Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRisico's van mediwiet (vaporizer) voor chronische pijn?

Risico's van mediwiet (vaporizer) voor chronische pijn?

9 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
M
MediWietLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bedankt al voor de info..
Bij mijn huisarts is deze optie bespreekbaar en ik zal dus horen wat hij denkt en hoe hij het verder ziet.
Indien iemand nog info of eigen ervaringen; altijd welkom..
k
ksafjdhsaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bedankt al voor de info..
Bij mijn huisarts is deze optie bespreekbaar en ik zal dus horen wat hij denkt en hoe hij het verder ziet.
M
MediWietLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste,

Wat zijn mogelijke risico's en bedenkingen bij het gebruik van mediwiet (vaporizer) voor chronischische rugpijn (spierspasmen)?
Huidige pijnmedicatiegebruik: tramadol retard 2x 200mg/dag; valium 2x 10mg/dag; oxycontin 2x 10 à15mg/dag.

Kan de combinatie mediwiet met tramadol, valium en oxycontin?
Zijn er gevaarlijke risico's verbonden aan het gebruik van mediwiet? Verslaving mogelijk?
Zou een eventuele trial (and error) therapie kunnen met mediwiet voor chronisch pijnprobleem (pijnscore vaak 8à8,5) en dit onder begeleiding van huisarts?

Mvg,
MediWiet
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik raad je aan om deze brochure even door te lezen. De meeste antwoorden op je vragen kun je erin vinden.

Je zal echt met je behandelend arts moeten bespreken of medicinale wiet voor jou geschikt is. Ook de combinatie met je andere medicijnen wordt meegenomen in de beslissing om jou wel of geen geen medicinale wiet voor te schrijven. Wij kunnen deze vraag in ieder niet beantwoorden. We zijn namelijk geen artsen. Bovendien kennen we jouw medische achtergrond niet.

We wensen je veel succes!
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#5
Verslaving is altijd mogelijk. Voor (medi)wiet zal dat niet lichamelijk zijn, hooguit geestelijk, maar ligt niet in de baan der verwachting.
De risico's van mediwiet op zich zullen lager zijn dan die van de andere middelen. Qua combi's weten de dokters het w.s. zelf niet eens echt goed.
Mediwiet kan zeker mogelijkheden hebben, maar of jij die kan benutten kun je hier niet beantwoord krijgen.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#6
En? ben je er al aan?
M
MediWietLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lang leve België..
Medicinale cannabis is hier niet gelegaliseerd.
Slechts in kader van sporadisch wetenschappelijk onderzoek, vb MS kliniek zijn er enkele patiënten die het onder medische begeleiding kunnen gebruiken.
Ik kan een voorschrift krijgen om het bij een apotheek in Nederland te verkrijgen, alleen mag het product daarna niet mee over de grens.. = nultolerantie hier. Ik kan onmogelijk zo vaak tweehonderd km afleggen voor één innamedosis. Deze weg is hier in Vlaanderen onbewandelbaar voor zover ik het uitgezocht krijg.. Het enige wat ik nog zou proberen, moest ik er aan weten te komen via iemand met kennis van zake, is "spacecake"; dan weet ik tenminste welk effect het bij mij heeft. Roken zie ik niet zitten..
Momenteel pijn verbijten en de volgende probeersels worden: andullatietherapie; en nog een andere specialist in chronische pijn raadplegen (zou Tia Hellebout geholpen hebben)..
Op hoop van zegen..
Ik vrees dat de cannabisweg hier voor mij al stopt.
Doch alle reacties/ervaringen/kennis blijven welkom!

Mvg
MediWiet
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik kan onmogelijk zo vaak tweehonderd km afleggen voor één innamedosis.
Klik om te vergroten...

Maar: op de website van de Belgische Druglijn is het volgende te lezen: Belgische patiënten kopen soms cannabis in Nederland. Hiermee begeven ze zich juridisch op glad ijs. Cannabis invoeren in België is immers verboden, zelfs met een doktersattest.
Volgens de Belgische wet mogen meerderjarigen wel maximum drie gram cannabis en één vrouwelijke plant in hun bezit hebben.

Doordat een lage dosis medicinale cannabis meestal volstaat kun je met 3 gram waarschijnlijk best lang mee.
M
MediWietLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dank je..

Er is echter een groot risico aan verbonden:
Op Belgisch grondgebied mag je idd 3 gram en 1 plant in je bezit hebben.
Maar op het overbrengen van cannabis (medicinaal of andere) van Nederland naar België geldt een absolute nultolerantie. (ook invoer uit andere landen). Als je op de landsgrens gesnapt wordt, dan word je wel vervolgd.. (zelfs bij minder dan drie gram). Het is natuurlijk aan iedereen persoonlijk of je het risico wil nemen.. (vandaar de optie om het te nemen vlak voor je de grens oversteekt, maarja dat vind ik nt haalbaar op termijn..).
Ik zelf niet.
De enige mogelijkheid dat ik had was in België zelf cannabis te kopen; ze zeggen dat dat in het uitgangsleven een makkie is, maar ik ken eerlijk gezegd niemand tusssen mijn vrienden of kennissen.
Ik weet het niet meer..
Ik probeer me te focussen op nogmaals andere pijnspecialisten te raadplegen..
Ook hoop ik dat die andullatietherapie iets wordt. Alleszins iets doen geeft tenminste hoop na de ontgoocheling van de "cannabisoptie".

Grtn
MediWiet
m
micheleLid
01-01-2024, 00:00
#10
hoi, ik woon in nederland en gebruik al jaren op voorschrift van een specialist medicinale cannabis. ook hier wordt het alleen voorgeschreven als je ms/ aids/ kanker/ neuropathie/ glaucoom of soms ook voor tourettes. als ik naar buitenland ga download ik een schengenverklaring die de doktor ook moet invullen en dan goedgekeurd wordt door de ministerie van volksgezondheid. een verklaring is geldig voor max 30 dagen en je mag net zoveel bij je hebben als voorgeschreven is. bij mij zijn dat 100 gram per maand! omdat ik chronische pijn heb en chronisch misselijk ben.er zijn4 soorten , ik gebruik de soort met het minste thc Bediol. als je daarentegen voor Bedrocan zou kiezen (waar veel thc inzit) heb je misschien maar een beetje nodig.
ik hoop in ieder geval dat je wat gevonden hebt want mij hielp de wiet zelfs minder tramadol nodig te hebben. hou je haaks :rockband: Michèle

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."