Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Mindless zei: MeejheM zei: Maar serieus, wat maakt het nou uit waar en wanneer je sterft? Hoe lijkt me nog het belangrijkste. je hebt er zelf zo weinig invloed op dat je het net zo goed los kan laten. Eigenlijk op dezelfde manier dat je een bad trip probeert te overleven. - het houdt vanzelf op. - je hebt niet veel invloed op het verloop - het was niet jou keuze. - etcetera... ik kan er nog een hoop verzinnen. Klik om te vergroten... Ik ben het met je eens hoor wat dit betreft. Rationeel gezien is het onzinnig om angst voor de dood te hebben. Maar de angst voor de dood is juist een irrationele angst. Ik denk dat de meesten het zeker wel eens met je zijn in een gesprek hierover, maar dat de praktijk een heel ander ding is. Als je ziet hoe mensen in het westen leven, wordt al gauw duidelijk dat we doodsbang zijn voor de dood. Overal proberen we het te ontkennen en ervoor weg te lopen. De angst voor de dood ligt aan de basis van onze cultuur. Dit is vaak heel anders in andere culturen. Dat we überhaupt bad trips hebben, heeft natuurlijk veel te maken met die diepgewortelde angst voor de dood. Je kan aan de oppervlakte intellectueel nog zo goed inzien dat de dood niet iets is om bang van te zijn, maar als het er écht op aankomt val je niet terug op logica (dat waait als eerste weg als een hoopje stof in de wind), maar juist op die irrationele pure oer angst die je verteld dat je móet overleven. Mensen verschillen natuurlijk wel onderling, maar we staan allemaal niet los van cultuur/de maatschappij. In een bepaalde zin is de maatschappij verweven in onze identiteit. De maatschappij is niet buiten ons daar in de buitenlucht, maar speelt zich in ons af als een soort big brother, een stem die ons hevig beïnvloedt. Daarom dat ik van mening ben dat die angst voor de dood in ons allen aanwezig is. Disclaimer: allemaal mijn mening dus. Klik om te vergroten... Dit ja. En in je reptilian brain is het zó geprogrammeerd; "to survive, by all means". Dit zie je door de gehele natuur terug, bij zeker 90% van de dieren. En dat stukje brein (instinct) neemt het over zodra we in échte gevaren komen. Je verstand wordt uitgeschakeld en een overlevingsmechanisme treedt in om maar niet dood te gaan. Instinctief is dit gewoon natuurlijk bepaald. Daar kan je niet omheen met je gedachten. Je kan wel mínder bang ervoor worden door je gedachten te tunen, maar dan nog, zal in een levensbedreigende situatie je instinct het overnemen om koste wat het kost in leven te blijven."
"mikoz zei: Maar op het moment dat je instinct het overneemt, ben je niet meer bang. In ieder geval geen angst meer in de vorm van gedachten. Klik om te vergroten... Je hebt geen gedachten nodig om angst te ervaren. De grootste angsten komen wel uit gedachten. Maar kijk maar naar dieren, die kunnen ook behoorlijk angstig zijn. Maar die kunnen niet nadenken."
"Fool zei: omfg zei: mikoz zei: Maar op het moment dat je instinct het overneemt, ben je niet meer bang. In ieder geval geen angst meer in de vorm van gedachten. Klik om te vergroten... Maar die kunnen niet nadenken. Klik om te vergroten... Hoezo niet? Klik om te vergroten... Dieren acteren puur op instinct, het brein is niet genoeg ontwikkeld om na te denken."
"Fool zei: Volgens mij is het niet zó simpel. :') Klik om te vergroten... Sommige dieren kunnen basic redenaties doen, en hebben intelligentie... dat is héél wat anders dan denken; omg wat zal er morgen gaan gebeuren."
"Fool zei: Nu pak je ook wel een extreem voorbeeld. Klik om te vergroten... Alleen om iets duidelijk te maken, ik weet behoorlijk veel van angsten, omdat ik erg bekend ben met paniekaanvallen. Al 14 jaar, ik kan er nu goed mee omgaan. De irrationele angsten die door gedachten aangewakkerd worden zijn heel wat anders dan angsten waarbij je fysiek in gevaar komt of ander naderend gevaar ervaart (waarbij instinct het dus overneemt). Dat is een wereld van verschil. Uiteindelijk zijn de lichamelijke symptomen wel grotendeels hetzelfde maar zit je bij "reële angsten" niet in een zware roes in je hoofd, bij angsten door gedachten wel. Angsten vanuit het instinct worden op heel andere manier getriggerd dan angsten door gedachten. Edit; voorbeeld; Angsten vanuit het instinct zijn over het algemeen fysieke bedreiging op dat moment waarbij acteren vereist is om je uit die situatie te helpen. Adrenaline giert door je lijf om je zo'n groot mogelijke kans op overleven te geven, omdat je vele malen sterker wordt. Angsten vanuit gedachten kunnen gebaseerd zijn op niks. Dezelfde adrenaline komt vrij maar dat maakt je alleen nog maar meer fucked up omdat je begint te hyperventileren en nauwelijks nog kan functioneren. Kijk voor de gein dit eens."
"Is een extract ook te kauwen (of thee zetten ervan?), en zo ja... hoeveel moet je dan nemen, ik heb nog een 15x extract liggen geloof ik. Dit topic wekt wel weer mijn interesse aan."
"Besten, Vanwege een periode in burnout, depressie en kampend met een angststoornis (welke door medicijnen zeer goed onder controle is) en daarbij nog een alcohol- en nicotine verslaving, overweeg ik Ayahuasca. Ik heb verschillende documantaires gezien waarbij vrijwel iedereen als "REBORN" eruit komt. Ik zit op dit punt in mijn leven vast. Ik weet niet wat ik wil, qua werk en m'n verdere leven. Pas geleden zijn er ook vrij zware dingen gebeurd in mijn prive leven alsmede op het werk een gigantische werkdrug waardoor ik in een burn-out terecht gekomen ben. Ik wil een nieuwe start maken, en na intensief googlen en lezen (op bluelight en hier), lijkt ayahuasca mij een goede stap om te gaan proberen. De doelstellingen: Ik wil van mijn angststoornis af (of iig dat het minder wordt, veel minder) en daarbij geen medicatie meer nodig heb. Ik wil af van mijn alcohol verslaving. Ik wil af van mijn nicotine verslaving. Ik wil weer motivatie krijgen voor dingen. Kortom; ik wil mijn leven op de rit krijgen, en het aangewezen middel ervoor, lijkt ayahuasca. Ik hoop hier mensen te vinden die ervaring hebben ermee, en zo ja, wat zijn goede ceremonies om naartoe te gaan? Google geeft wisselvallige resultaten waarbij er gezegd wordt dat de ene "retraite" de andere niet is. Dat sommigen maar geldklopperij zijn en je amper steun bieden, waar de anderen je optimaal ondersteunen in je zware tijd onder dit medicijn. Ik hoor graag verhalen van mensen, en tips over welke websites ik kan vertrouwen op basis van ervaring van jullie. Verder heb ik graag jullie mening hierover. Het lijkt me dat ik dit met mijn arts moet gaan bespreken aangezien ik clonazepam en effexor neem. (Clonazepam op eigen recept). Ik begreep dat er een 3 dagen periode van vasten en mediteren aan vast zit. Wat houdt dit precies in? Helemaal geen med's, geen eten en geen drinken? Ik moet een baanbrekende "change" in mijn leven gaan bewerkstelligen, anders gaat het down hill. En ik hoop dat ayahuasca mij daarbij kan helpen. Alle tips, informatie en ervaringen van anderen zijn zeer welkom. Bedankt. -OMFG"
"Svali zei: Klinkt alsof je de zaken wel goed op een rijtje hebt en je intenties zijn zeker goed. Ayahuasca neemt je mee op een reis en kiest wat voor jou het beste is om op dat moment mee te maken. Uiteindelijk gaat het dus om jou en of jij er klaar voor bent om een life-changing event te ondergaan en het lijkt erop alsof je dat zeker bent. Ik zou als eerste een juiste plek kiezen om het te gaan doen. Bij de Gewijde Reis zit je altijd goed, die geven altijd waar voor je geld en daar staan ze ook om bekend. Zelf heb ik het drie keer gedaan bij Paul Krause maar die is (helaas) gestopt. Alternatief daarvoor is JP Beyond waar ik ook goede verhalen over heb gehoord en ook Cygnus Zoetermeer is een goed adres. Ik heb ook nog wel goedkopere adresjes maar die zou ik niet voor een eerste keer aanbevelen. Klik om te vergroten... Ik hoorde ook dat je een intake gesprek krijgt bij die sessies? En hoe moet ik het voor me zien, je gaat met z'n 10en in een kring zitten, iedereen neemt Ayahuasca en dan maar wachten tot iedereen uitgetript is ofzo? Voor mijn eerste keer heb ik een maand lang een speciaal dieet gevolgd en drie dagen van te voren geheel gevast. Met geheel vasten bedoel ik wel fruit-en groentesappen nemen want vasten met alleen water wordt niet aanbevolen. Good luck! Klik om te vergroten... Wat voor dieet heb je genomen als ik vragen mag? Bedankt voor je reactie."
"Svali zei: Ik hoorde ook dat je een intake gesprek krijgt bij die sessies? En hoe moet ik het voor me zien, je gaat met z'n 10en in een kring zitten, iedereen neemt Ayahuasca en dan maar wachten tot iedereen uitgetript is ofzo? Klik om te vergroten... Een intake sessie is mogelijk, maar dat doen ze vooral bij individuele sessies. Waarschijnlijk zul je iets van een formulier moeten invullen waarom je dit wil doen, ook weer afhankelijk van waar je het gaat doen. Voor mezelf was ik al een paar weken eerder begonnen met een detox kuur om mezelf helemaal te reinigen maar dat is geen noodzaak. Klik om te vergroten... Hmm ok. Ik heb nu een aantal docu's zitten kijken erover... is het echt zo hardcore als die docu's? Kijk ik ben wel wat gewend (LSD, 2c-b, salvia, keta, mxe, DMT), maar het lijkt er op of dit écht hardcore is hoor he. Als ik zo die ervaringen van mensen zie in docu's. Dat schrikt toch wel wat af aan de ene kant, maar aan de andere kant... wat heb ik te verliezen... my mind? Lost it long ago."
"Die van mij moeten uit pakistan komen. Np."