Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"er zijn echt wel mensen die er daadwerkelijk vanaf zijn gekomen en er vanaf zijn gebleven. maar het schijnt haast onmogelijk te zijn. het is zoals je zelf al zegt een cirkel...en een cirkel is rond dus die stopt niet, tenzij hij breekt."
"heb nooit begrepen waarom je iemand van hardrugs af wilt laten kicken met harddrugs...is best krom toch?"
"Robdebob zei: Ik ben ook wel benieuwd wat voor effect het geeft. Ik vond zelf morfine onwijs relaxed tijdens een operatie, maar ben wel beniewd hoe anders dat is dan opium Klik om te vergroten... morfine is opium...heroine is alleen sterker en geeft een flash. morfine heeft die flash niet."
"Morfine is een in de geneeskunde veelgebruikt krachtig narcotisch analgeticum (pijnstiller). De apotheker Friedrich Sertürner isoleerde in 1806 het alkaloïde morfine (C17H19NO3) als het werkzame bestanddeel van opium. De naam morfine is ontleend aan de god Morpheus uit de Griekse mythologie. Hoewel morfine in principe geheel synthetisch gemaakt kan worden, wordt de grondstof waar morfine uit wordt geëxtraheerd (de ruwe opium) nog steeds door de papaverplant geleverd. Men heeft in de klinische praktijk vaak bezwaar tegen het gebruik van deze middelen omdat ze verslavend zouden zijn en er tolerantie zou optreden. Het therapeutisch gebruik van opioïden (bv. in het kader van een pijnbehandeling) leidt veelal niet tot grote problemen. Afgezien daarvan kan het echter aanleiding geven tot lichamelijke afhankelijkheid, wat wil zeggen dat bij plotseling staken de patiënt ontwenningsverschijnselen kan ontwikkelen. Een opioïd dient dan ook altijd geleidelijk afgebouwd te worden. Van gewenning - het fenomeen dat in de loop der tijd steeds hogere doseringen nodig zijn - is inderdaad sprake voor sommige effecten van het middel. Als pijn merkbaar toeneemt, dan is daar een reden voor die uitgezocht dient te worden. Het morfinederivaat heroïne bezit de eigenschappen van morfine in alle opzichten in heviger mate en wordt in de Nederlandse geneeskunde niet toegepast. In bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk is dat wel het geval."
"cold turkey...denk trainspotting en bed"
"een opium verslaving is zo erg niet hoor...als je het maar kan betalen of als je er heel makkelijk aan kunt komen. nou in dat soort landen ligt de opium voor het oprapen dacht ik zo. dit soort taferelen zijn daar heel normaal. het probleem met de opium verslaafden in westerse landen is niet de verslaving...de verslaving wordt pas een probleem als de verslaafden nieuwe opium nodig hebben. aangezien wij het hier niet voor het oprapen hebben zullen we dus de wed moeten overtreden om een nieuwe shot te krijgen. dat is het probleem...die hebben ze daar simpelweg niet, omdat het bij wijze van spreken in de achtertuin groeit. ik vind niet dat wij het recht hebben om dit te beoordelen...net of wij zo goed bezig in nederland. wij geven kleine kinderen ritalin en andere hersenslopende drugs omdat ze er zogenaamd beter van worden.....en je moet er ook bij bedenken dat de opium die dat kind rookt niet heroine is zoals wij dat kennen. het is geen chemisch goedje, maar gewoon puur natuur.... en eventjes nog wat. degene die zeggen dat ze een hekel hebben aan de moslimcultuur zouden eens wat geschiedenis boeken over nederland moeten lezen...wij veroordelen nu wat er op dat filmpje gebeurd, maar datzelfde hebben wij nederlanders grootschalig gedaan bij kleine kindertjes en vrouwen. wij hebben een hele bevolking verslaafd gemaakt aan de opium en de heroine. namelijk tiijdens de oorlog in indonesie.....diezelfde bevolking hebben we uiteindelijk naar nederland gehaald als slaven omdat we zelf te beroerd waren om hard te werken. dat waren toendertijd de eerste echte opium verslaafden in nederland...je zou dus kunnen stellen dat nederland er zelf voor heeft gezorgd dat er uberhaupt opium verslaafden in nederland zijn. nou is dat wel erg kort door de bocht natuurlijk, want uiteindelijk zouden er toch wel opium verslaafden komen, maar een stuk minder dan nu. dit verhaal geldt trouwens niet alleen voor nederland hoor. ook engeland heeft dankzij haar eigen schuld zoveel opium verslaafden...omdat zij hetzelfde deden als wij. maar dan in sri lanka en india. dit soort geschiedenis krijg je niet op school en vind je ook niet zomaar in elk geschiedenis boek...omdat nederland zich schaamt voor de oorlog in indonesie. toch zou ik iedereen aanraden om eens op zoek te gaan naar de verhalen over nederland - indie en engeland - india."
"bedankt voor deze informatie. ik was namelijk ook bezig met een actie als dit."
"Of het nu wel of niet waar is dat de wet (het verbod) wordt ingevoerd (of dat er uberhaupt een voorstel ligt voor zo`n verbod), ik vind het gezien het hoofdargument - bellen/sms-en/etc. tijdens het oversteken is gevaarlijk omdat mensen opgaan in het gesprek, of in de activiteit, daardoor letten zij niet voldoende op hun omgeving, waardoor gevaarlijke situaties ontstaan - een dubieus argument: Mensen kunnen immers ook een gesprek voeren met voorbijgangers waar ze in opgaan(...)Wordt dat ook als gevaarlijk aangemerkt?- zo ja: waarom?, zo nee: waarom niet? Deze vragen zouden, mijns inziens, moeten worden beantwoord voordat deze wet mag worden ingevoerd, wederom afgaand op het hoofdargument - ik kan namelijk wel andere argumenten bedenken, maar die staan niet vermeld in de opening-post."
"Gewoon voor de school eindelijk een reden om mp3`s te verbieden. Hoeven leraren niet continu tijdens de les te zeggen dat de mp3`s zachter moeten of van het hoofd. Geloof trouwens best dat je er een soort van high van wordt. Niet echt high maar wel afgesloten van de buitenwereld. Op school moet je dat voorkomen omdat school ook gaat om socialiseren."
"sjah...het ligt er inderdaad maar net aan wat voor dealers het zijn. zijn het grote dealers die aan een junk verkopen, of zijn het junks die aan andere junks verkopen. in dat 2e geval zou ik helemaal niemand aangeven, en ik denk in het 1e geval eigenlijk ook niet, maar heb er wel begrip voor als je ze wel aangeeft. maar zoals hierboven al wordt gezegd zijn heroinedealers zelf ook vaak junks die jouw vriend alleen maar een plezier doen."