Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Alcohol kun je wel degelijk classificeren als harddrug. Het middel heeft namelijk een grote invloed op het lichaam, de hersenen en het gedrag. Toch staat het niet in de Opiumwet, evenmin als koffie en tabak, waardoor het officieel niet als drugs bestempeld wordt. Alcohol kan echter erg verslavend zijn en schade aan organen toebrengen. Veel alcoholiekers krijgen dan ook vaak levercirrose. Bezint dus eer ge begint zou ik zeggen. En vooral niet combineren! In verhouding tot speed en coke zou ik zeggen dat deze dezelfde schade, en meer, hebben als alcohol. Allen kunnen agressie opwekken en verhogen de prikkelbaarheid, alsook uitdroging en geestelijke afhankelijkheid. En ook die levercirrose, of andere buikklachten, zijn zeker niet weg te denken op lange termijn, net als de psychische schade. En net omdat er zoveel overeenkomsten zijn, kun je alcohol dus wel degelijk classificeren als harddrug. De stof cocaetheyleen, die ontstaat bij het combineren van alcohol en cocaĆÆne, is zeer giftig voor het lichaam. Vooral het hart en de bloedvaten kunnen opeens in de problemen komen. Zowel cocaĆÆne als alcohol veroorzaken een stijging van de hartslag. Het hart heeft daardoor meer zuurstof nodig. Verder is cocaethyleen schadelijk voor de lever en andere organen. Daarnaast duurt het vier keer langer dan cocaĆÆne alleen, voordat cocaetheyleen weer uit het lichaam verdwenen is. Dat betekent dat de giftige effecten lange tijd in het lichaam blijven. De combinatie van speed en alcohol geeft dan weer meer kans op hoofdpijn, misselijkheid en een kater. Het vergroot ook het risico op uitdroging en hersenschade. Deze combinatie is ook extra belastend voor het hart. Gebruik van speed vermindert het gevoel van dronkenschap, terwijl iemand dat wel is. Vaak wordt er daardoor meer gedronken dan de gebruiker zonder speed zou doen. Iemand kan zichzelf gemakkelijk overschatten en in gevaarlijke situaties terechtkomen, bijvoorbeeld in het verkeer."
"Volgens mij wel normaal hoor dat je zo moe liep/loopt... hoe vlot het intussen, nog steeds gestopt? Je kan altijd in de kruidvat energie tabletjes halen met vitamine c enzo, dat kan helpen bij het vermoeide gevoel. Zelf heb ik eens een tijdje van die ampullen genomen, Dynergo noemde dat, moest je dan bij je drank mengen, zijn heel goed bij herstel van ziekte, wat verslaving uiteindelijk ook is. Vloeibare boosters me dunkt . Magnesium is trouwens ook een goede toevoeging bij vermoeidheid."
"In Belgie kan je inderdaad wel willekeurig een dokter kiezen, maar dat maakt nog niet dat je zomaar kan langsgaan. Eerst en vooral moet de praktijk openstaan voor nieuwe patiĆ«nten of moet er een mogelijkheid zijn tot vrije consultatie. Daarnaast zal je ook niet zomaar kunnen binnenwandelen en vragen naar voorschriften, zeker niet als je niet gekend bent bij de huisarts in kwestie. Elke huisarts zal dan ook de nodige vragen en onderzoeken doen om te kijken of je vraag wel legitiem is. Daarnaast kan er ook gevraagd worden naar je paspoort om je medische gegevens te checken en je binnen zijn praktijk in te schrijven. Tegenwoordig worden ook de voorschriften via het paspoort geüpload trouwens, wat je dan weer bij de apotheker moet inscannen. Al bij al dus toch nog veel valkuilen om zo maar even tot een voorschrijft/medicijn te komen. Info over de nieuwe voorschriften regeling vind je hier: Hoe werkt zoān elektronisch voorschrift nu eigenlijk? De arts geeft via zijn software in welke medicatie je nodig hebt en ondertekent het voorschrift met zijn/haar e-ID. Het voorschrift wordt vervolgens naar een beveiligde server gestuurd. Als patiĆ«nt krijg je geen voorschrift meer mee naar huis, maar wel het ābewijs van elektronisch voorschriftā... www.test-aankoop.be"
"Ik zou bij dit weer ook echt wel alle gebruik van alle soorten stimulanten afraden, alhoewel ik denk dat een jointje mss nog net wel kan. Vooral geen pychedelica's, omdat je dan moeilijk tijd kan bijhouden. En het net zoals voor niet gebruikers nu heel belangrijk is tijdig je reserves aan te vullen. Mocht je dus toch iets willen gebruiken, zie er dan vooral op toe dat je genoeg drank bij je hebt om je vocht op peil te houden. En dan bedoel ik dus ook vooral GEEN alcohol, maar best water of thee ec. of voorzie in lekker veel fruitsla, goed voor honger en dorst tegelijk, en vult ineens ook je vitaminen aan"
"Ja, zeker bij zulk veelvuldig gebruik is hersenschade zeker niet uitgesloten, om van andere orgaanschade ed nog te zwijgen. Zo is leverschade niet uitgesloten, alsook nierschade door versnijdingsmiddel. En natuurlijk ook de neus en keel die immens aangetast worden door het snuiven. Probeer dus zeker te minderen of te stoppen zoals N3K0 al aangaf."
"Op zich is het niet zo aangeraden alleen te gebruiken. Je weet nooit dat er wat misgaat en wie trekt er dan voor jou aan de alarmbel? Maar ik begrijp ook wel dat het net heel comfy kan zijn, vooral in je gekende setting. Misschien moet je iemand in vertrouwen nemen die je kan opbellen voor en na je gebruik?"
"Om te beginnen brengt elke drug risicoās mee, dus ook lachgas, maar de risicoās zullen inderdaad beperkter zijn dan bij ketamine, echter daarbij ook het effect misschien. Mocht je toch willen gebruiken, al dan niet samen, zorg dan dat de ketamine eerst volledig is uitgewerkt, combineren zorgt des te meer voor complicaties. En rook ook niet in de buurt van lachgas, ontvlambaar enzo weet je wel. En ook niet als je verkouden bent, want dan kan het gehoorschade veroorzaken. Dat zijn toch alweer een paar risicoās op een rijtje. Voor de rest kun je volgende voorzorgen nemen: Inhaleer vanuit een ballon met 1 patroon per balloon, dat houdt het veilig. Doe ook niet meer dan 5 ballonnen per sessie en neem voldoende adempauzes tussendoor. Stop met gebruiken als tintelingen en/of gevoelloosheid optreed, idem met hoofdpijn en/of misselijkheid. En ga vanzelfsprekend niet de baan op, maar gebruik in een veilige (thuis)omgeving. Verder vind je op volgende site meer info over eventuele risicoās bij gebruik van lachgas. https://www.drugsinfoteam.nl/drugsinfo/lachgas/lachgas-risico Daartegenover staat dat ketamine toch een pak meer verslavend is en dus de neiging om te veel of te vaak te gebruiken groter wordt, vooral om dat je lichaam ook tolerant kan worden tegen de dosis. Bij ketamine kan je lichaam ook uitdrogen. Drink dus zeker voldoende water en eet voldoende groenten en fruit om bvb het risico op blaasontsteking tegen te gaan."