Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Jeller zei: 1) Explorer => 300ug Klik om te vergroten... Heb ik voor m'n eerste keer gehad, heb er geen klachten over :P"
"Ik wil even zeggen dat ik op softdrugs klikte, maar direct van gedacht veranderde. Ik vind paddo's niet zo erg als je er ervaring mee hebt. Maar het is toch wel een hogere drempel in vergelijking met bv. wiet. Je moet stevig in je schoenen staan als je gaat trippen. (bij deze: die éné softdrug stem mag je bij harddrug rekenen)."
"Als je echt wilt combineren, raad ik je aan geen speed maar MDMA bij paddo's te nemen. Ik heb het nog nooit gedaan maar dat schijnt erg goed bij elkaar te passen (net als LSD & MDMA trouwens). Maar gezien dit je eerste keer is (of is het intussen al gebeurt?) zou ik toch zeggen dat het misschien best is dat je eerst alleen paddo's neemt om te zien wat het geeft."
"M'n eerste keer alleen trippen was met twee doosjes hawaïaanse paddo's en dat vond ik echt wel gezellig. Je kunt gaan en staan waar je wilt (als je alleen thuis bent tenminste) zonder je aan te hoeven trekken of je vrienden zich aan het amuseren (of bad aan het gaan) zijn en je kunt er vele speciale momenten uithalen die alleen mogelijk zijn als je alleen tript (kga er nu geen trip report van maken, doe ik later misschien wel). M'n eerste keer LSD alleen was ook tof (m'n tripbuddy kon namelijk niet bij mij blijven slapen, dus besloten we naar huis te gaan en alleen te gaan trippen), kheb een tijdje (ik zou willen zeggen een uur en 30 min. maar m'n gevoel voor tijd was dan ook redelijk fucked up) onder de douche gestaan al trippend. Je kunt je wel voorstellen hoe verbazingwekkend (en wondermooi) dat was, en ik zou het gemist hebben mocht ik niet alleen zijn geweest. Kzeg nu niet dat alleen trippen veel leuker is, maar het kan zeker eens een leuke afwisseling zijn, en ik vind de trips alleen ook wel wat meer diepgang vertonen (in jezelf kijken en dat soort dingen). Als je jezelf goed in de hand kunt houden dan zou ik vast en zeker alleen trippen eens proberen. Je voelt je dan ook niet zo verplicht om te praten en er is niemand die aan je vraagt wat je ziet. In andere woorden: je kunt helemaal jezelf zijn. Enige nadeel is wel dat je zonder vrienden die voorstellen om iets anders te gaan doen makkelijk heel de nacht naar je plafond ligt te gapen. (Hoewel ik eerlijk gezegd ditzelfde heb meegemaakt toen we met z'n drieën waren en dat was ook wel gezellig )"
"Ik denk dat het vooral ligt aan wat voor persoon je bent. Sommig mensen doen nu eenmaal elk weekend paddo's (vriend van me) en andere wachten geduldig af tot het weer zover is. Fysiek zijn ze alvast niet verslavend, maar als je van het type bent dat steeds meer, steeds sneller na elkaar wilt kan ik me wel inbeelden dat je er verslaafd aan raakt. (hoewel je er na een tijdje niets meer aan hebt, diezelfde vriend doet nu eens om de twee maanden, vind ie veel toffer)."
"Ik heb gelezen dat triptamine & psylocybine (spelling?) bij hoge temperaturen verandert van structuur/verloren gaat (whatever the hell ermee gebeurt) en het effect dus sterk verminderd. Het is voor deze reden dat je paddo thee niet aan het koken brengt. Dus paddo's roken zal wel effect hebben, maar eten lijkt me toch het beste."
"Yo, Ik heb nu al een vijftal keren getript met paddo's, waarvan 2 keer met 2 doosjes (20 gram als ik me niet vergis) copelandia cyanescens (hawaïaantjes). Ik merkte dat de trip met verse paddo (van conscious dreams gekocht in de winkel zelf ipv online) toch visueel gezien veel sterker was, ik had ook een groter gevoel van te snappen hoe de wereld in elkaar zit (het "aha!" gevoel zoals ik het noem) dan toen ik er had genomen die ik kocht in de locomotief in terneuzen. Toen ik dezelfde hoeveelheid nam van die van de Locomotief (ze waren iets minder vers, ik zou niet zo ver gaan ze slijmerig te noemen maar voelden toch vochtig aan zagen er zeker niet zo smakelijk uit en ze waren donkerder van kleur ipv wit met wat blauwe plekjes zoals de verse) en ik had er meer een gevoel van verwarring van. Ook waren de visuals, hoewel aanwezig, veel minder sterk. Heeft iemand dit ook al gemerkt of ligt het aan mij? Ik had me nochtans mentaal goed voorbereid op de trip (gebruik makende van de erowid trip guides enzoverder) maar ik vond het al bij al een nogal teleurstellende trip. Gezien ik in de kerstvakantie een trip gepland heb met vrienden vroeg ik me trouwens ook af hoe lang het duurt voor online bestelde paddo's geleverd worden (in de streek van Gent in Belgie, als dat iets uitmaakt?). Alvast bedankt! Ps: vergeten vragen: zijn gedroogde paddo's sterker dan verse? Ik heb al een groot aantal verschillende antwoorden op deze vraag gekregen, maar nog niet van iemand die ze al alletwee probeerde, is hier iemand die me een vergelijking aan de hand van ervaring kan geven? (en eventuele tips om paddo's zelf te drogen) EDIT II: Misschien waard om te vermelden dat ik deze keer voor de trip begon wiet gerookt heb, terwijl ik bij de vorige 2xHaw. trip gewacht heb tot ik peakte."
"Deranged zei: En mensen die het wel serieus nemen neem ik niet serieus. Van die figuren die beweren paddo's te nemen niet voor de lol maar voor wazige spirituele redenenm daar geloven ze zelf dan heilig in. Vervolgens uiten ze zelfs kritiek op mensen die het puur recreatief doen in een of ander wazig topic inclusief doelloos lulverhaal en vinden ze zichzelf ondertussen veel beter dan al die anderen hun begrijpen tenminste hoe het wel moet. Klik om te vergroten... Je moet het natuurlijk niet zwart of wit zien, ik neem paddo's zowel voor de fun als voor de eventuele inzichten die je er van krijgt. Ik geloof best dat paddo's je kunnen helpen één of ander probleem op te lossen of te doorgronden. (noot: Ik raad je natuurlijk niet aan om paddo's te nemen als je een depressie probeert te overkomen of dergelijke dingen, paddo's versterken je emotie, en dan kan je domme dingen gaan doen). Daarnaast is het altijd interessant om in de comedown filosofie met je vrienden te beginnen discusiëren, en daar kan je best wel wat van opsteken. Het is even fun om met je vrienden een zwaardgevecht te houden met posters en ervan overtuigd zijn dat je een ridder bent. Dat vind ik er net zo leuk aan, het is iedere keer wat anders. Maar ik begrijp best dat mensen het enkel voor de lol doen, als dat is wat je er uit wilt halen leg ik je geen strobreed in de weg. Hoe meer (mentaal stabiele) mensen een keertje paddo's proberen, voor welke reden dan ook, hoe beter IMHO!"
"siriusmushroom zei: Had je gegeten voor het eten van de paddestoelen? Vasten is echt een aan te raden iets en zal je reis alleen maar interessanter maken...dan een stevig stuk chocolade(+-50gram per persoon) van +-85procent pure cacao of meer erbij doet ook wonderen...dus samen met de paddestoelen een brok chocolade oppeuzelen(let wel op! chocolade met rietsuiker uit bioshop is beste, chocolade uit gewone winkel is bereid met geraffineerde suikers en dus niet zo goed) Klik om te vergroten... Bedankt voor je antwoord, ik neem aan dat de vlucht niet op de doosjes staat vermeld? Ik had trouwens niet gegeten of gedronken, en ging ook niet blowen voor de trip maar heb het dan uiteindelijk toch er vlak voor gedaan omdat er iemand bijzat die geen paddo's zou nemen en ik wou dat hij zich niet verveelde."