Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"kheb nu een 20watt TL lamp gehangen samen, en een 100watt gloeilamp als verwarmingselement. de planten zijn nu een 30cm hoog, groeien goed en zien er gezond uit. Ze worden binnekort verplaatst in een nieuwe grotetre kast met hogedruk natriumdamplamp. ->stel dat ik van mijn 5 planten 2-3 vrouwtjes heb en ik ze een hoogte van maximaal 1meter laat groeien , zou een lamp van 400 watt volstaan?"
"halow Onlangs heb ik wat zaden gekregen van een vriend die er zelf al een mooie oogst gehad had . ik heb ze dan ontkiemd , en zo goekoop mogelijk een kweekkastje gemaakt om die enkele plantje een goed verblijf te geven. In de hoop eens een eigen weedje te oogsten . Kast: -70cm3 -3 jonge plantjes en 4 van een week oud -1 halogeenlamp (100W) -premetieve afzuiging (pc-voeding-ventilator=werktgoed) -cyclus 12/12 -temperatuur 22-24°C -aarde: natuurlijk gecomposteerde aarde met kiekemest -voeding: regen/mineraalwater en wat vloeibaar biomeststof -> aangezien het mijn eerste keer is ben ik niet zo zker over het verder verloop van mijn planten , zien ze er wel normaal en gezond uit ? (zie foto) Wat doe ik goed of wat doe ik juist helmaal verkeerd ,.? laat maar horen { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" }"
"Welk soort lamp gebruik ik dan het best voor in zo een kleine kweekkast ?, best ook geen te grote vermogens aangezien ik geen brand wil . Kast zelf is maar een 50cm hoog , maar is een voorlopige kast , waneer ze te weinig ruimte hebben komt er een nieuwe grootre kast met wat meer aangepaste lampen en afzuiging. -> plantjes groeien voorlopig zeer goed en snel , mijn "slechte' halogeen zorgt anders wel voor een goeie 25°C en een fel licht"
"niet iedereen heeft geld genoeg voor een gehele instalatie é, daarom dat ik het zo goedkoop mogelijk probeer te houden , en toch een zo groot mogelijk rendement probeer te halen, wat voorlopig wel aardig lukt. kostprijs geheel (incl zaden) : €0 juist mijn laag verbruik , maar dat is voor mijn ouders (120Watt)"
"-> Update : bijna oogsttijd (600Whps) [/img]http://groups.msn.com/_Secure/0VwA0D2gXKR8RvLWTJ8nDEZMcaqSlDe5!bx1WXsmRrQg8bIHzxFcr70y2YWHsCQ9HHZOVvWqDpEm3Foq6WSUsVeR6bPpzuKb3mFYzMTpVE0P3UeYkWn1hu8o*q47ekLi7/P?dc=4675665948777857693 http://groups.msn.com/_Secure/0VwBMHmUXPR4RvLWTJ8nDEad3IP9IG2Nw5vrXeYzWnU2iLbfNT4WA4IZj9UKzpZRb3PWP8Fci9SZiEGFhBWlmV27catGufPyXWDwuIALAj7fPydnuEFczDjnvuR5rst2H/P?dc=4675665948773510232"
"weedjes zijn op tijd om mijn hollandse vrienden weer eens een bezoekje te gaan brengen"
"Heb eens 1 noot gekraakt in doorgespoeld met water , en helemaal niets gemerkt Naar schijnt is 5gr en meer al dodelijk . ->slecht alternatief"
"-> er bestaan ook TL lampen speciaal voor planten , de kleurnaam zelf weetk niet, moet je maar eens opzoeken"