Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswie zorgt ervoor dat medicinale cannabis een officeel medici

wie zorgt ervoor dat medicinale cannabis een officeel medici

5 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
b
bramdanielLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: wie zorgt ervoor dat medicinale cannabis een officeel me

waarom geen olie kun je zelf maken van bediol weedsoort van de aphotheek met een hoog cbd gehalte en laag thc stichting mediwiet
m

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
michele
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ik ben al 30 jaar ernstig ziek en gebruik sinds 10 jaar medicinale cannabis. in begin was het 3 euro per gram en kon ik het zelf betalen. inmiddels is mijn gezondheid een stuk slechter , de cannabis officieel uit de apotheek en 3 keer zo duur geworden. gelukkig betaald mijn zorgverzekeraar sinds 4 jaar, maar daarvoor zit ik wel iedere november/december in spanning omdat mijn specialist ieder jaar een nieuwe aanvraag voor een speciale coulanceregeling schrijven. dat is enorm veel stress. en ik hoop dan ook van harte dat er een lobby komt om dit medicijn officieel erkend en regulier vergoed te krijgen. weet iemand hier raad mee?
keep on smiling, Michèle :rockband:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: wie zorgt ervoor dat medicinale cannabis een officeel me

Zelf een wintervoorraadje in de tuin kweken is geen optie?

Volgens mij wordt er al (voldoende of niet) gelobby'd over vanalles omtrent cannabis.
In tegenstelling tot de rest van de wereld is het hier, de laatste jaren, voornamelijk over het gedoogbeleid in het algemeen geweest. Hoewel er op het gebied van medi wiet nog steeds geregeld wetswijzigingen of moties zijn ingediend of doorgevoerd.

Ik denk heel eerlijk gezegd dat je nog redelijk boft dat je het (in zekere mate?) vergoed krijgt. Hoewel de recepten steeds regelmatiger worden uitgereikt is de vergoeding vaak ver te zoeken.

Veel succes en sterkte met je ziekte!
F
FreebyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: wie zorgt ervoor dat medicinale cannabis een officeel me

Heb hetzelfde "probleem". Naast chronisch ziek ook een portie Reuma mogen krijgen. Tegenwoordig dus veel pijn en erg veel chemische rotzooi te slikken. Paar keer wiet gerookt en eens wat Hasj geprobeerd (Caramello) en er ontzettend stoned van geworden. Moet dus mijn werkzame dosis nog vinden (lol) maar wel pijnstillend!

Dus mijn regelmatige loopje naar de coffeeshop in Nijmegen werd een beetje prijzig en nu heb ik maar wat "Medical Kush" zaden met een relatief hoog CBD gehalte besteld (420shop) om straks een (hopelijk) mooie oogst te hebben die me de winter doorhelpt. Ik heb geen lampen of andere hulpmiddelen en wil e.e.a. zo natuurlijk mogelijk laten groeien en bloeien. Ik heb wel goeie grond en voeding gekocht, maar dat doen we voor rozen en tulpen toch ook.

Misschien iets voor jou om eens proberen? Alleen van het kweken gaat volgens mij al een therapeutische werking uit...

Ik zoek alleen nog een milde methode om te roken. Ik zit niet op hoestbuien of een geïrriteerde keel te wachten. Tips dus welkom! :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: wie zorgt ervoor dat medicinale cannabis een officeel me

Freeby zei:
Ik zoek alleen nog een milde methode om te roken. Ik zit niet op hoestbuien of een geïrriteerde keel te wachten. Tips dus welkom! :)
Klik om te vergroten...

Vaporizer of gewoon erg lage hoeveelheden door een bong/joint.
F
FreebyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: wie zorgt ervoor dat medicinale cannabis een officeel me

Ik sinds gisteren in bezit van een grammetje Haze en een pakje American Spirit en druk aan het oefenen om een fatsoenlijk "Piraatje" cone te draaien zonder dat de boel alle kanten op explodeert. Dan maar eens proberen. Voor een goede meting heb ik vandaag nog maar geen Farma pijnstillers genomen; ik krijg steeds meer afkeer van alle chemische troep die ik tegenwoordig moet slikken en spuiten voor mijn Reuma, Diabetes en Cardiologische "uitdagingen"...

Blij dat ik dit forum heb gevonden; de informatie heb ik als eerlijk, No-Nonsense en erg behulpzaam ervaren.

Mijn ervaringen met pijnstilling wil ik dan op een aparte thread (draadje) posten.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."