Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dag naasten, eerst zou ik graag willen vermelden dat ik niet meteen vertrouwd ben met dergelijke forums. Ik heb begrepen dat we allemaal meer dan volwassen mannen/vrouwen zijn met vele vragen of antwoorden. Maar sommige dingen dat ik hier lees vind ik persoonlijk verontrustend (en dan zit ik nog maar in de relatine afdeling). Als je twijfelt over het al dan niet hebben van ad(h)d => Doe simpelweg de test, het kost je misschien wat centen maar het is de enige manier om een startpunt te hebben. kom ik in aanmerking, zoja hoe kunnen we verer, zonee krijg zelfvertrouwen en twijfel niet in jezelf. Persoonlijk stond ik enorm sceptisch ten opzichte van de ADD/ADHD-plakker op mensen te kleven, het werd wel eens bij mij gedaan en de argumenten dat ze aanhaalden vond ik perfect veralgemeenbaar dus wimpelde het af. Door een 1ste jaar hoger onderwijs met 12 herexamens te beeindigen had ik niet veel keus om met mijn ouders (18j die tijd) mee te gaan naar een psycholoog. De bevraging dat ik daar kreeg was niet in de vorm van (zoals eerder vermeld) "vergeet je wel al eens iets?", "durf je al eens dagdromen?". Nee absoluut niet alleen dat, veel specifieker. Hoe ver terug het ging (ad(h)d heb je dat krijg je niet) en of mijn vrienden op de fiets naar de fuif weleens durfden te vragen "luister je wel?". Of waarom mijn tweeling broer beide zwem- en voetbaltassen moest klaarmaken en ik ze uitladen omdat er anders iets zou ontbreken. Het heeft me enorm veel duidelijkheid gegeven en nadien ook veel vragen beantwoord. Dus als je denkt in aanmerking te komen neem aub gewoon de test af. Je leest alvast dat ik niet de grootste spreker ben maar ik ben bezorgd in de laksheid rondom relatine. Ik heb fouten gemaakt; mijn vrienden en ikzelf al eens een pilletje laten snuiven maar geloof het is ook iets dat mij door de 12 herexamens geholpen heeft in dat eerste jaar (11/12 geslaagd). Ik nam het en verschoot dat de tijd vloog. 2u later ga ik voor een sigaret pauze en merk ik pas hoe enorm veel leerstof ik verwerkt heb in die tijd. Ik hoop niet dat je denkt dat ik hier wil lopen stoefen maar er is wel een reden waarom bepaalde mensen het mogen gebruiken MAAR zeker ook een reden waarom het enkel op voorschrift is Moest het helpen, ik merk dat ik zeer begaan ben geworden met dit onderwerp en zal ook zo snel mogelijk antwoorden op bijkomende vragen van jullie. Groetjes sd"
"Ik heb door voorgaande examenperiode's mijn voorgeschreven relatine (voor wat het voor jullie waard is heeft die medicatie me bij mijn 1ste diploma (3jaar) enorm geholpen, uitsluitend oraal inname, voorgeschreven hoeveelheid en slechts tijdens de examenperiode) door mijn neus beginnen snuiven. uiteindelijk meegenomen tijdens het uitgaan. Ja ik heb enorm idiote keuzes gemaakt die ik wou rechtzetten mijn vorige examenperiode. Dat is grotendeels gelukt maar ik merkte dat ik niet meer veel effect heb van de kortwerkende (10mg) relatine en vraag me af of hier langdurigere gebruikers zijn die weten of; - Die ontwenningstijd verdwijnt of blijvend kan zijn? - eventuele zwaardere dosis aanvragen kan dat zomaar? - blijvende gevolgen? - Voorstel voor oplossing - mogelijke afkickverschijnselen? Mijn excuses als er idiote vragen tussen zitten maar om eerlijk te zijn ben ik een oen op vlak van drugs. Ik heb onnozele keuzes gemaakt waaronder de gekregen hulp als vanzelfsprekend beschouwd. Ben nu aan mijn 2de examenperiode bezig waar ik werk als een gek maar ik merk dat dat pilletje niets meer te bieden heeft. Daarom zou ik enorm dankbaar zijn moest iemand me te antwoord kunnen staan. Personen die in diezelfde situatie zitten aarzel niet om me te contacteren, alsook mensen die denken dezelfde richting uit te gaan. groetjes"
"hello fellow homo-sapiens, ik heb zopas dit forum ontdekt. Enthousiast ben ik overgegaan in 1, antwoorden waar ik mezelf capabel achtte omdat te doen 2, alsook ook voor mezelf enkele persoonlijke vragen gericht aan jullie te stellen. Nadien merkte ik dat zowat de meeste berichten daarvan dateren van voor 2011. (Heb het hier over het relatine hoofdstuk). Nu ben ik enorm benieuwd naar hoe diegene die hier enkele jaren geleden een vraag posten er nu voor staan? Een terugkoppeling op iemand die voordien beweerde 10 pillen relatine te nemen kan in geval van slecht of goed aflopen altijd iets bijbrengen bij diegene die dit zullen lezen in de toekomst grtz"
"Goed, goeiedag Sebeb, Graag begin ik met de vermelden dat drugsforums volledig nieuw zijn voor mij, en wat ik hier allemaal lees me ook volledig uit men lood slaat. Had me voor genomen er niet veel aandacht aan te geven aangezien die dingen nu eenmaal gebeuren. Maar als ik jou bericht las had ik het gevoel dat hier goede raad nog wel een positieve invloed kan hebben. Daarom; Als je twijfels hebt of je concentratievermogen normaal is voor je leeftijd etc. neem dan aub een test af bij een gecertificeerde psycholoog. Ik heb het zelf ook gedaan, het is absoluut niet ongemakkelijk of ambetant. Die zal je aantal vragen stellen zoals is het chronisch, ben je dromerig etc. Voordien stond ik zelf sceptisch ten op zichte van add/adhd-plakkers op mensen te kleven maar dergelijke testen laat je het echt inzien of je al dan niet in aanspraak komt. Uiteindelijk heb je aan het eind van de bevraging een steevast besluit. Dat lijkt me ook waar jij naar op zoek bent i.p.v. speculaties of verscheidene persoonlijke meningen. (btw add/adhd krijg je niet daar ben je mee geboren dus er zullen doorheen je leven al meerder aanwijzingen naartoe moeten zijn) en dat zal je duidelijkheid geven of in elk geval gerust stellen indien dit niet het geval is. Het is trouwens (zo nodig) de enige manier waarop je relatine kan verkijgen bij de apotheker. (in belgië toch). Anyways je leest dat ik niet de grootste spreker ben maar aub ook al lijkt het een relatief onschuldige pil er wordt veel te veel misbruik van gemaakt. En dat kan heel grote gevolgen hebben. Contacteer me gerust met meer vragen. Groetjes sd"
"Heren/Dames het zal ongetwijfeld geen populaire mening zijn op dit forum maar pas alsjeblief op met de "onschuldige" relatine pil. Dat gaat van oraal gebruik tot snuiven. Het is wel degelijkheid een drug waaraan je gewend geraakt en nog belangrijker opnieuw een drang naar hebt. Ik ben niet vertrouwd met dergelijke forums maar wat ik hier lees over de "zwakke" relatine die met de tientallen genomen wordt kon ik het niet laten om niet te reageren. Ik begrijp dat er hier niet gepreekt moet worden maar graag zou ik toch willen vragen eerst goed onderzoek te doen naar de effecten ervan. Het is een stof dat op lange termijn afhankelijkheid vraagt waardoor ze het ook niet voor niks de "kindercoke" noemen. Mag ik ook eens vragen van waar jullie dat verkrijgen btw? voorschrift? vrienden? anyways enjoy life, but be relat(ine)ively carefull!"