Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke adhd'er of add'er snuift zijn Ritalin ???

Welke adhd'er of add'er snuift zijn Ritalin ???

41 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mooi geschreven hier boven .... je neustussenschot zal gatenkaas worden als je teveel snuift, en zeker als je pillen gaat snuiven. Sommige drugs is om te drinken, andere om te snuiven en pillen dus om door te SLIKKEN
H
HijenZij2010Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Degeen die het etiketje heeft met adhd of add en of andere aanverwante stoornissen en hierbij Methylfenidaathydrochloride (Ritalin) moeten gebruiken.
1. Hoe gebruik jij het en hoe ga jij ermee om ?
2. Neem jij ze oraal ? of werkt het beter als je het verstampt en opsnuift?

Onze ervaring is dat als wij het verstampen het beter werkt en er beter bij voelen dan dat wij het oraal moeten innemen :rock:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Slikken, ik ga geen 13 delen bindmiddel opsnuiven en 1 deel methylfenidaat snuiven.

En zoveel verschil zit er niet tussen snuiven en slikken bij ritalin, alleen het snuiven komt sneller op. Maar je moet al zo'n dikke lijn van dat spul leggen wil je een pil of 5/6 weg werken...gewoon lekker slikken.
K
KoeienvlaaiLid
01-01-2024, 00:00
#4
werkt 300% meer als je het door je neus neemt.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
300% lijkt me wat overdreven, ik kan hier ook niets over vinden een bron daarover lijkt me dan wel op de plaats.

Het zal nasaal wel beter opgenomen worden, mits je zuivere methylfenidaat kan regelen. Anders denk ik dat je je neus alleen maar meer verstopt door al dat bindmiddel en dat slikken misschien nog wel efficiënter is.
Het opkomen zal sowieso sneller zijn.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat is dat nou weer voor onzin, 300%, hahaha. 25-30% ofzo, maximum.

Ritalin snuiven gaat prima hoor Oom Klaas, zelfs met het bindmiddel erbij. Ik heb al meer dan 100 van die pillen gesnoven en ik had niet echt last van een verstopte neus ofzo..
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Okee, ik had zelf de ervaring dat ik er juist veel minder van voelde dan wanneer ik het slikte.
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik niet. Slikken werkt prima. Heb nu concerta trouwens, nogal flinke pillen die ik dan door me neus zou moeten snatse.
Kan wel tijdafgifte capsule eraf slopen waardoor alles in 1 keer vrijkomt. Zinloos voor add'er/adhd'er denk ik.
Ik neem de pille zoals het hoort. Ritalin werkt minder fijn als concerta. Ritalin werkt na 4 uur uit. Hierdoor krijg je enorme pieken en dalen in je gedrag. Lastig voor jezelf en voor je omgeving. Als de ritalin pil begint te werken voelt het echt kut.
Bij concerta is dit niet. Deze werkt 12 uur lang en je hebt minder pieken en dalen.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#9
300%? Het is maar wat je jezelf wijs maakt, want dat heeft altijd invloed!

Redelijke amphetamine, waarvan gezegd wordt dat het knalpep is werkt bij mij ook beter dan redelijke amphetamine waarvan gezegd wordt dat het troep is....

Raar maar waar...

Het placebo effect noemen ze dat!
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Onwetendheid word het ook nog weleens genoemd.
Maar ja, die is ook zalig.
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oom Klaas zei:
Onwetendheid word het ook nog weleens genoemd.
Maar ja, die is ook zalig.
Klik om te vergroten...

niet als je bad gaat van een aspirientje
p
psycraverLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik gebruik zelf ook al bijna 10 jaar rilatine omwille van men adhd, ben op vlak van studies echt totaal waardeloos zonder. Snuiven van rilatine doe ik ook soms om te leren, het werkt dan wat korter maar veel harder, niet helemaal gelijk met gwn meer nemen. Verder slaap ik er dan nog minder goed van (probleem bij mij) en mijn hongergevoel is zodanig weg dat ik meestal zelfs vergeet om bv middag te eten en dan savonds tot te conclusie kom dat ik heel de dag nog niets gegeten heb :confused: :confused: . Wegens de sterke bijwerkingen van rilatine bij mij ben ik in overleg met mijn schrink overgestapt op dextroamfetamine, en dat is wel wat anders als je het snuift :openmouth: maar ook ideaal om op te leren.

Men vrienden vinden het trouwens leuk om te snuiven als ze uit aan het gaan zijn, ik minder maar kan het soms ook wel apprecieren, totaal geen kater vergelijkbaar met die van speed.
j
jooosstjeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sinds die 8 maanden dat ik ritalin krijg heb ik het alleen de eerste 2 maanden geslikt. Met slikken merk ik allang niets meer van 3 pillen, als ik die snuif voel ik er tenminste wat van, maar ik snuif er meestal stuk of 5-6 voor het gewenste effect naar mijn maatstaven:P

edit: Ik kijk al een tijdje op dit forum, maar heb me vandaag aangemeld dus bij deze hallo iedereen!:)
F
FlunitrazespeedLid
01-01-2024, 00:00
#14
even terug oprakelen..

over dat bindmiddel..ik heb momenteel van die retard caps van 30mg (met de bolletjes in dus).
Zit er hier misschien meer actieve stof in dan bijproducten..? Er zit toch al een cap rond..
naar suiker smaken na crushing doet het in elk geval al wel, maar van prikken geen sprake (maar dat is ook niet het geval bij de 10mg eig..) :)

+ als je het dan snuift, werkt het dan meteen even sterk als 3 van 10mg door het verpulveren..?


dankje!
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flunitrazespeed zei:
even terug oprakelen..

over dat bindmiddel..ik heb momenteel van die retard caps van 30mg (met de bolletjes in dus).
Zit er hier misschien meer actieve stof in dan bijproducten..? Er zit toch al een cap rond..
naar suiker smaken na crushing doet het in elk geval al wel, maar van prikken geen sprake (maar dat is ook niet het geval bij de 10mg eig..) :)

+ als je het dan snuift, werkt het dan meteen even sterk als 3 van 10mg door het verpulveren..?


dankje!
Klik om te vergroten...
Door het te verpulveren kan je er 2 dingen mee doen:
- Je steekt het poeder terug in de capsule en de retard werking is dan verwijderd.
- Je snuift het verpulverde poeder van de bolletjes.

Je pil bedraagt 30 mg die bijvoorbeeld elk 3 uur 10 mg afgeeft. Dat betekend dat je dan een pil hebt van werking 9 uur. Als je deze gaat verpulveren zorgt het ervoor dat je niet 3x 10mg hebt maar een dosis van 30mg. Je lichaam krijgt dus de volle 30mg, met als gevolg dat de duur van je effect véél korter is (Ik denk max 4u?). Het effect zal wel intenser zijn.

-> Bij het verpulveren van 1 capsuleinhoud kom je uit op het effect 30mg methylfenidaat, of anders vergeleken, het gelijktijdig inslikken van 3x 10mg Rilatine.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
W.F.L. zei:
Wat is dat nou weer voor onzin, 300%, hahaha. 25-30% ofzo, maximum.

Ritalin snuiven gaat prima hoor Oom Klaas, zelfs met het bindmiddel erbij. Ik heb al meer dan 100 van die pillen gesnoven en ik had niet echt last van een verstopte neus ofzo..
Klik om te vergroten...

Dit even oprakelen,

Jullie lachten hem nu wel uit, maar hij zit stukken dichterbij dan jij met je 25-30%.
Bijna elke stof werkt nasaal 2 keer zo goed dan oraal. Wel is de werkingsduur een stuk korter.
2 keer zo hard, is 200%. tadaa.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#17
PepTalk zei:
Dit even oprakelen,

Jullie lachten hem nu wel uit, maar hij zit stukken dichterbij dan jij met je 25-30%.
Bijna elke stof werkt nasaal 2 keer zo goed dan oraal. Wel is de werkingsduur een stuk korter.
2 keer zo hard, is 200%. tadaa.
Klik om te vergroten...
Percentages vallen niet in te schatten vind ik, daarom vind ik het ook nutteloos om te zeggen 25-30% enzo. Nasaal werkt alles beter als oraal. Als we toch hier met percentages werken ben ik er vrij van overtuigd dat de werking van nasaal vs oraal met minstens 50% hoger ligt, en veel meer. Ik durf niet te zeggen dat het dubbel-zo-hard werkt, want uit eigen ervaring heb ik ondervonden van niet.

Je zegt dat 2x harder 200% is, dan vergelijk je wel met oraal als deze 100% is. De werking is dus eigenlijk 100% hoger dan dat van oraal. Met mijn vergelijking tegenover de jouwe bedoel ik dan 150% nasaal als 100% oraal is, zoals jij zegt dat 200% nasaal is en 100% oraal.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
We bedoelen het dus eigenlijk hetzelfde.

Dan kun je het ook nog op deze manier gaan bekijken,
Er vanuit gaand dat bij een tablet met 10mg methylfenidaat:

Oraal ongeveer 35% methylfenidaat daadwerkelijk in de bloedbaan word gebracht.
Nasaal ongeveer 50% methylfenidaat daadwerkelijk in de bloedbaan word gebracht.
Rectaal ongeveer 75% methylfenidaat daadwerkelijk in de bloedbaan word gebracht.
IM ongeveer 95% methylfenidaat(vloeibare vorm uiteraard) daadwerkelijk in de bloedbaan word gebracht.
IV ongeveer 100% methylfenidaat (vloeibare vorm uiteraard) daadwerkelijk in de bloedbaan word gebracht.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#19
Oraal hangt natuurlijk wel af van je maagmilieu en nasaal hangt af van hoeveel je 'doorsnuift' naar je keel (en doorslikt).
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vigilante zei:
Oraal hangt natuurlijk wel af van je maagmilieu en nasaal hangt af van hoeveel je 'doorsnuift' naar je keel (en doorslikt).
Klik om te vergroten...

Afgaand van een nuchtere, gezonde maag en niets doorsnuiven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."