band meer met mijn verslavingsverleden en ook al jaren geen trek meer in dope maar moet dus voor altijd die klote methadon blijven slikken (35 mg per dag) waar ik me voor schaam. Is er iemand die dit herkent? En zoja, waar komt het door dat je lichaam niet meer beter wordt? Heeft het iets met de chemische 'huishouding' in je hersenen te maken?"
"Drinking sangria in the park... Goeie herinneringen aan LR, weliswaar vrijwel allemaal gerelateerd aan bruin maar toch..."