Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ze Herbs Mang zei: Lijkt echt veel meer maar das de deceptie van het ontbreken van een referentie van de verhoudingen qua grootte denk Klik om te vergroten... Het is maar een klein mini kommetje idd👌. En het weegschaaltje is voorlopig nog betrouwbaar😉"
"ljuv zei: Dus als je al wat langer meedraait niet zo gek dat je daar niet bewust van was. Klik om te vergroten... Ik ben nog maar 39 hoor 😉,..... of al🧐"
"Mij heeft het wetstraatje ook de andere kant opgeduwd, ik koop mijn sigaretten al een hele tijd (semi)illegaal. No way dat ik boven de 10euro ga betalen voor 20 sigarretjes. En of al die strengere regels en accijnsverhogingen ingezet worden als doel om mensen van het roken af te helpen heb ik mijn twijfels, de hoofdzaak is volgens mij de staatskas spekken. Als je kijkt welke tabaksregel er nu in Milaan is, dat je niet mag roken in het openbaar wanneer iemand in een straal van 10meter rond jezelf bevind gaat wat hard. Dan hoeft iemand die dronken is ook niet binnen mijn 10 meter komen. Ik snap wel dat roken in restaurants etc afgeschaft is want dat hindert niet rokers die van hun eten willen genieten, maar op feesten, discotheken,.... vind ik het wat vreemd... als roker gezegd natuurlijk 💁♂️"
"mandragora zei: Als je kijkt welke tabaksregel er nu in Milaan is, dat je niet mag roken in het openbaar wanneer iemand in een straal van 10meter rond jezelf bevind gaat wat hard. Dan hoeft iemand die dronken is ook niet binnen mijn 10 meter komen. Klik om te vergroten... Maar hey, mocht die regel er hier ook komen, niet getreurd... ik heb een hula hoop gekocht met een diameter van 20 meter"
"OtherShore zei: @ljuv het verschil is denk ik: het grote meerendeel van mensen die alcohol drinken misdraagt zich niet en doet mensen om hun heen dus geen kwaad. Roken doet mensen om je heen altijd kwaad. Klik om te vergroten... Ik heb dan toch een ander beeld van alcohol, alcohol doet wel degelijk mensen omzich heen kwaad. Kleinschalig... het irritante gelal vol onzin in je oor met daarbij horende spuug, de luidruchtigheid, het ontploft ego, onrespectvoller tegenover buitenstaanders, irrationeel gedrag. Grootschaliger... de oorzaak van zoveel geweld en ellende binnen gezin/familie, op straat, stadions, feesten,... ik kan nog wel een eindje doorgaan. En niet te vergeten, de schade mentaal/sociaal en fysiek die het op de gebruiker zelf berokkend...en z´n omgeving.. Ik vind dat alcohol degelijk schade ´kan´ doen op enorm veel gebieden."
"Zeehond zei: Bizar toch dat je vroeger in een vliegtuig mocht roken en in een discotheek/club? Die stank van je kleren als je thuis kwam. Je huid en haren stonken naar de rook…van anderen…. Klik om te vergroten... Ik ben het met je eens dat een rookverbod in bv restaurants/cafe´s en andere gelegenheden wel op z´n plaats is. Maar in het geval van ´grote´ clubs/discotheken of feestzalen vind ik het dan weer niet op z´n plaats, zulke ruimtes hebben meestal ´denk ik´ toch wel een goed ventilatie en afzuigsysteem. En elke keer de muziek en het dansen achter moeten laten om buiten ´zelfs niet bij de inkom´ een sigaretje te mogen roken vind ik veel te ver gaan. En je kleren stinken altijd wel na een nachtje uit, is het niet van de rook dan is het van de alcohol,zweet, vape, kots, rookmachine of weet ik veel wat. Is het als niet-roker zo´n drama om in de stad een passant te hebben die rookt? Zelf als ik iemand passeer met een indringende parfum hou ik ff mijn adem in tot ik voorbij ben. En de uitstoot van de voertuigen zal wel veel meer schade doen dan de rook van een toevallige passant. Wat ik veel meer mis... 'en een beter alternatief dan sommige regels´ is het begrip en respect dat in mensen zelf ´kan´ zitten. Dit geld rokers maar ook voor niet rokers. Als ik als roker op een bankje zit naast andere mensen dan rook ik even niet of als ik al rook dan vraag ik ff of het stoort dat ik m´n sigaretje rook. Zit ik op een terrasje waar de tafels vlak tegen elkaar staan dan vraag ik ook eerst aan het tafeltje naast me of het stoort als ik een sigaretje rookt. Als een niet-roker me vraagt om m´n sigaretje uit te doen met een terechte reden en op een vriendelijke volwassen manier dan doof ik m´n sigaretje zonder erg."
"Zeehond zei: @mandragora ik was begonnen met een betoog, maar ik denk nu: laat maar. We denken er totaal anders over, prima verder. Klik om te vergroten... Mijn reactie waarin ik je citeerde was alleen in de eerste regeltjes een reactie op jou bericht, de rest van m´n bericht heb ik m´n gedachte de vrije loop gelaten en neergeschreven en die waren vervolgens ook niet naar jou persoonlijk gericht mocht je dat da zo aangevoeld hebben, mijn excuses dan."
"ljuv zei: Als iemand die nog wekelijks uitgaat: nee dat hebben ze echt totaal niet😂 Klik om te vergroten... In grote uitgaansgelegenheden heb ik dat nog nooit opgemerkt, de hinder van sigaretten. Maar dat is dan misschien omdat ik zelf roker ben💁♂️ In cafe´s of restaurants merkte ik het wel, de stank en het rookgordijn dat door de ruimte golft"
"ljuv zei: En dan ben ik nog een beetje geïrriteerd als dat tafeltje naast me inderdaad liever heeft dat ik niet rook want IK MOET NICOTINE maar dat respecteer ik uiteraard wel. Klik om te vergroten... Maar mij overkomt het niet vaak dat mensen na mijn vraag of het stoort dat ik een sigaretje opsteek het zeggen dat ze het liever niet hebben. Daarom blijf ik voorstander van een gesprekje aan te gaan met mensen ipv dat mensen zich irriteren en onvriendelijk gaan doen omdat ze in de rook zitten. Het voelt ook ergens leuker om te roken na je het gevraagd hebt dan te roken zonder het te vragen, dan word het sigaretje roken wat ongemakkelijk 😂"
"Zelf heb ik ervaring met deze combinatie, maar ik nam xanax wanneer het ´leuke gevoel´ van de speed uitwerkt. (Als ik al eens een xanax nam is dat nooit meer dan 0,5mg) nu na speed nam ik 1mg. Voor mij persoonlijk voelde het zelfs ´gezonder ofzo´, m´n hartslag gaat wat omlaag, je zit wat rustiger in je vel en vooral...je kan slapen nadien. Wat resulteert in dat ik de dag nadien niet echt een scherpe speeddip ervaarde. Ik zei dat het gezonder aanvoelt, niet dat het gezonder is. Hoe het is om deze 2 middelen letterlijk door elkaar te nemen weet ik niet, maar dat heb je dus inmiddels ervaren lees ik. Persoonlijk zou ik het niet doen met het achterliggende idee... zonde van de pep of zonde van de xanax."