Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAutoflow plant, laten schrikken?

Autoflow plant, laten schrikken?

3 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
o
omfgLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Dit jaar heb ik voor het eerst een autoflower plant. Normaliter liet ik mijn planten schrikken na 10 weken zodat ze ineens flink in de bloei gaan staan. Schrikken d.m.v. ze in het donker te zetten, 12 uur licht, 12 uur donker.

Mijn plant lijkt hier alleen niet van gediend en z'n bladeren worden rot.

Is het uberhaupt wel de bedoeling dit te doen met een autoflower plant? Of kan je die gewoon de hele dag buiten laten?

Bedankt alvast,

omfg
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heeft totaal geen nut bij een autoflower.

12/12 zetten noem ik ook niet echt schrikken, dat is het minimale dag ritme wat ze nodig hebben om te bloeien.

Om je vraag goed te beantwoorden zou wat meer info wel handig zijn.
Hoe oud zijn ze nu? Binnen/buiten? Welke grond en hoeveel? Bijvoeden? Welke omstandigheden heb je ze binnen gezet? Foto's?

Als de bladeren echt rot vertonen in de groeifase zit er iets goeds fout. Vergelen of verdorren kan vele oorzaken hebben, maar echte rot in de bladeren nog nooit gezien. Dit kan in ieder geval niet komen omdat je ze 1 dag en nacht op 12/12 heb gezet.

In principe gaat een autoflower binnen een week of 3/4 al zichtbaar in de bloei, hoef je (zeker qua lichturen) niets aan te doen. Het voordeel van een AF is juist dat je ze op 18/6 kunt zetten en ze toch blijven bloeien wat dus voor vele potentere wiet kan zorgen.
Als je ze buiten hebt staan gewoon lekker buiten laten staan, evt. nog wat bijlichten op het einde van de bloei.
o
omfgLid
01-01-2024, 00:00
#3
PepTalk zei:
Heeft totaal geen nut bij een autoflower.

12/12 zetten noem ik ook niet echt schrikken, dat is het minimale dag ritme wat ze nodig hebben om te bloeien.

Om je vraag goed te beantwoorden zou wat meer info wel handig zijn.
Hoe oud zijn ze nu? Binnen/buiten? Welke grond en hoeveel? Bijvoeden? Welke omstandigheden heb je ze binnen gezet? Foto's?

Als de bladeren echt rot vertonen in de groeifase zit er iets goeds fout. Vergelen of verdorren kan vele oorzaken hebben, maar echte rot in de bladeren nog nooit gezien. Dit kan in ieder geval niet komen omdat je ze 1 dag en nacht op 12/12 heb gezet.

In principe gaat een autoflower binnen een week of 3/4 al zichtbaar in de bloei, hoef je (zeker qua lichturen) niets aan te doen. Het voordeel van een AF is juist dat je ze op 18/6 kunt zetten en ze toch blijven bloeien wat dus voor vele potentere wiet kan zorgen.
Als je ze buiten hebt staan gewoon lekker buiten laten staan, evt. nog wat bijlichten op het einde van de bloei.
Klik om te vergroten...

Het is gewoon huis-tuin-keuken grond. (Waar ik het vorig jaar ook mee heb gedaan, maar niet dit resultaat kreeg.)

De plant die zo op de screenshots te zien is, heeft vrij weinig grond maar knalde wel omhoog. Begon gelijk toppen te bouwen e.d. Maar nu lijkt hij af te sterven en uitgedroogd. Uitgedroogd lijkt me onzin, aangezien de grond nog steeds vochtig is en ik ze regelmatig:

Water geef
Voer geef (mestkorrels + kalk korrels)
Hij staat buiten, al even te genieten van het zonnetje.

Zie bijlagen voor foto's
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hmm, ziet er toch wel apart uit.
Hoelang staat deze al? En welke soort is het?

Dat de bladeren en topjes ook zo verdrogen/rotter komt niet doordat je het lichtschema hebt aangepast, maar wellicht aan de plaats waar je ze dan binnen hebt gezet?
Dat het vorig jaar ook goed ging wil niet zeggen dat niet in iets wat vorig jaar ook deed kan liggen.

Kalk korrels en mestkorrels bijvoeren heeft geen zin. Dit duurt wel even voordat het opgenomen is. Als je geen voorgemixte grond hebt is vloeibare voeding een van de weinige oplossingen.

In hoeveel grond staan ze en wat bedoel je met huis tuin en keuken grond? Gewone potgrond?
En bedoel je letterlijk de grond van vorig jaar? Ik hoop het niet :P :stoned:

Verder moet ik zeggen dat de plant er ook al wel redelijk klaar uit ziet, hoewel de toppen niet echt dik zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."