Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Purplext zei: Ochtendseks is the best! Klik om te vergroten... Agreed. MaddMonkey zei: Wel liev van @ljuv Klik om te vergroten... Heh?"
"Blijf het toch wel interessant vinden hoe veel mensen op dit forum heel veel middelen tot zich nemen die helemaal niet getest, want illegaal zijn, maar heel bang zijn een wetenschappelijk goedgekeurd vaccin tot zich te nemen. Ben erg benieuwd hoe men daar tegenaankijkt. Daarentegen snap ik de angst wel. We leefden al in vet onzekere tijden, deze crisis heeft dat duizend keer versterkt. Ook al weten we nu iets meer, veel is ook nog onzeker, zoals of we de komende jaren een prik moeten blijven halen of niet. En we zijn allemaal bang; voor het vaccin dan wel voor het virus. Hoop dat de tijd ons gaat leren ons niet tegen elkaar te keren... We hebben elkaar hoe dan ook nodig, gevaccineerd of ongevaccinneerd. Eik zei: Want dit paspoort is gewoon een vorm van drang. Ik vind dat echt vallen onder 'onbehoorlijk' bestuur. Klik om te vergroten... Opzich is drang, nudging, een veel voorkomende bestuursvorm. Bijvoorbeeld sigarettebaccijns is ook een vorm daarvan. Ik ben het er mee eens dat dit demissionaire kabinet heel veel ontbreekt, maar vind ook dat er weinig respect voor bewindslieden overblijft en dat is doodeng... Loopt uiteindelijk uit op bijvoorbeeld het nieuws van vandaag over extra beveiliging van Rutte. Dat moeten we toch niet willen."
"Oja, bevind mezelf in een vrij links/hoogopgeleide omgeving, en hoor deze geluiden gewoon minder. Oprechte interesse dus, wil niemand hier kwetsen of overtuigen ofzo. Denk juist dat meer naar elkaar luisteren de eerste stap is in deze tweedeling die op ons is geforceerd..."
"TeruggevallenJunkie zei: ja sorry ik heb dyslexia ik had de text even door een grammatica controle heen moeten doen sorry zal ik wel met de trip rapport doen ga hem naar het eten schrijven ben nu aan het koken XD Klik om te vergroten... Geen sorry! Mijn broertje en zusje hebben hier ook veel last van. Maar persoonlijk haak ik dan op het forum wel sneller af: er is al zoveel te lezen. Je kan het ook door bijvoorbeeld chatgpt of een andere AI bot gooien met de vraag “kun je mijn verhaal aanvullen met leestekens en de spelfouten eruit halen”. Ik denk dat je dan meer reacties krijgt. En zo niet: boeie😇"
"Eik zei: Als je dit, en andere, topics terug leest Klik om te vergroten... Ah dan ga ik eerst maar verder teruglezen, had de eerste en laatste discussies in dit topic teruggelezen en zag toch vooral heen en weer gewijs. Iets meer doorzettingsvermogen van mijn kant dus haha. Eik zei: Wat ik bedoelde met onbehoorlijk bestuur is dat er ontkend wordt dat deze pas een vorm van drang is en dat er bovendien nog redelijk recent is aangegeven dat er nooit sprake zal zijn van dwang of drang rond de vaccinaties. Dat vind ik storend. Het verlaagd het vertrouwen in de politiek en de overheid en is totaal niet nodig. Klik om te vergroten... Ja hier kan ik me ook wel heel erg in vinden, en daar hebben deze bestuurders natuurlijk sowieso wel een handje van (ook bij niet corona-gerelateerde onderwerpen). Snap ook dat sceptici hier nog sceptischer van worden en dat is hun goed recht. Ben zelf wel overtuigd dat, zeker op het gebied van volksgezondheid, hier geen kwade bedoelingen achter zit. Die ene zei: Dat vind ik best een valide argument. Klik om te vergroten... Haha was inderdaad geen argument! Al is het wel iets wat bij mijzelf heeft meegewogen, denk ik niet dat je het ene moet omdat je het andere doet, maar ga wel even kijken naar de argumenten/perspectieven die deze mensen dan hebben want zeer benieuwd Die ene zei: Ook schijnt het je afweersysteem aan te tasten en hoor ik steeds meer over dalende effectiviteit van het vaccin. Klik om te vergroten... Ik vind dit altijd zo lastig omdat het speculaties blijven... Ik ben zelf ook wel even heel bang voor bijvoorbeeld mijn vruchtbaarheid omdat de media daar ook onzekerheid over schepte. Niet dat ik die nu al nodig heb, maar wel voor over een miljoen jaar ofzo Uiteindelijk toch gekozen voor de extra veiligheid voor mezelf en mijn omgeving, die wel een stuk zekerder is met vaccinatie(s) Eik zei: Volgens mij hebben we door social media en door het sociale isolement van corona te weinig aandacht voor elkaars perspectief. Klik om te vergroten... Ja, doodzonde. Maar heb wel vertrouwen in de mensen op dit forum om dat voor een deel te kunnen doorbreken heheh."
"Rivalrie zei: Hoogopgeleid zegt niet zoveel. Ik heb genoeg mensen meegemaakt met een WO diploma die toch echt niet goed kunnen nadenken. Klik om te vergroten... Hahaha die heb ik ook helaas vaak genoeg ontmoet, bedoelde er vooral mee aan te geven dat mijn hele omgeving heel erg voor vaccinatie is. Is namelijk wel zo dat in die omgevingen de vaccinatiebereidheid groter is (bijvoorbeeld). Rivalrie zei: Wat hoor je eigenlijk minder? Dat mensen de vaccins niet willen nemen? Dat is toch logisch? 85% is gevaccineerd. Klik om te vergroten... Super logisch, maar hierdoor hoor ik nooit de andere kant van het verhaal en dat vind ik jammer. Ook al kan ik er een andere visie op na houden, wil ik graag ook horen wat mensen die niet zoals ik denken beweegt. Vandaar dat ik het interessant en leerzaam vind om andere visies in dit topic te lezen en er naar te vragen, cest ca. Rivalrie zei: Je zou eigenlijk verwachten dat linkse mensen tegen discriminatie zijn. Klik om te vergroten... Dat ben ik ook met uitstek en ik ben het ook zeker niet altijd eens met wat ik om me heen hoor. Mag wel hopen dat dat geen links-rechts ding hoeft te zijn. Eik zei: Zo heb ik laatst nog een superleuk en interessant Prive gesprek gevoerd met een lid dat op FvD heeft gestemd. Een stem die in mijn omgeving bijna gezien wordt als een stem op de Nazi partij. Dit was voor mij een heel verhelderend, respectvol en leuk gesprek waar ik zeker van geleerd heb. Klik om te vergroten... Ja ik heb voor de verkiezingen met oude klasgenoten van de basisschool gedmt die fvd zouden stemmen, vond ik ook mega interessant en die ik heb gesproken ook zeker respectvol. Blijft wel lastig, want beide partijen moeten daar voor openblijven staan en zich niet meteen persoonlijk aangevallen voelen worden."
"Rivalrie zei: Mocht je vragen hebben voor een "wappie" dan wil ik graag je vragen beantwoorden hoor Klik om te vergroten... Hahaha fijn, weet je te vinden! Ga eerst dit 52 pagina lange topic maar goed doorspitten vanavond. Zal wel wat citaten verzamelen voor andere lezers met dezelfde vragen en dezelfde luiheid als ik😂"
"Ok, gezien het mij ongeveer 5 uur heeft gekost alles te lezen en er wellicht mensen zijn die OOK geinteresseerd zijn maar niet alles terug kunnen lezen, hier een aantal quotes uit dit topic (ik had het ook een beetje beloofd maar geen idee of iemand er op zit te wachten haha). Antwoorden op mijn eigen vraag " ljuv zei: Blijf het toch wel interessant vinden hoe veel mensen op dit forum heel veel middelen tot zich nemen die helemaal niet getest, want illegaal zijn, maar heel bang zijn een wetenschappelijk goedgekeurd vaccin tot zich te nemen. Ben erg benieuwd hoe men daar tegenaankijkt Klik om te vergroten... " : Rivalrie zei: Ik alleen nog 1p lsd. Heb wel rc's gekocht maar vind het risico te groot. Klik om te vergroten... De Apotheker zei: Geef mij maar gelijk een spuitje, als het vaccin al "ongezond" zou zijn dan is het nooit slechter als al die vage research chemicals die ik gebruik. Klik om te vergroten... Gympie zei: een vaccin is veel gecompliceerder dan een chemische drug. sommige drugs kun je zelfs van producten uit de bouw/supermarkt maken!.. en die bevaten geen dna en muterende factoren etc. Klik om te vergroten... Dit is echter zover ik weet/ overgtuigd ben niet waar; er is geen kans dat ons dna wordt aangetast door een RNA-vaccin. witte270 zei: Ga mijzelf denk ik wel laten vaccineren, maak wel eens de grap dat ik obscuurdere dingen in mijn lichaam heb gestopt. Klik om te vergroten... Cerberus zei: Het is geen goede vergelijking omdat die RC gebruikers het effect van de RC willen, maar gerust zijn in het effect van een vaccinatie omdat ze doorgaans geen schrik hebben voor corona. De risk-reward ratio van een RC ligt dus beter voor hen dan dat van een vaccinatie, waar ze geen reward aan vinden. Daarbij heb je gradaties aan RC gebruikers. Diegene die echt het allerlaatste nieuwe tot zich nemen zijn nog een veel meer nichegroep dan zij die dingen zoals 3-mmc nemen die al in 2012 ofzo bestonden en dus al 8 jaar aan ervaringen heeft. Als het coronavaccin 8 jaar bestond, was de groep die bang was van het coronavaccin misschien ook veel kleiner? Zelf wil ik het coronavaccin ook niet maar ik ben wel ingeënt tegen vanalles en nog wat inclusief hepatitis A & B, gele koorts, ... allemaal intentingen die de meeste mensen niet hebben, maar wel al lang bestaan en ik geen schrik voor heb. Ik ben dan ook wel niet echt into RC's Klik om te vergroten... Cerberus zei: Ik geloof jouw gerust dat 3mmc schadelijker KAN zijn maar daar gaat het niet om. Het is een risico-opbrengst afweging. Een goeie gok is er ene waar mogelijke opbrengst groter is dan mogelijk verlies maal de kans dat je dat verlies leidt. En voor mensen die niet meegaan in de coronahysterie is "mogelijke opbrengst" een getal dat enorm dicht bij nul ligt dus zal risico maal de kans dat de verlies leidt altijd groter zijn. Klik om te vergroten... Cerberus zei: Het coronavaccin ga je maar 2 keer doen en als je het meer gaat moeten doen gaat het niet meer dan 1x in de 3 maand zijn zoals ook hoort bij 3mmc (of wat de exacte aangeraden max frequentie ook is, ik zeg nu 3 maand omdat het oa op je serotonine werkt) Je antwoord is dus een beetje naast de kwestie want de ontkrachte stelling was "mensen die RC's doen maar geen vaccin nemen zijn 'motherfucking hypocriet'", niet "RC's zijn veiliger dan het coronavaccin". Klik om te vergroten... Hija de la luna 1 zei: Ik schreef altijd en luidskeels verkondigend...die rommel niet in mijn lijf....nu weet ik het niet meer hoor. Ik ga toch proberen van zo vlug mogelijk er eentje te bekomen, teveel slechte berichten van mensen uit mijn omgeving die Covid al kregen en er nu slecht uitkomen. Is écht geen cado die Covid 🥺 Klik om te vergroten... Mindless zei: Zelf heb ik met opzet maar een paar RC's gebruikt en dan met name LSD analogen die vrij veilig worden geacht. Ik heb geloof ik zelf verder alleen 6-APB gedaan qua RC's en dat vind ik achteraf ook niet zo slim. Het probleem met de vaccins is dat áls die een ernstige lange termijn bijwerking hebben, dan kan dit miljarden treffen. Klik om te vergroten... Mindless zei: Er is een zekere hypocrisie maar ik meende ook dat @Cerberus ergens op DF een goede reden gaf waarom de vergelijking niet helemaal opgaat, maar ik kan die helaas niet terugvinden of herinneren wat de reden was. Klik om te vergroten... Andere interessante of grappige voor- en tegenargumenten: Blauweaap zei: Nee. Onkruid vergaat niet dus niet nodig Klik om te vergroten... PsyTekz zei: twijfelen aan de effectiviteit van het vaccin. Klik om te vergroten... PsyTekz zei: Mijn laatste vaccin voor de griep is van 2005. Ik ben amper zo ziek en grieperig geweest als dat jaar. Klik om te vergroten... PsyTekz zei: Allemaal factoren die mij wel even doen stilstaan bij een gezonde werking van het vaccin. Ik pas liever. Klik om te vergroten... Zeelanddude zei: verder ben ik nooit ergens voor ingeënt. Ik zie nog geen reden om dat nu wel te doen tenzij ik in de toekomst op plekken geweigerd ga worden waar ik naar toe wil. Klik om te vergroten... Eik zei: Het virus lijkt me dodelijk genoeg. Maar als jij nog steeds wilt geloven dat het allemaal wel meevalt en een soort griepje is dan moet je dat vooral doen. Ik zeg dit allemaal niet om jou te overtuigen. Ik zeg dit om de stille lezers van het forum te laten zien dat er naast het perspectief van de "andersdenkenden" (om maar het woord complotdenkers te vermijden) ook mensen zijn die wel geloven dat Corona een gevaarlijk virus is en dat de maatregelen, hoe vervelend ook, gewoon nodig zijn. Klik om te vergroten... New Dawn zei: Ik zou wel wat meer libertarisme in de politiek willen zien: - Mensen zijn vrij om zich wel of niet te laten vaccineren - Mensen zijn vrij om welke drug dan ook tot zich te nemen Klik om te vergroten... Mappie88 zei: Vind het sowieso frappant dat het elke keer zo gedraaid wordt dat als je er voor kiest het wel te nemen dat je dan niet geïnformeerd zou zijn of dom of een schaap. Klik om te vergroten... De Dunne zei: alleen gelijkgestemden in je omgeving wordt het best saai Klik om te vergroten... Martinus zei: materialisme is de grote boosdoener hier Klik om te vergroten... Casaan zei: Dit topic gaat maar door, de discussie ook. Terwijl het niet over hetzelfde gaat. De ene partij heeft vrijheid in gedachten terwijl die zijn argumenten op het forum spuugt en de ander heeft gezondheid als hoogste goed terwijl er letters op het toetsenbord gekotst worden. Klik om te vergroten... Dit laatste vond ik echt een super interessante conclusie! Zou heel goed een oorzaak kunnen zijn waarom men zo langs elkaar heenpraat. Was interessant en leuk om te lezen, op een aantal niet sjieke vergelijkingen naar het verleden na. Ga dit topic nu wel een tijd ontwijken want my brain is potato-ing. Hoop dat, mocht dit topic niet stil komen te vallen zoals stilletjes gehoopt wordt door velen, er meer geluisterd (gelezen) en minder verweten wordt, want we hebben elkaar nodig Lieeeeefs."
"Die ene zei: Holy shit, je hebt je best gedaan. Klik om te vergroten... Hahaha als ik begin moet ik het ook afmaken. Tenminste zo werkt het met alles behalve school bij mij, was ook een beetje studieontwijkend gedrag"
"MaddMonkey zei: Kom je naar het prachtige Amsterdam @ljuv of moet ik jouw kant op komen? Ik sta best open voor het idee dat je vriend mee mag doen dan. Ik ben niet zo moeilijk. Klik om te vergroten... Hahahahaha heerlijke vent ben je. Ben ook de moeilijkste niet maar 020... Don Draper zei: Als ik @ljuv hier ooit ga meemaken ga ik mijn ogen niet geloven. 👀 Klik om te vergroten... 😂😂😂😂"