Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Gebruikt: Alcohol Wiet, beetje hash cafeine lachgas moet ik nicotine rekenen als ik ooit 1 heis gehad heb van joint met nicotine en nooit van plan ben te gebruiken?"
"hoe het kan weet ik niet, maar deze oude man (19 ) heeft wel wijze raad voor je: niet roken. het is niet leuk, duur, verslavend, slecht voor je. Ik bedoel, de rede dat mensen drugs gebruiken zit hem in het 'leuk' gedeelte. drugs opzich moet je niet gebruiken, maar dat lukt eigenlijk niemand. maar als je gaat roken is dat een drug erbij, en 't is niet eens leuk. EDIT: ik ben geen mod, maar desondanks dat nicotine erg verslavend is hoort dit niet bij 'verslaving'"
"Iedereen heeft het altijd over 'een biertje' of 'een wijntje'. nee, 'een biertje' is niet schadelijk dan een shot heroine, of een pil xtc, of een joint. Maar wees eerlijk, drinkt iedereen nou echt een biertje als het het over 'een biertje' hebben. Dat is een eufemisme voor jezelf kapot zuipen... Ok ik overdijf een beetje, maar men drinkt vaak toch echt een stuk meer dan een enkele alcoholische drank. Het gaat dan ook niet om alcohol als een product dat toevallig in een lekker drankje zit, maar om alcohol als drug. Zoals het gedronken wordt bij het uitgaan of op feestjes waar bijvoorbeeld drankspellen worden gedaan. Er zijn écht maar weinig mensen die daadwerkelijk alleen maar één wijntje, of twee wijntjes drinken bij het avondeten gedurende een week. Ik wijs op het succes van Heineken: Biertje? dat 'je' zit er helemaal ingeworteld, maar het is niet een onschuldig 0.2 liter glaasje dat wordt gedronken."
"Het is waar. iemand die elke dag heroine spuit is slechter bezig dan iemand die zichzelf een keer per week klemzuipt. maar wat dan als mensen elke dag 5 bier drinken, en eens per maand heroine? dan heeft de minder schadelijke drug alcohol meer schadelijke gevolgen dan heroine. Bij elke drug speelt kwantiteit van gebruik een rol van de schade. en zo kun je door blijven gaan. op die manier kun je khat schadelijker laten lijken dan coke... maar iedereen gelooft wel dírect dat XTC slechter zou zijn dan alcohol. men heeft nogal moeite met het objectief benaderen van problemen."
"evenals je mond en spijsverteringstelsel kan het gebied waar je het in stopt ernstig (onherstelbaar) beschadigd raken... en ik denk dat dit andere is in de andere gebieden, omdat deze niet gemaakt zijn voor de opname van stoffen, dus die zijn gevoeliger voor dat soort irriterende stoffen als alcohol. Ik raad het dus om gezondheids redenen af.."
"Goededag allemaal, Ik heb erop gegoogled, maar kon er niks over vinden. Iemand die ik ken rookt eens per week fruittabak met nicotine uit een waterpijp. Zijn probleem natuurlijk, maar nou gaat hij voor 9 dagen op vakantie en gaat hij met vrienden elke dag aan de waterpijp hangen. Nou vroeg ik me af: is het mogelijk om in 9 dagen een fysieke verslaving aan nicotine te ontwikkelen? Ik begrijp dat het van de persoon afhangt etc etc, maar richtlijnen zijn er zeker. Ook hangt het natuurlijk af van de hoeveelheid, maar misschien kan iemand mij een richtlijn geven (zoals, 9 dagen lang 5 sigaretten per dag levert een zeer grote kans op fysieke afhankelijkheid ofzo). Ik hoop dat er mensen zijn die er wat verstand van hebben ik weet dat er best wat mensen uit de verslavingszorg hier zitten enzo, dus wellicht ^^ mvg, Pawel"
"Goededag DF'ers, Vaak wordt gezegd, als salvia niet werkt, wacht dan even en probeer het nog een keer. dan werkt het misschien wel. Hierdoor schiet mij een kwestie te binnen. Hoe frequent kun je salvia gebruiken? Als je een sterke trip hebt gehad is de kans dat je 'direct' nog een keer wil natuurlijk minimaal, maar puur theoretisch. Stel je tript wat minder hard ofzo, kun je dan 2 of 3 salvia trips doen (met korte tussenpauzes, zeg een half uur). Of is het juist zo dat je het beter maar eens in de 2 weken maximaal gebruikt (ik noem maar een getal). Wat van frequent gebruik de invloed is op het effect en ervaring van salvia is leuk om te weten, maar ik doel hier voornamelijk op het gezondheidsaspect. Alvast bedankt"
"Hallo tripvolk, Voor de vakantie ergens had ik van die gratis truffels gehoord op een site. Ik ga geen namen noemen, misschien weten sommigen van jullie ervan. Hoe dan ook, de hele vakantie ben ik weg geweest. Ergens in deze periode zijn ze aangekomen. Ze lagen in een envelop in het koude postvakje. Ze zijn vacuum verpakt. Er staat echter geen houdbaarheidsdatum op. Nou komt de ubervraag: Zijn deze truffels waarschijnlijk goed of kan ik ze al afschrijven? (maximaal 2 weken oud nu, met de buitentemperaturen van afgelopen tijd, geen licht). Áls ze nog goed zijn, kan ik ze nog in de koelkast laten liggen of moet ik ze invriezen? Gezien het feit dat ik nu bijna tentamens heb duurt 't nog wel een maand voordat ik zou kunnen consumeren. Alvast bedankt"
"Beste DF'ers, hier een tripreport van LSA. Met zijn tweeen hebben we blotter caps genomen. Deze bevatten baby hawaiian, kalmoes, zwarte peper, guarana We hebben vanaf half 1 niks gegeten. Om half 4 hebben we beide 1 capsule genomen. Zeer lichte misselijkheid na 20 minuten. na ongeveer een half uur begonnen we een beetje een lichte buzz te voelen. Ik voelde me een beetje stoned achtig, maar ook weer energiek. na een uur merkte ik al niks meer eigenlijk. Mijn vriend voelde zich zéér ontspannen. Hij heeft lekker op de bank gechilled, wat te eten gemaakt. In deze tijd ben ik maar naar de supermarkt gegaan en heb wat extra caps gehaald. Om kwart over 5 heb ik mijn tweede cap genomen, nog in de smartshop. Hierna ben ik naar naar huis gegaan. Ik voelde weer wat misselijkheid opkomen, dit maal veel meer. Gedurende een paar minuten dacht ik dat ik moest kotsen maar ik kon 't houden. Ik voelde wat meer een buzz. In principe geen visuals. Mijn pupillen zijn heel groot. Om 6 uur neemt mijn vriend ook een tweede cap. Hier gaat het verkeerd op. Tegen 7 uur voelt hij misselijkheid. Het wordt erger, hij krijgt paniekerigheid. Hij geeft over en het lucht in eerste instantie op. Daarna wordt hij weer misselijk, roept om hulp. Ik wil hem kalmeren. Hij wordt wel iets getroost maar op ten duur roept hij zelfs om een arts. Ik bel een doctorspost. Zij zijn niet bekend met LSA of Baby Hawaiian Woodrose. Vooralsnog zegt mijn vriend geen trip effecten te voelen. Hij wil graag dat er mensen hem komen troosten. Hier moet ik mijn huisgenoten bij betrekken. Nog steeds ben ik aan het bellen. Als mijn vriend om een ambulance vraagt zorg ik er aan de telefoon voor dat deze komt. Terwijl we op een ambulance wachten voelt mijn vriend tintelingen. Langzaam aan begint hij te trippen. DIt leidt natuurlijk tot een bad trip. Hij kotst nog meerdere malen. Bij een check van de ambulance is er weinig aan de hand. Hartslag is rond de 100-120. Zijn roes loopt binnen een uur al af gelukkig, als ook de ambulance medewerkers verdwijnen. Achteraf zegt hij dat hij weg voelde zakken in de bank. Hij tripte dus wel degelijk sterk. We praten even na en hij voelt zich een beetje euforisch. Hij tript nog een beetje. Ik bedank mijn huisgenoten en bied mijn excuses aan. Mijn vriend gaat slapen en ik schrijf dit report. Dit report heeft 2 doelen: -blotter caps werken wel redelijk. Helaas nog altijd misselijkheid. -een slechte ervaring moet naast de goede gedeeld worden. Op dit moment voel ik me zelf wel chill (buiten het rotte gevoel voor hem en mijn huisgenoten). Dus op mij heeft het niet erg veel effect gehad. Al heb ik natuurlijk alle zeilen bij gezet om niet om een roes te verzeilen. Dit is mijn eerste report met deels het doel om mijn hart te luchten. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben en vragen beantwoord ik graag"
"Ik geloof 't best, maar laatst was ik (hier in Arnhem) naar een smartshop, de sjamaan, en zei zeiden daar dat ze het niet verkopen want het valt onder dezelfde wet."