Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"zoek dit boek op! het leest gemakkelijk, boordevol informatie, tips, en is een grote aanrader ivm dit onderwerp! ik heb er veel van mezelf in herkend { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" }"
"hoi, ik weet dat dit een vaak gestelde vraag is ivm canabis en dat het je slaperig maakt. ...maar ik ben nogal iemand die blijft doordenken bij de meeste soorten weed. en zoek de juiste soort maar ook het juiste middel (edibles of olie die lang door blijven werken). al meer dan 10 jaar zit ik dagelijks aan zware benzo's (valium,seroquel,xanax) & seroquel om me te doen slapen. uiteraard heeft die medicatie het effect niet meer zoals het eerste jaar. mn dagelijks leven lijdt er niet alleen onder (ik ben werkloos, sociaal stel ik ook niet veel meer voor), maar ook mn lever, concentratie en mn energie zijn naar de knoppen. ik zoek mn heil nu in olie... om door te slapen. met chronisch slaaptekort ga ik altijd maar achteruit. kan CBD olie me helpen? iemand ervaring? ik lees in sommige artikels dat het opwekkend werkt, andere dat het praktisch niks van effect heeft, en in andere dat het slaperig werkt (vooral wel om ziekte of pijnsymptonen te bestrijden). ik ben ten einde raad. na talloze zelfhulp boeken en psychologen en psychiaters die enkel chemische pilletjes willen voorschrijven wil ik dit proberen.... ik heb eens THC olie gebruikt maar dat was een ganse nacht wakker paranoia liggen trippen.. hartelijk bedankt voor wie tips heeft! ps: ik woon in Belgie dus ... CBD olie is wel legaal te bestellen. over andere producten hoor ik ook wel graag ter informatie dan mogwai"
"dank je! ik hou uw wijze woorden in gedachten! ben momenteel aan een benzo afstap plan bezig, met de hulp van een vriend. we gaan er een jaar over doen en zien waar we staan dan... en idd, ik merk dat de slaap kunstmatig is. 8 u slaap aan een stuk gebeurd amper, maar als het lukt voel ik me meestal nooit uitgerust. ik woel ook vaak met lakens, kussens, etc..."
"hoi, ik heb geen zelfcontrole vaak als ik zat ben en ga "overboord" (kan temaken hebben met de benzo's die ik neem om te kunnen slapen). nu, dit duurt al lang, maar sinds ik in een depressieve periode zit merk ik dat het drinken naar zelfdestructie en is de controle vaker weg. ik zou graag mn drankgebruik onder controle krijgen door zelf het te willen/doen/bewijzen aan m'n vrienden, cognitieve gedragstherapie en medicatie. nu, ik zeg dit aan de huisarts ... een soort van biecht. dat ik overboord vaak ga (met soms pijnlijke gevolgen). hij kent me al sinds kind. hij wimpelt het af. hij zegt ook dat medicatie niet helpt. toch zou ik iets willen proberen dat het genotsgevoel wegneemt. medicatie dat je doet braken ga ik allesinds niet nemen, op een dag dat ik ga feesten neem ik het gewoon niet, ik ken mezelf. zelfcontrole o.a. met behulp van medicatie zou helpen. iemand? kudzu heb ik al geprobeerd, een natuurlijk middel. maar merk er niks van... nota: ik drink niet elke dag, meestal als er een optreden is, of verjaardagsfeestje ofzo... m'n drankverslaving is meer iets mentaal.."
"Heb ik gedaan.. mn arts wimpelde het af. Ik ga een andere zoeken.. Helemaal mee akkoord wat je zegt hoor! Ik weet de redenen waarom ik drink rationeel, het is niet iets fysieks, ik drink om me wat losser te maken omdat ik in vele situaties nogal timide kan zijn. Die zelfcontrole heb ik gewoon niet. Daarom dat ik na wat incidenten het hou bij gewoon bier, en sterke drank of sterk bier mijdt als ik uitga. Vooral sterke drank heeft invloed op m'n medicatie denk ik... Ik heb trouwens m'n eerste afspraak met een cognitieve gedragstherapeut binnen een week. Maar ik wil dit combineren met medicatie ook. Het genotsgevoel moet weg, want ik ben al in verschillende incidenten en situaties geraakt toen ik de controle weg was na wat glazen teveel.. Een opname weiger ik (heb ik al besproken/overwogen); ik ga misschien fysiek gans sober er uit staan na een tijd maar: zonder werk, zonder een sociaal leven gehad te hebben buiten wat bezoekjes, zonder huis, en met een gestopt muziekbandje wat eigenlijk een beetje het lichtpunt is elke week, omdat het een gevoel van routine heeft (ik ben werkonbekwaam inmiddels en zou graag werken, maar mn concentratie zit op niveau 1) . Je staat daar buiten zonder iets om handen dus (ik heb ook gesproken met vrienden en mn ex die opgenomen zijn voor psychologische en problemen gelinkt aan medicatie). Ik ga na een opname in een depressie belanden en ik zie me terug hervallen naar oude gewoontes gauw. Zorgen 's nachts doen je grijpen naar slaapmedicatie bv. Drinken. Zonder toekomstperspectief heeft het geen nut sober te worden, inmiddels ben ik ook al 35 en zo'n opname zal gemakkelijk bij me 6 maand of langer duren. Goede tips dat je geeft, een paar dagen terug moest ik er nog aan denken. Wie zei me dat ook alweer? Welke vriend en waar en wanneer? En toen dacht , ah , die gast op dat forum! Ivm die medicatie, ben aan het aftaperen. Een vriend controleert me , en begeleid me wat met hygiëne rond die pillen (die liet ik vroeger gewoon rondslingeren rond mijn bed, nu zitten ze in doosjes per week al gesorteerd).. Het doel is tegen 2018 clean te zijn, of in het slechtste geval enkel 50mg seroquel nog te nemen. De Dr Ashton method, als je die kent. ps: naar mn weten zijn anti-alcohol pillen niet schadelijk qua bijwerkingen , maar ik kan verkeerd zijn. dus op zich geen probleem dat ik dat als medicatie zou nemen. nachten waar ik gans overboord ga zonder controle zijn schadelijker / levensgevaarlijk."
"een gram voor m'n slaapproblemen.. hoe zet ik die het best weer om in olie zodat ze het best werkt? gewoon smelten, of met wat meer tact het aanpakken? is m'n eerste keer dat ik het ontvang in gewicht i.p.v. in olie vorm. hartelijk bedankt!"