Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik hoor en lees tegenstrijdige berichten over ghb verslaving en wat het doet met het vocht in je lichaam. Ik moet door het gebruiken van ghb vaak juist plassen, en veel, terwijl ik denk "zoveel water heb ik toch niet gedronken?" Wat mij altijd verbaast. Ik heb juist het idee als verslaafde dat mijn lichaam te weinig vocht binnen krijgt? Andere verslaafden vertelden mij over dat ghb ervoor zorgt dat het lichaam het vocht juist vast houdt en mensen dikke enkels en dergelijke symptomen kregen. Dit waren meestal wel mensen met overgewicht en/of multi-gebruikers. Ik besef me ook dat je als verslaafde met elke cyclus een bommetje natrium je lichaam in gooit. Ik weet genoeg over de effecten op de hersenen, maar ik vraag me nu af: moet je als ghb verslaafde juist veel of weinig water drinken? En heeft dat zin?"
"Veel water en kalium, check! Dank je wel! Ik moet ook even terug komen op mijn bericht, want ik drink zeker of wel meer dan 2 liter water per dag is gebleken. De ene dag wat minder misschien, de andere dag flesje na flesje. Ik heb ook ergens gelezen tijdens een van mijn research sessies dat vitamine B1 helpt, maar zoals vaker kan ik daar even geen link van terug vinden. Ik moet zulke dingen wat meer op gaan slaan. In de avond stop ik met het nemen van ghb en neem dan 50mg quetiapine in. Zo krijg ik weer zin om te eten en te drinken. Daarna neem rc benzo's, omdat ik daar ook afhankelijk van ben en neem daarbij dan ook altijd een pilletje magnesium citraat en een pilletje calcium/magnesium/zink/. Dan ga ik in bed liggen YouTuben op mijn telefoon totdat ik in slaap raak. Door de vreetbuien en mijn gebitsproblemen eet ik het liefste yoghurt en ijs en dat soort dingen. Dus ik krijg ook eiwitten en de vitaminen die in melkproducten zitten binnen. Daarnaast dan wel weer een hele hoop suiker, maar ik eet tenminste iets. Overigens rook ik de hele dag door wiet en daar ga ik de komende dagen mee stoppen. Mijn ghb en benzo gebruik in een schema proberen bij te houden. Dan wil ik van de ghb af, door deze langzaam af te bouwen. Daarna moet ik nog de benzo's afbouwen en uiteindelijk de quetiapine. Edit: ik loop bij de GGD onder behandeling als PrEP patënt. Die weten ook van al mijn gebruik af en hebben mij zelfs een hulp instantie gevonden die bij mij past, na al drie jaar kei hard te lopen schreeuwen in de GGZ om hulp... Ik neem die tabletten niet in, maar ik word wel elke 3 maanden getest op soa's en ook op mijn nierfunctie. Daar is nog altijd alles goed mee. Al weet ik niet precies hoe grondig ze dat testen. Mij is het al eens gebeurd dat ik onder een bepaalde waarde kwam ('bijna rood!') zei ze en dan is het protocol dat je direct moet stoppen met het nemen van PrEP en meteen naar de uroloog wordt verwezen. Op dat moment zat ik daar ook als een zombie in de afkick van ghb en nam ik baclofen, pregabaline en benzo's in dus ik heb daar de schuld aan gegeven zodat er niet meteen paniek uitbrak. De testen daarna was alles weer goed..."
"Nog maar eentje dan... Er staat nergens dat hij met 100% de plasmaconcentratie bedoelde? Zo vat ik het niet op in ieder geval. Hij noemt het "actief" wat misschien een ongelukkige benaming is. Het blijft echter zo dat halfwaardetijd in gaat vanaf T=0. En T=0 is dan 100% in de berekening die je gaat maken aan de hand van de halfwaardetijd, niet de concentratie in je bloed. T=0 is dus 100% GHB in je lijf. Volgens Trimbos is na 30 tot 60 minuten de hoeveelheid GHB in het bloed gehalveerd. Even kijken naar Buu's schema... 30 - 0,595 40 - 0,500 50 - 0,420 60 - 0,354 Komt aardig overeen. Revolutionair zei: Je lichaam heeft tijd nodig om iets op te bouwen en de volle werking ervan tot in de hersens te brengen. En dat gaat vrij snel maar niks wat je inneemt zit je meteen op 100% dat is onmogelijk. Als je een medicijn slikt en dat word opgenomen oraal dan kan je vanaf dat moment een halfwaarde rekenen. Klik om te vergroten... Dus volgens jou wordt halfwaardetijd berekend vanaf het moment dat het opgenomen wordt? Hoe kan dan ooit een algemene halfwaardetijd voor een medicijn bepaald worden als het per individu en situatie ontzettend kan verschillen hoe lang het duurt voordat het lichaam iets op begint te nemen?"
"Revolutionair zei: Volgens jou is T=0 dus 100% ghb in je lijf dan na 30 minuten is de helft gehalveerd dus na een uur ben je dan clean. Dus dan zou je dus weer een volle dosis kunnen pakken? Klik om te vergroten... Dat heb ik helemaal nergens gezegd. Clean? Weer een volle dosis? Dat maak jij er nu van. Het hele idee erachter is dat er juist wel nog GHB in je bloed zit. Ook na een uur. Dus weet niet hoe jij daar nu bij komt. Revolutionair zei: Heel simpel een medicijn werkt 24 uur lang dan kan je best een schema aanhouden met half waardes. Ghb werkt maar heel kort en zoals ik al eerder heb uitgelegd de piek zit tussen 45 minuten en 90 minuten in. Dus om dan te gaan rekenen met halfwaardes en daar een schema omheen te bouwen dat werkt niet. Het verschil is te groot en de werking te kort om met halfwaardes te rekenen. Klik om te vergroten... Er zijn genoeg andere medicijnen en drugs met een korte halfwaardetijd. Daar wordt evengoed rekening mee gehouden bij herhaaldelijk toedienen. Sorry, maar waar baseer jij deze uitspraak op? Bronnen? Revolutionair zei: Kijk naar de begin post waar mensen gewoon kunnen beginnen vanaf 2.5ml en kunnen opbouwen vanaf daar en na 2 uur weer bij kunnen doseren. Zelf laten leren doseren wat het beste voor hun werkt. Eerst in een thuis setting. Geen schema's van andere overnemen. Het staat er allemaal en ga dit ook niet blijven herhalen. De schema's die ik deel zijn duidelijk genoeg en ontkrachten het zelfgemaakte schema overduidelijk. Klik om te vergroten... Na 2 uur zal er bij een gezond persoon na een eerste dosis nog ongeveer 12,5% van die dosis GHB in het bloed aantoonbaar zijn. Dus een schema dat de algemene halfwaardetijd in acht neemt is geen goed idee om achter de hand te houden volgens jou, maar thuis zelf gaan experimenteren en om de twee uur nemen omdat jij dat zegt vind je wel een goed idee? Terwijl metabolisme, een lege of volle maag, leeftijd en gezondheid grote rollen spelen hierin? En die laatste zin weergeeft ook meteen goed weer waarom zelfs dat schema alleen als hulpmiddel en niet als definitief uitgangspunt mag dienen."
"Sorry, maar die bron die jij vermeld zegt precies niks over Revolutionair zei: Heel simpel een medicijn werkt 24 uur lang dan kan je best een schema aanhouden met half waardes. Ghb werkt maar heel kort en zoals ik al eerder heb uitgelegd de piek zit tussen 45 minuten en 90 minuten in. Dus om dan te gaan rekenen met halfwaardes en daar een schema omheen te bouwen dat werkt niet. Het verschil is te groot en de werking te kort om met halfwaardes te rekenen. Klik om te vergroten... hetgene wat jij hier ^ beweert en daar vroeg ik om. En het is niet de eerste keer dat je hier iets neerzet alsof het een feit is en vervolgens een bron deelt die jouw bewering niet wetenschappelijk kan onderbouwen. Daar stoor ik mij gewoon aan. Revolutionair zei: Ga dan ook geen tijden lopen verspreiden dat ghb na 30 minuten voor de helft uit je bloed kan zijn. Dan krijg je dus misverstanden en snapt niemand het meer. Dan denken mensen ik heb ergens gelezen dat het na 30 minuten al weer gehalveerd kan zijn en ik voel niks, dus ik neem maar weer wat bij. Klik om te vergroten... Dat er na 30 minuten nog maar de helft in je bloed zit is een algemene richtlijn. Het punt dat ik hier de hele tijd probeer te maken is juist dat de concentratie GHB in het bloed en de voelbare effecten niet door elkaar gehaald moeten worden. Als iemand na een tijdje niets voelt en bij wil nemen kan die aan de hand van de halfwaardetijd - waar dat ook voor bedoeld is - een indicatie maken van de concentratie in het bloed. Revolutionair zei: Jammer dat je zo blijft doordrammen over het vasthouden aan een schema dat ik al heb bewezen dat niet klopt. Klik om te vergroten... Ten eerste, waar heb je dit nou bewezen? Ten tweede, ik zet overal bij dat je er juist niet aan vast moet houden en het alleen als hulpmiddel moet gebruiken. Het gaat er vooral om dat men de halfwaardetijd in acht neemt. Revolutionair zei: Eerder kon ik goed met jou praten over het ghb gebruik maar ik snap het doel nu niet om hier nog verder over te gaan. Dit is mijn laatste post dat ik ga reageren op jou. Klik om te vergroten... Revolutionair zei: Je hoeft geeneens een medische opleiding te hebben om te zien dat dit klinkklare onzin is. Wat er allemaal is neergezet onder dit topic. Dit is mijn laatste post dat ik ga reageren op jou. Klik om te vergroten... Revolutionair zei: Duidelijk lezen blijkt dus ook moeilijk te zijn voor jou dat staat er toch waarom je geen bereking kan maken. Klik om te vergroten... Jammer dat je op zo'n toon verder gaat... I still love you, man 🖤"
"Ik neem aan dat het dan gaat om een diureticum? Ik ben zelf ook erg benieuwd naar de wetenschap achter urineren en ghb, maar kan er zo weinig over vinden. Elke keer als ik het neem moet ik even later dringend plassen. Er komt dan veel uit en is zo helder als wat. Waarom is dat? Ik ervaar het dus vooral als vocht afdrijvend, maar het is bekend dat bij langdurig gebruik je vocht vast gaat houden vanwege alle natrium die je binnen krijgt. Is het dan zo dat er op een gegeven moment zoveel natrium in je lichaam zit dat de vochtafdrijvende werking van ghb daar niet meer tegen op kan? Zou een (kaliumsparend) diureticum in zulke gevallen niet een (tijdelijke) noodoplossing kunnen zijn?"
"Als je out gaat ga je wel door alle fases van slaap heen, dacht ik. Versneld dan, dat wel. We hebben dat hier al eens besproken in het veilig gebruiken topic. Medische GHB wordt ook ingezet bij narcolepsie patiënten met kataplexie zodat ze kunnen slapen. Bijzonder spul wel, ja... Paniek is een van de eerste milde ontwenningsverschijnselen. Als je het zolang zonder g hebt kunnen doen, dan ben je misschien lichamelijk minder afhankelijk dan dat je zelf denkt? Maar omdat je ook diazepam erbij gebruikt wordt het wel lastig om te zeggen wat wat is. Nog 10 dagen... 🙏 Van baclofen krijg je niet persé insomnia. Sommige mensen helaas wel, maar de meesten kunnen er juist goed op slapen. Ik heb afgelopen nacht weer voor het eerst een uurtje of 7 geslapen op baclofen na een 24/7 g binge van 4 weken. Meh. Het is allemaal wat. Veel succes 😘"
"Hier is ook nog een oud, maar heel interessant topic. Ik persoonlijk denk ook dat het grootste gedeelte van de ontwenning van GHB paniek is en het andere gedeelte weer leren nuchter te zijn is. Zo heb ik het zelf tot nu toe eigenlijk altijd ervaren. Het forum staat hier vol met horrorverhalen die wij allemaal gelezen hebben, waardoor we bang zijn om af te kicken. En dan heb je al die dopamine en weet ik wat voor stofjes nog meer die vrijkomen in de afkick, dus dat versterkt dat paniekgevoel alleen maar. Ik heb er wel nooit langer dan enkele maanden 24/7 aan gezeten en ik gebruik ernaast alleen cannabis. Heel veel GHB gebruikers gebruiken daarnaast ook speed of andere dingen en ik denk dat vooral die combinatie levensgevaarlijk is. De mensen waarvan ik gehoord heb dat er complicaties kwamen tijdens de afkick waren ook allemaal verslaafd aan speed. Afkicken van GHB is voor mij persoonlijk rustig blijven (benzo als het nodig is), afleiding zoeken en zorgen dat ik kan slapen (baclofen of gabapentine als dat eerste niet lukt). Ik heb ook de regel voor mezelf bepaald dat als ik begin met de afkick, ik geen g meer mag nemen, tenzij mijn lichaam ongecontroleerd gaat trillen. En eigenlijk is dat nog nooit gebeurd, behalve als ik zo'n paniekaanval had. Maar die gaan ook weer voorbij zonder g te nemen. Dus dat zie ik niet als een echte tremor. Maar goed. Dit is maar mijn ervaring en theorie en wil er verder niets mee afdwingen of zo. Ik kan hier hele boeken over schrijven, maar drugsgebruik en afkicken zijn ook persoonlijke dingen, voor iedereen anders."
"Bedankt dat je ons op de hoogte houdt en heel veel sterkte!"
"lisanne zei: Baclofen heeft mij geholpen, een goede zuchtremmer. Dan nog blijft blijft het soms ontzettend moeilijk hoor.. ik wens je heel veel kracht en succes! Klik om te vergroten... Heb je die baclofen voorgeschreven gekregen tijdens/na je behandeling?"