Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"neem twee lepels en doe de korreltjes ertussen. Goed aandrukken en beetje "malen". Ik doe dit ook als ik pilletjes fijn moet malen. Werkt perfect!"
"DarkScope zei: MetaalKonijn zei: Volgens mij ben jij ietwat in de war over je 'love-gevoel'. Zoals in een ander topic gezegd, door mathijs als ik me niet vergis, je gaat sowieso 'hard' van die pillen. Wellicht zou je 't eens na 3 maanden stoppen weer moeten proberen met hetzelfde aantal pillen. Klik om te vergroten... wat zou er dan van zorgen dat je de pillen wel voelt, ik dacht dat het alleen op de serotonine werkte, of ook op een andere neurotransmitter ( blijkbaar wel ). ik weet niet, het gevoel van iedereen te houden en zo, dat heb k elke keer als ik x doe.Bel dan altijd me vriendin op om lulkick te bouwen en dat ik zoveel van haar hou en zo. Lijkt me love-gevoel, al gaf het de 1e paar keer een specialer gevoel. Klik om te vergroten... En juist dat speciale gevoel van de eerste keer is het ontbrekende stukje! Dat is het gevoel wat je nooit meer terugkrijgt bij te vaak gebruiken. Zelf gebruik ik slechts 1 x in de twee maanden ongeveer en slik dan zo'n 3 á 4 pillen. (ben ruim 100 kg, dus heb het wel nodig ) Ik ervaar wél telkens opnieuw dat speciale gevoel dat me de eerste keer is overkomen. Ik heb wel eens twee dagen achter elkaar gebruikt en natuurlijk ging ik ook de tweede dag lekker. Wel had ik meer nodig en de beleving was veel korter. Maar dat speciale gevoel kwam net niet. De keer daarna, zo'n 7 weken later weer wel."
"Middels dit schrijven wil ik jllie allen laten weten dat mijn broer, Nutsss, vrijdagmorgen is opgenomen op last van de rechtbank. Velen van jullie kennen hem als beginnend gebruiker en weten ook dat zijn gebruik totaal uit de hand gelopen is. Daarnaast heeft hij psychische problemen gekregen. De opname was noodzakelijk om hem nog een kans te geven om zijn leventje op de rails te krijgen. Hiermee wil ik aantonen dat het gebruik van drugs niet alleen mooi hoeft te zijn, maar ook nadelige gevolgen kan heben. Ook als je zelf vind dat het niet zo is.. Dit is geen verwijt, want ook ik heb er hele mooie momenten mee beleeft, maar zie het als een waarschuwing voor hén die niet lekker in hun vel zitten. Drugs is dan géén goede oplossing. Gebruik het als je jezelf lekker voelt en niet om jezelf lekker te gáán voelen. Bij voldoende reacties hou ik julie op de hoogte van zijn situatie...."
"Deranged zei: Dat werd nog eens een keer hoog tijd. Slechts twee jaar later. Klik om te vergroten... tja, dat is nu eenmaal nodig in deze maatschappij om honderden instanties te laten inzien dat er iemand is die eigenlijk hulp nodig heeft maar dit niet zelf erkend! En geloof me, als naaste familie zijn die twee jaar verschrikkelijk geweest. En binnen die twee jaar hebben wij ook nog onze ouders verloren, wat natuurlijk geen goed deed aan zijn situatie. 2 jaar lang hebben wij onze broer zien wegglijden! Niemand kon hem helpen! Echt zo'n "hart van nederland" story.... maar voorlopig krijgt hij hulp....."
"ff een kleine update mbt de opname van Nutss! Helaas nog steeds weinig verandering te melden. Zijn complot-theorie is nu opgegaan in het voorbereiden van een enorme casus tegen de overheid en alle misstanden in de gezondheidszorg. Hij heeft zichzelf voorgenomen om als "lijsttrekker" van de gesloten afdeling het systeem aan te gaan vechten. Typisch Nutss! Het enige wat hij altijd heeft willen doen is de wereld verbeteren. Ook wat betreft de hulpverlening ervaren wij als familie niet echt progressie. Gesprekken zijn er niet of nauwelijks en voor zover wij hebben kunnen nagaan is er geen volwaardig psychiater aanwezig op zijn afdeling! Hij zit nog steeds op een afdeling om af te kicken, maar wegens geldgebrek was hij al maanden niet meer aan de pep. Hij moet begeleiding krijgen en hulp en niet weggestopt worden zonder adeqate hulp. Hopenlijk ziet de hulpverlening dit ook snel in. Ook goed nieuws te melden: Zijn gemeente heeft een appartement beschikbaar gesteld in een andere buurt waar hij straks hopenlijk een nieuwe start kan gaan maken. Waarschijnlijk zal hij daar in de toekomst enige tijd kunnen gaan verblijven met meldingsplicht en verplichte deelname aan diverse programma's. Maar zover is het nog niet.... Verder wil ik nog wel iedereen bedanken voor de reacties op dit forum. Ik wil nogmaals benadrukken dat ik dit topic niet schrijf omdat ik drugsgebruik veroordeel, maar enkel en alleen omdat het voor mij ook een uitlaatklep is aangezien de meeste mensen niet weten hoe het voelt om eens lekker stoned te zijn. Zelf heb ik ook gebruikt (XTC) en heb daar nooit nare ervaringen mee gehad. Ik vind dat correct gebruik ook een aanvulling kan zijn in je leven. Neemt niet weg dat ik ook een waarschuwing wil laten uitgaan voor overmatig gebruik. Nutss! is niet alleen door de drugs in deze situatie terechtgekomen en het is niet alleen de PEP geqweest die hem paranoya hebben gemaakt. Hij heeft het altijd in zich gehad, maar door de pep is zijn paranoya "getriggerd" en is hij in deze psychose terechtgekomen. Eerst met vlagen en later 24/7. Zijn belevingswereld is totaal anders dan de onze terwijl hij nog steeds super-intelligent is! Hij heeft er ook geen besef van waarom dit allemaal nu gebeurd! Ik ben niet zo vaak op het forum maar zal jullie op de hoogte houden..."
"ff een update: Nutss!! heeft een aantal vrijheden verkregen en werd op afdeling 2 geplaatst. Kon hij zo nu en dan eens een stukje gaan wandelen ofzo. Helaas was dat slechts van korte duur want hij ontvluchtte telkens de kliniek waardoor hij weer op zijn oude afdeling zit. Inmiddels heeft hij niet meer weten te verbergen dat hij psychotische waanbeelden ziet, want de begeleiding geloofden niet dat zijn medepatienten in werkelijkheid bekende schrijvers ofzo waren die hem volgden. Ze beseffen nu tenminste de ernst van zijn situatie.... wordt vervolgd..."
"BacingsPen zei: voorlopig neem ik het Nutzz z'n familie behoorlijk kwalijk dat het zo gelopen is, dus mijn vraag: Hoezo heb jij niet eerder ingegegrepen?!!!! Nutz was hier al toen er hij nog alles te verliezen had! Dankje wel dat jij als enige in de familie je steun laat blijken aan nutsss! Rescpet! Klik om te vergroten... De hele periode vanaf zijn scheiding tot aan nu is nutsss! van alle kanten geholpen door zijn familie. Vergeet niet dat wij in dezelfde periode allebei onze ouders hebben moeten afgeven aan de ziekte kanker!! binnen 1,5 jaar!! Daar komt nog bij dat Nutsss! in ieder geval voor ons ver weg woonde. We hebben hem geholpen, zijn papieren gedaan, hem geadvseerd, maar hij wilde niet eens luisteren! Hij voelde zich zoooo goed!! Hij wist precies wat hij deed! Probeer daar maar eens tussen te komen!!! Lees zijn fora-berichten maar eens, dan zie je hoe hij verder afglijdt gedurende de jaren. In nederland is het zo dat niemand geholpen kan worden tégen zijn wil en uitsluitend met een rechterlijk bevel tegen zijn wil in opgenomen kan worden! En dat doen ze echt niet zomaar omdat wij het vragen of graag willen. Dan moet je écht ontspoort zijn! Leuk is het niet, maar wel de waarheid. Wij als familie hadden nu de keus: op laten nemen of hem uit huis laten zetten en als zwerver je broer uiteindelijk verliezen. Wat zouden jullie gedaan hebben?"
"Exceptional Insight zei: Ik blijf het een interessant fenomeen vinden. Als hij er straks een boek over schrijft, koop ik 'm. http://iamnutsss.wordpress.com/ Klik om te vergroten... Of er ooit een boek komt weet ik niet, maar ik ben het helemaal met je eens. Naast een hoog-intelligent persoon was Nutsss ook nog eens een bijzonder amusant schrijver. Mede door zijn woordenschat en inlevingsvermogen wist hij een blog eenvoudig naar een hoger nivo te tillen! Wij hebben hem gisteren bezocht en nog steeds is hij de behulpzame man die niet weet waarom hij daar zit. Hij snapt overigens ook niet waarom de andere patienten daar zitten. Wel is hij van plan om als hij weer vrij is de gezondheidszorg aan te pakken, want dit kon toch allemaal niet. Typisch Nutsss... Ik moet toegeven dat de gesloten afdeling een oud, vuil en verwaarloosd gebouw is waar ik persoonlijk zelfs geen huisdier in zou laten verblijven!!! Maar... ze beginnen binnenkort met opknappen.... Voorlopig weigert hij alle medewerking dus is het voor de begeleiders een moeilijk persoon. Hij weigert medicatie en neemt de gesprekken met de artsen niet serieus. Dit vertraagt alleen het hulp-proces, maar dat beseft hij toch niet. Praten met hem is zinloos want hij beschuldigd alles en iedereen ervan dat hij onterecht opgesloten zit. Hij zei o,a, dat er helemaal niets te krijgen was daar. zelfs geen colatje of zoiets. Alleen water! Tijdens onze aanwezigheid vroeg een andere patient daarentegen om cola en kreeg deze later ook incl. chips!! De koffie is inderdaad op "de bon" of zoiets, maar ook daar zal een reden voor zijn. Het zal allemaal horen bij de behandeling ga ik nog maar even vanuit. Het is in ieder geval geen prettig gezicht en emotioneel zwaar om hier doorheen te moeten. We hopen dat hij snel weer iets beter wodt zodat hij naar een ander afdeling kan..."
"Drientje zei: Overigens weet ik dat er iemand van dit forum hem ontzettend heeft geholpen. Iemand die zelf kleine kindjes heeft en die elke dag heen en weer reisde met de auto om bij Nutsss te gaan stoffen en dweilen en hem op andere gedachten probeerde te brengen. Ze is zelfs drie maanden bij hem ingetrokken omdat ze het zo sneu vond dat zijn kinderen de dupe werden van zijn gedrag, en dit was al ergens in 2005-2006. Iedereen in zijn omgeving heeft hem geprobeerd te helpen maar iemand die overtuigd is van zijn gelijk (in dit geval bizarre wanen) help je niet door dingen voor die persoon te doen, die help je door die tegen zichzelf te beschermen. Klik om te vergroten... Klopt inderdaad. Zij was er ook bij toen mij de deur gewezen werd door nutsss! En toch bleven we helpen, want daar ben je familie voor! Maar wat mij betreft is het familie-gedoe nu wel besproken. Look towards the future!!!"
"nutsss zei: Ja er zijn regels voor. Als je weet hoeveel mg de pil is kun je dat toepassen. 1,5 tot 2 keer je gewicht in kilo's is de 'ideale' dosering. Ik weeg bijvoorbeeld 83 kilo. 2 x 83=166. (toch?) dus ik zou 166 mg kunnen hebben. In de tegenwoordige pillen zit vaak nog geen 100 mg. dus ik kan wel 2 pilletjes nemen. of 1 hele sterke. vandaar Klik om te vergroten... ben het eens! 100 kg = 2,5 pil minimaal"