Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Euphorogenesis zei: Ik zou heroine wel willen proberen, kijken of het zo goed is als iedereen zegt. Ik kan me niet voorstelle dat het beter is dan oxy of fentanyl. En word ik verslaafd, dan kick ik gewoon weer af als het op is daar ik ten zeertse betwijfel dat je van een zakje van 1g al verslaafd ben qua tolerantie. Dat is moeilijk, maar ik heb het al eens gedaan. Klik om te vergroten... dit is alweer een paar jaar geleden maar ik reageer toch omdat precies zo bij mij is gegeaan ik ben ook zelf van fentanyl afgekickt en dat is gelukt want ik dacht dat ik t zelf aan kon maar ben toen langzaam weer s oxycodon gaan doen en uit eidenlijk was ik terug bij af. en op een dag kon ik niet aan fenta en oxy komen en heb ik uit wanhoop heroine gehaald ik was er sws al nieuwschierig naar en had er ook niet veel van verwacht aangezien de high van opiaten bij mij altijd meer heel kort duurt ik ben er achtergekomen dat ik het meer doe voor de verdoving omdat ik veel pieker maar dat is een ander verhaal iniedergeval heb de heroine geprobeerd vond het minder chill dan fenta kwa inkick ik kauwde de pleisters maar ben er toch verslaafd aan geraakt. in mijn ogen is elke opiaat/opiode het zelfde en wat die jonge daar boven helemaal plaaste klopt precies maar denk dat de meeste mense nog niet ver genoeg zijn om dat te accepteren"
"Datwel zei: Wat ik als grootste probleem ervaar van heroïne (en andere sterke opiaten) is dat de herinnering eraan zo verschilt van de werkelijkheid. Zoals TS al schrijft is het effect niet heel bijzonder, even afgezien van de hele goede ervaringen die er natuurlijk ook zijn maar dan met name in het begin van het gebruik, en zou het geen aanleiding moeten zijn tot zo'n heftige afhankelijkheid. Maar, zodra de verslaving zijn intrede heeft gedaan vertelt ons instinct ons dat we het moeten gebruiken ondanks dat we weten dan we dat juist niet moeten doen. Het instinct verfraait de herinneringen en de beleving die we ervaren als we aan heroïne denken wordt een mooie. Het wordt een ongrijpbaar iets, je krijgt er geen vat op. Je weet beter maar doe het tegenovergestelde. Het is ook niet zozeer de dope die met onze hersenen aan de haal gaat maar eerder de manier waarop ons beloningssysteem werkt. Zodra dat systeem geprikkeld wordt gaat het ervan uit dat de oorzaak van die prikkeling een goed iets is en dat we dat weer moeten doen. Dankzij dat systeem blijven we eten, sex hebben, socializen etc.. Maar het systeem is niet kritisch en geeft ons geen advies over de aard van de prikkel en of deze wel echt goed voor ons is. Daar hebben we een ander deel van onze hersenen voor nodig dat leert van ervaringen en waarin kennis kan worden opgeslagen over wat wel en niet goed is. Helaas verliest dat deel van onze hersenen het vaak van ons instinct. Die strijd tussen het oergevoel dat je vertelt dat je moet gebruiken en je verstand die je vertelt dat je het niet moet doen is een altijd maar weer terugkerende en uitputtende bezigheid waarbij het verstand vroeg of laat aan het kortste eind trekt waardoor je weer voor de bijl gaat. Afkicken is daarom ook niet iets dat je met je verstand kan doen omdat je verstand eigenlijk geen partij is t.o.v. je instinct. Het is eerder een kwestie van je verstand uitzetten en de dope blindelings een grote rotschop geven en zo lang mogelijk uit de buurt houden. Klik om te vergroten... ik noem dat altijd dat bij het gebruik je een tweede persoon hebt gemaakt je hebt de echte jij die wilt gebruiken en je hebt de demoon zoals ik hem noem en die laat jou gebruiken maar jij wilt het eigenlijk maar zodra hij komt is het ontzettend lastig om weerstand te bieden en denk je uit eidenlijk oke laat maar nog een keer is wel relaxed opzich"
"heb er veel ervaring mee, die depressie gaat pas enkelen weken tot maanden weg nadat je gestopt bent. Maar het komt zeker weten weer terug dat je je weer normaa voelt"
"Ja die depressie krijg ik ook als ik stop ermee zit nu met hele lichte ontwenning maar moest weerhouden om niet van een flat te springen mijn ervaring is wel dat als Je bet balans hersteld Is in je brein die gevoelens weggaan"
"ennu? wat wil je daarmee? van plan te stoppen of wil het zo nog door laten gaan, ik zou me bij een kliniek aanmelden en eerlijk zijn over wat je neemt afbouwen kan altijd ! en ja idd hier schrijven ze niet meer dan 100 mg voor ma toen ik nog gebruikte had ik een rus als gebruikers maatje die me vertelde dat je daar tot wel 300 mg kan krijgen en daar is ie ook vaker mee gestopt dus hoop dat t je iets hoop geeft"
"Hey ! Ik kan het je alleen maar afraden ik had ook die extreme nieuwschierigheid en heb zo een keer oxycodon gekocht toen het beschikbaar was wat ik toen erg fijn vond en na die ene keer was mijn hele mind set over het spul al anders en zag ik er oprecht geen gevaar meer in ookal wist ik van te vore goed wat het inhield maar goed ik ging de oxy dus vaker nemen bijna dagelijks en wist voor mijn gevoel heel goed waar ik mee bezig was ben toen over gestapt op fentanyl daar lichamelijk verslaafd aan geraakt suboxone voor geschreve gekrege werke lukte niet meer maar wou toch door gaan ik kon gewoon stoppe als ik wou en toen op een dag fenta niet meer beschikbaar was heb ik heroine gekocht en daar naar over gestapt kreeg toen na een tijd methadon en was werkelijk een zombie was verwaarloosd uit gemagerd het effect van heroine roken is als je eenmaal verslaafd bent ook absoluut niet meer leuk en je grenze vervagen steeds meer en ben zo ook gaan shotte en heb uit eindelijk iets gedaan waarvoor ik de bajus in ben beland daarna een detox en kliniek afgekickt van de methadon en ben helemaal clean nu het heeft sinds die eerste oxy iets minder dan 2 jaar geduurt voor dat ik zo ver heen was ik wil je hier mee behoeden heroine en andere opiaten zijn het niet waard zodra je er aan zit is het speciaale en spannende ervan totaal weg en is t pure ellende de kans is heel groot dat je verslaafd word en als ik niet gepakt was was ik nooit gestopt"
"Hallo aller eerst vanwaar deze fascinatie? ben je van plan het zelf te gaan proberen? Wat ik erover kan vertellen is wat ik merkte toen ik het nog nam en dat is dat wat ik kreeg altijd van grijs tot bruin van kleur was ik snoof het ooit ook wel s al merkte je wel dat je er duidelijk wat meer van nodig had de voorkeur is daarom bij de meeste mensen ook het roken ervan het injecteren word zover ik weet nog maar heel weinig gedaan in de nederlandse bevolking zelfs onder gebruikers van heroine is dat een taboo tegenwoordig en over die fentanyl die ze erbij doen dat is volgens mij meer iets wat in amerika gebeurd heb t zelf nooit in handen gehad wel fentanyl als in pleisters wat ik verder nog kan vertellen is dat ik heroine ook heel interessant vond ooit ma na al me ervaringe ermee kan ik zeggen dat het geen interessant middel is en alleen voor problemen zorgt"
"ja het is vergelijkbaar mensen zijn vaak in de veronderstelling dat heroine het meest geweldige gevoel ooit moet geven maar dit is absoluut niet het geval(vind ik) na een paar keer gebruiken is het aller sterkte er wel vanaf en voor je t weet zit je ineens in een lichamelijk verslaving vast oeps denk je dan heel snel gaat dat en dan word je heel snel onverschillig en wil je eigenlijk toch wel dat fijne weer dus je blijft door roken en ineens gaat de tijd heel snel verander je in een totale zombie en er is niet eens wat leuks aan nee nee geen recreatief middel ..."
"Slecht idee, het is zwaar verslavend net als de andere opiaten. Weer opnieuw verslaafd raken is extreem simpel eraf komen heel erg moeilijk maar dat weet je zelf ook."
"Bedankt mensen momenteel ben ik een week eraf en merk idd dat bewegen wel helpt het gaat met pieken en dalen maar voel me steeds normaler"